فرانسه سرزمینی است که نظام آموزش عالی آن بسیار متنوع و کارآمد است. از جمله دانشگاه های معتبر کشور فرانسه دانشگاه سوربن و دانشگاه پیر و ماری کوری را می توان نام برد. انتقال دانشجو در سطح قاره اروپا به آسانی انجام می شود،و دانشجویان و پژوهشگران قادر هستند به راحتی از دانش و تکنولوژی کشورهایی که در اطراف آنها وجود دارند استفاده کنند.

دوره های تحصیلی در دانشگاه های فرانسه مانند ایران شامل مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. دوره کارشناسی در فرانسه بین 3 تا 4 سال زمان می برد. دوره کارشناسی ارشد معمولا به 2 سال زمان نیازمند است. دوره دکتری نیز بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های تحصیلی در جهان به شمار می‌رود. امکان دریافت بورسیه های تحصیلی فرانسه در کنار امکان تحصیل رایگان در فرانسه ، یکی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت است. برخورداری از سیستم آموزشی بسیار عالی و همچنین امکانات رفاهی و خدماتی فوق‌العاده‌ای که دولت فرانسه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا و حتی جهان تبدیل کرده است. از این رو، دانشجویان بین‌المللی زیادی علاقه‌مند تحصیل در دانشگاه‌های برتر فرانسه هستند. بهتر است بدانید که دولت فرانسه به دانشجوهای خارجی بورسیه‌های متنوع، محل اسکان و سبد معیشتی اعطا می‌کند.

 

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه

طیف گسترده ای از بورس های تحصیلی در فرانسه وجود دارد. بورسیه تحصیلی در فرانسه هر سه سطح تحصیلات عالی را در بر دارد که این بورسیه ها در مقطع فوق لیسانس تعداد بیشتری نسبت به سایر مقاطع تحصیلی دارد. بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان فرانسوی، اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا وجود دارد. بیشتر بورسیه های تحصیلی در فرانسه از سمت دولت اعطا می گردد، اما بورسیه های خصوصی و بورسیه هایی که توسط بودجه اتحادیه اروپا تامین می گردد مستقیماً از سمت بعضی از مؤسسات آموزش عالی به دانشجویان اعطا می گردد. بورسیه، کمک هزینه تحصیلی است که توسط دانشگاه ها و مراکز به دانشجویانی اعطا می شود که دارای رزومه قوی و شرایط تحصیلی بسیار عالی می باشند؛ اما فاند کمک هزینه زندگی برای دانشجویانیست که توان مالی مناسبی برای پرداخت هزینه زندگی ندارند. با توجه به این مورد که تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان می باشد اما برای تحصیل در این نوع دانشگاه ها نیاز تسلط به زبان فرانسوی می باشد. دانشجویانی که با زبان فرانسوی آشنایی ندارند می توانند در دانشگاه های خصوصی این کشور که با زبان انگلیسی می باشد تحصیل نمایند. دانشجویانی که تمایل به اخذ بورسیه های تحصیلی در فرانسه دارند باید از شرایط بسیار خوبی برخوردار باشند، ارائه نمرات و معدل بالا، داشتن مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی با نمرات بالا، ارائه مقالات و رزومه علمی قوی و سن مناسب از شرایط اصلی برای اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه می باشد.

 

فرانسه

 

بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی به متقاضیانی از اتباع غیر از اتحادیه اروپا تعلق نمی گیرد و احتمال اخذ بورسیه در این مقطع بسیار پایین می باشد. تحصیل در کشور فرانسه در مقطع کارشناسی در صورت تحصیل در دانشگاههای دولتی به زبان فرانسوی می باشد. شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاههای دولتی این کشور 177 یورو است اما لازم به ذکر است به جهت تحصیل رایگان در فرانسه نیاز به تسلط به زبان فرانسوی و حداقل مدرک مورد نیاز B2 فرانسه می باشد. در صورتی که متقاضی تمایل به تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی داشته باشد باید در دانشگاههای خصوصی فرانسه ثبت نام نماید که شهریه سالیانه آنها حدود 3 الی 8 هزار یورو در سال برآورد می شود. حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه آیلتس 6 می باشد. تمامی دانشگاههای کشور فرانسه چه دولتی و چه خصوصی از رتبه های بسیار بالا برخوردار هستند و در سطح ممتاز می باشند. دانشجویان بین المللی از اجازه کار ضمن تحصیل به مدت 10 الی 20 ساعت در ماه نیز برخوردار هستند که قادر خواهند بود بخشی از هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین نمایند.لازم به ذکر است حداقل معدل مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاههای فرانسه 15 است.

