کانادا کشوری است که هر شهر آن فرهنگ خاص خودش را دارد. امنیت اقتصادی، آینده‌ی مالی مطمئن و فرصت‌های شغلی بی‌پایان باعث شده کانادا به عنوان کشور محبوب در میان مهاجران باشد. همچنین این کشور از لحاظ امنیت، در میان امن‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. اغلب کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند، کانادا اولین انتخابی است که دنبال تحصیل در آن در هستند، چرا که دانشگاه های زیادی در شهرهای مختلف کشور کانادا وجود دارد که انتخاب در بین آن ها کار سختی نیز محسوب می شود. جالب است بدانید که کانادا دارای ۸۰ دانشگاه و ۲۴۰ کالج است. سالیانه بیش از ۱۵۰۰۰۰ دانشجو از خارج از کانادا جهت ادامه تحصیل به کانادا می آیند و استان کبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا می باشد.

 

مزایای تحصیل در بهترین شهرهای کانادا

کانادایی‌ها اهمیت زیادی برای یادگیری قائل هستند و استانداردهای آموزشی در این کشور به بسیار بالاست. چه در خوابگاه دانشگاه اقامت داشته باشید یا در منزل خصوصی، می‌توانید مسکن مناسب خود را در شهرهای مختلف کانادا پیدا کنید. خوشبختانه شهرهای زیادی در کانادا وجود دارند که نه تنها هزینه‌های زندگی معقولانه‌ای دارند بلکه دارای دانشگاه‌های معتبر زیادی نیز هستند.

بهترین شهرها برای تحصیل در کانادا را می‌توان با کیفیت زندگی که به دانشجویان بین المللی خود ارائه می‌دهد تعریف کرد. مونترال، تورنتو، ونکوور و انتاریو از بهترین مکان‌ها برای تحصیل و کار در کانادا هستند. تحصیل در هر یک از این شهرها مزایایی دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

یک جامعه دانشگاهی قوی را از نظر توسعه فردی و علمی فراهم می‌کنند.
یک سبک زندگی منظم و برنامه ریزی شده را به دانشجویان ارائه می‌دهند.
شرایط حمل و نقل شهری را با تخفیف‌های دانشجویی در نظر می‌گیرند.
فرصت‌های شغلی پاره وقت را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌دهند.
فرصت کشف و کسب تجربه در یک جامعه مدرن را فراهم می‌کنند.
امکان زندگی و کار بعد از فارغ التحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

 

کانادا

 

تحصیل در شهر شربروک در استان کبک کشور کانادا

بدون شک شهر شربروک در همه لیست‌های مربوط به بهترین شهرهای کشور کانادا برای تحصیل جای دارد. شربروک ششمین شهر بزرگ استان کبک است و به دلیل داشتن مراکز فرهنگی، اقتصادی و نهادی شناخته شده است.

این شهر پررونق دارای بالاترین تعداد دانشجویان در کلیه استان کبک است که بیش از 40،000 از آنها در یکی از 8 موسسه آموزشی آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه شربروک بزرگ‌ترین نهاد آموزشی این شهر است که انواع رشته‌های تحصیلی مانند مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و حقوق، هنر، زبان و ادبیات را ارائه می‌دهد و یکی از قطب‌های علمی استان کبک است. در این شهر فرانسوی زبان، دانشگاه‌های انگلیسی زبانی نیز مانند دانشگاه بیشاپ وجود دارند.

این شهر که جمعیتی معادل 100 هزار نفر دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن مسکنی مقرون به صرفه است و هزینه اجاره اتاق برای یک نفر در مرکز این شهر و مکان‌های پر رفت و آمد، 475 دلار در ماه است. به غیر از قیمت اجاره ارزان خانه در این شهر، هزینه خدمات عمومی نیز از سایر شهرهای کانادا کمتر است. همچنین با زندگی در شربروک، مکان‌های تفریحی زیادی مانند جنگل، کوه‌های بلند، رودها و دریاچه‌ها، پارک‌های جنگلی و موزه‌ها در دسترس شما هستند.

 

تحصیل در شهر مونکتون در استان نیوبرانزویک کانادا

مونکتون یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و حتی تجارت است. این شهر تقریباً بیش از 85،000 نفر جمعیت دارد و تنها شهری است که به طور رسمی دو زبانه اعلام شده و فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان‌های اصلی به طور مساوی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. 50 درصد از مردم آن به هر دو زبان فرانسه و انگلیسی تسلط دارند و بسیاری از کارفرمایان دوست دارند به خاطر مهارت دو زبانه خود، دانشجویان چندزبانه را استخدام کنند. هزینه زندگی در این شهر نسبت به شهرهای پر جمعیت بسیار پایین است و هزینه اجاره یک اتاق برای یک دانشجو 724 دلار در ماه است.

این شهر دارای سه دانشگاه با نام‌های دانشگاه مونکتون، دانشگاه کراندال و دانشگاه نیوبرانزویک است و همچنین چهار کالج خصوصی نیز در این شهر وجود دارد. دانشگاه مونکتون بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان خارج از استان کبک است و دو زبانه بودن این شهر باعث شده که دروسی به هر دو زبان در این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر ارائه شود.

