اگر برای ادامه تحصیل در انتخاب فرانسه و کانادا تردید دارید، با ما همراه باشید. کشورهای فرانسه و کانادا، با ارائه آموزش باکیفیت و مطابق با استانداردهای آموزش جهانی، مقاصد تحصیلی پرطرفداری در بین دانشجویان خارجی محسوب می شوند.

درباره کانادا:

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان است. این کشور به دلیل داشتن تنوع و سطح بالای استانداردهای زندگی، در سطح بین‌المللی به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل شناخته می­ شود. کیفیت آموزش و استانداردهای زندگی در کانادا در یکی از بالاترین سطوح کیفیتی در جهان قرار دارد، استانداردهای علمی بالا در کانادا باعث می شود که شما آموزش عالی با محیط عالی را از طریق تحصیل در کانادا تجربه کنید. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک که میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا هستند، جزو محبوبت‌ترین استان‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی نیز به حساب می‌آیند.

کانادا

درباره فرانسه:

فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی است. فرانسه ۲۲ امین کشور پرجمعیت در جهان و سومین کشور پرجمعیت در اروپا است. بخش‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است. بخش‌های جنوبی نیز آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارند. بخش‌های غربی فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی است. کشور فرانسه از نظر کیفیت زندگی و شرایط کار در خارج جزو بهترین کشورها برای مهاجرت هست. فرانسوی‌ها بیشتر اوقات خود را در خارج از خانه و در حال معاشرت با دوستان خود می‌گذرانند. در این کشور ارزش‌ها و احترام به بزرگ‌تر از اهمیت بالایی برخوردار است. مردم کشور فرانسه بسیار شیک‌پوش هستند و تابع مد پیش می‌روند. این کشور، مادر صنعت مد در جهان است. فرانسوی‌ها به زندگی‌های پرزرق‌وبرق بسیار علاقه‌مند هستند. آشپزی در کشور فرانسه بسیار مهم است و هنوز هم سس‌های فرانسوی در کل جهان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

تحصیل در فرانسه

این کشور یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور در کل اروپا است. دلایل زیادی پشت آن وجود دارد. بهتر است بدانید که دولت فرانسه به دانشجوهای خارجی بورسیه‌های متنوع، محل اسکان و سبد معیشتی اعطا می‌کند. شرایط مناسب تحصیل رایگان در کشور فرانسه، حضور در دانشگاه‌های برتر فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در کمترین زمان، این کشور را به مقصد بسیار خوبی برای متقاضیان تحصیل تبدیل کرده است. سیستم آموزشی فرانسه نه‌تنها در قاره اروپا بلکه در سرتاسر جهان یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزشی است. بیش از ۳۰ دانشگاه در فرانسه بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS در بین دانشگاه‌های برتر رتبه‌بندی شده‌اند.

فرانسه

تحصیل در کانادا

وقتی شما کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنید در واقع برای آینده خود سرمایه گذاری کرده اید. کانادا از شناخته شده ترین کشورها با بالاترین استانداردهای آموزشی در مدارس ابتدایی، متوسطه، کالج، دانشگاه و فراتر از آن می باشد. تعداد دانشجویان بین المللی ای که در حال تحصیل در کانادا هستند بالغ بر 500،000 دانشجو است که همواره در حال افزایش است. دانشجویان کانادایی از بهترین و با کیفیت ترین امکانات آموزشی در یک محیط سالم بین المللی بهره مند می شوند و آماده به کار در حرفه مورد نظر خود در کانادا و یا دیگر کشورها می شوند. همچنین هزینه تحصیل در کانادا در کنار هزینه زندگی در این کشور عموما از سایر کشورهای توسعه یافته پایین تر است. زبان تحصیل کانادا انگلیسی هست. و مدت تحصیل مقطع کارشناسی 4 سال ، کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال ، دکتری 3 تا 5 سال هست. کانادا بدون شک مکانی عالی برای تحصیلات دانشگاهی است. با این حال، ممکن است هنگام تحصیل و اقامت در این کشور با برخی مشکلات مالی روبرو شوید. در این هنگام درخواست و پذیرش بورسیه تحصیلی می تواند کمک مالی فوق العاده ای برای شما باشد. بجز دانشگاه ها و موسسات خصوصی این کشور، دولت کانادا نیز با ارائه بورسیه تحصیلی و جوایز ممتاز به افراد با استعداد و برجسته، از دانشجویان بین المللی حمایت می کند. برخی از بورسیه های مهم دانشگاه های کانادا در زیر معرفی شده است:

دانشگاه تورنتو: این دانشگاه با ارائه بورسیه لستر بی پیرسون برای دانشجویان بین المللی به مدت 4 سال با پوشش کامل شهریه اقامت و هزینه های جانبی امکان تحصیل رایگان در کانادا را فراهم می کند.
دانشگاه یورک: این دانشگاه با ارائه بورسیه ورودی بین المللی، سالانه 35.000 دلار به مدت 4 سال هزینه های تحصیل دانشجویان را تامین می کند.
دانشگاه کارلتون: این دانشگاه با ارائه بورسیه One Riordon و بورسیه One Collins Prestige تا 4 سال کل شهریه دانشجویان منتخب را پوشش می دهد.

