یکی از بزرگترین دغدغه های اصلی دانش آموزان و دانشجویان تصمیم گیری در خصوص انتخاب کشور مناسب برای ادامه تحصیل است. اگرچه کشور هایی مانند آمریکا و انگلیس همیشه مقاصد مناسب و سنتی ای جهت ادامه تحصیل هستند اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که طی چند سال اخیر کشور کانادا با استقبال فراوانی از سمت طالبان علم و دانش از سرتاسر جهان مواجه شده‌است. بدون شک کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان و حتی سایر ملیت ها و همچنین جزء بهترین کشور برای ادامه تحصیل ایرانیان است. کشور کانادا با دارا بودن نظام آموزشی دو زبانه (انگلیسی- فرانسه) و همچنین بهره مندی از بالاترین استاندارد های آموزشی و تحقیقاتی در دنیا به یکی از 5 مقصد اصلی دانشجویان و دانش آموزان جهت اخذ اقامت تحصیلی کانادا تبدیل شده است.

 

انواع ویزای تحصیلی کانادا

اداره مهاجرت کانادا جهت تحصیل دو نوع ویزا را در نظر گرفته اند که هر کدام شرایط خاص خود را دارد:

ویزای دانش آموزی کانادا

کانادا به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان رتبه بندی می شود و دارای یک سیستم آموزشی فوق العاده با کیفیت است که در رتبه بندی کیفیت آموزشی سومین کشور دنیا شناخته می شود و سالیانه افراد زیادی برای تحصیل به این کشور اقدام می نمایند.

این ویزا در واقع برای تحصیل افراد زیر ۱۸ سال می باشد که می توانند در هریک از مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا ادامه تحصیل دهند.از جمله مزیت های بارز اخذ ویزای تحصیلی کانادا این است که فرد متقاضی بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن می تواند ویزای کار کانادا را دریافت کند و مشغول کار شود و کسب درآمد کند. حتی شخص در همان زمان تحصیل خود با توجه به مزیت برخورداری از حق کار، می تواند هفته ای ۲۰ ساعت مشغول به کار شود و برای خود و خانواده اش کسب درآمد کند.

شایان ذکر است کودکان زیر سن قانونی نمی توانند بدون همراهی پدر، مادر و یا سرپرست قانونی خود مشغول به تحصیل شوند. تعیین سرپرست قانونی برای افراد ۱۷ سال و یا بالاتر اختیاری می باشد اما امکان دارد افسر پرونده درخواست تعیین سرپرست کند.

پدر و مادر یا سرپرست قانونی باید بتواند ثابت کند که توانایی بر عهده گرفتن تمامی هزینه تحصیل در کانادا و اقامت دانش آموز را دارد. نکته قابل توجه دیگر آن است که باید نامه پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر کانادا دریافت شده باشد. قابل ذکر است تمامی مدارس کانادا جز مراکز آموزشی معتبرو مورد تائید می باشند.

در کانادا برای هر مقطع قبل از دانشگاه که اقدام کنید، تا پایان سال 12 به شما پکیج آفر داده می شود (به جز سال 12 که با دانشگاه پکیج می شود). یعنی اگر دوره تحصیل شما 10 سال باشد برای 11 و 12 ویزای شما صادر می شود. بنابراین مدت اعتبار ویزای شما نیز به همین اندازه خواهد بود. به طور کلی مدت اعتبار ویزاهای تحصیلی معمولا به اندازه ی طول مدت تحصیل است.

 

ویزای دانشجویی کانادا

کانادا شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل فراهم می‌آورد و بنابراین تعداد متقاضی تحصیل در کانادا در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است. با استفاده از ویزای دانشجویی کانادا، دانشجویان می‌توانند اقامت موقت کانادا را دریافت نموده و در دانشگاه‌های کانادا تحصیل نمایند.

در دوره کارشناسی فرد وابسته به دانشگاه مورد نظر، زمان تحصیلش بین 3 تا 4 سال زمان می برد و همچنین در صورت شرکت در دانشگاه جهت دریافت کارشناسی ارشد و یا بالاتر باید 1 تا 3 سال را جهت تحصیل زمان بگذارد. تحصیلات عالی در کشور کانادا توسط کالج‌های محلی، مدرسهٔ‌ٔ عالی علوم فنی و کاربردی، مدرسهٔ هنرهای کاربردی و دانشگاه های کانادا به متقاضیان ارائه می‌شوند.

 

تحصیل در کانادا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

نامۀ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا موسسۀ آموزشی مورد تایید (DLI)
مدارک شناسایی، پاسپورت و عکس
مدارک تمکن مالی
اِستادی پلن (Study Plan)
مدارک لازم برای اثبات وابستگی به ایران و بازگشت به وطن (تای – Tie)
نامۀ پذیرش تحصیلی یا CAQ (برای تحصیل در کبک)
مدارک لازم برای پُرکردن گپ تحصیلی (در صورت داشتن گپِ تحصیلی)
مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه

در ادامه درباره مهمترین مدارک ویزای تحصیلی کانادا، با جزئیات بیشتر صحبت کرده‌ایم. فراموش نکنید که یکی از دلایلِ مهم ریجکتی ویزا و عدم موفقیت در مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، نقص مدارک یا وجود تناقض و ایراد در آن‌هاست.

برای جلوگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا ، نکات زیر را در نظر بگیرید:

قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا، مدارک موردنیاز را بررسی و مدارک خود را با آن‌ها تطبیق دهید.
مدارکی را که احتمال می‌دهید از شما بخواهند یا طبق تجربه دیگران، برای ویزا از آن‌ها خواسته‌اند، آماده کنید؛ تا در صورتی که از شما هم آن مدارک را خواستند، به مشکل برنخورید.
همیشه ساده‌ترین راه، بهترین راه نیست! شرایط خودتان را اولویت قراردهید و طبق آن پیش بروید.

 

مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا با کمترین هزینه
انتخاب بهترین و معتبرترین مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها
امکان کار با درآمد خوب همزمان با تحصیل
اخذ ویزای مولتی ۵ ساله به همراه اجازه کار و تحصیل برای همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال
مشاوران باتجربه تحصیلی و حقوقی
از جمله مزیت‌های بارز اخذ ویزای تحصیلی کانادا این است که شخص متقاضی بلافاصله پس از فارغ‌التحصیل شدن می‌تواند ویزای کار کانادا را دریافت کند و مشغول کار شود و کسب درآمد کند. حتی شخص در همان زمان تحصیل خود با توجه به مزیت برخورداری از حق کار، می تواند هفته‌ای ۲۰ ساعت مشغول به کار شود و برای خود و خانواده‌اش کسب درآمد کند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022