نوع موسسه

دولتی

سال تاسیس

1970

رتبه جهانی

186

هزینه شهریه

€600-700 ماهانه

وبسایت دانشگاه

کلیک نمایید

آدرس دانشگاه

شهر Grenoble فرانسه

دانشگاه گرونوبل آلپ ( به صورت مخفف دانشگاه UGA، به زبان فرانسوی: “Université Grenoble Alpes”) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر گرونوبل، کشور فرانسه است. دانشگاه Grenoble که در سال 1339 تأسیس شده است، سومین دانشگاه بزرگ فرانسه با حدود 60000 دانشجو و بیش از 3000 محقق است. دانشگاه Grenoble توسط هامبرت دوم از وینوا تأسیس شد و در سال 1970 به دنبال ناآرامی های مدنی گسترده در مه 1968 تقسیم شد. سه جانشین دانشگاه گرنوبل – دانشگاه ژوزف فوریه، دانشگاه پیر مندس فرانسه و دانشگاه استاندال بودند. در سال 2016 برای بازیابی موسسه اصلی تحت نام دانشگاه گرنوبل آلپ این سه دانشگاه ادغام شدند. در سال 2020، موسسه فناوری گرنوبل، موسسه مطالعات سیاسی گرنوبل و دانشکده معماری گرنوبل نیز با دانشگاه اصلی ادغام شدند برای تحصیل در فرانسه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اجباری است .

این دانشگاه حول دو پردیس شهری نزدیک به هم سازماندهی شده است: Domaine Universitaire، که در بین Saint-Martin-d’Hères و Gières قرار دارد و Campus GIANT در گرنوبل. UGA همچنین مالک و دارای تأسیساتی در Valence، Chambéry، Les Houches، Villar-d’Arêne، Mirabel، Échirolles و La Tronche است.

شهر گرونوبل یکی از بزرگترین مراکز علمی در اروپا است،این امر دانشگاه UGA را قادر می سازد تا صدها مشارکت تحقیقاتی و آموزشی از جمله همکاری نزدیک با مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) و کمیسیون انرژی های جایگزین و انرژی اتمی فرانسه (CEA) داشته باشد. پس از پاریس، گرنوبل به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی فرانسه با 22800 محقق است. در آوریل 2019، UGA به عنوان میزبان یکی از چهار موسسه فرانسوی هوش مصنوعی نیز انتخاب شد.

دانشگاه UGA به طور سنتی برای تحقیقات و آموزش در علوم طبیعی و مهندسی است، اما همچنین برای حقوق، اقتصاد نهادی، زبان شناسی و روانشناسی نیز شناخته شده است.این دانشگاه در میان بهترین و مبتکرترین دانشگاه های اروپا ذکر شده است. همچنین به دلیل تحقیقات آکادمیک خود در علوم انسانی و علوم سیاسی، میزبان برخی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی فرانسه در زمینه های علوم سیاسی، برنامه ریزی شهری و جامعه شناسی سازمان ها است.

مراکز دانشگاه UGA فرانسه عمدتاً در اطراف گرونوبل واقع شده‌اند ، با این حال، امکانات زیادی وجود دارد که در مکان‌های دیگر در داخل و خارج از گرنوبل، از جمله پردیس Valence و تعداد مهمی از آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قرار دارند.

 

پردیس دانشگاه Domaine Universitaire

Domaine Universitaire که به عنوان پردیس دانشگاه و پردیس سن مارتین d’Hères نیز شناخته می شود، پردیس اصلی UGA با مساحت 175 هکتار است. این بخش مستقل از متروپل گرنوبل-آلپ و بخشی از کمون سنت مارتین-دهر است. Domaine Universitaire میزبان بخش عمده ای از امکانات آموزشی و بخش مهمی از آزمایشگاه های تحقیقاتی این دانشگاه است.

پردیس Domaine Universitaire دارای ویژگی بارزی است که بخشی جدا شده از مجتمع است که صرفاً به فعالیت های دانشگاهی و دانشجویی اختصاص یافته است. این یک استثنا از مدل معمولی دانشگاه های فرانسه است که در آن امکانات دانشگاه در سراسر شهر پراکنده است. چنین سازمانی یک مدل آزمایشی بود که در دهه 1960 برای تطبیق با دانشگاه به سرعت در حال رشد استفاده شد. در طول سالها، به دلیل چنین شکل متمایز سازماندهی، شهرت “پردیس آمریکایی” را به دست آورد. یکی دیگر از دانشگاه‌های فرانسوی که از این مدل پیروی می‌کند، دانشگاه پاریس-ساکلی است، اگرچه در 20 کیلومتری پاریس قرار دارد و در مجاورت مستقیم با شهر نیست.

