نوع موسسه

دولتی

سال تاسیس

1460

رتبه جهانی

771

هزینه شهریه

-

وبسایت دانشگاه

کلیک نمایید

آدرس دانشگاه

Nantes, France

دانشگاه نانت (به فرانسوی: Nantes Université) یک دانشگاه دولتی است که در شهر نانت فرانسه واقع شده است. علاوه بر چندین پردیس پراکنده در شهر نانت، دو پردیس دیگر در سن‌نزر ( Saint-Nazaire ) و لاروش سور-یون( La Roche-sur-Yon ) نیز دارد. این دانشگاه دارای رتبه بین 401 تا 500 درمرجع آموزش عالی تایمز در سال 2016 شده است.در حال حاضر حدود 34500 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. بیش از 10٪ از آنها دانشجویان بین المللی هستند که از 110 کشور جهان آمده اند .

دانشگاه فعلی در سال 1970 بر اساس قانون 1968 که آموزش عالی فرانسه را اصلاح کرد، تأسیس شد. این موسسه تازه تاسیس جایگزین دانشگاه سابق نانت شد که در اوایل دهه 1960 تاسیس شده بود. این خود بازسازی دانشگاه اصلی نانت بود که توسط پاپ بول در سال 1460 تأسیس شده بود، اما در طول انقلاب فرانسه لغو شده بود. برای اپلای دانشگاه های کشور فرانسه نیازمند ویزای تحصیلی فرانسه می باشید .

سیستم های LMD و ECTS دانشگاه نانت فرانسه
از سال 2004، دانشگاه از سیستم اروپایی LMD پیروی می کند که تحصیلات پس از متوسطه را به 3 درجه تقسیم می کند: مجوز (معادل مدرک لیسانس)، کارشناسی ارشد و دکترا (PhD). هر دوره بر اساس سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) که توسط کمیسیون اروپا ایجاد شده است، واحدهایی را ارائه می دهد و تعداد معینی از واحدها به دانشجو امکان می دهد مدرک خود را دریافت کند. به عنوان مثال، اولین مدرک تحصیلی پس از متوسطه، مجوز، را می توان با 180 ECTS جمع آوری شده در عرض 3 سال دریافت کرد. یا برای مثال 60 ECTS یک سال کامل میشود در حالی که 30 ECTS یک ترم می شود .

لیست دانشکده ها و مدارس دانشگاه نانت Nantes فرانسه

دانشکده پزشکی
دانشکده داروسازی
دانشکده دندانپزشکی
دانشکده روانشناسی
دانشکده علم و صنعت
دانشکده حقوق و علوم سیاسی
گروه تاریخ، تاریخ هنر و باستان شناسی
گروه علوم انسانی و زبان
گروه زبان – مرکز زبان بین المللی (CIL)
گروه جامعه شناسی
گروه علوم و فناوری فعالیت های بدنی و ورزش (STAPS)
موسسه جغرافیا و برنامه ریزی منطقه ای دانشگاه نانت (IGARUN)
موسسه اقتصاد و مدیریت – موسسه مدیریت بازرگانی (IEMN-IBE)
موسسه تحقیقات و آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی (IRFFLE)
موسسه تربیت معلم (ÉSPÉ)
موسسه آمادگی برای اداره کل (IPAG)
رصدخانه علوم زمین و سیاره (OSUNA)
موسسه فناوری نانت
موسسه فناوری La Roche-sur-Yon
مؤسسه فناوری سنت-نزر
دانشکده مهندسی – École Polytechnique de Nantes

 

خدمات دانشگاه نانت Nantes فرانسه

ورزش ها
این دانشگاه به دانشجویان بیش از 50 ورزش مختلف را اجازه میدهد تمرین کنند، چه برای اهداف رقابتی یا تفریحی. این دانشگاه همچنین به دانشجویان ورزشکار آموزش های مناسب ارائه می دهد و در مسابقات ملی و بین المللی در رشته های زیر شرکت می کنند: دو و میدانی، قایقرانی، بدمینتون، بوکس فرانسوی، فوتبال، هاکی روی یخ، جودو، شنا، و قایقرانی.

اقامتگاه و خوابگاه
تقریباً 3500 مکان در هر سال در دسترس است. این مکان ها توسط CROUS بر اساس وضعیت اجتماعی با در نظر گرفتن درآمد سالانه والدین یا نماینده قانونی دانشجو، تعداد خواهر و برادرهایی که تحت مسئولیت والدین باقی می مانند و فاصله بین دانشگاه و محل سکونت دانشجو توزیع می شود.

دو نوع اقامتگاه وجود دارد:

نمونه های سنتی 9 متر مربعی که اتاق خواب یک نفره را در ساختمانی با حمام و آشپزخانه مشترک در هر طبقه اند .
آنهایی که بازسازی شده و آپارتمان مبله مجزا از 13 تا 18 متر مربع است.

غذاخوری
CROUS از نانت رستوران های مختلف دانشجویی در محوطه دانشگاه و همچنین وعده های غذایی آنها را مدیریت می کند. اکثر رستوران ها برای ناهار و شام از دوشنبه تا جمعه باز هستند و یک وعده غذایی کامل را با قیمتی که به صورت سالانه تنظیم می شود ارائه می دهند. برای سال تحصیلی قیمت یک وعده غذایی 3.30 یورو ( در سال 2019-2020) تعیین شد.