 

بورسیه تحصیلی در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه همانند ایران 2 سال زمان خواهد برد و دانشجو این مقطع را طی دو مرحله m1 و m2 سپری خواهد کرد .داشتن مدرک لیسانس شرط ورود به این مقطع است .در این دوره نیز دانشجو می تواند به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی و یا به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی به انتخاب خود تحصیل نماید .برای تحصیلی به زبان انگلیسی در این مقطع ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 واجب و الزامی می باشد و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی این کشور ملزم به پرداخت شهریه معادل 8 تا 12 هزار یورو است. دانشجویان این مقطع با 20 ساعت کار در هفته و دریافت حقوق قادر به تامین برخی از هزینه تحصیل در فرانسه می باشند .بورسیه تحصیلی در فرانسه به صورت متنوع در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود که از جمله بورسیه تحصیلی در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

بورسیه تحصیلی ایفل:

بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه از جمله بورسیه های تحصیلی مناسبی است که وزارت خارجه فرانسه آن را ارائه می کند. بورسیه تحصیلی ایفل به منظور جذب برترین دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است. آن دسته از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که شرایط لازم جهت اخذ این بورسیه را دارند می توانند 1181 یورو و دانشجویان مقطع دکتری 1500 یورو دریافت کنند. در کنار این مبالغ کمک های بسیار دیگری نیز به دانشجویان می شود که شامل بیمه درمانی، هزینه های مربوط به سفر و فعالیت های فرهنگی است.

بورسیه تحصیلی اکول نرمال سوپریور

این بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه اکول نرمال سوپریور ارائه می شود. نحوه ارائه این بورسیه به این ترتیب است که تعداد 30 نفر از دانشجویان با استعداد از سوی این دانشگاه جهت دریافت بورسیه تحصیلی معرفی می گردند. دانشجویان می بایست در یکی از رشته های تحصیلی علوم پایه و یا انسانی تحصیل نمایند. این بورسیه و به دانشجویانی که جهت دریافت آن مورد پذیرش واقع شده اند به مدت 2 تا 3 سال در هر ماه مبلغ 1000 یورو را پرداخت می نماید. این بورسیه به شکل سالیانه می باشد و در هر سال 30 نفر از دانشجویان خارجی جهت اخذ بورسیه معرفی می شوند.

بورسیه کارشناسی ارشد از دانشگاه لیون

این بورسیه تحصیلی از جمله بورسیه های معروف کشور فرانسه است که توسط دانشگاه لیون فرانسه ارائه می گردد. این بورسیه مختص افراد شاغل به تحصیل و یا دانشجویان جدیدالورود در دوره کارشناسی ارشد می باشد،که از سوی دانشگاه لیون یا سایر موسساتی که وابسته به آن هستند ارائه می گردد. دانشجویانی که این بورسیه را اخذ می کنند به مدت ۱۰ ماه و در هر ماه ۸۰۰ یورو دریافت می نمایند.

بورسیه کارشناسی ارشد از دانشگاه ساکلای پاریس

این بورسیه توسط دانشگاه ساکلای پاریس به دانشجویان برتر مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه اعطا می گردد. این بورسیه جزو بورسیه های مناسبی می باشد که پرداخت خوبی دارند. دانشجویانی که واجد شرایط لازم جهت اخذ این بورسیه تحصیلی هستند در هر سال مبلغ 10 هزار یورو دریافت می کنند. در کنار آن هزینه های سفر و ویزای تحصیلی فرانسه تا مبلغ 1000 یورو نیز به دانشجویان مورد نظر پرداخت می شود.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022