طی چند سال گذشته، کشورهای مختلفی به عنوان مقاصد تحصیلی مختلفی در خارج از کشور و در بین دانشجویان بین المللی محبوب شده اند. دو مورد از این کشور ها که وارد رقابتی سخت شده اند کشورهای کانادا و ایالات متحده می باشند. با توجه به این نکته که هردوی این کشورها توسعه یافته و دارای فرصت های آموزشی و کاری فراوانی برای دانشجویان هستند تحصیل در کانادا یا امریکا تبدیل به آرزوی بسیاری از دانشجویان شده است. اما در زمینه تحصیلی اخیراً تحصیل در کانادا گوی سبقت را از امریکا ربوده است. برخی از عوامل اصلی که دانشجویان در انتخاب میان تحصیل در کانادا یا امریکا، تحصیل در امریکا را ترجیح می دهند، زمان سریع پردازش مجوزهای تحصیل، مهاجرت آسان و هزینه کمتر است .

مقایسه تحصیل در کانادا و آمریکا

شرایط پذیرش تحصیلی در آمریکا یا کانادا

دانشگاه های کشور کانادا براساس GPA تصمیم می گیرند. اگر GPA 4 یا بالاتر داشته باشید، شانس زیادی برای تحصیل در کانادا دارید. همچنین بعضی از دانشگاه های کانادا، دانشجویان را براساس داشتن مقاله پذیرش می کنند، می توانید یک مقاله برای دانشگاه های مختلف بفرستید تا در صورت تایید، پذیرش دریافت کنید.

در مقایسه، دانشگاه های آمریکا دانشجویان را براساس فعالیت های فوق برنامه و معرفی نامه از طرف معلم ها و اساتید قبلی، می پذیرند. فعالیت های فوق برنامه شامل کار داوطلبانه، رشته های ورزشی، جوایز و سایر عوامل غیر دانشگاهی می شود که به دانشگاه های آمریکا کمک می کند تا در مورد پذیرش شما تصمیم بگیرند که آیا با فرهنگ و دانشگاه مورد نظر خود متناسب هستید یا خیر. در ایالات متحده، فرهنگ دانشگاهی مهم تر از کانادا است. بعضی از دانشگاه های این کشور، سوابق و گذشته دانشجویی را که می خواهند بپذیرند، بررسی می کنند. بسته به این که، کدام کالج ایالات متحده را انتخاب می کنید، پذیرش ها ممکن است رقابتی باشند. دانشگاه های برتر، مانند MIT و استنفورد میزان قبولی بسیار کمی دارند. با وجود این، دانشگاه های دولتی، مانند دانشگاه ایالتی کلیولند، درصد بالاتری از متقاضیان را می پذیرد.

مقایسه تحصیل در امریکا و کانادا

ویزای تحصیلی آمریکا یا کانادا

سیستم درخواست ویزای ایالات متحده فرایندی طولانی و پیچیده دارد و بررسی آن مدت ها طول می کشد. اما فرایند بررسی درخواست ویزای کانادا ساده تر بوده و مدت کمتری طول می کشد.

علاوه بر این، دانشگاه ها و کالج های کانادا به دانشجویان این امکان را می دهند که پس از تحصیل برای استخدام به این کشور بازگردند. ویزای کار پس از تحصیل در کانادا به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که تا 3 سال پس از فارغ التحصیلی از موسسه ی دانشگاهی بسته به مدت زمان واحد دانشگاهی در کانادا بمانند.

برای تحصیل در ایالات متحده، دانشجویان بین المللی نیاز به ویزای تحصیلی به نام F1 Visa  دارند. این ویزا به دانشجویان خارجی اجازه می دهد به شکل تمام وقت در آمریکا تا پایان دوره تحصیلی بمانند.

از طرف دیگر، به عنوان دارنده ی ویزای F-1، دانشجویان بین المللی می توانند به منظور یکسال استخدام موقت مرتبط با رشته تحصیلی خود در این کشور بمانند.

در طول آموزش عملی اختیاری، دانشجویان بین المللی می توانند ویزای کاری یک ساله و ویزای بازگشت مجدد پس از تکمیل یک مدرک در ایالات متحده دریافت کنند.

 

مقایسه تحصیل در امریکا و کانادا

کمک هزینه دانشجویی در آمریکا و کانادا

علیرغم شهریه و هزینه های بالای زندگی، کمک هزینه های دانشجویی متعددی به دانشجویان بین المللی برای پرداخت هزینه های تحصیل ارائه می شود. اما احتمال ارائه ی چنین خدماتی در دانشگاه های کانادا بیش از دانشگاه های ایالات متحده است.