کانادا

هزینه تحصیل در کانادا:

دوره کارشناسی: به طور متوسط 22,500 دلار آمریکا در سال
دوره کارشناسی ارشد : به طور متوسط 13,437 دلار آمریکا در سال
دوره دکتری: به طور متوسط 13,437 دلار آمریکا در سال

حداقل شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی کانادا در دانشگاه ها و کالج‌ها چیست؟

۱- شهریه یک سال تحصیل در کانادا را داشته باشید.
۲- با تمکن مالی هزینه زندگی یک سال را به سفارت نشان دهید.
۳- نمره زبان مورد نظر دانشگاه را بگیرید یا در دوره زبان دانشگاه شرکت کنید.
۴- معدل شما برای کالج ۱۲ و برای دانشگاه ۱۳ به بالا باشد.

کانادا

تحصیل در فرانسه بهتر است یا کانادا؟

افراد بسیاری به دلیل تنوع برنامه های تحصیلی و سیستم آموزشی معتبر، به کشور های کانادا و فرانسه جذب می شوند. کانادا با ارائه طیف گسترده ای از رشته های متعدد، یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور است. از طرف دیگر، در فرانسه به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با کانادا، شاهد استقبال دانشجویان بین المللی زیادی هستیم. شرایط تحصیل پزشکی نیز در هر دو کشور فرانسه و کانادا بسیار ایده آل و مناسب دانشجویان خارجی است.

متقاضیان تحصیل در کانادا می توانند، از بین بیش از 200 موسسه آموزش عالی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند تا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنند. همچنین لازم به ذکر است که همه دانشجویان، اعم از کانادایی و بین المللی، مسئول پرداخت شهریه هستند.

هزینه بسیاری از دانشگاه های فرانسه نیز توسط دولت تامین می شود و سیستم آموزشی این کشور زیر نظر مستقیم وزارت آموزش ملی فرانسه است. دانشجویان می توانند در این کشور از بین 3500 برنامه آموزشی رشته منتخب خود را انتخاب و به ادامه تحصیل بپردازند

مقایسه ویزای دانشجویی فرانسه و کانادا

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیلی نیاز دارند که همان ویزای تحصیلی کانادا می باشد  ومی بایست پس از پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر، حداقل 4 تا 6 ماه قبل از شروع برنامه های دانشگاهی خود، برای مجوز تحصیل کانادا درخواست دهید. در طی مراحل درخواست باید در مصاحبه ویزا نیز شرکت کنند. در نظر داشته باشید که، مجوز تحصیل کانادا حداکثر تا پایان دوره و 3 ماه پس از آن معتبر است.

متقاضیان تحصیل در فرانسه نیز در صورتی که می خواهند بیشتر از 6 ماه در فرانسه تحصیل کنند، ملزم به داشتن ویزای بلند مدت هستند که تا پایان دوره تحصیل برای آن ها معتبر است که در واقع همان ویزای تحصیلی فرانسه است . دانشجویان می بایست حداقل 3 ماه قبل از شروع برنامه های دانشگاه، درخواست ویزا بدهند. همچنین بعد از درخواست، می بایست تا 60 روز در انتظار پاسخ باشید.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بهترین دانشگاه ها در آلمان دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان را دارید باید به شما بگوییم که آلمان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان دارای رتبه‌ی اول کشور […]

بدون شک مقایسه فرانسه با ایتالیا کار آسانی نیست. هر دو کشور ایتالیا و فرانسه جز کشورهای مهم و پربازدید اروپایی به شمار می‌روند که دارای یکی از قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. علاوه براین هردو از محبوبیت‌ترین مقاصد مهاجرت به شمار می‌آیند. این دو […]

کشورهای ایتالیا و آلمان، سرزمین‌های اروپایی نسبتا مرفهی هستند. هردو کشور، از مناطق اقتصادی بسیار مهم در قاره اروپا هستند و صنایع بسیار مهمی را دارا می‌باشند. بهترین دانشگاه‌های جهان در این دو کشور نیز وجود دارند. هنگام انتخاب مکان نهایی برای تحصیل در خارج از کشور، نمی توانید 100% مطمئن باشید که انتخاب درستی […]

دسته : مقایسه دانشگاهها
برچسب : , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022