اگر قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارید و می‌خواهید کشور آلمان یا فرانسه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تحصیل در آلمان یا فرانسه کدام یک برای شما بهتر خواهد بود؟‌ هنگامی ‌که اقدام به انتخاب مقصد تحصیلی خارج از کشور می‌کنید، باید نکات‌ بسیاری را در نظر گرفته و آنها را به دقت بررسی و مطالعه قرار دهید تا در آینده‌ هنگام ادامه تحصیل در یک کشور خارجی با مشکل مواجه نشوید.‌ باید بدانید که هر دو کشور آلمان و فرانسه از محبوب‌ترین مقصد‌های تحصیلی نزد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آیند. تحصیل در آلمان یا فرانسه داوطلبان بسیاری از نقاط مختلف جهان دارد.‌ به همین دلیل سالیانه داوطلبان بسیاری از کشورهای متعدد به منظور تحصیل در آلمان یا فرانسه درخواست پذیرش تحصیلی خود را به دانشگاه‌های این کشورها ارسال می‌کنند.‌

تحصیل در آلمان یا فرانسه مزیت‌های‌ منحصر به فرد خود را دارد و هر کدام از این کشورها سعی می‌کنند شرایط خوبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم کنند.‌ از طرف دیگر تحصیل در هر کدام از این کشورها‌ برای دانشجویان بین‌المللی نکات و جنبه‌های منفی نیز می‌تواند داشته باشد.‌ با توجه به اینکه هم آلمان و هم فرانسه‌ دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی هستند و تحصیل در آنها می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشد انتخاب یک کدام از آنها به عنوان مقصد تحصیلی ممکن است برای داوطلبان کمی دشوار باشد.‌ از طرف دیگر هر داوطلب شرایط منحصر به فرد خود را دارد و‌ اهداف خاصی را دنبال می‌کند. بنابراین‌ لازم است که داوطلبان اقدام به انتخاب کشوری بکنند که سازگاری بیشتری با با شرایط آنها داشته باشد تا بتوانند راحت‌تر به اهداف خود دست پیدا کنند.‌

این مسئله که کشور های اروپایی برترین انتخاب افراد خارجی برای زندگی، کار، تحصیل و …  می باشد بر هیچ کسی پوشیده نیست. کشور های اروپایی به دلیل داشتن امکانات بسیار خوب در بسیاری از جنبه های مختلف زندگی به خصوص تحصیلات برای افراد خارجی سراسر دنیا جذاب هستند. دولت کشور های اروپایی به دلیل هزینه های سنگینی که در حوزه تحصیلات انجام دادند در زمینه های علمی به موفقیت های زیادی دست یافته اند. از بین کشور هایی که به کیفیت تحصیلات خود اهمیت بسیار زیادی می دهند و هر ساله مبالغ هنگفتی بابت بهتر شدن کیفیت تحصیل خود هزینه کرده اند می توان به کشور فرانسه و آلمان اشاره کرد. بسیاری از دانشجویان بین المللی هر ساله این دو کشور را مقصد اصلی خود قرار می دهند و تلاش می کنند به دانشگاه های این کشور راه یابند.

