افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر ونکوور و تورنتو با این که می توانند گران باشند اما مکان هایی عالی برای زندگی در کانادا هستند .در سالهای اخیر کانادا جزو کشورهای مهاجر پذیر بوده و افراد زیادی از کشورهای دیگر علی الخصوص ایران وارد کانادا شده اند. به دلیل کمبود نیروی کار روند جذب مهاجر در این کشور در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

اما قبل از تصمیم به مهاجرت این مسئله مطرح است که کدام شهر، مقصد مناسبتری برای شما خواهد بود. عوامل مهمی در این انتخاب موثر هستند. مواردی مانند فراوانی کار، هزینه های زندگی، شرایط تحصیل و شرایط رفاهی و بهداشتی از عواملی هستند باید در نظر بگیرید. به همین علت در این نوشته به بررسی و معرفی ارزان ترین و بهترین شهرهای کانادا برای زندگی می پردازیم.

زندگی در شهر شربروک کانادا

شربروک ششمین شهر بزرگ استان کبک است که برای فرهنک و اقتصاد رو به رشدش آن را می‌شناسند. این شهر پررونق، بیشترین جمعیت دانشجو را در کل کبک دارد که بیش از ۴۰۰۰۰ از آنان در یکی از ۸ موسسه تحصیلی شربروک درس می‌خوانند.اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر شربروک، ماهانه حدود ۴۷۵ دلار بوده و خارج از مرکز شهر، حدود ۴۰۵ دلار است. به همین دلیل یکی از ارزانترین شهرهای کانادا برای مهاجرت و زندگی است.

زندگی در شهر شهر لندن کانادا

لندن ششمین شهر بزرگ استان انتاریو کشور کانادا است و جمعیتی حدود ۳۶۶۰۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. این شهر مرکز برگزاری فستیوال‌های موسیقی و نمایشگاه‌های هنری است. همچنین برای مراکز درمانی و سیستم آموزشی خوب، آن را می‌شناسند. چرا که بیشتر جمعیت این شهر را دانشجویان و اساتید پزشکی تشکیل داده‌اند.اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز این شهر حدود ۸۷/۱۰۶۰ دلار و خارج از مرکز شهر نیز حدود ۳۳/۹۰۸ دلار است. از این رو برخی از افراد، شهر لندن را نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد، ارازنترین شهر کانادا برای مهاجرت می‌شناسند.

 

زندگی در شهر اوشاوا کانادا

اوشاوا یکی از ارزانترین شهرهای کانادا برای مهاجرت و زندگی است. سیستم حمل و نقل، ترافیک و پارک‌ها و مراکز تفریحی این شهر باعث شده است که نه تنها برای کار، تحصیل و زندگی، بلکه برای گذراندن تعطیلات نیز یکی از بهترین انتخاب‌‌ها باشد.هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در این شهر بدون در نظر گرفتن اجاره، ماهانه حدود ۳۱۹۹ دلار است. اجاره خانه در این شهر حدود ۵۶ درصد ارزانتر از نیویورک است.

زندگی در خلیج تاندر کانادا

خلیج تاندر واقع در استان انتاریو، جمعیتی حدود ۱۰۸۴۰۰ نفر را در خود جای داده است. این شهر را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌شناسند. آب و هوای این شهر نیز مثال‌زدنی است. اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تاندر حدود ۹۲۵ دلار و خارج از مرکز شهر نیز حدود ۷۵/۸۱۸ دلار است. بنابراین برخی از افراد این شهر را نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد، ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت می‌شناسند.

 

کانادا

 

زندگی در شهر تورنتو

یکی از ارزان ترین و بهترین شهرهای کانادا تورنتو است. بزرگترین شهر استان انتاریو . جمعیت این شهر چیزی در حدود 3 میلیون نفر است. تورنتو دارای جاذبه های بسیاری مانند جزیره تورنتو، باغ وحش تورنتو، و برج سی ان می باشد که افراد زیادی را به خودش جذب کرده است.

دمای هوا در تورنتو معمولا معتدل است. در فصل تابستان دمای هوا به بیشتر از 30 درجه نمی رسد و در زمستان ها حدودا 3- درجه است. تورنتو میزبان دانشگاه های مهمی است که علاقه مندان به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانند اقدام به دریافت پذیرش از آنها نمایند.

هزینه های زندگی در شهر تورنتو نسبتا بالا می باشد اما در عوض دستمزد نیروی کار در این شهر قابل قبول است. شهر تورنتو همه امکانات رفاهی و مورد نیاز برای یک زندگی ایده آل را دارا است. موقعیت شغلی فراوان، موسسات و دانشگاه های عالی و با کیفیت، سیستم حمل و نقل کارآمد و درآمد بالا از فاکتورهایی است تورنتو با داشتن آن به مکانی ایده آل برای زندگی، کار و یا تحصیل تبدیل شده است.

 

زندگی در شهر ادمونتون کانادا

ادمونتون پنجمین شهر پرجمعیت کانادا بوده که در استان آلبرتا واقع است و مرکز این استان می‌باشد (رتبه 2 در آلبرتا) که جمعیت شهر بیش از 1 میلیون و 100 هزار نفر بوده و دارای مساحت 767 کیلومتر مربع می‌باشد که شهری بزرگ و پر جمعیت در کانادا است و از نظر رفاه و پیشرفت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. زمستان‌های ادمونتون سرد بوده و معمولا کمترین حد دما به منفی 16 درجه می‌رسد و تابستان‌هایی ملایم دارد. دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کنکوردیا، مک اوان، کینگز و کالج نورکوئست و سنت جوزف از جمله دانشگاه‌ها و کالج‌های مشهور و معتبر در این شهر هستند و دانشجویان بین‌المللی بسیاری در این شهر بوده که برای درس، مهاجرت تحصیلی کرده‌اند.

 

زندگی در شهر سنت کاترین کانادا

سنت کاترین واقع در ایالت انتاریو نیز از جمله ارزان ترین و بهترین شهرهای کانادا است. این شهر به دلیل نزدیکی به آبشار نیاگارا میزبان گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر دنیا است. هزنیه های زندگی در این شهر پایین بوده و فروش صنایع دستی در این شهر رواج دارد. آب وهوای سنت کاترین سرد و مرطوب است و خرید مسکن راحت و ارزان است مثلا اگر با 450.000 هزار دلار میتوانید یک آپارتمان کوچک در تورنتو بخرید با این مقدار میتوانید یک هکتار زمین در سنت کاترین داشته باشید!

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نه =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022