فرانسه یکی از جذاب‌ترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. امکان تحصیل رایگان در فرانسه، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کشور میان دانشجویان و خصوصا متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه است. علاوه‌براین، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند هنگام تحصیل مشغول‌به‌کار شوند. کار حین تحصیل در فرانسه، از سال اول تحصیل و از بدو ورود به فرانسه امکان‌پذیر است. تحصیل در فرانسه، احتمال پذیرش در مقاطع بالاتر و امکان پیدا کردن کار در این کشور را افزایش می‌دهد. همچنین فرصتی مناسب جهت یادگیری و تسلط به زبان فرانسوی، دومین زبان برتر دنیا است. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه را دارند، می‌توانند در دوره‌های کالج زبان فرانسه شرکت کنند و مدرک زبان، مانعی برای ورود به این کشور نخواهد بود. دانشگاه های کشور فرانسه، از اعتبار بسیار بالایی برخوردارند. توجه دولت فرانسه به علم، تحصیل و آموزش، این کشور را، جزو ۱۰ کشور برتر در جذب دانشجویان بین‌المللی در جهان قرار داده است.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره لیسانس ( کارشناسی ) در فرانسه

تحصیل کارشناسی در فرانسه به دلایل بسیاری محبوب است. قبل از هر چیزی دانشجویان جهت تحصیل کارشناسی در فرانسه نیاز به ویزای تحصیلی و مدرک دیپلم معتبر دارند. تحصیل در این کشور برای دانشجویان فرانسوی و عضو اتحادیه اروپا تقریباً رایگان و برای دانشجویان خارجی بسیار ارزان تر از سایر مناطق اروپاست. برای تحصیل در رشته های پرطرفدار نیاز به شرکت در آزمون خاصی نیست. در فرانسه همه چیز به زبان فرانسوی ختم می شود و تعصب خاصی روی این زبان وجود دارد اما فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم است. درواقع اگر فاقد مهارت های زبان فرانسه هستید، امکان تحصیل کارشناسی در فرانسه نیز به شرط داشتن مهارت زبان انگلیسی به منظور درک سخنرانی و سمینار ها نیز وجود دارد. داشتن بیمه دانشجویی نیز برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ضروری است. بیمه سلامت دانشجویی خدمتی ارزنده است که دانشگاه های فرانسه با همکاری نظام بهداشت و درمان این کشور به دانشجویان ارائه می دهند و تا 60 درصد هزینه های پزشکی آن ها را پوشش می دهد. مدارک موردنیاز برای پذیرش لیسانس در فرانسه عبارت اند از:

دیپلم ۱۲ ساله مورد تائید نظام آموزشی فرانسه

ریزنمرات دروس دبیرستان

پرداخت هزینه تحصیل حداقل برای یک سال

مدرک زبان آیلتس 6 یا تافل 550 یا B2 فرانسه

مدارک شناسایی شامل پاسپورت، عکس جدید، شناسنامه، کارت ملی و..

انگیزه نامه ای که از هدف از تحصیل در آن به وضوح قید شده است.

 

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در فرانسه

فرانسوی و انگلیسی دو راه تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی هستند. در همین رابطه باید افزود تمام دانشگاه های فرانسه تحصیل به زبان فرانسوی را اساس کار خود قرار داده اند و تنها تعداد کمی از رشته ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، با این وجود مدرک آیلتس 6 یا تافل 550 برای زبان انگلیسی و مدرک سطح B2 برای زبان فرانسوی کماکان یکی از شروط تحصیل لیسانس در فرانسه است. خوشبختانه این امکان وجود دارد چنانچه فردی متقاضی تحصیل به زبان فرانسوی است و از ارائه مدرک این زبان عاجز است، پس از پذیرش از دانشگاه و مهاجرت به فرانسه و شرکت در دوره های زبان در فرانسه که در کالج ها ارائه می شود، نسبت به ارتقای مهارت های زبان فرانسوی تا سطح B2 اقدام نماید. در ادامه این مطلب لازم است اشاره کنیم افرادی که زبان فرانسوی را در سطوح مقدماتی یاد گرفته اند (A1-A2) و انگیزه خاصی برای تحصیل کارشناسی در فرانسه دارند بهتر است از ادامه راه منصرف نشوند و با اخذ پذیرش از یک دانشگاه فرانسوی و شرکت در دوره های زبان، تحصیل کارشناسی در فرانسه را برای خود به یک خاطره ماندگار تبدیل کنند.

 

تحصیل در فرانسه

 

بورسیه تحصیلی کارشناسی در فرانسه

معمولاً اغلب بورسیه ها و فاندها در کشور فرانسه به مقاطع تحصیلی دکتری و فوق دکتری تعلق دارد، ولی در برخی از رشته ها بنا به نیاز دانشگاه ها به دانشجویان ممتاز امکان دریافت بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز وجود دارد. با توجه به آمار بالای مهاجرت تحصیلی به فرانسه دریافت بورسیه در کلیه مقاطع تحصیلی بسیار رقابتی خواهد بود.

در واقع کلیه دانشگاه های فرانسه بورسیه ها و فاندهای موجود را در اختیار دانشجویان ممتاز قرار می دهند، از این رو برای دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه افراد باید از رزومه تحصیلی بسیار قابل توجهی برخوردار باشند.

علاوه بر این شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال برای دریافت بورسیه در مقاطع دکتری و فوق دکتری افراد علاوه بر رزومه تحصیلی ایده ال می بایست مدارکی نظیر مقالات ISI معتبر، فعالیت های انجام شده در رابطه با امور تحقیقاتی و پژوهشی، انگیزه نامه، توصیه نامه و … را ارائه نمایند. به طور کلی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی در فرانسه به شرح ذیل می باشد.

معدل بالای ۱۷ (همراه با ریز نمرات)
مدرک زبان مورد نیاز
شرایط سنی مناسب

 

اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه

پس از فارغ‌التحصیلی در فرانسه، دانشجویان عضو اتحادیه‌ اروپا می‌توانند در این کشور بمانند و مشغول‌به‌کار شوند. دیگر دانشجویان بین‌المللی که قصد کار در فرانسه را دارند، می‎‌توانند ویزای جستجوی کار را که ۱۲ ماه اعتبار دارد، دریافت نمایند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند می‌توانند ویزای تحصیلی خود را تمدید نمایند. باتوجه به سطح آموزشی دانشگاه‌های فرانسه، فارغ‌التحصیلان می‌توانند براحتی برای ادامه تحصیل و یا کار در کشورهای اروپا، آمریکا و کانادا درخواست بدهند و با مراجعه به سفارت این کشورها در فرانسه برای دریافت ویزای مدنظر اقدام کنند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022