نوع موسسه

دولتی

سال تاسیس

1559، 1896، 2018

رتبه جهانی

631

هزینه شهریه

-

وبسایت دانشگاه

کلیک نمایید

آدرس دانشگاه

شهر لیل فرانسه

دانشگاه لیل ( به فرانسوی : Université de Lille ، به اختصار ULille ، UDL یا univ-lille ) در لیل ، هاوتز دو فرانس واقع شده است . منشأ آن در دانشگاه دوآی (1559) است و از ادغام سه دانشگاه – دانشگاه علم و صنعت لیل 1 ، دانشگاه بهداشت و حقوق لیل 2 ، و دانشگاه شارل دوگل – لیل III حاصل شد. در سال 2018. با بیش از 74000 دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسه و یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسوی زبان در جهان یوده است.

با 66 آزمایشگاه تحقیقاتی، 350 پایان نامه دکترا در سال و 3000 نشریه علمی در هر سال، به خوبی در جامعه تحقیقاتی اسم خود را مشهور کرده است. با بسیاری از سازمان ها ( انستیتو پاستور لیل ، بیمارستان دانشگاه لیل CHU، CNRS ، INSERM ، INRA ، INRIA و غیره) و مدارس ( Ecole Centrale de Lille ، École des Mines-Télécom de Lille-Douai (IMT Lille-Douai) ، Sciences همکاری می کند .

تا سال 2019، این دانشگاه جزء اصلی جامعه دانشگاه‌ها و مؤسسات (COMUE) لیل نورد فرانسه بود . برای اپلای دانشگاه لیل فرانسه نیازمند اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می باشید .

مدارس و دانشکده های دانشگاه لیل فرانسه

دانشگاه لیل دارای 15 مدرسه و بخش است که به شش حوزه اصلی تقسیم شده اند:

دانشگاه لیل رسما دارای پنج پردیس دانشگاهی اصلی است که در شهرهای مختلف Métropole européenne de Lille واقع شده اند . همچنین شامل پردیس هایی در Arras ، Gravelines ، Valenciennes ، Outreau و Wimereux می باشد .

دانشگاه لیل در شهر لیل فرانسه واقع شده است که در شمال کشور فرانسه در نزدیکی مرز بلژیک قرار دارد. این دانشگاه از ادغام سه دانشگاه : دانشگاه علم و صنعت لیل، دانشگاه بهداشت و حقوق لیل 2، و دانشگاه شارل دوگل – لیل III تشکیل شده است .

در شکل جدید و ترکیبی خود، این دانشگاه به یکی از بزرگترین دانشگاه ها نه تنها در فرانسه بلکه در جهان فرانسوی زبان تبدیل شده است. 67000 دانشجو در حال حاضر دارد .

مانند بسیاری از شهرهای غربی، اشتغال در لیل در 20 سال گذشته بیشتر بر فعالیت ها و خدمات درجه سوم متمرکز شده است. فارغ التحصیلان این دانشگاه بازار شغلی پر رونقی در زمینه های بازرگانی و تجارت پیدا خواهند کرد، اما ممکن است پس از فارغ التحصیلی احساس کنند که اگر شغل مورد نظرشان در زمینه های دیگر (مثلاً مهندسی) باشد، نیاز به مهاجرت دارند.

دانشگاه لیل یک دانشگاه عالی چند رشته ای است که در شمال اروپا مستقر است. دانشگاه لیل یکی از بازیگران اصلی منطقه از نظر شکل گیری، تحقیق و نوآوری است. در طول سال های گذشته، دانشگاه لیل به طور فزاینده ای دیدگاه بین المللی خود را در مرکز مدیریت، برنامه های دانشگاهی و تحقیقات خود قرار داده است. دانشگاه لیل به عنوان برنده یک برنامه ملی گسترده در سال 2017 برای تامین مالی تعالی دانشگاهی (I-SITE)، متعهد به سازماندهی برنامه های بین المللی خود حول محورهای پژوهشی منتخب، روش های جذب دانشجوی بین المللی و مشارکت های بین المللی با کیفیت است.

