نوع موسسه

دولتی

سال تاسیس

1220

رتبه جهانی

137

هزینه شهریه

وبسایت دانشگاه

کلیک نمایید

آدرس دانشگاه

Montpellier, France

دانشگاه مونپلیه (به فرانسوی: Université de Montpellier) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در مونپلیه، در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است. دانشگاه مونپلیه که در سال 1220 تأسیس شده، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است

این دانشگاه به مدت 45 سال از سال 1970 تا 2015 به سه دانشگاه تقسیم شد (دانشگاه مونپلیه 1، دانشگاه مون پلیه 2 و دانشگاه پل والری مون پلیه 3) که متعاقباً با ادغام دو دانشگاه قبلی دوباره متحد شدند با دانشگاه مونپلیه سوم که اکنون دانشگاه پل والری نامیده می شود، یک نهاد جداگانه باقی مانده است. برای تحصیل در دانشگاه مونپلیه فرانسه نیازمند ویزای تحصیلی فرانسه هستید .

این دانشگاه بیش از 15000 دانشجو و حدود 1450 کارمند دارد. این یک دانشگاه چند رشته ای با هشت دانشکده و تمرکز ویژه بر علوم و تحقیقات فناوری است.

سازمان ها :
دانشگاه مونپلیه دارای 17 جزء است:

8 دانشکده (واحد آموزشی و پژوهشی)
7 موسسه
2 مدرسه
و 1 مؤلفه تأسیس (ENSCM)

دانشگاه مونپلیه در رویترز – نوآورترین دانشگاه‌های جهان در سال 2018 به ترتیب رتبه‌های 55 و 16 را در جهان و اروپا کسب کرد. همچنین در رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان در سال 2019 در بین 200 دانشگاه برتر قرار دارد.در رتبه‌بندی تأثیر آموزش عالی تایمز در سال 2022، در بین 200 دانشگاه برتر قرار گرفت و در فرانسه اول شد. علاوه بر این، این دانشگاه در رتبه 98 بهترین دانشگاه جهان و بهترین دانشگاه فرانسوی خارج از پاریس بر اساس رتبه بندی دانشگاهی کمتر شناخته شده توسط عملکرد علمی 2021-2022 قرار گرفت. در نهایت، با توجه به رتبه بندی عملکرد مقالات علمی برای دانشگاه های جهان یا رتبه بندی NTU، در سال 2022 در رتبه 137 جهان قرار دارد.

 

در 800 سال گذشته، دانشگاه مونپلیه (UM) تلاش کرده است تا به چالش های علمی و اجتماعی رسیدگی کند. با 16 مدرسه و موسسه و 78 ساختار تحقیقاتی، UM جامعه وسیعی از دانش را از علم، فناوری، پزشکی، داروسازی ، فعالیت های بدنی و ورزشی تا حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد و مدیریت را گرد هم آورده است.

دانشگاه مونپلیه برنامه ها و دوره های آموزشی چند رشته ای، از پزشکی، زیست شناسی، شیمی، کشاورزی-محیط زیست و علوم مهندسی تا علوم سیاسی، تجارت، حقوق و اقتصاد ارائه می دهد. UM از نزدیک با ذینفعان بازار کار همکاری می‌کند و به دانشجویان راهنمایی می‌کند تا به آنها کمک کند تا کار سفارشی و پروژه حرفه‌ای خود را بسازند.تحصیل در UM به شما این فرصت را می دهد که برای مشاغل آینده در دنیایی که زمینه های کاربرد دانش دائما در حال پیشرفت است آماده شوید. UM بسترها و امکانات تکنولوژیکی مورد نیاز را برای تحقیقات پیشرفته در اختیار محققان خود قرار می دهد.

این دانشگاه با همکاری بیمارستان دانشگاه مونپلیه که در فرانسه رتبه ششم را دارد و بیمارستان دانشگاه نیمز و همچنین با موسسات تحقیقاتی متعددی که در مون پلیه نمایندگی دارند از جمله CNRS، INSERM، INRA، CIRAD، IRD، INRIA، IRSTEA، CEA، IFREMER و BRGM کار می کند.

