ایتالیا کشوری در اروپا است که مورد توجه کسانی قرار گرفته است که رشته حقوق، پزشکی، مهندسی و یا دیگر رشته ها را در دانشگاه های مختلف خوانده و تصمیم دارند بعد از مطالعه این رشته ها وارد این کشور شوند. البته برخی از کسانی که برای مهاجرت آماده شده اند، محصل هستند و دوست دارند برای تحصیل و کار آماده شوند. در واقع آن ها مایلند با بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا و رشته های پرکاربرد و به عبارتی پولساز آشنا شده و پذیرش آن رشته را دریافت نمایند.

کشور ایتالیا دارای آب و هوایی بسیار عالی بوده و مکان های تفریحی بسیاری دارد و دانشجویان می توانند در کنار تحصیل خاطره های بسیار خوشی را در مدت اقامت خود رقم بزنند. امکان تحصیل در دانشگاه ها به زبان انگلیسی وجود داشته و در صورت تمایل می توانید در دوره های آموزش زبان ایتالیایی نیز شرکت کنید.

 

مزایای تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا از نظر سهولت در پذیرش سومین کشور در جهان و اولین کشور در اروپا می باشد. تحصیل در ایتالیا قیمتی بسیار پایین و باورنکردنی داشته و مدرک آن از اعتبار زیادی در کل دنیا برخوردار است. کیفیت آموزشی دانشگاه های ایتالیا بسیار بالا بوده و شما می توانید در رشته های متعدد در این کشور بورسیه کسب کنید ،یکی از الزامات تحصیل در ایتالیا اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا می باشد ..

 

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا و سایر رشته های علوم پزشکی

یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی که هم از نظر موقعیت اجتماعی که برای شاغلان این حوزه ایجاد می نماید و هم از نظر بیزینسی و درآمدی نیز رشته ای بسیار پول ساز شناخته می گردد، رشته پزشکی در ایتالیا و سایر رشته های علوم پزشکی می باشد. این رشته همواره در لیست بهترين رشته های تحصیلی در ایتالیا شناخته می گردد.

افرادی که تمایل دارند برای تحصیل در رشته پزشکی برای کشور ایتالیا اقدام نمایند بایستی در آزمون IMAT یا آزمون سنجش دانش دانشجویان در دروسی مانند اطلاعات عمومی، ریاضی، زيست، شیمی، زبان و… نمرات مناسبی را کسب نمایند تا بتوانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر ایتالیا اقدام نمایند. این آزمون تقریبا در 35 مرکز دنیا که اکثر آنها در ایتالیا می باشد و به زبان ایتالیایی و همچنین به زبان انگلیسی برگزار می گردد شرکت نمایند و نمره مورد نیاز برای ورود به دانشگاه را کسب نمایند. میانگین هزینه های زندگی در ایتالیا در دوره پزشکی که یک دوره تقریبا 6 ساله می باشد در حدود 4 الی 5 هزار یورو متغیر می باشد. علاوه بر رشته پزشکی رشته هایی نظیر دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، پرستاری و… از بهترین رشته ها در ایتالیا شناخته می گردند و در بسیاری از این رشته ها دانشجویان بایستی در آزمون ورودی ثبت نام نمایند و نمره قبولی را کسب کنند.

تحصیل در رشته های هنری در ایتالیا

بسیاری از شما عزیزان ایتالیا را به عنوان کشوری که دانشگاه های آن در زمینه رشته های هنری بسیار قوی عمل نموده اند و تنوع رشته های تحصیلی در ایتالیا در حوزه هنر در آن بسیار بالاست می شناسید، در حقیقت به همین گونه هم می باشد و دانشجویان می توانند در بهترین رشته های هنری در این کشور تحصیل نمایند. دانشجویانی که خلاق هستند می توانند زیر نظر اسایتد ماهر دوره های هنری خود را سپری نمایند و از آثار هنری و فرهنگ غنی این کشور برای خلق آثار جدید الهام بگیرند. برای اطلاع از اهمیت هنر در ایتالیا می توان اثر استادان بزرگی مظیر دواویینچی، بوتیچلی و میکل آنژ را مورد بررسی و مطالعه قرار داد.

 

دانشگاه ایتالیا

تحصیل در رشته حقوق در ایتالیا

رشته حقوق در ایتالیا رشته دیگری است که مطالعه کنندگان آن این اجازه را دارند که به عنوان حقوقدان در دادگستری و یا مراکز مربوطه فعالیت خود را آغاز نمایند. کسانی که رشته تحصیلی آن ها حقوق می باشد نیز می توانند بعد از دریافت مدرک خود از یکی از دانشگاه های ایتالیا برای ورود به بازار کار این کشور آماده شوند. همراهان عزیز بهتر است رشته حقوق را در ایتالیا مطالعه کرده و سپس بازار کار شوید، زیرا این رشته جز رشته های تحصیلی در ایتالیا می باشد که خاص است و باید در محیط کشور مورد مطالعه قرار گرفته باشد. در غیر این صورت برای اشتغال به عنوان یک وکیل نیاز خواهید داشت که ابتدا مدرک خود را معادلسازی نمایید تا بتوانید مجوز کار دریافت کنید. حقوقدان باید بتواند به راحتی با موکل خود ارتباط بگیرد و زبان ایتالیایی را از بر باشد. پس بهتر است که این رشته را در ایتالیا خوانده و سپس برای فعالیت در دادگستری های ایتالیا آماده شود.

 

تحصیل در رشته طراحی در ایتالیا

طراحی دارای شاخه های مختلفی از جمله طراحی مد، طراحی صنعتی، طراحی لوازم زینتی، طراحی داخلی، طراحی وسایل نقلیه و … می باشد. تمامی این رشته ها دارای اساتیدی مجرب بوده که باعث می شود که در تمامی دوره ها حرفه ای شوید. تحصیل در رشته های هنری به دلیل کیفیت بالا و لوازم مورد نیاز کمی هزینه بر است ولی شما می توانید پس از اتمام تحصیلات خود در شرکت های معتبر مشغول به کار شوید.

کلاس های طراحی هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری ارائه شده و در طول ترم و پس از پایان هر ترم کنفرانس ها و سمینارهای مختلفی برگزار می شود که شرکت در تورهای عملی برای دانشجویان اجباری است. در پایان تحصیل دانشجویان قادر هستند که به صورت مستقل طرح های مورد نظر خود را اجرا کنند.

 

تحصیل در رشته معماری در ایتالیا

کشور ایتالیا به دلیل وجود بناهای قدیمی عظیم و زیبا بر روی تحصیل در رشته های معماری بسیار تاثیرگذار است. کلاس های معماری در ایتالیا اغلب به شکل عملی برگزار شده و شما می توانید کاملا به انواع معماری ها خصوصا معماری ایتالیایی آشنا شوید. شما می توانید با شرکت در این رشته در ایتالیا سابقه عملی مرمت بناهای تاریخی را پیدا کرده و در ساخت و سازهای مختلفی شرکت کنید.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022