مقایسه تحصیل در آلمان و فرانسه

مقایسه زبان و آموزش در کشورهای آلمان و فرانسه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام‌ انتخاب مقصد تحصیلی در خارج از کشور باید به آن توجه کنید زبان رسمی ‌و بومی و هم چنین زبانی است که دانشگاه مورد نظر شما‌ واحدهای درسی را به آن زبان ارائه‌ می‌کند.‌ همانطور که می‌دانید زبان رسمی ‌کشور آلمان، آلمانی است و مردم بومی نیز ‌به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. زبان فرانسوی نیز زبان رسمی ‌در کشور فرانسه به شمار می‌آید و مردم به زبان فرانسوی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌نمایند. بنابراین شما باید به این نکته توجه کنید که زندگی‌ در کدام کشور برای شما راحت‌تر خواهد بود.‌ این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که یادگیری زبان آلمانی برای شما راحت‌تر‌ و کاربردی‌تر است یا زبان فرانسوی.‌ تصمیم در این مورد‌ بیشتر یک انتخاب شخصی است.‌ با این حال باید به رشته تحصیلی خود نیز فکر کنید. برخی از رشته‌ها در کشور آلمان داوطلبان بیشتری دارند و برخی دیگر نیز در کشور فرانسه. بنابراین قبل از انتخاب رشته و انتخاب مقصد تحصیلی این نکات را مورد توجه قرار دهید.‌ به عنوان مثال آلمان به ارائه برنامه‌های درسی در زمینه‌های مهندسی و مدیریت شهرت بسیاری دارد.‌ برخی از برترین شرکت‌های صنعتی پیشرو در زمینه اتومبیل سازی در آلمان قرار دارند.‌ بنابراین اگر می‌خواهید در زمینه رشته‌های فنی و مهندسی به ادامه تحصیل بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر روی اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آلمان تمرکز کنید.‌ از طرف دیگر آلمان به خاطر داشتن‌ برنامه‌های تحصیلی عالی در رشته‌های فنی و مهندسی بازار کار خوبی نیز در این زمینه دارد و شانس شما برای یافتن شغل مناسب و پس از فارغ التحصیلی‌ در این کشور بیشتر خواهد بود. در هر حال با انتخاب هر یک از کشورهای آلمان یا فرانسه به عنوان مقصد تحصیلی ( به خصوص اگر قصد ادامه کار و زندگی در آنجا را دارید) باید زبان رسمی آن را فرا بگیرید.

در مورد کیفیت آموزشی در‌ دانشگاه‌های آلمان و فرانسه باید گفت که هر دوی این کشورها دارای دانشگاه‌های عالی رتبه‌ای‌ هستند که برنامه‌های تحصیلی خود را با کیفیت آموزشی بالا و‌ استانداردهای جهانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.‌ اگر شما به دنبال تحصیل در یک دانشگاه عالی‌ رتبه در آلمان یا فرانسه هستید،‌ پیشنهاد می‌کنیم که رتبه‌بندی‌ جهانی دانشگاه مورد نظرتان را مورد مطالعه قرار دهید.‌ اگر به دنبال ادامه تحصیل در‌ آن دسته از دانشگاه‌های آلمان یا فرانسه هستید که رتبه متوسطی دارند، می‌توانید‌ شرایط تحصیل در هر کدام از‌ دانشگاه‌های مورد نظرتان را‌ بررسی و مقایسه کرده و سپس اقدام به انتخاب آن‌ به عنوان مقصد تحصیلی‌تان نمایید.

در هر صورت باید به شما بگوییم که‌ کشور آلمان و فرانسه مقصد‌های تحصیلی بسیار خوبی در جهان هستند و رقابت شدیدی برای ورود به دانشگاه‌های آنها، به خصوص دانشگاه‌های برتر و عالی رتبه آنها‌، در بین دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.‌ از طرف دیگر با ادامه تحصیل در آلمان یا فرانسه کیفیت تحصیلات شما در اولویت قرار خواهد گرفت و خواهید توانست در یک محیط آموزشی با سطح علمی ‌بالا و فضای آکادمیک، تخصص و دانش بالایی در زمینه‌ی رشته تحصیلی خود کسب کنید.