پردیس دارای 3000 درخت از سراسر جهان است. به دلیل پوشش گیاهی غنی، احاطه شده توسط Isère (رودخانه)، در مجاورت سه رشته کوه و در مجاورت فوری با شهر، پردیس به دلیل کیفیت زندگی دانشجویی شناخته شده است. این دانشگاه در میان زیباترین دانشگاه ها و پردیس ها در فرانسه و اروپا قرار دارد.پردیس دارای یک شبکه غنی از حمل و نقل عمومی، از جمله تراموا گرنوبل، چندین خط اتوبوس، دسترسی آسان به بزرگراه اصلی و شبکه ای از خطوط دوچرخه است. گرونوبل به طور سنتی به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در فرانسه شناخته می شود.

پردیس La Tronche

در یک ایستگاه تراموا دورتر از پردیس Domaine Universitaire واقع شده است. این دانشگاه عمدتاً در زمینه مطالعات پزشکی تخصص دارد و بیمارستان دانشگاه گرنوبل آلپ در آن قرار دارد.

پردیس GIANT دانشگاه گرونوبل

پردیس GIANT (نوآوری گرنوبل برای فناوری‌های جدید پیشرفته) یک پردیس بین سازمانی است که در زمین‌های نظامی قدیمی جزیره‌ای بین Isère و Drac که Polygone Scientifique واقع شده است. پردیس میزبان چندین مؤسسه آموزشی، در درجه اول UGA (به ویژه INPG) و مدرسه مدیریت گرنوبل است. در میان دیگر اعضای پردیس، سازمان‌های تحقیقاتی دولتی بزرگ CNRS و CEA نیز وجود دارند. پردیس GIANT میزبان Minatec و همچنین چندین ابزار اروپایی در مقیاس بزرگ از جمله تأسیسات تابش سنکروترون اروپایی، آزمایشگاه بیولوژی مولکولی اروپا، و Institut Laue-Langevin است. شرکت های صنعتی بزرگ دارای امکاناتی در محوطه دانشگاه هستند از جمله bioMérieux، Schneider Electric، Siemens، و STMicroelectronics.برخلاف پردیس Domaine Universitaire که میزبان UGA است و نقش های آموزشی و پژوهشی را در رشته های مختلف به اشتراک می گذارد، پردیس GIANT بین سازمانی است و به شدت به سمت همکاری پژوهشی و صنعتی در علوم طبیعی و کاربردی گرایش دارد.

پردیس Valence

پردیس Valence میزبان بیش از 4000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این پردیس در بخش Drôme، در 90 کیلومتری گرنوبل واقع شده است. پردیس والنس جانشین دانشگاه والنس است که در سال 1452 توسط دافین لوئیس، پادشاه لوئیس یازدهم تأسیس شد. دانشگاه والانس در سال 1792 بسته شد.

 

دانشگاه گرونوبل آلپ از چندین بخش، دانشکده ها و مؤسسات تشکیل شده است:

دانشکده علوم
گروه شیمی و زیست شناسی
IM2AG – گروه علوم کامپیوتر، ریاضیات و ریاضیات کاربردی گرنوبل (IM2AG)
PhITEM – گروه فیزیک، مهندسی، زمین و علوم محیطی، مکانیک
OSUG – رصدخانه گرنوبل برای علوم کیهان
DLST – گروه برای مدرک کارشناسی علوم و فناوری
گرنوبل INP
Ense3 – دانشکده مهندسی علوم انرژی، آب و محیط زیست
Ensimag – دانشکده مهندسی ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر
Esisar – دانشکده مهندسی سیستم‌ها و شبکه‌های پیشرفته
Génie industrialel – دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت
Pagora – دانشکده مهندسی کاغذ، رسانه های چاپی و بیومواد
Phelma – دانشکده مهندسی فیزیک، الکترونیک و علوم مواد
گرنوبل IAE – دانشکده مدیریت فارغ التحصیل
Polytech Grenoble – دانشکده مهندسی پلی تکنیک
دانشکده علوم انسانی، بهداشت، ورزش، جامعه (H3S)
ARSH – گروه هنر و علوم انسانی
LE – گروه زبان های خارجی
LLASIC – گروه زبان، ادبیات، هنرهای نمایشی، اطلاعات و ارتباطات
SHS – گروه علوم انسانی و اجتماعی
STAPS – بخش فعالیت های بدنی و ورزشی
دانشکده پزشکی
دانشکده فارماکولوژی

موسسه برنامه ریزی شهری و جغرافیای آلپ (IUGA)
دانشکده حقوق گرنوبل
دانشکده اقتصاد گرنوبل
Sciences Po Grenoble – موسسه مطالعات سیاسی گرنوبل
ENSAG – دانشکده معماری گرنوبل
موسسات فنی دانشگاه :
IUT گرنوبل 1 – مؤسسه فناوری دانشگاه 1
IUT گرنوبل 2 – مؤسسه فناوری دانشگاه 2
IUT de Valence – موسسه فناوری دانشگاه والنس
سازه های عرضی
DSDA – دپارتمان علوم Drôme Ardèche
CUEF – مرکز دانشگاهی مطالعات فرانسه
INSPE – موسسه آموزش و تدریس
SDL – دفتر زبان
دانشکده دکتری