چندین نوع بورس تحصیلی و کمک هزینه ی تحصیلی به دانشجویان بین المللی کانادا اعطا می شود که برخی از آن ها به شرح زیر اند:

 

مقایسه تحصیل در کانادا و آمریکا

تفاوت هزینه برای تحصیل در کانادا یا آمریکا

برای تحصیل در کانادا یا امریکا گزینه دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد بحث هزینه است. تحصیل در امریکا نه تنها گران تر از هزینه تحصیل در کانادا است، بلکه دریافت کمک مالی به عنوان یک دانشجوی بین المللی در امریکا بسیار سخت تر است. دانشگاه های کانادا به احتمال زیاد کمک مالی یا بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، در حالی که دریافت بورسیه تحصیلی در امریکا بسیار نادر است.

هزینه های تحصیل تنها یک طرف ماجرا است، هزینه زندگی در کانادا نیز بسیار کمتر است. ممکن است دانشجویان بین المللی تحصیل در کانادا را انتخاب کنند زیرا مقرون به صرفه تر است.

 

کار پس از تحصیل در آمریکا و کانادا

یکی از دلایل مهم تحصیل در خارج از کشور، فرصت های شغلی بسیاری است که وجود دارد. در آمریکا، شغل هایی که حقوق بالا دارند شغل هایی مانند مدیریت، پزشکی، دندان پزشکی، مهندسی نرم افزار و امور مالی هستند.

در مقایسه، در کانادا، مشاغلی مانند تحلیل گر، مدیر مالی، دبیر، پرستار و ساختمان سازی فرصت شغلی بیشتری برای مهاجران فراهم می کنند.

یکی از دلایلی که کانادا نسبت به آمریکا دانشجویان بین المللی بیشتری دارد، مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) است. مجوز کار پس از تحصیل، قسمتی از سیستم مهاجرتی کانادا است که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا سه سال بعد از فارغ التحصیلی در این کشور کار کنند. همچنین این مجوز مسیر کوتاهی برای گرفتن اقامت دائم و کارت شهروندی کانادا است.

 

مقایسه امنیت در آمریکا و کانادا

یکی از مهم‌ترین مسائل خصوصا برای خانم‌ها، امنیت در کشور مقصد می‌باشد. با توجه به آمار بدست آمده نرخ قتل در کانادا ۲ از ۱۰۰ هزار و این نرخ در آمریکا ۵ از ۱۰۰ هزار می‌باشد. علاوه بر این نرخ تجاوز در کانادا ۱.۷ از ۱۰۰ هزار و در آمریکا ۲۷ از ۱۰۰ هزار است. اگرچه ممکن است این آمار برای خریداران بلیط هواپیما خارجی اندکی وحشتناک باشد اما نباید تنها به این آمارها اکتفا کرد. تجربه‌ها نشان می‌دهد که اکثر این جرم و جنایت‌ها در محله‌های به خصوصی اتفاق می‌افتد. با دوری کردن از این محله‌ها می‌توانید با امنیت کامل در این کشورها زندگی کنید در نتیجه صرفا به دلیل این آمار و ارقام‌ها مقصد خود را تغییر ندهید.

ویزای تحصیلی

مقایسه برخورد مردم با مهاجران در کانادا و امریکا

قسمت‌های مختلف آمریکا دارای مردمانی با اخلاق و برخوردهای متفاوتی می‌باشد. در جنوب شرق آمریکا مردمانی مذهبی‌تر، محافظه‌کارتر و با تحصیلات کمتری زندگی می‌کنند که اندکی نیز نژاد پرست هستند. این افراد مهمان‌نواز و خونگرم بوده و به کشاورزی علاقه دارند. در مقابل مردمان شمال شرقی آمریکا مردمانی تحصیل کرده، پیشرفته و البته سردتر هستند.

اخلاق مردم کانادا بیشتر شبیه مردمان شمال شرقی آمریکا می‌باشد با این تفاوت که نژاد پرستی کمتری در آن‌ها دیده می‌شود و بسیار مهاجرپذیر هستند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بهترین دانشگاه ها در آلمان دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان را دارید باید به شما بگوییم که آلمان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان دارای رتبه‌ی اول کشور […]

بدون شک مقایسه فرانسه با ایتالیا کار آسانی نیست. هر دو کشور ایتالیا و فرانسه جز کشورهای مهم و پربازدید اروپایی به شمار می‌روند که دارای یکی از قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. علاوه براین هردو از محبوبیت‌ترین مقاصد مهاجرت به شمار می‌آیند. این دو […]

کشورهای ایتالیا و آلمان، سرزمین‌های اروپایی نسبتا مرفهی هستند. هردو کشور، از مناطق اقتصادی بسیار مهم در قاره اروپا هستند و صنایع بسیار مهمی را دارا می‌باشند. بهترین دانشگاه‌های جهان در این دو کشور نیز وجود دارند. هنگام انتخاب مکان نهایی برای تحصیل در خارج از کشور، نمی توانید 100% مطمئن باشید که انتخاب درستی […]

دسته : مقایسه دانشگاهها
برچسب : , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022