دانشگاه لیل دارای امکانات تحقیقاتی سطح بالا است که طیف وسیعی از زمینه‌ها، علوم اطلاعات و فناوری و علوم بهداشتی (تصویربرداری مولکولی و سلولی، بیوتراپی، ژنومیک، پروتئومیکس و بیوانفورماتیک، ارتقای توسعه دانش بالینی، تصویربرداری پزشکی و علوم بصری و فرهنگ ها) را ارائه میدهد . تحقیقات همچنین توسط خدمات تحقیقاتی مشترک، در مرکز فیزیک و شیمی برای تجزیه و تحلیل، بخش تشدید مغناطیسی هسته ای (NMR) و بخش طیف سنجی جرمی و سیتومتری و مرتب سازی سلولی پشتیبانی می شود.

ULille سالانه 1400 دانشجوی دکترا دارد که با 44 آزمایشگاه تحقیقاتی در محوطه دانشگاه کار می کنند که دو سوم آنها توسط CNRS ایالتی پشتیبانی می شوند. حوزه های برتر عبارتند از الکترونیک ، مهندسی و علوم کامپیوتر، مواد، تولید زیستی، اپتیک و شیمی. شهر، فضا و جامعه که عمدتاً توسط اقتصاددانان اداره می شود. تحقیقات در ULille توسط یک کمیته منطقه ای و ملی (وزارت تحقیقات فرانسه و CNRS) و همچنین توسط پروژه های توسعه تحقیقات اروپایی پشتیبانی می شود. برخی از آزمایشگاه ها با ایجاد “آزمایشگاه های مشترک اروپایی” یک استراتژی اروپایی را توسعه می دهند.

 

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

ویژگی های دانشگاه لیل Lille فرانسه

72000 دانشجو
6700 کارمند
66 آزمایشگاه
7 امکان تحقیقاتی برتر (EQUIPEX)
5 آزمایشگاه برتر (LABEX)

گالری تصاویر دانشگاه لیل Lille فرانسه

سوالات متداول

بله ، در بیش از 20 رشته امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد .
هنر ،ادبیات و زبان حقوق ،اقتصاد ، مدیریت علوم انسانی و اجتماعی و علم و فناوری

دانشکده های دانشگاه لیل Lille فرانسه

هنر، ادبیات و زبان

حقوق، اقتصاد و مدیریت

سلامتی و بهداشت

علوم اجتماعی

ورزش

علم و تکنولوژی

اجازه کار در زمان تحصیل

دانشجویان این کشور اجازه کار در زمان تحصیل دارند

اجازه کار پس از فارغ تحصیلی

دانشجویان این رشته اجازه کار پس از فارغ تحصیلی دارند

وضعیت پذیرش

پذیرش دارد

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه لیل Lille فرانسه

هنگام درخواست برای پذیرش در  لیل Lille فرانسه  ، باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از اسناد لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید ، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.توجه داشته باشید مدارک فوق باید ترجمه و تایید قانونی و مهر مراکز آموزشی و سفارت خارجی را داشته باشد.

ترجمه مدارک تحصیلی

پاسپورت معتبر

عکس پرسنلی

اسناد هویتی شناسنامه، کارت ملی و ...

رشته های دانشگاه لیل Lille فرانسه

دانشگاه های مرتبط

دانشگاه پواتیه (به زبان فرانسوی: Université de Poitiers) یک دانشگاه دولتی است که در شهر پواتیه فرانسه واقع شده است. این دانشگاه چند رشته ای است و نزدیک به 28000 دانشجو در سال 2017 داشته است که باعث شده شهر پواتیه به شهری با جمعیت بالاترین نسبت دانشجو/ساکن در این شهر فرانسه باشد . دانشگاه […]

دانشگاه گرونوبل آلپ ( به صورت مخفف دانشگاه UGA، به زبان فرانسوی: “Université Grenoble Alpes”) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر گرونوبل، کشور فرانسه است. دانشگاه Grenoble که در سال 1339 تأسیس شده است، سومین دانشگاه بزرگ فرانسه با حدود 60000 دانشجو و بیش از 3000 محقق است. دانشگاه Grenoble توسط هامبرت دوم از وینوا […]

دانشگاه استراسبورگ (به فرانسوی : Université de Strasbourg, Unistra) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر استراسبورگ فرانسه است که بیش از 52000 دانشجو و 3300 محقق دارد. دانشگاه استراسبورگ در قرن شانزدهم توسط ژان استورم تأسیس شد و در دوران روشنگری یک کانون روشنفکری بود. دانشگاه قدیمی در طول دهه 1970 به سه واحد […]

دسته :
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022