اگر دوست دارید که در یک کشور اروپایی سطح بالا و بسیار پیشرفته به تحصیل بپردازید، بدون شک کشور فرانسه می‌تواند جزو ۱۰ انتخاب نهایی‌تان باشد. کیفیت آموزشی بسیار بالا، زیبایی‌های چشم نواز کشور فرانسه، دانشگاه‌های معتبر با رتبه‌های جهانی عالی، امکان اشتغال بعد از اتمام تحصیل، کیفیت بالای زندگی و از همه مهم‌تر امکان تحصیل رایگان در فرانسه از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند تا هر دانشجوی مهاجری هوس مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه را بکند.کشور فرانسه در غرب قاره اروپا واقع شده است ، این کشور از نظر قدرت صنعتی در جهان مقام چهارم را دارد و بزرگترین کشور اروپای غربی محسوب می شود. یکی از نکات قابل توجه برای تحصیل در فرانسه پیدا کردن یک مرکز خوب برای موضوع اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است که برای این موضوع شما می توانید به رایگان فرم ارزیابی را در سایت پر نمایید تا کارشناسان آژانس شمیران گشت با شما تماس بگیرند .

 

تحصیل رایگان در فرانسه به زبان انگلیسی

زبان رسمی در کشور فرانسه فرانسوی می باشد اما مردم فرانسه به زبان انگلیسی نیز صحبت کرده و تسلط دارند . کیفیت آموزشی در کشور فرانسه فوق العاده بالاست هم چنین بار علمی بالای این کشور همواره مورد نظر متقاضیان بوده است، تحصیل با هزینه پایین در کشور فرانسه گزینه دیگری برای انتخاب این کشور برای تحصیل و زندگی می باشد.

تحصیل در فرانسه برای مهاجران به دو صورت ممکن است. یکی تحصیل رایگان و در دانشگاه های دولتی و معتبر فرانسه و دوم تحصیل در دانشگاه های خصوصی و با پرداخت هزینه. هم چنین زبان تحصیل در کشور فرانسه نیز می تواند انگلیسی یا فرانسه باشد که معمولا در دانشگاه های دولتی و رایگان تحصیل به زبان فرانسه است. تحصیل در دانشگاه های خصوصی که به زبان انگلیسی تدریس می شود قطعاً هزینه دارد و برای ورود به این دانشگاه ها افراد باید دانش زبان انگلیسی داشته باشند.

 

تحصیل رایگان در مدارس فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه در مدارس این کشور برای افراد بومی و افراد مقیم این کشور امکان پذیر می باشد. مدارس فرانسه شامل مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه می باشد و تحصیلات برای تمامی افراد مقیم فرانسه تا پایان مقطع دبیرستان الزامی می باشد. این مدارس برای فرزندان افراد بومی و همچنین برای فرزندان اشخاصی که تابع کشوری دیگر بوده اند، اما اقامت کشور فرانسه را دارا می باشند، می توانند از تحصیل رایگان در فرانسه در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استفاده نمایند. زبان تدریس در این مدارس فرانسوی می باشد. مدارس نیمه دولتی نیز در این کشور وجود دارد که بسیار کم هزینه هستند و آنچنان هزینه بر نمی باشند. مدارسی مانند Le lycee سالانه برای دانش آموزان 3000 تا 4000 یورو هزینه دارد. زبان تدریس در این مدارس نیز به صورت فرانسوی و انگلیسی می باشند. در کشور فرانسه مدارس انگلیسی زبان نیز برای فرزندان افرادی که مایل به تحصیل به زبان فرانسوی نمی باشند، وجود دارد.

مدارس مانند L Enseigneme حالت خصوصی دارند و افراد بابت تحصیل در آن ها بایستی هزینه و شهریه سالانه ای تا حدود 10.000 یورو پرداخت نمایند. اگر چه تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع دبستان و راهنمایی نیاز به مدارک فرانسوی ندارد، اما الزامی است که دانش آموزان برای فراگیری دروس آشنایی و تسلط به زبان فرانسوی را دارا باشند. همچنین برای ورود به دبیرستان نیاز به سطح زبان فرانسوی تا حد B2و نیاز به داشتن سطح زبان A2 در یک زبان خارجی دیگر می باشد.دوره اصلی مدارس رایگان در ماه سپتامبر آغاز می شوند و به مدت 9 ماه طول خواهد کشید. تحصیلات اصلی در فرانسه معمولاً از مقطع ابتدایی شروع می شود و تا انتهای دبیرستان به طول می انجامد. در پایان دبیرستان، دانش آموزان با شرکت در آزمون پایان تحصیلی، موفق به اخذ مدارک تحصیلی دبیرستان خود و واجد شرایط برای ورود به دانشگاه این کشور می شوند.

 

شرایط سنی تحصیل در فرانسه

شرایط سنی تحصیل در فرانسه بسیار مناسب است و افراد با سن 23 سال می توانند برای لیسانس و با سن 28 سال می توانند برای فوق لیسانس اقدام نمایند. اما تحصیل رایگان در فرانسه بدون مدرک زبان، امکان پذیر نیست و باید افراد دانشی هرچند کم از زبان فرانسوی داشته باشند. تحصیل رایگان در فرانسه بدون آزمون برای رشته های پزشکی نیز فراهم است.

 

تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل رایگان در مقطع لیسانس در فرانسه

تعداد واحد در مقطع لیسانس فرانسه حدود ۱۸۰ واحد است. که تعداد این واحدها در رشته‌های مختلف می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. برای تحصیل در این مقطع نیاز است که مدرک زبان فرانسوی B2 را داشته باشید. طول مدت تحصیل در این مقطع شش ترم است.دانشجویان حین تحصیل می‌توانند حدود ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

 

تحصیل رایگان در مقطع فوق لیسانس در فرانسه

برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه شرط معدل بالای ۱۴ در اولویت است. همچنین داشتن مدرک B2 فرانسوی از جمله مواردی است که باید به آن اشاره کرد. طول مدت تحصیل در این مقطع ۲ سال است. معمولا بعد از پایان دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشجویان با ارائه پایان‌نامه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

اگر قصد تحصیل و یا کار در فرانسه را دارید، شرکت در دوره‌های زبان فرانسه و یادگیری این زبان می‌تواند درهای موفقیت را روی شما باز کند!

 

تحصیل رایگان در مقطع دکتری در فرانسه

دوره تحصیل در این مقطع ۳ سال است. از شرایط لازم برای تحصیل در مقطع دکتری فرانسه معدل بالای ۱۴ است. دانشجویان ضمن تحصیل در این مقطع می‌توانند در هفته حدود ۳۰ ساعت کار کنند، که حقوق ماهیانه آنها حدود ۸ الی ۱۲ یورو است.

 

تحصیل داروسازی در فرانسه به زبان انگلیسی

خوشبختانه رشته داروسازی در فرانسه در برخی از دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود اما به هر حال تعداد این دانشگاه‌ها بسیار محدود است و با هزینه نیز همراه هستند. شهریه‌ تحصیل به زبان انگلیسی بسته به تخصص، دانشگاه و کالج متغیر است.

این در حالی است که با تسلط به زبان فرانسوی گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار دارد. علاوه بر این دانشگاه‌های دولتی فرانسه رایگان هستند و با پذیرش از این دانشگاه‌ها شهریه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پنج =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022