 

مقایسه تحصیل در المان و فرانسه

 

چرا کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب می کنیم؟

از مهم ترین موارد انتخاب کشور آلمان برای ادامه تحصیل می توان به معتبر بودن مدارک تحصیلی دانشگاهی، هزینه های زندگی کمتر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، آب و هوای مناسب و امنیت اجتماعی اشاره کرد. هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی این کشور نسبتا رایگان است. در واقع با مبلغی در حدود 4 تا 6 میلیون تومان می توانید در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنید. در صورتی که به زبان آلمانی مهارت کافی ندارید، می توانید در دانشگاه هایی مشغول به تحصیل شوید که به زبان انگلیسی تدریس می کنند. دانشگاه های کشور آلمان همواره در فهرست رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی قرار دارند. از لحاظ هزینه های تحصیل می توان گفت که تقریبا رایگان است، اما دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های جزئی خدماتی می باشند. اگر چه روند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور تا حدودی سخت و دشوار است، اما کیفیت دانشگاه ها و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی آلمان مانع از تلاش دانشجویان برای دریافت پذیرش و راهیابی به دانشگاه های این کشور نمی شود.

علی رغم همه موارد مثبت و مزایای آلمان، تحصیل در دانشگاه های این کشور با کمی دشواری همراه است. به منظور اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان، دانشجو باید یک حساب بانکی در این کشور باز کند و مبلغ مشخصی را در آن سپرده گذاری کند اما فقط حق برداشت 670 یورو را ماهانه از این حساب دارد. در دیگر کشورهای اروپایی چنین شرطی برای دانشجویان وجود ندارد.
شهریه دانشگاه های دولتی در کشور آلمان مبلغی در حدود 250 یورو برای هر ترم است که تقریبا رایگان محسوب می شود. شهریه دانشگاه های خصوصی در حدود 20.000 تا 30.000 برای هر ترم است. در صورتی که دانشجویی پس از تمام شدن مقطع کارشناسی به صورت پیوسته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهد، نیازی به پرداخت شهریه ندارد و در واقع برای این دانشجویان هزینه تحصیل رایگان محسوب می شود.

مقایسه تحصیل در آلمان و فرانسه

دانشگاه های آلمان

کشور آلمان همیشه یکی از قطب های مهم اقتصادی، صنعتی و علمی قاره اروپا به شمار میرفته است به طوری که بسیاری از دانشجویان خارجی جهت تحصیل کشور آلمان را اولین و اصلی ترین مقصد خود قرار دادند. هزینه تحصیل در این کشور تقریبا رایگان است و فقط هزینه های ضروری و خدماتی را از دانشجویان دریافت می کنند. امکانات زیاد و توجه کافی به کیفیت تحصیل، ادامه تحصیل را برای دانشجویان خارجی بسیار جذاب و پر طرفدار کرده است.

بر اساس آمار های منتشر شده دانشگاه های آلمان از رتبه های جهانی بسیار خوبی برخوردارند و به دلیل کیفیت بالای تحصیل تقریبا همه دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت های علوم و بهداشت ایران هستند. البته اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور کمی دشوار است که با کمک کارشناسان ما می توانید این راه را آسان تر پیش بگیرید.

بهترین دانشگاه های کشور آلمان

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ با رتبه 55 در رتبه بندی QS یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه در سال 1868 میلادی تاسیس شد و یک دانشگاه تحقیقانی با بیش از 41 هزار دانشجو در کشور آلمان است. در حدود 16 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. در ضمن دانشگاه فنی مونیخ یکی از دانشگاه های دولتی کشور آلمان است و همانطور که از اسم آن پیداست در شهر مونیخ واقع شده است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یک دانشگاه دولتی است که در شهر مونیخ واقع شده است. در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند و افراد سر شناس ایرانی مثل فریدون فرخ زاد و محمد اقبال لاهوری از این دانشگاه فارق التحصیل شده اند. در حدود 15 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند.

دانشگاه هایدلبرگ

این دانشگاه دولتی در سال 1386 میلادی در هایدلبرگ آلمان تاسیس شده است و از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است. دانشکده پزشکی هادلبرگ جزو بهترین دانشکده های پزشکی دنیا است و سالانه مقالات بسیاری از طرف این دانشگاه منتشر می شود. در بسیاری از رشته ها رتبه جهانی این دانشگاه با با دانشگاه آکسفورد و دیگر دانشگاه های خوب دنیا برابری می کند.

