کشورهای ایتالیا و آلمان، سرزمین‌های اروپایی نسبتا مرفهی هستند. هردو کشور، از مناطق اقتصادی بسیار مهم در قاره اروپا هستند و صنایع بسیار مهمی را دارا می‌باشند. بهترین دانشگاه‌های جهان در این دو کشور نیز وجود دارند. هنگام انتخاب مکان نهایی برای تحصیل در خارج از کشور، نمی توانید 100% مطمئن باشید که انتخاب درستی کرده اید. برای اطمینان از این انتخاب، باید اطلاعات زیادی جمع آوری نمایید، مزایا و معایب را بسنجید و تصمیم نهایی را بگیرید.در این مقاله سعی شده در زمینه تحصیل در آلمان و تحصیل در ایتالیا کمک خوبی برای شما باشیم .

 

المان

درباره کشور آلمان:

کشور آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال به عنوان قطب اقتصادی اروپا به شمار می رود. آلمان از مهمترین اعضای اتحادیه اروپا است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی با سوییس، لهستان، هلند، بلژیک، اتریش، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه و لوکزامبورگ مرز مشترک دارد. کشور آلمان به دلیل شرایط اقتصادی بسیار مطلوب و از طرف دیگر جمعیت غالب مرفه یا سالخوره، نیاز زیادی به نیروی کار و به طور کلی نیروی انسانی دارد و هر ساله نیروی مورد نیاز خود را از میان مهاجرین متخصص یا واجد شرایط سراسر دنیا تأمین می‌کند.این کشور یکی از مناطق گردشگری در سراسر دنیا و یکی از متنوع ترین کشور های اتحادیه اروپا از لحاظ ساختار به شمار می رود. جمعیت کشور آلمان حدود 83 میلیون نفر است. از این تعداد، بالغ بر 92 درصد ملیت آلمانی دارند و 7 درصد باقی مانده را اتباع خارجی تشکیل می دهند

درباره کشور ایتالیا:

ایتالیا از ریشه یونانی ایتالوس، به معنی گوساله می‌آید. ایتالیا به معنای سرزمین گاوها است چرا که قبایل جنوبی ایتالیا، گاو نر را نماد خود می‌دانستند و نام ایتالیا نیز از همین جا نشأت می‌گیرد. کشور ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده است. شهر رم پایتخت آن است که پرجمعیت ‌ترین و بزرگ ترین شهر ایتالیا با دو میلیون و ششصد هزار نفر جمعیت محسوب می شود. این کشور متشکل از دو جزیره سیسیل و ساردنیا در دریای مدیترانه و شبه‌جزیره ایتالیا می‌باشد. فرانسه، اسلوانی، اتریش و سوئیس کشورهای همسایه ایتالیا هستند. این کشور از جغرافیا به 20 ناحیه تقسیم میشود که در نوعی دیگر از تقسیم بندی شامل 110 استان می باشد. ایتالیا جزء هشت کشور صنعتی دنیا و کشوری توسعه یافته است و همچنین یکی از کشورهای محبوب جهان در حوزه گردشگری و مهاجرت است که بیشترین میزان جاذبه های گردشگری را در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است.

 

ایتالیا

تحصیل در آلمان:

آلمان کشوری جذاب برای تحصیل است و مدارک دانشگاهی آلمان، مورد قبول کارفرمایان در سراسر جهان هستند برای تحصیل در این کشور نیازمند ویرای تحصیلی آلمان می باشد . دلایلی که شما را برای تحصیل در آلمان ترغیب می‌کند عبارتند از:

کیفیت بالا در آموزش: دانشگاه‌های آلمان با ارائه آموزش و تحقیقات عالی، در رتبه‌بندی جهانی در میان بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.
تنوع در رشته‌های تحصیلی: طیف وسیعی از رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌های آلمان، به شما این امکان را می‌دهد که هر رشته‌ای را که می‌خواهید، برای تحصیل انتخاب کنید.
آمادگی شروع کار پس از تحصیل: بسیاری از دانشگاه‌های آلمان با شرکت‌ها همکاری می‌کنند. این استراتژی، شروع کار شما را بسیار تسهیل می‌کند.
استفاده از استعدادهای خود: در آلمان، می‌توانید توانایی‌های فکری و مهارت‌های شخصی خود را آزادانه توسعه داد.
کشور امن: در مقایسه با سایر کشورها، آلمان یک کشور امن است که در هر زمان می‌توانید آنجا آزادانه رفت و آمد کنید.

