یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا، امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی دولتی ایتالیا است که به تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا کمک بزرگی می‌کند. همچنین، تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی ایتالیا با‌توجه‌ به قدمت و اعتبار این مؤسسه‌های آموزش عالی در جهان، دستاورد بزرگ و ارزشمندی برای دانشجویان به‌حساب می‌آید. درحقیقت، ورود به یکی از دانشگاه‌های دولتی این کشور و فارغ‌التحصیلی از آن‌ها می‌تواند چشم‌انداز شغلی روشنی نه‌تنها در خودِ کشور ایتالیا، بلکه در کل قاره اروپا ایجاد کند. اگر ایتالیا، این کشور مهم اروپایی را برای مقصد تحصیلی‌تان در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با معرفی دانشگاه های دولتی ایتالیا همراه ما باشید.

 

معرفی دانشگاه های دولتی ایتالیا

همان‌طورکه در مقدمه اشاره کردیم، دانشگاه های دولتی ایتالیا جزو دانشگاه‌های کهن‌ جهان هستند و ازنظر علمی، همواره رتبه‌های جهانی درخورتوجهی را ازآنِ خود کرده‌اند. برای نمونه، می‌توان دانشگاه بولونیا را نام برد که قدیمی‌ترین دانشگاه جهان محسوب می‌شود. برای تحصیل در کشور ایتالیا گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا الزامی است .در فهرست زیر، برخی از دانشگاه‌های دولتی برتر ایتالیا را مشاهده می‌کنید:

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
دانشگاه سنت‌آنا
دانشگاه بولونیا
دانشگاه ساپینزا رم
دانشگاه نرماله
دانشگاه پادوا
دانشگاه میلان
دانشگاه پلی‌تکنیک تورین
دانشگاه ترنتو
دانشگاه پیزا
دانشگاه ناپل
دانشگاه فلورانس
دانشگا رم تورورگاتا
دانشگاه تورین
دانشگاه پاویا
دانشگاه میلان بیکوکا
دانشگاه جنوا
دانشگاه سینا
دانشگاه تریسته
دانشگاه فوسکاری ونیز
دانشگاه مودنا رجیو امیلیا
دانشگاه پروجا
دانشگاه برشا
دانشگاه پلی‌تکنیک باری
دانشگاه کاتانیا
دانشگاه فرارا
دانشگاه سالرنو
دانشگاه اودینه
دانشگاه رما تره
دانشگاه پالرمو
دانشگاه باری
دانشگاه پارما
دانشگاه ورونا

 

دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه Alma Mater Studiorum یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های ایتالیا و موسسات آموزشی جهان به شمار می‌رود به گونه‌ای که می‌توان گفت، سابقه بیش از 9 قرن فعالیت علومی را دارد. در این موسسه دوره‌های بسیار متنوعی با بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌شوند که دانشجویان با پذیرفته شدن در آنها قادر هستند از جدیدترین و به روزترین امکانات تحقیقاتی و آموزشی استفاده کنند تا به قله‌های موفقیت دستیابند.

اگر بخواهیم برخی از اصلی‌ترین اهداف این مرکز را معرفی نماییم باید به مواردی مانند افزایش رفاه جامعه، توسعه دانش محور اقتصاد و بهبود وضعیت آن، ایجاد برابری اجتماعی و مواردی از این قبیل اشاره داشته باشیم. به دلیل تنوع گزینه‌های ارائه شده معمولا شما قادر خواهید بود به راحتی دوره‌ای را با زبان مد نظر خود برای سپری کردن بیابید. آیا به شرکت در برنامه‌های مرتبط با هنر و علوم انسانی، علوم، مهندسی، اقتصاد و مدیریت و پزشکی علاقه‌مند هستید؟

در این صورت بهتر است سری به سایت دانشگاه بولونیا بزنید و با انتخاب‌هایی که در مقطع شما پیش رویتان قرار خواهند داشت آشنایی پیدا کنید.