 

خدمات دانشجویی
یک شبکه اطلاع رسانی جامعه راه اندازی شده است تا زندگی دانشگاهی را تا حد امکان آسان کند. دفاتر اطلاعات، خدمات ادغام و راهنمایی شغلی، روابط بین‌الملل، فعالیت‌های بدنی و ورزشی و همچنین پزشکی پیشگیرانه و ارتقای سلامت امکان نزدیکی به جامعه دانشگاهی را فراهم می‌کنند.

خدمات مسکن
CROUS محل اقامت در خوابگاه ها و اقامتگاه های دانشگاه را ارائه می دهد. اجاره ماهانه خوابگاه بسته به سطح آسایش از حدود 15 تا 380 متغیر است. دانشجویانی که در چارچوب یک برنامه تبادل می‌آیند در اولویت هستند.

خدمات کتابخانه
این کتابخانه برای دانشجویان دو دانشگاه مونپلیه در رشته های علوم، بهداشت، حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی، زبان، علوم اجتماعی آزاد است. دسترسی رایگان و برای کلیه مشاوره های در محل آزاد است. با ثبت نام امکان قرض اسناد و دسترسی به بسیاری از خدمات فراهم می شود .

زندگی دانشجویی :
مکانهای مختلف دانشگاه UM که درست در قلب شهر مون‌پلیه قرار دارد، از یک زندگی دانشگاهی حمایت می‌کند که به طور کامل در بافت شهری ادغام شده است. همه سایت ها در نزدیکی خط تراموا 1 و خط 4 قرار دارند و یک شبکه پردیس واقعی را تشکیل می دهند.

مونپلیه به عنوان سومین شهر فرانسه که تحصیل در آن لذت بخش است، از مزایای استثنایی برخوردار است از جمله: 300 روز آفتابی در سال، دسترسی آسان به دریا (با 15 دقیقه رانندگی) و دارای بزرگترین عابر پیاده فرانسه.

امکانات ورزشی
ورزش های تیمی: بسکتبال، فوتبال، هندبال، راگبی، والیبال.
سایر ورزش ها: بدمینتون، تنیس، تنیس روی میز، تناسب اندام، آهسته دویدن، بدنسازی، یوگا، استپ، آیکیدو، بوکس انگلیسی، بوکس فرانسوی، جودو، کاراته، تائه کوان دو، رقص معاصر (مکان های محدود)، جاز مدرن، راک، سالسا ، دو و میدانی، کوهنوردی (مکان های محدود)، گلف، شنا، دوچرخه کوهستان.

باشگاه های دانشجویی :
انجمن Carabine Montpelliéraine.
انجمن دانشجویان گفتار و زبان درمانی (DIS-LALIE)
AS Médecine Montpellier (ASMM)
انجمن آموزشی سانته دو مونپلیه (ATSM)
انجمن دانشجویان ارتوپتیک مونپلیه (AMEO)
انجمن دانشجویان مامایی مونپلیه (AMESF)

 

دانشگاه پل والری، مونپلیه 3 (UPVM) یک دانشگاه دولتی که، یکی از موسسات جانشین دانشگاه اصلی مونپلیه، که در سال 1289 تاسیس شد.  در سال 1970، دانشگاه به سه بخش تقسیم شد که UPVM از بخش‌های هنر، زبان، علوم اجتماعی و علوم انسانی متولد شد. این نام به افتخار پل والری، نویسنده مشهور فرانسوی که در مونپلیه تحصیل کرده بود، نامگذاری شد.

در سال 2015، دانشگاه‌های 1 و 2 مون‌پلیه با هم ادغام شدند و باعث شد UPVM مون‌پلیه III را از نام خود حذف کند.

پردیس پر از باغ‌ها و چمن‌زارهای زیبا است و کنسرت‌ها و نمایش‌های تئاتر منظم در آن برگزار می‌شود. در واقع، فرهنگ یک ویژگی مهم زندگی دانشجویی در UPVM است. این تنها دانشگاه فرانسوی است که یک تئاتر و موزه در محوطه دانشگاه دارد. آنها بخشی از مرکز فرهنگی دانشگاه را تشکیل می‌دهند که در سال 2015 راه‌اندازی شد. این مکان همچنین میزبان ارکستر دانشگاه است که شامل دانشجویان دانشگاه و همچنین افرادی از کنسرواتوار l’aglomération de Montpellier است.