 

مقایسه تحصیل

 

تحصیل در ایتالیا:

تحصیل در ایتالیا روشی برای کسب اقامت در این کشور است، دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط دنیا برای بهره مندی از بورسیه های تحصیلی ایتالیا و همچنین تحصیل در برترین دانشگاه های اروپا، تصمیم بر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را در سر می پرورانند. مهاجرت تحصیلی به عنوان یکی از برترین و کم ریسک ترین نوع ویزا قلمداد می شود. رشته های مهندسی، مد، فشن و رشته های مرتبط با هنر از پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در این کشور هست.

تفاوت تحصیل در ایتالیا و آلمان

ایتالیا، مرکز فرهنگی اروپا بوده و دارای متقاضیان بسیاری برای تحصیل است. پایتخت ایتالیا رم می‌باشد که میزبان چندین دانشگاه برتر در این کشور است. در بخش زیر، جزئیات تحصیل در ایتالیا را بررسی می‌کنیم:

مدت زمان تحصیل کارشناسی در ایتالیا 3-4 سال
مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا 2 سال
مدت زمان تحصیل دکترا در ایتالیا 3-5 سال
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ایتالیا 500-3000 یورو به صورت سالیانه
هزینه تحصیل در مقطع دکترا ایتالیا 140-1200 یورو به صورت سالیانه
زبان تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا انگلیسی و ایتالیایی

آلمان کشوری اروپایی واقع شده در بخش غربی این قاره است، که بزرگترین قطب صنعتی و اقتصادی منطقه نیز می‌باشد. وجود فرصت‌های شغلی بسیار مناسب و شرایط تحصیل فوق‌العاده، باعث جلب توجه افراد به مهاجرت به آلمان از راه تحصیل شده است.

 

ایتالیا

 

تحصیل در دانشگاه‌های آلمان عموما رایگان است، البته این امر به شرط تحصیل دانشجویان به زبان آلمانی صورت خواهد گرفت. اگر متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی هستید، میزانی شهریه از شما دریافت خواهد شد. تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ممکن است و به هر سه مورد بورسیه‌های متنوعی تعلق می‌گیرید.

در کشورهای ایتالیا و آلمان، دو نوع دانشگاه خصوصی و دولتی به فعالیت می‌پردازند. همچنین برای متقاضیان، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز آماده پذیرش هستند.

دانشگاه های دولتی آلمان هزینه ای بابت شهریه دریافت نمی کنند. دانشجویان فقط باید یک هزینه ی ناچیز به عنوان هزینه های اجرایی که مبلغی بیین 100 تا 200 یورو در سال پرداخت نمایید.
متوسط شهریه ی دانشگاه های دولتی ایتالیا بین 850 تا 1000 یورو در سال متغیر است. به این علت، آلمان ممکن است از نظر شهریه گزینه ی بهتری نسبت به ایتالیا باشد.

یکی دیگر از دلایل وجود دانشگاه های رایگان در آلمان این است که دولت این کشور قصد دارد افراد بسیار باهوش و با استعداد را جذب کرده و از این طریق به اهدافی که مد نظر دارد دست پیدا کند.

 

المان

 

شهریه دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا بسته به نوع مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری)، رشته و دانشگاه متفاوت است. به‌طور متوسط شهریه دانشگاه‌های دولتی در این کشور مبلغی بین ۰ تا ۵۰۰۰ یورو برای یک سال تحصیلی است. البته این مبلغ ممکن است برای دانشجویان (خارج از اتحادیه اروپا) در بعضی از دوره ها بیشتر باشد. بنابراین این مسئله بسیار مهم است که دانشجویانی که ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده‌اند با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه ها از شهریه دانشگاه در مقطع تحصیلی و رشته مورد علاقه خود اطلاع کامل بدست آورند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بهترین دانشگاه ها در آلمان دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان را دارید باید به شما بگوییم که آلمان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان دارای رتبه‌ی اول کشور […]

بدون شک مقایسه فرانسه با ایتالیا کار آسانی نیست. هر دو کشور ایتالیا و فرانسه جز کشورهای مهم و پربازدید اروپایی به شمار می‌روند که دارای یکی از قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. علاوه براین هردو از محبوبیت‌ترین مقاصد مهاجرت به شمار می‌آیند. این دو […]

کشورهای ایتالیا و آلمان، سرزمین‌های اروپایی نسبتا مرفهی هستند. هردو کشور، از مناطق اقتصادی بسیار مهم در قاره اروپا هستند و صنایع بسیار مهمی را دارا می‌باشند. بهترین دانشگاه‌های جهان در این دو کشور نیز وجود دارند. هنگام انتخاب مکان نهایی برای تحصیل در خارج از کشور، نمی توانید 100% مطمئن باشید که انتخاب درستی […]

دسته : مقایسه دانشگاهها
برچسب : , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022