 

این دانشگاه در حال حاضر با 397 موسسه در 60 کشور مختلف در سراسر جهان شراکت دارد. اکثر این مشارکت ها در اروپا واقع شده اند. هر سال بیش از 1000 دانشجو برای تحصیل در یکی از آن موسسات همکار به مدت یک یا دو ترم به خارج از کشور می روند. این دانشگاه هر ساله دانشجویانی را از دانشگاه های همکار خود در ازای استقبال از دانشجویان نانت می پذیرد. شراکت های موجود بر اساس کنوانسیون های مختلف بین المللی مانند اراسموس (اروپا)، ISEP و CREPUQ (کبک) اداره می شوند.

دانشجویان مبادله ای هنوز در دانشگاه نانت ثبت نام می کنند و واحدهایی را که کسب کرده اند در دانشگاه میزبان خود منتقل می کنند. برعکس، دانشجویان بین المللی که به صورت مبادله در نانت آمده اند، اعتبار خود را در دانشگاه محل اقامت خود دریافت خواهند کرد.

4210 دانشجوی بین المللی در دانشگاه نانت برای سال 2018 ثبت نام کرده بودند.

دانشگاه نانت واقع در غرب کشور فرانسه، یک مرکز آموزش عالی و تحقیقاتی بزرگ است که در شهر زیبای نانت واقع شده است. در طول 50 سال گذشته، دانشگاه نانت آموزش و تحقیقات خود را به بالاترین سطح رسانده است و در سال 2017 برچسب I-Site را برای دانشگاه های برتری که در سطح بین المللی فعالیت می کنند دریافت کرد.

دانشگاه نانت یکی از دانشگاه‌های نادر فرانسه است که مطالعات میان رشته‌ای را ترویج می‌کند و در محوطه‌های آن، رشته‌های مختلف برای غنی‌سازی، توسعه و تقویت یکدیگر گرد هم می‌آیند. در سراسر 21 دانشکده و مدرسه، 280 مدرک در دانشگاه نانت ارائه می شود که 43 واحد تحقیقاتی در همه زمینه های دانش کار می کنند. 75 درصد واحدهای تحقیقاتی دارای رتبه A و A+ هستند.

دانشگاه نانت در یک محیط زیبا و طبیعی در قلب شهر واقع شده است (شمال غربی فرانسه – 2 ساعت از پاریس – 500000 نفر جمعیت)، شهر نانت به دلیل سرزندگی، فرهنگ، توسعه اقتصادی و کیفیت زندگی خود مشهور است. به لطف پردیس‌های اضافی در سن‌نزر و لاروش سور یون، دانشگاه نانت حضور قدرتمندی در داخل قلمرو خود نیز دارد.

دانشگاه نانت در رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط Times Higher Education رتبه 501 را دارد و طبق بررسی های دانشجویان در Studyportals، دارای امتیاز کلی 4.0 ستاره است.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

ویژگی های دانشگاه نانت Nantes فرانسه

دارای تعداد زیادی دانشکده و موسسه
زندگی در شهری زیبا
دانشگاهی با سابقه زیاد
ارایه امکانات رفاهی و تفریحی خوب

گالری تصاویر دانشگاه نانت Nantes فرانسه

سوالات متداول

دانشکده های دانشگاه نانت Nantes فرانسه

دانشکده پزشکی

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده روانشناسی

دانشکده علم و صنعت

دانشکده حقوق و علوم سیاسی

اجازه کار در زمان تحصیل

دانشجویان این کشور اجازه کار در زمان تحصیل دارند

اجازه کار پس از فارغ تحصیلی

دانشجویان این رشته اجازه کار پس از فارغ تحصیلی دارند

وضعیت پذیرش

پذیرش دارد

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه نانت Nantes فرانسه

هنگام درخواست برای پذیرش در  دانشگاه نانت Nantes فرانسه  ، باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از اسناد لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید ، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.توجه داشته باشید مدارک فوق باید ترجمه و تایید قانونی و مهر مراکز آموزشی و سفارت خارجی را داشته باشد.

ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات

پاسپورت معتبر

عکس پرسنلی

اسناد هویتی شناسنامه، کارت ملی و ...

رشته های دانشگاه نانت Nantes فرانسه

دانشگاه های مرتبط

دانشگاه پواتیه (به زبان فرانسوی: Université de Poitiers) یک دانشگاه دولتی است که در شهر پواتیه فرانسه واقع شده است. این دانشگاه چند رشته ای است و نزدیک به 28000 دانشجو در سال 2017 داشته است که باعث شده شهر پواتیه به شهری با جمعیت بالاترین نسبت دانشجو/ساکن در این شهر فرانسه باشد . دانشگاه […]

دانشگاه گرونوبل آلپ ( به صورت مخفف دانشگاه UGA، به زبان فرانسوی: “Université Grenoble Alpes”) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر گرونوبل، کشور فرانسه است. دانشگاه Grenoble که در سال 1339 تأسیس شده است، سومین دانشگاه بزرگ فرانسه با حدود 60000 دانشجو و بیش از 3000 محقق است. دانشگاه Grenoble توسط هامبرت دوم از وینوا […]

دانشگاه استراسبورگ (به فرانسوی : Université de Strasbourg, Unistra) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر استراسبورگ فرانسه است که بیش از 52000 دانشجو و 3300 محقق دارد. دانشگاه استراسبورگ در قرن شانزدهم توسط ژان استورم تأسیس شد و در دوران روشنگری یک کانون روشنفکری بود. دانشگاه قدیمی در طول دهه 1970 به سه واحد […]

دسته :
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022