بهترین دانشگاه ها در آلمان دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان را دارید باید به شما بگوییم که آلمان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان دارای رتبه‌ی اول کشور غیر انگلیسی زبان برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقاطع تحصیلی مختلف است. تحصیل در آلمان آرزوی دانشجویان بسیاری است. بنابراین رقابت بر سر ورود و ادامه تحصیل در آلمان تنگاتنگ است و برای اخذ پذیرش تحصیلی از آلمان باید دارای رزومه‌ی تحصیلی قوی باشید. دانشگاه‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور آلمان وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی از نقاط مختلف جهان را پذیرش می‌کنند. در واقع ۴۸ دانشگاه از دانشگاه‌های آلمان در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند. این امر نشان دهنده‌ی این است که دانشگاه‌های آلمان در سطح جهانی دارای امتیازهای بالایی هستند.

 

لیست دانشگاه های دولتی آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان و یا بهتر است بگوییم بهترین دانشگاه های دولتی آلمان دانشگاه‌ هایی می باشند که نه تنها در شهرهای مختلف آلمان و نه تنها در مناطق مختلف آلمان بلکه در کل جهان معروف هستند و امکاناتشان فوق العاده به روز و متناسب با نیاز دانشجو می باشند. دانشگاه های دولتی معمولاً در قبال ارائه دوره ها، شهریه مقرون به صرفه ای از دانشجو می گیرند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته برنامه نویسی در المان به لینک مربوطه مراجعه فرمایید. در واقع آن ها شهریه دو ترم که ۷۰۰ الی ۸۰۰ یورو می باشد را یک جا از دانشجو می گیرند. با توجه به این میزان باید گفت که، دانشگاه های دولتی به منظور پذیرایی از دانشجویان بین المللی با دریافت مبلغ کم دوره ها را در اختیارشان قرار می دهند. بهترین دانشگاه های آلمان و به بیانی دانشگاه های دولتی سیستم آموزشی بروز و جدیدی را به خود اختصاص داده‌ اند. این را نیز در مورد بهترین دانشگاه های آلمان و دانشگاه های دولتی آلمان بدانید که، در محیط این دانشگاه ها کارمندان و اساتیدی فعالیت می کنند که دارای رزومه درخشان می باشند. پس با خیال راحت برای ثبت نام در دانشگاه های دولتی و دانشگاه‌ هایی که جدیدترین سیستم را به خود اختصاص داده اند، آماده شوید، ولی قبل از این که اقدام جدی انجام دهید به این جدول که مربوط به لیست دانشگاه های آلمان می باشد نگاهی بیندازید. همچنین جهت اطلاع از شرایط تحصیل رایگان در آلمان به لینک مقاله مراجعه نمایید. در این جا نام برترین دانشگاه های آلمان که دولتی هستند، قرار گرفته اند:

لیست دانشگاه های دولتی آلمان :

دانشگاه فنی مونیخ
دانشگاه روپراخت کارلس از هایدلبرگ
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
انستیتوی فناوری کارلسروهه
دانشگاه آزاد برلین
دانشگاه فنی درسدن
دانشگاه هامبورگ
دانشگاه توبینگن
دانشگاه مونستر
دانشگاه کلن
دانشگاه هومبولت برلین

 

تحصیل در آلمان

 

دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ دومین دانشگاه پرجمعیت در کشور آلمان به شمار می‌آید. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان است و هر ساله دانشجویان بسیاری برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه اقدام می‌کنند. این دانشگاه دانشجویان خارجی را نیز پذیرش می‌کند. باید بدانید که حدود ۱۳ درصد از دانشجویان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ در سال ۱۴۷۲ تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور آلمان محسوب می‌شود. این دانشگاه افتخارات زیادی را در طول تاریخ از آن خود کرده است. برای مثال ۴۲ جایزه‌ی نوبل به محصلان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اعطاء شده است. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ این افتخار را دارد که دانشمندان بسیاری را پرورش داده است. به عنوان مثال دانشمندان برجسته‌ای مانند اوتو هان، ماکس پلانک و ورنز هیزینبرگ در این دانشگاه تعلیم و تربیت یافته‌اند. تا اواخر قرن هجدهم این دانشگاه اهداف و آموزش‌های اصلی خود را روی علوم طبیعی متمرکز کرده بود و از میانه‌های قرن ۱۹ این دانشگاه اختراعات، نوآوری‌ها و پژوهش‌های بسیار مفیدی را به جهان عرضه کرده است.

