کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا بستر‌های مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کرده است به طوری که در سال‌های اخیر مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از روش‌های اصلی مهاجرت به این کشور شده است. هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا در آرزوی تحصیل در کانادا و بهره مندی از امکانات پیشرفته تحصیلی آن و همچنین گرفتن اقامت دائم کانادا ، راهی این کشور پهناور می‌شوند.کانادا بیش از ۱۰۰ دانشگاه، کالج و مرکز آموزشی دارد که بیش از ۱۵,۰۰۰ هزار رشته در مقاطع و حوزه‌های تحصیلی مختلف ارائه می‌دهند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارید و به دنبال رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا هستید، با ما در این مقاله همراه باشید .

آیا هدف شما از انتخاب رشته‌ های پرطرفدار در کانادا، رشته‌های تحصیلی‌ای است که بالاترین پذیرش ویزای تحصیلی کانادا را در میان دانشجویان بین المللی داشته‌اند؟ یا هدف شما انتخاب رشته‌هایی است که در کانادا بازار کار خوبی دارند و به این دلیل قصد دارید در آن رشته تحصیل کنید؟ و یا هدف شما انتخاب رشته‌هایی است که به عنوان رشته های پردرآمد در کانادا شناخته می‌شوند؟ آیا بدون توجه به علایق و پتانسیل‌های خود صرفا به دنبال تحصیل در رشته‌ای هستید که بازار خوبی در کانادا داشته باشد یا علایق، توانایی‌ها و استعدادهای خود را در انتخاب رشته تحصیلی در کانادا در نظر می‌گیرید؟

به این نکته توجه کنید که ممکن است رشته‌ای از نظر علمی، بازار کار و درآمد جزو بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا باشد اما با استعدادها، علایق و توانمندی‌های شما تناسبی نداشته باشد و نتوانید در آن رشته موفق شوید.

 

مزایای تحصیل در کانادا

همواره کشور کانادا به جهت داشتن کیفیت بالای آموزشی و فراهم کردن شرایط مطلوب جهت تحصیل، مورد توجه متقاضیان در سراسر دنیا بوده است. تحصیل در کانادا از جمله روش‌های مناسب برای اخذ اقامت تحصیلی کانادا می‌باشد که دانشجویان و متقاضیان از این طریق می‌توانند با کسب تابعیت این کشور، در آنجا زندگی نمایند.

برخورداری از کیفیت و استانداردهای بالای آموزشی

داشتن رنکینگ بالای دانشگاه‌ها و مدارس کانادایی

ارائه مدارک تحصیلی بسیار معتبر در سطح جهان

داشتن دانشگاه‌های برجسته در دنیا (دانشگاه‌هایی چون بریتیش کلمبیا، تورنتو، مک گیل و…)

از جمله مزایای تحصیل در کانادا به شمار می‌رود.

 

رشته های مورد نیاز کشور کانادا

اشخاصی که در اندیشه تحصیل در کانادا هستند برای اینکه بتوانند پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه مورد نظر و در رشته مناسب دریافت نمایند بهتر است در مورد رشته های مورد نیاز در کانادا اطلاع داشته باشند تا بتوانند رشته ای را انتخاب کنند که بتوانند پس از تحصیل و حتی در حین تحصیل وارد بازار کار این کشور نیز شوند. در حال حاضر کشور کانادا در برخی از رشته ها شرایط بسیار مطلوبی دارد و برخی از رشته ها در این کشور و در بین دانشجویان از طرفداران بسیاری برخوردار است که دانشجویان می توانند با دانستن رشته های مطلوب و پر تقاضا در این کشور به تحصیل بپردازند. در این قسمت از مقاله برخی از رشته های مورد نیاز در کانادا را معرفی می نماییم تا بتوانید با بررسی این رشته ها در این کشور تحصیل خود را در رشته مناسب و مطلوب ادامه دهید. برخی از رشته های مورد نیاز در کانادا از قرار ذیل است:

رشته مدیریت بازرگانی

رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

رشته پزشکی

رشته داروسازی

رشته مدیریت دولتی

MBA

علوم فیزیکی و زمینی و انرژی های تجدیدپذیر.

