در این مقاله به اصول و پارامترهایی که برای تحصیل در کشورهای ایتالیا یا کانادا باید بدانیم می پردازیم.  از جمله این پارامترها می توان به بعد فاصله، نظام قضایی و فساد اداری، وضعیت آب و هوا، امکان بازگشت و رفت و آمد به میهن، هزینه های زندگی،‌خدمات تأمین اجتماعی، احساس امنیت، فرصت های شغلی، مهاجرپذیری و … برای کشورهای مورد نظر اشاره داشت.

درباره ایتالیا:

کشور ایتالیا در اروپای جنوبی واقع شده است. پایتخت این کشور شهر تاریخی رم است. ایتالیا به دلیل شکل قلمرو آن به کشور چکمه معروف است، جمعیت آن بیشتر از ۶۰ میلیون نفر و مساحت آن ۳۰۱۳۴۰ کیلومتر مربع است. ایتالیا یکی از قدرت های اصلی اقتصاد جهان می باشد. واحد پول ایتالیا یورو و زبان آنها ایتالیایی است. هر ساله به طور میانگین حدود ۶۰ میلیون گردشگر خارجی از ایتالیا بازدید می کنند و از این نظر پنجمین کشور پر بازدید در جهان است. از جمله جاذبه های گردشگری ایتالیا می توان به شهر ورونا، تروی، جزیره لاپلوسا، کلیسای دی سن فرانسسکو و…. اشاره کرد. به دلیل وجود تعداد دانشگاه ها و مراکز علمی موجود در این کشور، ایتالیا می تواند مقصد خوبی برای ادامه تحصیل باشد.

 

ایتالیا

تحصیل در ایتالیا:

کشور ایتالیا جزء کشورهای اروپایی با دانشگاه‌های بسیار معتبر و تراز اول جهانی هست و همچنین شرایط زندگی در این کشور بسیار ایده‌آل می‌باشد، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین المللی با هدف تحصیل در ایتالیا به مهاجرت به این کشور فکر می‌کنند، تحصیل و اعزام دانش آموز به ایتالیا همانند تمامی کشورهای اروپایی در تمامی سنین امکان پذیر می باشد. در ایتالیا از سن 3 سالگی مقطع تحصیلی به صورت اختیاری شروع و از سن 6 سالگی تحصیل اجباری شروع می شود. دوره راهنمایی از سن 11 سالگی شروع و تا سن 14 سالگی ادامه دارد. دوره دبیرستان از سن 15 سالگی شروع و 5 سال طول می کشد. و مدت زمان تحصیل در ایتالیا در رشته های فنی، کلاسیک، هنر و علمی با هم متفاوت است. افراد در هر رشته ای پس از تحصیل در پایان باید در آزمون شرکت کرده و پس از کسب موفقیت در آزمون می توانند وارد دانشگاه شوند. یکی از گزینه های جذاب و پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور پذیرش تحصیلی ایتالیا با مدرک دیپلم می باشد. متقاضیان برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم می بایست مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم خود را ارائه نمایند تا بتوانند موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا گردند. تحصیل در این دوره هم به زبان انگلیسی و هم به زبانی ایتالیایی می باشد و در سال های اخیر تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور رو به افزایش بوده است. لازم به ذکر است که شروع تحصیل در ایتالیا از ماه سپتامبر می باشد.

 

ایتالیا

رشته های تحصیلی در ایتالیا

اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید باید برترین رشته های تحصیلی در ایتالیا را بشناسید و بهترین آن را متناسب با علاقه خود انتخاب کنید همچنین باید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید. در زیر به برخی از رشته های تحصیلی در ایتالیا که طرفداران بسیاری را به خود جذب نموده است، اشاره کرده ایم.

معماری و هنر

دانشگاه هنر و معماری یکی از برترین دانشگاه های مطرح در سطح جهان می باشد. قطعا با تحصیل در این دانشگاه تجربیات جذابی نظیر همکاری در مرمت آثار باستانی و پروژه های ساخت و ساز کسب خواهید کرد. گرایش های مختلف هنر نظیر نقاشی، موسیقی و مجمه سازی نیز بسیار پرطرفدار می باشند.

گرایش های علوم انسان

گرایش های مختلف این رشته نظیر تاریخ، نویسندگی، فلسفه و … از رشته هایی هستند که طرفداران بسیاری را به خود جذب نموده است. شهرهای ونیز و بولونیا از شهرهایی هستند که برای تحصیل در گرایش های مختلف علوم انسانی بسیار مهم هستند و دانشگاه های مطرحی را در این زمینه در خود جای داده اند.

