تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از مهاجرت به کانادا با هدف تحصیل، امکان دائمی کردن اقامت هم وجود خواهد داشت.

در بین دانشگاه های کانادا، دو دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا، در شمار بهترین دانشگاه های این کشور به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. نتایج سودمند و کاربردی تحقیقات صورت‌گرفته در این دو دانشگاه دلایل اصلی مطرح شدن نام آن‌ها و قابل‌احترام بودن‌شان در دنیای علم و تحقیقات است. بنابراین برای کسانی که با هدف انجام کارهای تحقیقاتی اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی کانادا می‌کنند انتخاب‌های ایده‌آلی هستند.

مسئلهٔ دیگری که دانشگاه های کانادا به‌خاطر آن شهرت پیدا کرده‌اند، تمایل‌شان به جذب دانشجویان خارجی و همکاری با سازمان‌ها و مؤسسه‌های علمی-تحقیقاتی بین‌المللی است. نظر به این مسئله، تحصیل در کانادا از لحاظ آشنایی با مردمانی با فرهنگ‌ها و عقاید مختلف می‌تواند تجربهٔ ارزشمندی باشد.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در میان دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کانادا، نود درصد آن‌ها از انتخاب‌شان مبنی بر مهاجرت به کانادا برای تحصیل راضی بوده‌اند و ۹۵٪ آن‌ها تحصیل در کانادا را به دیگران هم توصیه کرده‌اند.

 

معرفی مختصر کشور کانادا

کشور کانادا از 10 استان و 3 ایالت تشکیل شده است و در بخش آمریکای شمالی قرار گرفته است. کانادا کشوری است پهناور به مساحت 998 کیلومتر مربع. این کشور جمعیتی به اندازه 35.675.734 نفر دارد. زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. همانطور که می دانید اکثر متقاضیان به دنبال مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان هستند. همچنین هزینه های زندگی برای افراد مهاجر بسیار اهمیت دارد. با توجه به اینکه دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا، پوند، یورو ارزان تر است از این رو هزینه های زندگی در این کشور بسیار کمتر خواهد بود. کانادا حدودا 220 دانشگاه و کالج دولتی و خصوصی دارد؛ که حدود 10 دانشگاه در این کشور جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند. بیشترین دانشگاه‌های کشور کانادا در مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور، ایالت انتاریو (Ontario)، قرار دارند.

 

لیست بهترین دانشگاه های کانادا

 

دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه دولتی، رتبه ۸۱ را در جهان داراست. ۱۸ دانشکده و نزدیک به ۴۰۰ رشته متنوع دارد. همچون، پرستاری، داروسازی، پزشکی و… از رشته های آلبرتا است و در سال ۱۹۰۸ تاسیس شده است.

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه رتبه ۵۱ را در جهان داراست و در سال ۱۹۰۸ تاسیس شد. بریتیش کلمبیا جزو دانشگاه های دولتی است. رشته های این دانشگاه بسیار زیاد است مانند ، حسابداری، فیزیوتراپی و … است.

 

دانشگاه کلگری

در سال ۱۹۶۶ این دانشگاه دولتی در شهر کلگری تاسیس شد. بیش از ۲۰۰ رشته در این دانشگاه تدریس می شود. مانند پرستاری، مهندسی و … رتبه جهانی کلگری ۲۳۳ است.

 

لیست سایر دانشگاه های کانادا

 

دانشگاه کارلتون

این دانشگاه دولتی در سال ۱۹۴۲ تاسیس شد.دارای حدود ۶۵ رشته مانند امور بین الملل و روزنامه نگاری است. ۳۲۳ رتبه جهانی آن است.

 

دانشگاه کنکوردیا

این دانشگاه دولتی که در جهان رتبه ۵۲۲ را داراست، در سال۱۹۷۴ تاسیس شد. رشته های متنوع همچون فلسفه، مدیریت و … در کنکوردیا تدریس می‌شود.

 

دانشگاه دالهاوس

این دانشگاه دولتی در سال ۱۸۱۸ تاسیس شد. رنکینگ جهانی این دانشگاه ۲۹۱ است. از رشته های متنوع این دانشگاه می توان به زیر شاخه های کشاورزی و معماری اشاره کرد.

 

دانشگاه گلف

در سال ۱۹۶۴، گلف که یک دانشگاه دولتی است تاسیس شد. گلف رتبه ۶۰۰ را در جهان دارد. رشته های هنرهای زیبا، دامپزشکی و… جزئی از رشته های متنوع این دانشگاه است.

 

دانشگاه اکول پلی تکنیک

این دانشگاه رتبه ۶۱ را در جهان دارد و در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده و دولتی است. از رشته های متنوع این دانشگاه می توان به نجوم و اقتصاد اشاره کرد.

دانشگاه لاوال

در سال ۱۸۵۲، این دانشگاه دولتی تاسیس شده است. رتبه ۴۲۰ جهانی به لاوال متعلق است. پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … در آن تدریس می‌شود.

 

دانشگاه مک گیل

در سال ۱۸۲۱، دانشگاه دولتی مک گیل تاسیس شد. رنکینگ جهانی مک گیل ۳۵ است. پزشکی و هنر جزو رشته های این دانشگاه است.

 

دانشگاه مک مستر

مک مستر در سال ۱۸۸۷ تاسیس شد که یک دانشگاه دولتی است. این دانشگاه در جهان رتبه ۱۴۴ را دارد. همینطور دارای اکثریت رشته های پیراپزشکی و پزشکی است.

 

دانشگاه مانیتوبا

یکی از دانشگاه های دولتی کانادا، دانشگاه مانیتوبا است که در سال ۱۸۷۷ تاسیس شد. رنکینگ جهانی این دانشگاه بین ۶۰۱ تا ۶۵۰ متغیر است. و از رشته های تحصیلی آن می توان به پزشکی و هنر … اشاره کرد.

 

کانادا

 

دانشگاه مموریال

مموریال یک دانشگاه دولتی با رتبه جهانی ۷۵۱ است که در سال ۱۹۲۵ شهر تاسیس شد. انواع رشته های مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه در آن تدریس می شود.

 

دانشگاه مونترال

در سال ۱۸۷۷ دانشگاه مونترال، که یک دانشگاه دولتی است؛ شروع به کار کرد. این دانشگاه در جهان، رتبه ۱۱۸ را دارد و تربیت مدرس، حقوق و … در مونترال تدریس می شود.

 

دانشگاه تورنتو

در سال ۱۸۲۷ این دانشگاه دولتی تورنتو تاسیس شد. این دانشگاه دارای رنکینگ جهانی ۲۶ است. بیش از ۷۰۰ رشته مانند هنر، دندانپزشکی و … در آن تدریس می‌شود.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022