علوم زیستی، پزشکی و بهداشت

علوم رسانه و روزنامه نگاری

تجارت و امور مالی

 

رشته های پرطرفدار در کانادا

در کشور کانادا امکان تحصیل در رشته های متنوعی برای دانشجویان وجود دارد که از این بین برخی از رشته ها و برنامه ها پرطرفدار تر می باشند. در زیر رشته های پرطرفدار در کانادا را معرفی نموده ایم که می تواند جزء بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا قرار گیرند:

تحصیل در رشته تجارت و امور مالی در کانادا :

این رشته را می توان پایه اقتصاد هر کشوری دانست. اخذ مدرک تحصیلی در این رشته، به فرد نحوه عملکرد بازار مالی و کاربردهای آن را می آموزد. دوره های برتر در این رشته شامل موارد زیر می گردد:

BBA در امور مالی

B COM در دارایی، مالی و سرمایه گذاری

حسابداری

مدیریت ریسک مالی

MBA در امور مالی

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در کانادا :

رشته IT در سراسر دنیا بسیار مورد تقاضا هستند. این رشته در بین 10 موقعیت برتر پر تقاضا در کانادا قرار دارد. دوره های برتر علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات شامل موارد زیر می گردد:

B.SC در علوم کامپیوتر

B.SC در علم داده

B.SC در رشته آمار و علوم کامپیوتر

کارشناسی ارشد در علوم محاسباتی و یادگیری آماری

B.SC در علوم کامپیوتر

 

تحصیل در کانادا

 

تحصیل در رشته مهندسی در کانادا :

تحصیل مهندسی در کانادا جزء رشته های برتر در نزد دانشجویان بین المللی است. پیش بینی می شود که تا سال 2025 این رشته رشد قابل توجهی داشته باشد. از جمله دوره های مورد توجه در رشته مهندسی شامل موارد زیر می گردد:

لیسانس علمی کاربردی در مهندسی برق

لیسانس علمی کاربردی در مهندسی عمران

لیسانس مهندسی مکانیک

کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و صنایع

کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر

تحصیل در رشته های بهداشت و پزشکی در کانادا:

تا زمان حیات انسان ها این رشته را می توان جزء رشته های مورد توجه دانست. در زیر برخی از برترین دوره های بهداشت و پزشکی معرفی می گردد:

کارشناسی ارشد در پزشکی و آزمایشگاهی و پاتوبیولوژی

لیسانس شیمی دارویی

دکترای پزشکی

کارشناسی ارشد در انفورماتیک زیست پزشکی

تحصیل در رشته های رسانه و روزنامه نگاری در کانادا :

با توجه به ظهور اینترنت رسانه های دیجیتال به نیروی غالب آنلاین تبدیل شده اند. بر این اساس تقاضا برای ین رشته رو به افزایش بوده است. برترین برنامه های رشته ی رسانه و روز نامه نگاری در کانادا به قرار زیر است:

کارشناسی ارشد روزنامه نگاری

کارشناسی رسانه دیجیتال و روزنامه نگاری

کارشناسی تولید رسانه

لیسانس ارتباطات و مطالعات رسانه

لیسانس طراحی های رسانه های تعاملی

تحصیل در رشته پرستاری در کانادا :

پرستاری نیز یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا می‌باشد که افراد لازم است جهت کار در این رشته از مدرک تحصیلی کارشناسی پرستاری برخوردار و پس از گذراندن آموزش‌های دیگر در این زمینه مشغول به کار شوند.

این رشته با داشتن در آمدی حدود ۸۵ هزار دلار در سال، از مسئولیت‌های کمتری نسبت به یک پزشک برخوردار است و بر اساس داشتن جمعیت مسن در کانادا، به نظر می‌رسد که بازار کار این گونه مشاغل در زمینه بهداشت و سلامت، ثابت باقی بماند.

البته افراد با تحصیل در این رشته نیز می‌توانند در حوزه های شغلی متنوعی مشغول به فعالیت شوند:

پرستاران دارای مدرک

بر این اساس افراد می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی ۲ یا ۴ ساله، علاوه بر دریافت مدرک پرستاری، به عنوان پرستار رسمی دولت، مشغول به کار شوند.

تکنسین قلب و عروق

تکنسین‌های قلب و عروق می‌توانند در زمینه‌های مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی، و در تشخیص و درمان بیماران، مشغول به فعالیت باشند.

تکنسین آزمایشگاهی

افراد به عنوان تکنسین‌های آزمایشگاهی نیز در محیط های آزمایشگاهی می‌توانند فعالیت نمایند.

پزشک طب سنتی

این رشته یکی از پرطرفدارترین و بهترین زیرشاخه‌های رشته پزشکی در کانادا به شمار می‌رود. بر این اساس افراد می‌توانند با کسب این رشته در زمینه‌هایی چون طب سوزنی، طب گیاهی و … به فعالیت بپردازند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022