 

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ در قرن نوزدهم تاسیس شده است. این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی کشور آلمان به شمار می‌آید که به رشته‌های علوم و فناوری اختصاص داده شده است. در ابتدا این دانشگاه اهداف و آموزش‌های اصلی خود را بر پایه‌ی علوم مهندسی متمرکز کرده بود اما با گذشت زمان برنامه‌های تحصیلی دیگری مانند علوم طبیعی، علوم اجتماعی، کشاورزی، صنایع غذایی و پزشکی نیز ارائه داده شدند. امروزه شاخه‌های تخصصی مهندسی و فناوری اطلاعات در دپارتمان‌های این دانشگاه تدریس می‌شوند.
باید به این نکته نیز اشاره کرد که دانشگاه فنی مونیخ یکی از دانشگاه‌های کارآفرین نمونه به شمار می‌آیند و اکنون ۱۵ دپارتمان در ۳ پردیس خود در مونیخ دارد. از سال ۱۹۲۷ تا کنون ۱۷ جایزه‌ی نوبل به اعضای این دانشگاه در شاخه‌های فیزیک، شیمی و پزشکی تعلق یافته است. در سال ۲۰۰۱ این دانشگاه شعبه‌ی دیگری با عنوان TUM Asia در آسیا و کشور سنگاپور تاسیس کرد. این دانشگاه امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان خارجی آسیایی را فراهم می‌کند.

 

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان است که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده است. باید بدانید که این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه کشور آلمان به شمار می‌آید. دانشگاه هایدلبرگ ۱۶۰ برنامه‌ی تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کند. این دانشگاه اولین دانشگاهی است که برخی از زیر شاخه‌های رشته‌های تخصصی مانند ژنتیک، روانپزشکی، جامعه شناسی مدرن و فیزیک محیط زیست را برای اولین بار ارائه داده است.
دانشگاه هایدلبرگ دانشجویان بین‌المللی را نیز پذیرش می‌کند و حدود ۲۰ درصد کل دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی و خارجی تشکیل می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی دانشگاه هایدلبرگ از بیش از ۱۳۰ کشور در نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل به این دانشگاه مراجعه می‌کنند. باید بدانید که بیش از یک سوم دانشجویان بین‌المللی دانشگاه هایدلبرگ را دانشجویان مقطع تحصیلی دکترا تشکیل می‌دهند.
دانشگاه هایدلبرگ به ارائه‌ی رشته‌های متنوع و خلاقانه شهرت بسیار زیادی دارد. دانشجویان می‌توانند با توجه به علایق و تخصص خود در زمینه‌های مختلف به ادامه تحصیل و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهش خلاقانه بپردازند. بهتر است بدانید که حدود ۲۷ نفر از برندگان جایزه‌ی نوبل با دانشگاه هایدلبرگ همکاری داشته‌اند و ۹ نفر از برندگان جایزه‌ی نوبل نیز در زمان اخذ جایزه در حال تحصیل یا همکاری با این دانشگاه بوده‌اند. علاوه بر اینها، باید بدانید که بسیاری از سیاستمداران، فیلسوفان، و دانشمندان از فارغ‌‌التحصیلان یا همکاران این دانشگاه بوده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به شخصیت‌هایی مانند مکس وبر بنیانگذار جامعه شناسی مدرن و هانا آرنت فیلسوف مشهور اشاره کرد.
دانشگاه هایدلبرگ با عنوان خانه‌ی رمانتیسیسم آلمانی شناخته می‌شود و شهر قدیمی و قلعه‌ی آن یکی از پر بازدیدترین مکان‌های توریستی در کشور آلمان به شمار می‌آیند.

 

موسسه فناوری برلین

موسسه‌ی فناوری برلین در قلب اروپا واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان باید گفت که شهرت جهانی نیز دارد. این دانشگاه دارای کیفیت آموزشی بسیار بالایی است و برنامه‌های تحصیلی خود را با استانداردهای بسیار بالایی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این دانشگاه با حمایت و پشتیبانی از دانشجویان خود سعی دارد که که دانشجویان را در مسیر رسیدن به اهداف والایشان یاری کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که دست یافته‌های علمی و پژوهشی و همچنین آموزشی این دانشگاه بسیار عالی هستند. دانشجویان در حال تحصیل از دانشگاه علاوه بر بهره‌مندی از برنامه‌های ارائه شده با کیفیت و سطح علمی بالا در محیط مناسب و بسیار راحتی به تحصیل علم و انجام پژوهش می‌پردازند. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی به شمار می‌آید.
موسسه فناوری برلین طیف وسیع و گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی مختلف را ارائه می‌دهد و دانشجویان می‌توانند در مقاطع مختلف در رشته‌ی مورد نظر خود به ادامه تحصیل بپردازند. رشته‌های تحصیلی ارائه شده در موسسه فناوری برلین عبارت هستند از: آموزش و علوم انسانی، علوم طبیعی و ریاضیات، علوم شیمی و فرایندها، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر، سیستم‌های ماشینی و ترافیک، برنامه ریزی ساخت محیط زیست، مدیریت و اقتصاد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : مقایسه دانشگاهها, ویزای تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022