کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان بین المللی در کانادا بهترین گزینه است. زندگی در یک کشور جدید ساده نیست، تغییر و انطباق با یک محل جدید می‌تواند بسیار ترسناک باشد؛ با این‌حال شناخت کافی و داشتن اطلاعات راجع به یک محل می‌تواند کارها را ساده کند. آگاهی از هزینه زندگی در کانادا، شهرهایی در کانادا که برای زندگی مناسب هستند و موارد این چنینی برای دانشجویان بین المللی اهمیت بسیار زیادی دارد و با دانستن این موارد می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای درباره آینده خود بگیرند.

 

برای مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف باید موارد زیر را در نظر داشته باشید تا با توجه به آن بتوانید ارزانترین شهر کانادا برای زندگی ، مهاجرت و تحصیل را انتخاب کنید.

هزینه اجاره خانه
هزینه خرید خانه
هزینه آب و برق و انرژی
مواد غذایی
حمل و نقل

هزینه زندگی در شهرهای تورنتو و ونکوور بالا است. اما شهرهای دیگری نیز در کانادا هستند که برای مهاجرین ایرانی با سطح درآمد متوسط توصیه می‌شوند. در این مقاله شهرها و استان‌های مختلف کانادا را از نظر هزینه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شهر دانشجویی مونکتون کانادا

یکی از شهرهای دو زبانه کشور کانادا که جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر دارد، شهر مونکتون است. در این شهر هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. این شهر از لحاظ جغرافیایی در بخش بسیار خوبی قرار گرفته است به طوری که جنگل‌های زیبا، پارک‌های طبیعی و سواحل زیبایی در آن قرار دارد.

کسانی که دوست دارند در یک شهر زیبا، چشم نواز و ارزان قیمت زندگی کنند قطعا شهر مونکتون می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. هزینه اجاره یک واحد آپارتمان در این شهر حدود 750 دلار است، البته این هزینه هرچقدر از مرکز شهر دورتر شوید کمتر خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در این شهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که این موضوع نشان دهنده فعال بودن و رشد این شهر است. حداقل دستمزد برای کار در این شهر به ازای هر 12 ساعت کار، ماهانه 2200 دلار کاناداست. مسلما از ملزومات تحصیل در کانادا اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز می باشد .

شهر دانشجویی سنت کاترینز کانادا

یکی از شهرهایی که به باغ و پارک‌های طبیعی که دارد شهرت پیدا کرده است، سنت کاترینز نام دارد. این شهر در استان انتاریو قرار گرفته است و جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر دارد. این شهر کوچک در یک محیط دنج قرار گرفته و آب و هوایی سرد و مرطوب دارد. از طرفی به دلیل نزدیک بودن به آبشار نیاگارا توانسته توریست و گردشگر بسیاری را به سمت خود جذب کند.
هزینه زندگی در این شهر نیم درصد از میانگین کل کشور پایین‌تر است. در آمد مردم در این شهر بیشتر از راه فروش صنایع دستی بوده و هزینه هر ساعت کار در این شهر حدود 12 دلار کاناداست. برای زندگی در یکی از مناطق خوب این شهر باید حدود 1000 دلار هزینه کنید، بدین ترتیب هزینه زندگی برای خانواده‌های چهارنفره حدود 2500 دلار خواهد بود.

 

کانادا

 

شهر دانشجویی شربروک کانادا

شربروک ششمین شهر بزرگ استان کبک است که برای فرهنک و اقتصاد رو به رشدش آن را می‌شناسند. این شهر پررونق، بیشترین جمعیت دانشجو را در کل کبک دارد که بیش از ۴۰۰۰۰ از آنان در یکی از ۸ موسسه تحصیلی شربروک درس می‌خوانند.اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر شربروک، ماهانه حدود ۴۷۵ دلار بوده و خارج از مرکز شهر، حدود ۴۰۵ دلار است. به همین دلیل یکی از ارزانترین شهرهای کانادا برای مهاجرت و زندگی است.

 

شهر دانشجویی آباتسفورد کانادا

این شهر که حدود 150.000 نفر جمعیت دارد، یکی از بهترین شهرهای کشور کانادا برای تحصیل و زندگی است. آباتسفورد نزدیک به مرز ایالات متحده و فرودگاه بین المللی آباتسفورد واقع شده است و کمتر از یک ساعت با شهرهای بزرگی مانند ونکوور، ریچموند و برنابی فاصله دارد. هزینه زندگی در این شهر حدود 3 درصد پایین‌تر از میانگین هزینه زندگی در کانادا است و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یکی از مناسب‌ترین شهرها برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا نام برد.

هزینه اجاره یک اتاق در مرکز این شهر با دسترسی به بهترین خدمات، هزار دلار در ماه است. سیستم آموزشی قوی این شهر نیز در بین جامعه علمی کانادا مشهور است. یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کانادا، یعنی دانشگاه فریزر ولی در این شهر واقع شده است. دو دانشگاه و هفت کالج دیگر نیز در این شهر وجود دارند که نسبت به جمعیت این شهر، تعداد کالج‌های آن زیاد نیز هست و همین مسئله باعث می‌شود دانشجویانی از دیگر شهرها برای تحصیل به این شهر بیایند.

آباتسفورد شهری است که ساکنان آن از فرهنگ‌های متنوعی هستند و از این رو مردمانی پر جنب و جوش با فرهنگی پذیرا و باز دارد و باعث می‌شود بدون توجه به سن و قومیت، بتوانید در این شهر تحصیل کنید و پس از آن مشغول به کار شوید. آباتسفورد به سواحل اقیانوس آرام و کوه‌های کاسکید بسیار نزدیک است و دانشجویان می‌توانند اوقات فراغت خود را در طبیعت زیبای این شهر بگذارنند.

 

شهر دانشجویی لاوال کانادا

به‌طورکلی، دانشجویان با تحصیل و زندگی در استان کبک می‌توانند تا حد زیادی در مخارجشان صرفه‌جویی کنند. از یک طرف، شهریۀ تحصیل در دانشگاه‌های این استان ارزان‌تر از دیگر استان‌های کاناداست و از طرف دیگر، دانشجویان شهری را در استان کبک می‌توانند انتخاب کنند که هزینۀ زندگی نیز در آن ارزان باشد. به‌بیانِ‌بهتر‌، علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا با انتخاب شهری مانند لاوال، بیشترین صرفه‌جویی را در هزینه‌هایشان خواهند کرد. شهر لاوال در ۳۰کیلومتری شهر مونترال قرار دارد و یکی از شهر‌های بزرگ کانادا محسوب می‌شود که هزینه‌های زندگی در آن ۹درصد کمتر از متوسط هزینۀ زندگی در دیگر استان‌های کاناداست؛ به همین سبب یکی از کم هزینه ‌ترین شهر‌های کانادا برای تحصیل به‌شمار می‌آید.

هزینۀ زندگی در شهر لاوال برای هر نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجارۀ مسکن، حدود ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۱۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۰۰ دلار کانادا در ماه برآورد می‌شود. علاوه‌براین، اجاره‌ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۶۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۱۵۰ دلار کاناداست. برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز به‌ترتیب ۳.۵ و ۹۷ دلار کانادا باید پرداخت کرد. شایان ذکر است هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به ۱۰۳ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه به ۷۰ دلار کانادا در ماه می‌رسد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022