لازم است ابتدا به چند سوال زیر پاسخ داده تا هدف خود را از انتخاب رشته تحصیلی در کانادا بهتر بشناسید. آیا هدف شما از انتخاب رشته‌ های پرطرفدار در کانادا، رشته‌هایی است که امکان درصد بالایی در آنها برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان ایرانی وجود دارد؟ آیا هدف شما انتخاب رشته‌هایی است که در کانادا بازار کار خوبی دارند و بتوانید درآمد خوبی پس از فارغ التحصیلی از ان رشته بدست اورید ؟ آیا هدف شما انتخاب رشته‌هایی است که علایق، توانایی‌ها و استعدادهای خود را در آنها می بینید ؟! باید گفت اگرچه رشته‌ای که از نظر علمی، بازار کار و درآمد جزو بهترین رشته ها باشد مهم است اما اگر با استعدادها، علایق و توانمندی‌های شما تناسبی نداشته باشد و نتوانید در آن رشته موفق شوید چه فایده ای دارد ؟! با ما همراه باشید تا در این مقاله بیشتر درباره این موارد صحبت کنیم .

چه رشته‌ای را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنم؟

اگر در ابتدای مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید و هنوز نمی‌دانید چه رشته‌ای را برای تحصیل در این کشور انتخاب کنید؟ و یا چه رشته‌ای از نظر شانس اخذ ویزا برای شما مناسب‌تر است؟ در این بخش به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

 

برای انتخاب بهترین رشته های تحصیل در کانادا چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

ممکن است به رشته‌ای علاقه‌مند باشید اما شانسی برای گرفتن پذیرش در آن رشته نداشته باشید و یا به دلیل غیرمرتبط بودن آن با مسیر تحصیلی و شغلی‌تان، شانس ویزایتان را کاهش دهد. بنابراین برای افزایش شانس اخذ ویزای دانشجویی کانادا، همیشه اولویت را علاقه‌مندی به رشته نگذارید و به مرتبط بودن آن با سوابق تحصیلی و شغلی‌تان نیز دقت کنید. هر چند پس از اخذ ویزا امکان تغییر رشته و تحصیل در رشته مورد علاقه‌تان وجود دارد.

رشته تحصیلی کانادا

بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا

اگر در جستجوی بهترین رشته های تحصیلی در کانادا هستید، در ادامه ۵ رشته برتر همراه با شرایط پذیرش آنها را به شما معرفی می‌‌کنیم. هنگام انتخاب رشته برای تحصیل در کانادا به پروسه ویزای تحصیلی کانادا هم توجه داشته باشید. برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا لازم است که رشته انتخابی با سوابق تحصیلی و شغلی شما مرتبط باشد.

بنابراین اگر رشته تحصیلی شما در این لیست وجود ندارد، به این معنا نیست که رشته خوبی ندارید. اگر به رشته خود علاقه داشته و قبلا در آن موفق بوده‌اید، قطعا برای ادامه تحصیل و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا هم مناسب است.

تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار  Business Management در کانادا

این رشته یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا است که بسیار پرتقاضا بوده و طیف وسیعی از گزینه‌های شغلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با تحصیل در این رشته به مهارت‌ها و اطلاعات جدید و درک جامعی از دنیای کسب و کار دست خواهید یافت. برخی از مشاغل مربوط به حوزه مدیریت کسب و کار که در کانادا با کمبود نیرو مواجه هستند شامل مشاور مدیریت، بانکداری و سرمایه گذاری مالی است.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار :

دانشگاه مک گیل
دانشگاه یورک
دانشکده کسب و کار اسمیت در دانشگاه کویینز
دانشکده کسب و کار روتمن در دانشگاه تورنتو

شرایط مورد نیاز برای پذیرش در رشته‌‌ های مدیریت کسب و کار در کانادا

شرایط لازم برای پذیرش در رشته های مدیریت کسب و کار در کانادا بر حسب مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است ولی به طور کلی به شرایط زیر نیاز دارید:

معدل: حداقل ۱۵
نمره زبان: آیلتس حداقل ۷ و یا معادل آن (تعداد بسیار محدودی از دانشگاه‌ها با نمره ۶.۵ هم پذیرش می‌دهند)
نمره جی آر ای (GRE) حداقل ۳۰۰ و یا جی مت (GMAT) حداقل ۵۰۰ (تعداد خیلی محدودی از دانشگاه‌ها بدون نمره جی آر و جی مت هم پذیرش می‌دهند)
داشتن سابقه رهبری و کارهای اجرایی (شامل همه دانشگاه‌ها نمی‌شود)

 

شرایط تحصیل در رشته کامپیوتر در کشور کانادا

تمامی دانشگاه ‌های کانادا که دارای کالج‌های مهندسی هستند، رشتهٔ مهندسی کامپیوتر را ارائه می‌کنند. کانادا یکی از کشورهای توسعه‌یافته در زمین فناوری اطلاعات است. این کشور هر سال اقدام به جذب نیروهای کاری متخصص در حوزهٔ IT، برنامه‌نویسی، طراحی نرم‌افزار و مشاغل مرتبط می‌کند.