 

تحصیل در ایتالیا

دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

دانشگاه ساپینزا رم که در سال 1303 تأسیس شد، نقش بسیار مهمی در تاریخ ایتالیا ایفا کرده است. این موسسه توسط پاپ بونیفاس هشتم تأسیس شد و پردیس اصلی در قلب رم قرار دارد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه ها در تاریخ است و در سال 2018 به عنوان شماره 1 در کلاسیک و تاریخ باستان رتبه بندی شد. دانشگاه ساپینزا رم، با وجود اینکه به دلیل تاریخ بسیار شناخته شده است، بیش از 350 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای متقاضیان ارائه می دهد. این دانشگاه هفت برنده جایزه نوبل را در میان فارغ التحصیلان و اعضای هیئت علمی خود، از جمله فیزیکدان ذرات و مخترع کارلو روبیا، به خود اختصاص داده است. از سال 1303، ساپینزا محل زندگی شخصیت های تاریخی برجسته، برندگان جایزه نوبل و بازیگران کلیدی در سیاست ایتالیا بوده است. آموزش و پژوهش حاضر این موسسه را در بین 3 درصد برتر جهان قرار داده است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی QS هم اکنون 171 جهان می باشد.

 

دانشگاه پدووا ایتالیا

دانشگاه پادوآ، یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی، در ابتدا به عنوان مدرسه حقوق و الهیات توسط گروهی از دانش پژوهان تأسیس شد تا آزادی علمی بیشتری را دنبال کنند. UNIPD بخشی از گروه کویمبرا، یک لیگ بین المللی از دانشگاه های تحقیقاتی است.

پردیس دانشگاه پدووا در شهر هنری پادوآ ساختمان‌های قرون وسطایی، کتابخانه، موزه، و یک بیمارستان دانشگاهی را در خود جای داده است. این دانشگاه همچنین باغ گیاه شناسی پادوآ و رصدخانه نجومی را در آسیاگو اداره می کند. این دانشگاه دارای حدود 60,000 دانشجوی پذیرفته شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که به 32 گروه آموزشی، هشت مدرسه، 43 مرکز تحقیقاتی، 49 مرکز تخصصی، حدود 14 سالن اقامت، یک موزه، یک بیمارستان دانشگاهی و یک مرکز آموزشی دسترسی دارند.

 

دانشگاه‌ ناپل ایتالیا

دانشگاه ناپل ایتالیا معروف به دانشگاه فردریکو دوم ناپل (Università degli Studi di Napoli – Federico II) نیز یکی از دانشگاه‌های دولتی و مشهور کشور ایتالیاست. در سال ۱۲۲۴م، فردریکو دوم، امپراتور مقدس روم و پادشاه سیسیل، این دانشگاه را تأسیس کرد. دانشگاه ناپل بعد از دانشگاه‌های بولونیا و پادوآ، سومین دانشگاه قدیمی‌ ایتالیا و نیز هفتمین دانشگاه‌ قدیمی جهان به‌حساب می‌آید. جایگاه مناسب این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان و دستاورد‌های علمی‌اش موجب شده است تا هرساله هزاران دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان به‌منظور تحصیل در آن برای گرفتن پذیرش اقدام کنند. شایان ذکر است در جدید‌ترین رتبه‌بندی پایگاه تایمز، دانشگاه ناپل در رتبۀ چهارصدویکم تا پانصدم جهان قرار دارد.

 

دانشگاه جنوا ایتالیا

دانشگاه جنوا (university of Genoa) یکی دیگر از دانشگاه های دولتی ایتالیا به‌حساب می‌آید که در سال ۱۴۸۱م، بنیان گذاشته شد. بر‌اساس رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ مؤسسۀ QS، این دانشگاه بزرگِ ایتالیایی در ردۀ ششصدوپنجاه‌ویکم تا هفتصدم دنیا قرار گرفته است. دانشگاه جنوا از چندین پردیس در شهرهای مختلف و تعدادی پردیس منطقه‌ای در ساونا، ایمپریا، سانتا مارگریتا لیجوره، ونتیمیگلیا و لا اسپتزیا بهره می‌برد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهارده =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022