مقایسه دانشگاه المان و فرانسه

دانشگاه های کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از برترین کشور های اروپایی در زمینه های علمی، هنری، گردشگری، اقتصادی و … می باشد. به دلیل اینکه کشور فرانسه جزو لوکس ترین و در عین حال گرانترین کشور های اروپا می باشد داشتن یک شغل مناسب و ثابت بسیار مهم است و می تواند هزینه های زندگی شما را پوشش دهد.

رتبه های بسیار خوب دانشگاه های فرانسه باعث محبوبیت این دانشگاه ها بین دانشجویان بین المللی در سراسر جهان شده همچنین تحصیل در دانشگاه های فرانسه بسیار مقرون به صرفه است و شهریه دانشگاه های دولتی این کشور تقریبا رایگان است و دانشجویان فقط مبالغ کمی برای هزینه های بیمه دانشجویی و هزینه ثبت نام پرداخت می کنند. به دلیل کیفیت بالا و رتبه های عالی جهانی دانشگاه های فرانسه اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند و دانشجویان ایرانی عزیز می توانند با خیال راحت در رشته مورد علاقه خود و دانشگاه مورد نظرشان مشغول به تحصیل شوند.

ویزای تحصیلی

 

بهترین دانشگاه های کشور فرانسه

دانشگاه ENS

تعداد زیادی از نخبگان کشور فرانسه در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه ENS از دانشگاه های دولتی فرانسه می باشد که دارای رتبه جهانی دو رقمی در میان برترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه که در سال 1794 میلادی تاسیس شده است هم اکنون بیش از 2 هزار و 700 دانشجو دارد و در شهر زیبای پاریس، پایتخت کشور فرانسه واقع شده است.

دانشگاه پاریس تک

دانشگاه پاریس تک که یک دانشگاه تازه تاسیس در کشور فرانسه و در شهر پاریس قرار گرفته توانسته در همین مدت زمان کوتاه یعنی از سال 1991 تا به امروز رتبه جهانی 43 را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه تقریبا تمام رشته های مهندسی را ارائه می دهد، همچنین دارای یک دانشکده برای رشته های تجارت و بازرگانی دارد. در حال حاضر بیش از 16.500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه های پلی تکنیک پاریس و دانشگاه ملی معدن فرانسه دانشگاه هایی هستند که تحت پوشش پاریس تک مشغول به کارند.

دانشگاه UPMC

دانشگاه UPMC  عضو دانشگاه های برتر کشور فرانسه می باشد و محبوبیت زیادی بین دانشجویان فرانسوی دارد. بزرگ ترین مرکز علمی و پزشکی کشور فرانسه در این دانشگاه تاسیس شده است. در حال حاضر در حدود 35 هزار دانشجو دارد که حدود 6 هزار نفر آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه از دانشگاه های دولتی کشور فرانسه است.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بهترین دانشگاه ها در آلمان دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان را دارید باید به شما بگوییم که آلمان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان دارای رتبه‌ی اول کشور […]

بدون شک مقایسه فرانسه با ایتالیا کار آسانی نیست. هر دو کشور ایتالیا و فرانسه جز کشورهای مهم و پربازدید اروپایی به شمار می‌روند که دارای یکی از قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. علاوه براین هردو از محبوبیت‌ترین مقاصد مهاجرت به شمار می‌آیند. این دو […]

کشورهای ایتالیا و آلمان، سرزمین‌های اروپایی نسبتا مرفهی هستند. هردو کشور، از مناطق اقتصادی بسیار مهم در قاره اروپا هستند و صنایع بسیار مهمی را دارا می‌باشند. بهترین دانشگاه‌های جهان در این دو کشور نیز وجود دارند. هنگام انتخاب مکان نهایی برای تحصیل در خارج از کشور، نمی توانید 100% مطمئن باشید که انتخاب درستی […]

دسته : مقایسه دانشگاهها
برچسب : , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 3 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022