یکی از روش های پر طرفدار مهاجرت، مهاجرت تحصیلی است. سطح علمی دانشگاه های خارجی و همچنین بالا تر بودن سطح کیفی زندگی باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای تحصیل به سایر کشورها مهاجرت کنند.گاهی انتخاب‌ از بین چند کشور که شرایط خوبی دارند و می‌توانند پذیرای شما باشند،‌ سخت است. خوشبختانه هر دو کشور آلمان و کانادا،‌ شرایط خوبی در زمینه جذب مهاجر دارند و از کشورهای مهاجر پذیر محسوب می‌شوند. در اینجا سعی داریم تا به مقایسه این دو کشور از ابعاد مختلف بپردازیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که نهایتا کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید یا آلمان.

مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی از طریق ویزای شینگن ممکن است و برای کشورهای آمریکا، کانادا،انگلیس و .. نیازمند دریافت ویزای همان کشور هستید.

مقایسه تحصیل

درباره آلمان

کشور آلمان در غرب اروپا واقع شده است و دارای ۱۶ ایالت است. این کشور به صورت فدرال اداره می‌شود و حدود ۸۱ میلیون جمعیت دارد. آلمان را میتوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی دانست. یکی از دلایل پرطرفدار بودن این دانشگاه ها، رایگان بودن تحصیل در آن هاست و شما فقط مبلغ بسیار ناچیزی را بابت بیمه و خدمات دانشجویی پرداخت میکنید

درباره کانادا

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه،‌ و جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی در شمال قاره آمریکا قرار دارد. مرکز این کشور بزرگ پهناور، اتاوا، و بزرگ‌ترین شهر آن، تورنتو است. جمعیت این کشور نیز در حدود ۳۷ میلیون نفر برآورد می‌شود. مردم در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. سیستم سیاسی کانادا بر مبنای دولت فدرال پارلمانی عمل می‌کند و دموکرات‌ها نیز در آن حضور دارند. اختصاص دادن بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است.

مقایسه تحصیل

شرایط آب و هوایی آلمان

کشور آلمان تابستان های گرم و زمستان های سرد و برفی دارد. میانگین دما در زمستان 3 درجه سانتی گراد و در تابستان 22 درجه سانتی گراد است. کشور آلمان به 16 ایالت تقسیم شده است و تنوع اقلیمی در این کشور زیاد است و نمیتوان شرایط آب و هوایی را به تمام نقاط کشور به صورت کلی تعمیم داد.

شرایط آب و هوایی کانادا

آب و هوای کشور کانادا با توجه به منطقه ایی که در آن زندگی می کنید متفاوت است. کشور کانادا از اقیانوس ارام تا اطلس است. در تورنتو، زمستان های این شهر ملایم تر از سایر شهرهای کانادا است، ولی شهری سرد و برفی است. زمستان ها در مونترال بسیار سرد و برفی است و به طور معول کشور تابستان هایی با هوای خوب را تجربه می کند.

مهمترین رشته های تحصیلی در آلمان

رشته هایی که افراد برای تحصیل در آلمان انتخاب می کنند عبارتند از: مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، فیزیک و علوم زیستی و پزشکی.

مهمترین رشته های تحصیلی در کانادا

رشته هایی که افراد برای تحصیل در کانادا انتخاب می کنند عبارتند از: مدیریت بازرگانی، Media، پرستاری، علوم کامپیوتر و مهمان داری،  مهندسی و پزشکی.

مقایسه تحصیل

تحصیل در آلمان

دانشگاه‌های آلمان معمولا بودجه خود را از طرف دولت می‌گیرند و منابع مالی‌شان را از آنجا تامین می‌کنند اما،‌ دولت‌ها نقش زیادی در برنامه‌ریزی آموزشی ندارند. برای تحصیل در دوره ی کارشناسی باید تا دوره ی 13 سال مدرسه را گذرانده باشید و باتوجه به اینکه در ایران دوره ی تحصیلی دوازده ساله است در ابتدا در کالج ثبت نام می کنند. برای برنامه ی تحصیلات تکمیلی در آلمان، شما احتیاچ به مدرکی معادل با دوره ی کارشناسی در آلمان و در زمینه ی تحصیلی مشابه باید داشته باشید. درکنار مدارک پایه، ممکن است دانشگاه از شما مدرک GRE یا GMAT بخواهد. برای دانشجویان بین المللی مدرک IELTS یا TOEFL در کنار دانستن زبان آلمانی الزامی است. برای برنامه هایی که به زبان آلمانی تدریس می شوند، از شما خواسته می شود تا مدرک زبان آلمانی ارائه دهید که با شرکت در یکی از ازمون های TestDAFیا DSH را برای دانشگاه ارسال کنید.

