کانادا کشوری است که چندین دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است. در سال 2019، 27 دانشگاه کانادا در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند. کشور کانادا با داشتن 9 دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان موقعیت تحصیلی به‌سزایی برای شما فراهم می‌کند. در مقایسه با آمریکا، انگلستان، استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در کانادا ارزان‌تر است و هم‌چنین فرآیند گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های این کشور به مراتب راحت‌تر است. براساس آمار سازمان بررسی دانشجویان بیش از 90% از دانشجویان از شرایط تحصیل خود راضی بودند و بیش از 95% آن‌ها کانادا را به‌عنوان مقصد تحصیلی پیشنهاد می‌کنند.

در بین دانشگاه های کانادا، دو دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا، در شمار بهترین دانشگاه های این کشور به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. نتایج سودمند و کاربردی تحقیقات صورت‌گرفته در این دو دانشگاه دلایل اصلی مطرح شدن نام آن‌ها و قابل‌احترام بودن‌شان در دنیای علم و تحقیقات است. بنابراین برای کسانی که با هدف انجام کارهای تحقیقاتی اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی کانادا می‌کنند انتخاب‌های ایده‌آلی هستند.

مسئلهٔ دیگری که دانشگاه های کانادا به‌خاطر آن شهرت پیدا کرده‌اند، تمایل‌شان به جذب دانشجویان خارجی و همکاری با سازمان‌ها و مؤسسه‌های علمی-تحقیقاتی بین‌المللی است. نظر به این مسئله، تحصیل در کانادا از لحاظ آشنایی با مردمانی با فرهنگ‌ها و عقاید مختلف می‌تواند تجربهٔ ارزشمندی باشد.

 

دانشگاه تورنتو

اولین دانشگاه از این لیست، بهترین دانشگاه در کانادا است. دانشگاه تورنتو دارای رتبه 1 در کانادا و رتبه 18 در جهان واقع در استان انتاریو است که در سال 1827 تاسیس گردیده است. دانشگاه تورنتو یکی از 2 دانشگاه کانادای عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکا می‌باشد. این دانشگاه بیشترین بودجه را از سمت دولت دریافت کرده و دارای 18 دانشکده و بیش از 700 برنامه تحصیلی ارائه می‌دهد. در سال جاری بیش از 65 هزار نفر در دانشگاه تورنتو ثبت نام کرده‌اند که تعداد حدود 14 هزار از آن‌ها یعنی حدود 22 درصد دانشجویان بین‌المللی هستند. این دانشگاه هم از لحاظ موقعیت شهری و هم خود دانشگاه، محیط بسیار عالی و رضایت بخشی را برای دانشجویان ایرانی و بین‌المللی رقم زده است. نرخ پذیرش دانشگاه تورنتو حدود 43 درصد است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (به اختصار UBC) در کانادا جایگاه دوم را دارد و رتبه جهانی آن 37 می‌باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا است که در سال 1908 تاسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه در این استان می‌باشد. جاستین ترودو نخست وزیر فعلی کانادا شاید بتوان گفت که مشهورترین فارغ‌التحصیل این دانشگاه باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای 2 پردیس و 26 دانشکده است که بیش از 270 دوره درسی را ارائه می‌دهد و پردیس دیگر آن در در منطقه اوکناگن در شهر کلونای بریتیش کلمبیا واقع است. از بین بیش از 66 هزار دانشجوی ثبت نامی در این دانشگاه، بیش از 18 هزار نفر یعنی 24 درصد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند و نرخ پذیرش این دانشگاه 52 درصد می‌باشد.

 

دانشگاه مک گیل

خیلی از دانشجویانی که با ویزای تحصیلی کانادا مهاجرت می کنند به دنبال دانشگاه های انگلیسی زبان هستند. در میان دانشگاه های کانادا در استان کبک، تنها سه دانشگاه انگلیسی‌زبان وجود دارند. دانشگاه مک‌گیل یکی از آن‌ها است.