 

دانشگاه UGA فرانسه تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان معروف در چندین زمینه مختلف دارد، از دانشگاهیان گرفته تا رهبران سیاسی، مدیران اجرایی و هنرمندان.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی حقوق دانان، اقتصادان و زبان شناسان در UGA خوانده اند، از جمله:
Reinhold Maier, Helene Weber, Walther Schreiber, Michel Destot, Louis Besson, Bernard Accoyer, Marlène Schiappa, Thierry Repentin, André Vallini and Geoffrey Acland.

دانشمندان برجسته متعددی از زمان توسعه انرژی آبی در منطقه در دهه 1880 در دانشگاه گرنوبل آلپ مطالعه کرده اند. رشته های برجسته شامل فیزیک، علوم مواد و علوم کامپیوتر با فارغ التحصیلانی مانند Yves Bréchet

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

ویژگی های دانشگاه گرونوبل Grenoble فرانسه

دانشگاه گرنوبل آلپ (UGA) در رتبه 186 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد.
UGA رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می دهد.
گرنوبل تقریباً همیشه به عنوان یکی از بهترین شهرها برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی ذکر شده است
شهرهای Meylan، La Tronche و Fontaine که در کمتر از ۷ کیلومتری گرنوبل قرار دارند، دلپذیرترین شهرها برای زندگی هستند

گالری تصاویر دانشگاه گرونوبل Grenoble فرانسه

سوالات متداول

یک دانشجو می تواند حدود 600-700 یورو در ماه هزینه کند. برایتان جالب خواهد بود که بدانید در گرنوبل تخفیف های بسیار خوبی برای دانشجویان وجود دارد: می توانید با کمتر از پنج یورو در کافه تریاهای دانشگاه غذا بخورید و 15 یورو کارت حمل و نقل ماهانه دریافت کنید.
بله، چندین دانشگاه مقرون به صرفه در فرانسه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. این کشور تحصیلات مقرون به صرفه را با تجربه یادگیری با کیفیت بالا ارائه می دهد.

دانشکده های دانشگاه گرونوبل Grenoble فرانسه

شیمی

علوم کامپیوتر و فناوری

زیست

فیزیک

ریاضیات

نجوم

علوم انسانی

بهداشت

پزشکی

محیط زیست

ورزش

هنر

علوم اجتماعی

حقوق

اقتصاد

زبان

اجازه کار در زمان تحصیل

دانشجویان این کشور اجازه کار در زمان تحصیل دارند

اجازه کار پس از فارغ تحصیلی

دانشجویان این رشته اجازه کار پس از فارغ تحصیلی دارند

وضعیت پذیرش

پذیرش دارد

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه گرونوبل Grenoble فرانسه

هنگام درخواست برای پذیرش در  دانشگاه گرونوبل Grenoble فرانسه  ، باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از اسناد لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید ، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.توجه داشته باشید مدارک فوق باید ترجمه و تایید قانونی و مهر مراکز آموزشی و سفارت خارجی را داشته باشد.

ترجمه مدارک تحصیلی

پاسپورت معتبر

عکس پرسنلی

اسناد هویتی شناسنامه، کارت ملی و ...

رشته های دانشگاه گرونوبل Grenoble فرانسه

دانشگاه های مرتبط

دانشگاه پواتیه (به زبان فرانسوی: Université de Poitiers) یک دانشگاه دولتی است که در شهر پواتیه فرانسه واقع شده است. این دانشگاه چند رشته ای است و نزدیک به 28000 دانشجو در سال 2017 داشته است که باعث شده شهر پواتیه به شهری با جمعیت بالاترین نسبت دانشجو/ساکن در این شهر فرانسه باشد . دانشگاه […]

دانشگاه گرونوبل آلپ ( به صورت مخفف دانشگاه UGA، به زبان فرانسوی: “Université Grenoble Alpes”) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر گرونوبل، کشور فرانسه است. دانشگاه Grenoble که در سال 1339 تأسیس شده است، سومین دانشگاه بزرگ فرانسه با حدود 60000 دانشجو و بیش از 3000 محقق است. دانشگاه Grenoble توسط هامبرت دوم از وینوا […]

دانشگاه استراسبورگ (به فرانسوی : Université de Strasbourg, Unistra) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر استراسبورگ فرانسه است که بیش از 52000 دانشجو و 3300 محقق دارد. دانشگاه استراسبورگ در قرن شانزدهم توسط ژان استورم تأسیس شد و در دوران روشنگری یک کانون روشنفکری بود. دانشگاه قدیمی در طول دهه 1970 به سه واحد […]

دسته :
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 10 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022