این دانشگاه دوره هایی را در زمینه هنر و فرهنگ، مدیریت اجتماعی و اقتصادی، زبان و علوم اجتماعی برگزار می کند.

شهر مونپلیه در سواحل جنوبی فرانسه واقع شده است و جاذبه های بسیاری از سواحل، آفتاب فراوان و ترکیبی از معماری تاریخی و مدرن را ارائه می دهد. زمستان‌ها به جای سرد، معتدل است و به‌ویژه در ماه‌های تابستان گرم است. نزدیک به یک سوم جمعیت شهر را دانشجویان تشکیل می دهند.این شهر هر ساله میزبان Cinémed است که دومین جشنواره بزرگ فیلم در فرانسه پس از جشنواره کن است.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

ویژگی های دانشگاه مون‌پلیه Montpellier فرانسه

تحصیل در دانشگاهی قدیمی
زندگی در شهری پرجاذبه

گالری تصاویر دانشگاه مون‌پلیه Montpellier فرانسه

سوالات متداول

این دانشگاه بیش از 15000 دانشجو و حدود 1450 کارمند دارد. این یک دانشگاه چند رشته ای با هشت دانشکده و تمرکز ویژه بر علوم و تحقیقات فناوری است.
اگر می خواهید در فرانسه بدون هزینه های زندگی چشمگیر پاریس تحصیل کنید، مونپلیه گزینه بسیار خوبی است. این یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای دانشجویی در جهان است، بر اساس جدیدترین رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS، در رتبه 36 در شاخص مقرون به صرفه قرار دارد.

دانشکده های دانشگاه مون‌پلیه Montpellier فرانسه

کشاورزی

علوم کامپیوتر

مهندسی

پزشکی و سلامت

ریاضیات

علوم طبیعی

مطالعات اجتماعی و علوم انسانی

آموزش

اجازه کار در زمان تحصیل

دانشجویان این کشور اجازه کار در زمان تحصیل دارند

اجازه کار پس از فارغ تحصیلی

دانشجویان این رشته اجازه کار پس از فارغ تحصیلی دارند

وضعیت پذیرش

پذیرش دارد

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه مون‌پلیه Montpellier فرانسه

هنگام درخواست برای پذیرش در  دانشگاه مون‌پلیه Montpellier فرانسه  ، باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از اسناد لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید ، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.توجه داشته باشید مدارک فوق باید ترجمه و تایید قانونی و مهر مراکز آموزشی و سفارت خارجی را داشته باشد.

ترجمه مدارک تحصیلی

اسناد هویتی شناسنامه، کارت ملی و ...

پاسپورت معتبر

عکس پرسنلی

رشته های دانشگاه مون‌پلیه Montpellier فرانسه

دانشگاه های مرتبط

دانشگاه پواتیه (به زبان فرانسوی: Université de Poitiers) یک دانشگاه دولتی است که در شهر پواتیه فرانسه واقع شده است. این دانشگاه چند رشته ای است و نزدیک به 28000 دانشجو در سال 2017 داشته است که باعث شده شهر پواتیه به شهری با جمعیت بالاترین نسبت دانشجو/ساکن در این شهر فرانسه باشد . دانشگاه […]

دانشگاه گرونوبل آلپ ( به صورت مخفف دانشگاه UGA، به زبان فرانسوی: “Université Grenoble Alpes”) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر گرونوبل، کشور فرانسه است. دانشگاه Grenoble که در سال 1339 تأسیس شده است، سومین دانشگاه بزرگ فرانسه با حدود 60000 دانشجو و بیش از 3000 محقق است. دانشگاه Grenoble توسط هامبرت دوم از وینوا […]

دانشگاه استراسبورگ (به فرانسوی : Université de Strasbourg, Unistra) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر استراسبورگ فرانسه است که بیش از 52000 دانشجو و 3300 محقق دارد. دانشگاه استراسبورگ در قرن شانزدهم توسط ژان استورم تأسیس شد و در دوران روشنگری یک کانون روشنفکری بود. دانشگاه قدیمی در طول دهه 1970 به سه واحد […]

دسته :
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022