 

تحصیل در شهر لندن در استان اونتاریو کشور کانادا

لندن، ششمین شهر بزرگ در استان اونتاریو است و بیش از 404 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر که بیشتر به خاطر جشنواره‌های موسیقی و نمایشگاه‌های هنری خود مشهور است، یکی از مکان‌های مناسب زندگی برای دانشجویان خصوصا در رشته هنر و پزشکی است. لندن به دلیل سیستم مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی قوی خود در بین دانشجویان خارجی بسیار محبوب است و باعث شده یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل باشد. هزینه اجاره یک اتاق در مرکز شهر لندن، 1000 دلار در ماه است.

این شهر نزدیک به مرز ایالات متحده و کانادا است که باعث می‌شود دانشجویان علاقمند به کار در آمریکا یا آن‌هایی که در آمریکا خویشاوندانی دارند، به زندگی در این شهر ارزان علاقمند شوند. دانشگاه کالج کینگ، دانشگاه هورون، دانشگاه برشیا در این شهر واقع شده‌اند ولی شهرت لندن در جامعه علمی شمال قاره آمریکا به خاطر وجود دانشگاه وسترن اونتاریو (یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا) و کالج فن شاو (یکی از بزرگترین کالج‌های کانادا با بیش از 40 هزار دانشجو و 200 برنامه آموزشی) است.

از آنجا که اکثریت جامعه این شهر متشکل از دانشجویان و متخصصان پزشکی و هنر هستند، بازار کار مناسبی برای این رشته‌ها را در این شهر زیبا فراهم شده است. شرایط اقتصادی این شهر و موقعیت آن، پر از مشاغل کوچکی است که باعث می‌‎شود مناسب افرادی باشد که علاقمند به ورود به بازار کار هستند و تجربه زیادی ندارند.

 

کانادا

تحصیل در تورنتو در استان انتاریو کانادا

تورنتو، مرکز استان انتاریو یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا برای تحصیل به حساب می آید. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته می شود که دارای محیط امن و مناسبی برای زندگی و تحصیل است.

بهترین دانشگاه این شهر دانشگاه تورنتو (University of Toronto) با سطح علمی بسیار بالا و امکانات بی نظیر و البته شهریه بسیار بالا در رتبه ۳۴ بهترین دانشگاه‌های جهان نیز قرار گرفته است.

دانشگاه یورک (York University) نیز از دیگر دانشگاه های مطرح تورنتو است که با داشتن تنوع برنامه‌های آموزشی جزو بهترین دانشگاه‌های کانادا به حساب می آید.

رقابت تنگاتنگی میان دو شهر مونترال و تورنتو وجود دارد که در برخی موارد تورنتو برنده‌ی این عنوان می‌شود. یکی از جبنه های مهم این شهر، بخش تجارت بین‌المللی گسترده‌تری از مونترال دارد که برای دانشجویان بین‌المللی که تورنتو را برای ادامه‌ی زندگی و تحصیل انتخاب کرده‌اند، یک نکته‌ی مثبت به حساب می آید.

تورنتو فرصت‌های شغلی پاره وقت و تمام وقت را در اختیار مهاجران و دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. دانشجویان در این شهر به راحتی می توانند برای کاهش هزینه های تحصیل، به صورت نیمه وقت یا پاره وقت، شغلی داشته باشند. یا می توانند بعد از اتمام دوران تحصیل خود مشغول به کار شده و بعد از گذشت مدتی تبدیل به شهروند دائم این کشور شوند.

 

تحصیل در شهر آباتسفورد در استان بریتیش کلمبیا کانادا

این شهر که حدود 150.000 نفر جمعیت دارد، یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی است. آباتسفورد نزدیک به مرز ایالات متحده و فرودگاه بین المللی آباتسفورد واقع شده است و کمتر از یک ساعت با شهرهای بزرگی مانند ونکوور، ریچموند و برنابی فاصله دارد. هزینه زندگی در این شهر حدود 3 درصد پایین‌تر از میانگین هزینه زندگی در کانادا است و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یکی از مناسب‌ترین شهرها برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا نام برد.

هزینه اجاره یک اتاق در مرکز این شهر با دسترسی به بهترین خدمات، هزار دلار در ماه است. سیستم آموزشی قوی این شهر نیز در بین جامعه علمی کانادا مشهور است. یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کانادا، یعنی دانشگاه فریزر ولی در این شهر واقع شده است. دو دانشگاه و هفت کالج دیگر نیز در این شهر وجود دارند که نسبت به جمعیت این شهر، تعداد کالج‌های آن زیاد نیز هست و همین مسئله باعث می‌شود دانشجویانی از دیگر شهرها برای تحصیل به این شهر بیایند.

آباتسفورد شهری است که ساکنان آن از فرهنگ‌های متنوعی هستند و از این رو مردمانی پر جنب و جوش با فرهنگی پذیرا و باز دارد و باعث می‌شود بدون توجه به سن و قومیت، بتوانید در این شهر تحصیل کنید و پس از آن مشغول به کار شوید. آباتسفورد به سواحل اقیانوس آرام و کوه‌های کاسکید بسیار نزدیک است و دانشجویان می‌توانند اوقات فراغت خود را در طبیعت زیبای این شهر بگذارنند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022