دانشگاه در سال ۱۸۲۱ ساخته شد. نام آن برگرفته از جیمز مک‌گیل، تاجر اسکاتلندی است که پس از مرگش، وصیت کرد بخشی از سرمایه‌اش صرف ساخت این دانشگاه بشود. ساختمان اصلی آن واقع در مرکز شهر مونترال است. بیشتر ساختمان‌های دانشگاه در محوطهٔ زیبای پارک‌مانند و فضای سبز واقع شده‌اند. خوابگاه دانشجویانی که ترم اول تحصیل در کانادا را در این دانشگاه می‌گذارند هم در همین محوطه‌ها است.

 

دانشگاه کانادا

 

دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال دومین دانشگاه بزرگ کشور است که تعداد دانشجویان آن بیش از 41000 نفر است و یک چهارم دانش آموزان از ملیت‌های دیگر هستند.

پردیس اصلی دانشگاه مونترال در دامنه های کوه سلطنتی واقع شده است. ساختمان مرکزی این برج به سبک Art Deco ساخته شده است.

هفتاد و چهار درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی هستند. ورزش در دانشگاه محبوب است و تیم‌ها در رشته‌های بدمینتون، فوتبال کانادایی و هاکی، رقابت می‌کنند.

بسیاری از رهبران کسب و کارهای مشهور از جمله لوئیس آر شنورت فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند، همچنین نخست وزیر سابق پیتر ترودو و 10 نفر از نخست وزیران کبک در میان فارغ التحصیلانش این دانشگاه دیده می‌شوند.

 

دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه مک مستر دارای رتبه 4 در کانادا و رتبه 80 در جهان است که در سال 1887 توسط ویلیام مک‌مستر و در طی یک سرمایه‌گذاری برای تاسیس این موسسه آموزشی تاسیس گردیده و واقع در شهر همیلتون استان انتاریو است. این دانشگاه در زمینه پزشکی، بیزینس، مهندسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی بسیار پیشتاز است که دارای 6 دانشکده بوده و بیش از 100 رشته تحصیلی را ارائه می‌دهد. تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 33 هزار نفر بوده که بیش از 4300 نفر آن یعنی حدود 13.3 درصد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. نرخ پذیرش دانشگاه مک مستر 59 درصد می‌باشد.

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا رتبه 6 در کانادا و رتبه 125 در بین کل دانشگاه‌های جهان را در سال جاری از آن خود نموده است. دانشگاه آلبرتا دارای 5 پردیس است که 4 تای آن در شهر ادمونتون و دیگری در شهر کمروز در استان آلبرتا واقع است و دارای 18 دانشکده بوده که بیش از 700 دوره درسی را ارائه می‌دهد. تعداد دانشجویان این دانشگاه قریب به 40 هزار نفر بوده که بیش از 7500 نفر یعنی نزدیک به 19 درصد آن را دانشجویان بین‌المللی از بیش از 150 کشور مختلف جهان تشکیل می‌دهد. در این دانشگاه مطالعات بومی در جهت بهبود تجربیات، فرهنگ و زبان فرهنگ‌های بین‌المللی مورد توجه ویژه‌ایی بوده و خود این قضیه این دانشگاه را تبدیل به مکان مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، می‌نماید. نرخ پذیرش دانشگاه آلبرتا 58 درصد است.

دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا دارای رتبه 7 در کانادا و 162 در جهان می‌باشد که در 1861 به عنوان کالج تاسیس شد و در 1866 به عنوان دانشگاه شناخته گردید که در شهر اتاوا استان انتاریو واقع است. دانشگاه اتاوا دانشگاهی دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) است که بزرگترین دانشکده حقوق کانادا را در دل خود دارد و همچنین دارای آمار بسیار عالی 97 درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان می‌باشد. این دانشگاه دارای 10 دانشکده بوده که بیش از 550 دوره درسی را ارائه می‌دهد و در رشته‌های مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی زبانزد جهانیان است. تعداد دانشجویان دانشگاه اتاوا بیش از 42 هزار دانشجو بوده که از این بین بیش از 7 هزار نفر یعنی نزدیک به 17 درصد را دانشجویان بین‌المللی از 150 کشور مختلف در جهان تشکیل می‌دهند. نرخ پذیرش این دانشگاه 30 درصد می‌باشد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 6 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022