گرایش های مختلف طراحی

رشته پرطرفدار طراحی دارای گرایش های مختلفی همچون طراحی داخلی، طراحی مد، طراحی لوازم زینتی و طراحی صنعتی و … می باشد. تحصیل در این گرایش ها به دلیل کیفیت تدریس و وجود اساتید مجرب و دانشگاه های مطرح بسیار پرطرفدار می باشد..

گرایش های مختلف مهندسی

گرایش های مختلف مهندسی به دلیل وجود بازار کار و دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا، بسیار پرطرفدار می باشند. یکی از پر متقاضا ترین رشته های مهندسی، عمران است. شهر زیبای میلان دارای دانشگاه های معتبری است که برای تحصیل مهندسی می توانید در آن مشغول به تحصیل شوید.

گرایش های مختلف پزشکی

پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در سطح جهان می باشد. با توجه به قدمت بالا دانشگاه ها، سطح علمی مناسب و هزینه پایین تحصیل در دانشگاه های این کشور، افراد زیادی سالیانه برای تحصیل پزشکی در ایتالیا را انتخاب می کنند.

ایتالیا

رشته های بدون آزمون ورودی در ایتالیا

از رشته های بدون آزمون ورودی در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اقتصاد بازرگانی

دارایی، مالی، سرمایه گذاری

روابط بین المللی

مدیریت بین الملل

قانون

طراح مد

غذا شناسی

روانشناسی

ایتالیا با داشتن ۳۶ دانشگاه در بین هزاران دانشگاه مطرح جهان از کشورهای برجسته اروپایی به شمار می‌آیند که براساس تعداد دانشگاه‌های بالایی که دارند، در این لیست قرار گرفتند. مطابق با این رتبه بندی به ترتیب دانشگاه پلی تکنیک میلان با رتبه ۱۳۷، دانشگاه بولونیا با رتبه ۱۶۰ و دانشگاه ساپینزا رم با رتبه ۱۷۱ توانسته‌اند جزء سه دانشگاه برتر ایتالیا معرفی شوند. همچنین در جدیدترین لیست رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۱ برخی از  رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های ایتالیا به قرار زیر هستند:

دانشگاه های ایتالیا رتبه QS

دانشگاه نرماله 204

دانشگاه پادو ا216

دانشگاه میلان 316

دانشگاه پلی‌تکنیک تورین 308

دانشگاه پیزا 383

دانشگاه پانل 392

کانادا

درباره کانادا:

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه،‌ و جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی در شمال قاره آمریکا قرار دارد. مرکز این کشور بزرگ پهناور، اتاوا، و بزرگ‌ترین شهر آن، تورنتو است. جمعیت این کشور نیز در حدود ۳۷ میلیون نفر برآورد می‌شود. مردم در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. اختصاص دادن بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است. از نظر شرایط شغلی کانادا با مساحت گسترده ای که دارد، شرایط شغلی و زمینه های کاری بسیار زیادی خواهد داشت. مدت زمان اخذ اقامت و پاسپورت و مهاجر پذیر بودن کشور مقصد نیز بسیار مهم است.

تحصیل در کانادا

عوامل مهم زیادی را می توان نام برد که در دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا تاثیر گذار است، مهم ترین فاکتورها برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا سن، نمره مدرک زبان و تمکن مالی مناسب می باشد.

مزایای تحصیل در کانادا

شهریه مقرون به صرفه کانادا
اقامت دائم پس از تحصیل
کیفیت آموزش
ویزای کار همسر
تحصیل رایگان فرزندان
معافیت مالیاتی
سهولت پاسپورت کانادایی
امنیت اجتماعی
تقویت زبان
اجازه کار برای دانشجو

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بهترین دانشگاه ها در آلمان دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان را دارید باید به شما بگوییم که آلمان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان دارای رتبه‌ی اول کشور […]

بدون شک مقایسه فرانسه با ایتالیا کار آسانی نیست. هر دو کشور ایتالیا و فرانسه جز کشورهای مهم و پربازدید اروپایی به شمار می‌روند که دارای یکی از قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. علاوه براین هردو از محبوبیت‌ترین مقاصد مهاجرت به شمار می‌آیند. این دو […]

کشورهای ایتالیا و آلمان، سرزمین‌های اروپایی نسبتا مرفهی هستند. هردو کشور، از مناطق اقتصادی بسیار مهم در قاره اروپا هستند و صنایع بسیار مهمی را دارا می‌باشند. بهترین دانشگاه‌های جهان در این دو کشور نیز وجود دارند. هنگام انتخاب مکان نهایی برای تحصیل در خارج از کشور، نمی توانید 100% مطمئن باشید که انتخاب درستی […]

دسته : مقایسه دانشگاهها
برچسب : , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022