فرانسه یکی از کشورهای مشهور جهان است که بسیاری از دانشجویان، تمایل به تحصیل و یا زندگی در آن دارند. دانشگاه‌های کشور فرانسه از شهرت و اعتبار بسیار خوبی در سراسر جهان برخوردار بوده و همین موضوع، آن را به یکی از بهترین کشورهای دانشجویی تبدیل می‌کند. فرانسه همچنین همواره به دلیل داشتن فرهنگ و هنر غنی بسیار محبوبیت داشته و به عنوان یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. درحقیقت دلایل بسیاری وجود دارد که فرانسه را به کشوری مناسب برای تحصیل تبدیل می‌کند که یکی از آنها شهریه پایین و یا امکان تحصیل رایگان در برخی دانشگاه‌های این کشور است. افرادی که تحصیل در فرانسه را انتخاب کرده‌اند باید در فکر اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در کنار آشنایی و انتخاب رشته‌های موجود در دانشگاه‌های آن نیز باشند . دانشگاه‌های برتر موجود در فرانسه تعداد بسیار زیادی رشته تحصیلی را ارائه می‌‌دهد که البته برخی از آنها محبوب‌تر است.

 

رشته‌های تجربی در فرانسه

تعداد دانش‌آموزان رشته تجربی از سایر رشته‌ها بیشتر است و به همین دلیل، رقابت تنگاتنگی در تصاحب کرسی‌های دانشگاه‌های فرانسه در این حوزه وجود دارد. برای فارغ‌التحصیلان رشته تجربی، فرانسه بستر مناسبی جهت ادامه تحصیل در رشته‌های خوبی مانند پزشکی، پرستاری، داروسازی فراهم آورده است و به همین دلیل جزو بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به فرانسه به شمار می‌روند.

رشته پزشکی در فرانسه

پزشکی همواره یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به فرانسه بوده است. مواردی همچون کشف علت ژنتیکی سندرم داون در سال ۱۹۵۸ و انتقال خودکار سلول‌های قرمز سلول‌های بنیادی در سال ۲۰۱۱ دلایلی بر پیشرفته بودن علوم پزشکی در این کشور است.

تحصیل پزشکی در فرانسه به سه دوره تقسیم می‌شود و حداقل نه سال طول می‌کشد. اولین دورهPremier Cycle d’études Médicales یا PCEM نام دارد. برنامه درسی PCEM برای دانشجویان پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، پرستاری و فیزیوتراپی یکسان است و به مدت دو سال به طول می‌انجامد. پس از سال اول، دانشجویان پزشکی باید امتحان PACES را بگذرانند تا به سال دوم آموزش عمومی در علوم پزشکی راه یابند. برای قبولی در این آزمون تنها دو فرصت به ثبت‌نام‌کنندگان داده می‌شود.

دوره دوم DCEM نام دارد. این دوره چهار سال طول می‌کشد و علاوه بر گذراندن تمام دروس، دانشجو باید در سمینارها و دوره‌های کارآموزی بیمارستان نیز شرکت کند. در پایان سال چهارم، دانشجو باید یک دوره دیگر از امتحانات نظری را پشت سر بگذارد تا به مرحله سوم تحصیل برسد.

DES یا چرخه سوم، دو مسیر پزشکی عمومی و پزشکی تخصصی را ارائه می‌دهد. مدت زمان این برنامه‌ها به ترتیب ۳ و ۴-۵ سال است. پس از تکمیل هریک از این موارد، به فرد دیپلم مطالعات تخصصی داده می‌شود. پس از اتمام این دوره، علاقه‌مندان می‌توانند ۲ سال دوره آموزشی فوق تخصصی را بگذرانند.

برای گرفتن Ph.D. در رشته پزشکی، دانشجو باید پایان‌نامه تحقیقاتی خود را ارائه و با موفقیت از آن دفاع کند. پس از آن، او می‌تواند در Conseil National de l’Ordre des Médecins برای دریافت مجوز فعالیت پزشکی ثبت‌نام کند.