تحصیل در کانادا

تحصیلات متوسطه در کانادا ۱۲ سال به طول می‌انجامد که به اختصار آن را UG هم میگویند. مدت زمان اخذ مدرک لیسانس نیز معمولا ۴ ساله است. البته تحصیلات دیپلم به بالاتر را PG هم می‌خوانند. قبولی در امتحان ورودی برای مدارج بالا،‌ آسان است و در عوض بر کیفیت آموزش و خروجی دانشگاه‌ها تاکید زیادی شده است. در دوره ی کارشناسی ارشد و دکترا، گرفتن پذیرش در دوره های کارورزی آسان تر از دوره های دیگر است. برای گرفتن پذیرش برای دوره ی مدیریت شما باید مدرک GMAT داشته باشید و برای بعضی از دوره های مهندسی لازم است مدرک GRE داشته باشید. هر یک از کالج های کانادا میانگین نمرات مشخصی را برای اخذ پذیرش در وب سایتشان اعلام می کنند و این مورد به شما کمک می کند تا بدانید نمره ی خوب چه نمره ایی است، همچنین لازم است در آزمون زبانی همانندآیلتس تافلپی تی ایی و دولینگو شرکت کنید.

مقایسه تحصیل

شرایط ویزای تحصیلی آلمان

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

مشاغل مهم آلمان

مشاغلی در زمینه ی سلامت، مکانیک و خودرو، برق و صنایع الکترونیکی، ساختمان و ساخت وساز، تکنولوژی و ارتباطات در گروه شغل هایی با درآمد بالا در آلمان قرار دارند.

مشاغل مهم کانادا

مشاغلی مانند پرستاری، تحلیل گر برنامه، معلمی، داروساز، مدیر مالی، مدیر ساخت و ساز و … از جمله مشاغل پرطرفدار در کانادا هستند.

دریافت اقامت دائم آلمان

اگر شما پنج سال در آلمان با ویزای اقامت دائم (PR) زندگی کنید، می توانید برای ویزای دائمی آلمان در خواست دهید. بعد از 8 سال زندگی در آلمان، شما برای اخذ شهروندی آلمان واجد شرایط می شوید و در صورتی که با فردی که شهروند آلمان است، ازدواج کنید، میتوانید بلافاصله برای اخذ شهروندی آلمان درخواست دهید.

دریافت اقامت دائم کانادا

از انجا که کانادا کشوری کم جمعیت است، کشور با کمبود نیروهای متخصص روبه رو است بنابراین در مقایسه با سایرکشورها گرفتن PR در کانادا بسیار آسان است.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بهترین دانشگاه ها در آلمان دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان را دارید باید به شما بگوییم که آلمان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان دارای رتبه‌ی اول کشور […]

بدون شک مقایسه فرانسه با ایتالیا کار آسانی نیست. هر دو کشور ایتالیا و فرانسه جز کشورهای مهم و پربازدید اروپایی به شمار می‌روند که دارای یکی از قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. علاوه براین هردو از محبوبیت‌ترین مقاصد مهاجرت به شمار می‌آیند. این دو […]

کشورهای ایتالیا و آلمان، سرزمین‌های اروپایی نسبتا مرفهی هستند. هردو کشور، از مناطق اقتصادی بسیار مهم در قاره اروپا هستند و صنایع بسیار مهمی را دارا می‌باشند. بهترین دانشگاه‌های جهان در این دو کشور نیز وجود دارند. هنگام انتخاب مکان نهایی برای تحصیل در خارج از کشور، نمی توانید 100% مطمئن باشید که انتخاب درستی […]

دسته : مقایسه دانشگاهها
برچسب : , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022