بر‌اساس آمار و ارقام ارائه‌شده در بانک مشاغل کانادا (Job Bank)، بازار کار رشتهٔ مهندسی کامپیوتر و نرم‌افزار کانادا در ده سال آینده، عرضه و تقاضای نسبتاً برابری خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود تعداد مشاغل در این صنعت در سال‌های آتی افزایش یابد.

نکته :

پذیرش رشتهٔ تحصیلی مهندسی کامپیوتر در مقطع ارشد و دکتری در برخی از دانشگاه‌ها مستلزم ارائهٔ مدرک آزمون جی‌آر‌ای (GRE) است. برای تحصیل در رشتهٔ کامپیوتر در کانادا، علاوه بر مدرک تحصیلی، تسلط به زبان انگلیسی (کسب نمرهٔ آیلتس بالای ۶٫۵) هم الزامی است.

 

تحصیل در دوره‌های ام بی ای MBA کشور کانادا

دوره‌های ام‌بی‌ای (MBA) یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کشور کانادا است. از مزایای مهم تحصیل در این رشته می‌توانیم به مناسب‌بودن بازار کار و درآمد بالای آن اشاره کنیم. البته، باید در نظر بگیرید که هزینهٔ تحصیل در این رشته در برخی از دانشگاه‌های کانادا کمی گران است. بنابر سازمان آمار کانادا (statcan.gc.ca)، به‌طور میانگین، هزینۀ سالانۀ تحصیل در رشته‌های Executive MBA و Regular MBA در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ برای دانشجویان بین‌المللی دورۀ تحصیلات تکمیلی (مقاطع فوق‌لیسانس و دکتری تخصصی) به‌ترتیب ۷۶,۶۸۷$ و ۴۱,۷۶۷$ است.

به دلیل نیاز بازار کار کانادا به رشته‌‌های ام‌بی‌ای، این رشته در میان دانشجویان خارجی علاقه‌مند به تحصیل در کانادا بسیار محبوب و پرطرفدار است. شرایط تحصیل در دوره‌های مدیریت و ام‌بی‌ای با توجه به ماهیت دوره متفاوت است. بنابر سازمان آمار کانادا (statcan.gc.ca)، به‌طور میانگین، هزینۀ سالانۀ تحصیل در رشتۀ مدیریت در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ برای دانشجویان بین‌المللی دورۀ تحصیلات تکمیلی (مقاطع فوق‌لیسانس و دکتری تخصصی) به‌ترتیب ۲۷,۸۷۵$ است.

دوره‌های ام‌بی‌ای بین یک تا دو سال طول می‌کشد. متقاضیان تحصیل در این رشته باید نمرهٔ آزمون جی‌مت (GMAT)، آیلتس ۶٫۵-۷ و سابقهٔ کار مدیریتی داشته باشند.

دوره‌های ام‌بی‌ای شامل مدیریت اجرایی (EMBA)، مدیریت بین‌المللی (IMBA)، ام‌بی‌ای در حوزهٔ مدیریت تکنولوژی و فناوری اطلاعات (MBA-MTI)، توسعهٔ اقتصادی جوامع (MBA-CED)، دوره‌های ام‌بی‌ای با مدرک تحلیلگر خبر مالی و سرمایه‌گذاری (MBA- FAA) است.

نکته :

متقاضیان پس از تحصیل در رشته‌های ام‌بی‌ای، می‌توانند به‌راحتی وارد بازار کار شوند. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به نمرات آیلتس بالاتری نیاز داشته باشند.

 

تحصیل در رشته پرستاری در کشور کانادا

تحصیل در رشته پرستاری در کانادا مزایای فراوانی دارد. بازار کار بسیار ایده‌آل و مطلوب این رشته در کانادا یکی از دلایل اصلی این امر است. پرستاری یکی از مشاغل پردرآمد در کانادا محسوب می‌شود. رشتهٔ پرستاری در کانادا علاوه بر درآمد بالا از وجه اجتماعی خوبی هم برخوردار است. بنابر سازمان آمار کانادا (statcan.gc.ca)، به‌طور میانگین، هزینۀ سالانۀ تحصیل در رشتۀ پرستاری در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ برای دانشجویان بین‌المللی دورۀ تحصیلات تکمیلی (مقاطع فوق‌لیسانس و دکتری تخصصی) به‌ترتیب ۱۸,۴۲۵$ است.

با توجه به افزایش میانگین سنی افراد جامعه در کانادا، نیاز کانادا به نیروی پرستار روزبه‌روز در حال افزایش است.

به‌طور کل، پرستاران در کانادا به چند گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

Registration Nurse: پرستارانی که علاوه بر مدرک دانشگاهی، مجوز کار پرستاری دارند.
Licensed Practical Nurse: پرستاران متخصصی که دارای مجوز کار هستند.
Registered Psychiatric Nurse: پرستارانی که دورهٔ پرستاری روانشناسی را در کالج‌های کانادا گذرانده و مجوز آن را دریافت کرده‌اند.
Nurse Practitioner: پرستار ارشد یا NP.

شرایط اخذ پذیرش در رشتهٔ پرستاری کانادا شامل اتمام دورهٔ دبیرستان/ پیش‌دانشگاهی، کسب مدرک آیلتس (نمرهٔ ۶٫۵) یا معادل آن در آزمون‌های دیگر ازجمله تافل، اثبات تمکن مالی، گواهی نداشتن سوءپیشینه، گواهی سلامت پزشکی و انگیزه‌نامه است.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022