نام کشور فرانسه باعث می‌گردد تا مجموعه‌ای متمایز از تجسمات در ذهن جمعی ما بیدار شود؛ از پیچیدگی فرهنگ گرفته تا قدمت شهرهایش، آشپزی و نوشیدنی‌هایش و مناظر بی‌نظیرش؛ از کوه‌های سر به فلک کشیده، بیشه‌های سر سبز، ساحل‌های طلایی رنگ و دریاهای نیلی رنگ، مراتع خرم و رودخانه‌های پر خروش. هر شخص مفهوم ناب مختص به خود از فرانسه و تحصیل در فرانسه را دارد. انعکاس آن را می توان در شهرت و قدرتش به عنوان مشهورترین مقصد توریستی جهان، به استناد بنیاد جهانی توریسم در سازمان ملل، یافت.

شاید تجسم شخصی شما از فرانسه شامل دستاوردهای بی نظیر تاریخی هنری و معنوی آن باشد. فرانسه کشوری است که متفکرانی چون رنه دکارت و ژان پل سارتر، نویسندگانی چون مارسل پروست و آلبر کامو، کارگردانانی همانند ژان لوک گدار و ژان رنوار و هنرمندانی همچون کلود مونه و پاول سزان را پرورش داده است. در صدر این لیست می توان اسامی جمعیت بزرگی از دانشمندان، ریاضی دانان و محققانی را اضافه نمود که شاید اسامی‌شان را نشنیده باشید ولی دستاورهای تاثیرگذارشان را نمی توانید نادیده بگیرید.

 

جمعیت دانشجویان ایرانی در فرانسه

جمعیت دانشجویان ایرانی در کشور فرانسه در طول دو دهه گذشته تغییر چشمگیری نداشته است و به طور تقریبی و میانگین در تراز یک هزار و ۵۰۰ نفر بوده است هر چند که در بازه سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ میلادی این جمعیت رو به افزایش بوده به طوری که در سال ۲۰۱۱ میلادی به بالاترین رقم یعنی یک هزار و ۹۰۰ نفر نزدیک شده است، ولی در ادامه روند نزولی را طی کرده و سال ۲۰۱۵ مجدداً به تراز یک هزار و ۵۰۰ نفر بازگشت است.

 

چرا تحصیل در فرانسه؟

فرانسه دارای بهترین دانشگاه های دنیا می باشد و از تمام دنیا دانشجو می پذیرد.افراد در تمام سنین میتوانند به هر کدام از کالج ها و دانشگاه های کشور فرانسه برای تحصیل با هزینه پایین مراجعه کنند.
فرانسه در سال 1998 سیاست حمایت از دانشجویان خارجی را در برنامه های خود قرار داد و به مؤسسات و مراکز آموزش عالی نیز اعلام نمود. دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم فرانسه را برای تحصیل انتخاب می کنند؟
هزینه ارزان زندگی و فرصت های شغلی، برجسته ترین عوامل برای تحصیل در فرانسه می باشند. هزینه تحصیل در فرانسه به مراتب ارزانتر از هزینه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی است و صنعتی بودن فرانسه باعث شده فارغ التحصیلان از بازار خوبی برخوردار باشند.

فرانسه هر ساله بیش از 23% از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت کیفیت آموزش های ارائه شده و مدارک اعطا شده را تحت نظر دارد.عالی بودن مدارک فرانسوی و تحصیل رایگان در فرانسه دلیل اصلی مهاجرت تحصیلی بسیاری به این کشور میباشد.ادامه تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن می باشد (بیش از 3000 مؤسسه شامل 90 دانشگاه 240 مدرسه عالی مهندسی 230 مدرسه عالی بازرگانی و 200 مؤسسه متشکل از مدارس عالی هنر و معماری آموزشهای پیراپزشکی و غیره)

از شرایط اعزام دانشجو به فرانسه این است که سال تحصیلی فرانسه تقریبا همانند کشورهای نیمکره شمالی می باشد به این صورت که: ترم پاییز معمولا در اواخر ماه سپتامبر و ترم بهار معمولا در اوایل فوریه شروع می شود و در پایان هر ترم امتحانات جامع برگزار می شود.مدارس و دانشگاه های فرانسه در تعطیلات کریسمس، روزهای مقدس مسیحی و عید پاک تعطیل می باشند.

 

تحصیل در فرانسه

دریافت ویزای دانشجویی فرانسه

اگر شما یک دانشجو از ایران هستید، به VLS-TS نیاز دارید تا در فرانسه تحصیل کنید. این ویزا به طور خاص برای دانش آموزانی مثل شما آماده است که تحصیل در فرانسه را انتخاب کرده اید. اطمینان حاصل کنید که زمان اضافی برای درخواست ویزا داشته باشید. بلافاصله پس از پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر شما می توانید درخواست خود را برای VLS-TS فرانسه آغاز کنید. شما باید حداقل 3 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلات دانشگاهی خود درخواست کنید. پس از درخواست، می توانید انتظار داشته باشید که برای تصمیم گیری حدود 1 تا 60 روز صبر کنید.

 

هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه حداقل ماهانه 600 یورو است. اما برای دانشجویان مزایایی قایل هستند مثل رستوران و خوابگاه که این باعث کاهش هزینه می شود.هزینه های تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی در اکثر رشته ها بین 2 الی 4 هزار یورو در سال است.

دانشجویان بین المللی در کشور فرانسه در هر هفته حدود 20 ساعت اجازه کار قانونی دارد.به دلیل هزینه های بالای زندگی برای دانشجویان در فرانسه معمولا دانشجویان برای گذراندن دوره دکترا تخصصی و فوق دکترا اقدام به تحصیل در فرانسه می نمایند.
متقاضی تحصیل رایگان در فرانسه، امکان همراه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با ویزای دانشجویی فرانسه دارد.متوسط بودجه لازم برای زندگی در هریک از شهرهای فرانسه به شرح زیر است:

پاریس: بین 1050 و 1200 یورو در ماه
نیس: بین 700 تا 920 یورو در ماه
لیون، نانت،بوردو یا تولوز: بین 650 و 900-850 یورو در ماه
برای سایر شهرهای فرانسه می توانید با مبلغی کمتر از 600 یورو در ماه زندگی کنید.

 

کار دانشجویی در کشور فرانسه

در کشور فرانسه هر دانشجو می تواند با توجه به دوره تحصیلی خود 10 الی 30 ساعت در هفته کار کند . دانشجو پس از ورود به فرانسه اجازه کار دارد و همانند بعضی از کشورها لازم نیست مجوز کار دریافت کند.

حداقل دستمزد کاری در کشور فرانسه نیز 8 یورو در ساعت می باشد . مدارک تحصیلی کشور فرانسه ، بدون استثنا مورد قبول کلیه کشورهای جهان واقع می شود و پس از به پایان رساندن تحصیل مدرک شما مورد توجه تمام دانشگاه های دنیاست و برای ورود به بازار کار در همه جای دنیا معتبر خواهد بود .

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − پنج =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022