رشته پرستاری در فرانسه

با وجود اینکه سالانه بیش از ۲۵۰۰۰ پرستار جدید به نیروی کار در فرانسه اضافه می‌شود، همچنان تقاضای زیادی برای استخدام پرستار وجود دارد. به خصوص که در عصر حاضر، شیوع ویروس کرونا نیاز به این شغل را دوچندان کرده است. بر اساس مطالعات انجام شده، در فرانسه به ازای هر ۱۰۰۰۰ نفر، ۱۰۸ پرستار وجود دارد. این رقم نشان‌دهنده فرصتی عالی برای متقاضیان این شغل است؛ چراکه این رقم بسیار کمتر از برخی همسایگان این کشور است. بنابراین این فرصت خوبی برای دانشجویان بین‌المللی است تا با تحصیل در این رشته، آینده شغلی تضمین شده‌ای را برای خود رقم بزنند.

اخذ مدرک پرستاری در شش ترم انجام می‌شود و دوره آموزشی به مدت سه سال به طول می‌انجامد. این دوره ترکیبی از آموزش تئوری ۲۱۰۰ ساعته و آموزش بالینی ۲۱۰۰ ساعته است. پس از اتمام این دوره سه ساله و پس از چند سال تجربه کاری، پرستاران می‌توانند آموزش‌های پیشرفته پرستاری را دنبال کرده و در زمینه‌های خاصی مانند پرستاری اطفال، پرستاری بیهوشی، پرستاری اتاق عمل و غیره آموزش ببینند.

 

رشته مهندسی در فرانسه

دانشگاه‌های مهندسی فرانسه از نظر روند پذیرش بسیار رقابتی هستند. با این حال، استانداردهای تدریس بالا و آموزش عملی با کیفیتی در دانشگاه‌های مهندسی فرانسه ارائه می‌شوند که این موضوع رقابت بین دانشکده‌های مهندسی در فرانسه را توجیه می‌کند. این دانشگاه‌ها بر هر دو جنبه آموزش فنی، آموزش دانشگاهی و عملی تأکید دارند و این به دلیل خروجی بالای تحقیقات در دانشگاه‌های برتر فرانسه است.

رشته‌های مهندسی شامل پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی شرکت‌های بزرگ فرانسوی مانند ایرباس، آلکاتل و آلستوم هستند که در زمینه هوانوردی، شرکت‌های مخابراتی در فرانسه و غیره، دانشجویان زیادی را برای اشتغال در آینده جذب می‌کنند. برخی از دانشگاه‌های بزرگ که بهترین دوره‌ها را ارائه می‌دهند، به شرح زیر هستند:

موسسه ملی علوم کاربرد لیون
دانشگاه پلی تکنیک Ecole Polytechnique
Ecole Centrale de Lyon
موسسه فناوری گرنوبل

 

تحصیل در فرانسه

رشته فلسفه در فرانسه

از دیگر رشته‌ های تحصیلی در فرانسه، می‌توانیم به فلسفه اشاره داشته باشیم. فرانسه از دیرباز، مهد پرورش اندیشمندان و متفکران بزرگ در دنیا بوده ‌است. فرانسه امروزه ترکیبی از تاریخ، مدرن شدن، تنوع نژادی و زیبایی منحصر‌به فرد طبیعت است. همین موارد آن را به محلی مناسب برای تحصیل در رشته‌ فلسفه و پرورش اندیشمندان بزرگ تبدیل کرده است. پاریس بهترین دانشگاه‌ها را برای تحصیل در رشته فلسفه در دنیا دارد که این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه پانتئون-سوربن، دانشگاه سوربن، Ecole Normale Superieure هستند.

 

رشته‌ زبان شناسی در فرانسه

زبان‌شناسی از دیگر رشته‌ های تحصیلی در فرانسه است. زبان شناسی صرفا برای مطالعه انواع و گونه‌های زبان است که این شامل منشا و تاریخ زبان، نحوه استفاده، آموختن و شکل‌گیری آن در طول سال‌ها، گویش و لهجه‌های مختلف در دنیا و… است. رشته زبان شناسی برای داوطلبانی که در زمینه روزنامه نگاری، ترجمه، تحقیقات زبان فعالیت دارند مفید است.

دوره‌های دانشگاه‌های فرانسه در این رشته معمولاً از دستور زبان، تلفظ و آوایی ساخته می شوند. دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهند شامل ISIT فرانسه، دانشگاه کنت-پاریس، دانشگاه ریمز، دانشگاه کاتولیک لیل می‌شوند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سیزده =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022