کشور پهناور کانادا که در قاره آمریکا واقع شده دومین کشور بزرگ دنیا از نظر مساحت می باشد. این کشور با اقیانوس آرام و اطلس مرز مشترک دارد، همچنین به دلیل نزدیکی به ایالات متحده آمریکا روابط اقتصادی زیادی با این کشور دارد و حتی فرهنگ و تشابهاتی میان این دو کشور وجود دارد. آب و هوا در اکثر مناطق کانادا سرد و قطبی است. رایج ترین زبان ها درکانادا، انگلیسی و فرانسه می باشد به طور مثال جمعیت زیادی در ایالت کبک کانادا فرانسوی زبان هستند و زبان رسمی این ایالت فرانسوی است و حتی معماری شهرهایی نظیر مونترال به سبک اروپایی فرانسوی می باشد. از آنجایی که کشور کانادا در سالهای اخیر به عنوان مهاجرپذیرترین کشور دنیا شناخته شده، افراد زیادی خواهان زندگی و تحصیل در کشور کانادا می باشند.

انگلیسی زبان بودن، روش های متعدد پذیرش مهاجر، حمایت های دولتی از مهاجران و فضای چند فرهنگی این کشور عامل اقدام بسیاری از افراد برای مهاجرت به کانادا می باشد. همچنین کانادا یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی دنیا را داراست که در کنار رتبه اقتصادی مناسب، میزان فساد اداری و مالی پایین و امنیت بالا گزینه بسیار خوبی جهت زندگی و تحصیل به شمار می رود.

تحصیل در کانادا برای دانش آموزان در کالج ها و مدارس کانادا و همچنین برای دانشجویان در دانشگاه های کشور کانادا امکان پذیر می باشد و افراد می توانند برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا درخواست کنند اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که آیا ویزای تحصیلی کانادا قابل تبدیل به سایر ویزاها می باشد و چه شرایطی برای اخذ پذیرش و ویزا در این کشور نیاز است .

چرا تحصیل در کانادا را انتخاب کنیم؟

تحصیل در کانادا برای متقاضیان بین المللی بسیار هیجان انگیز می باشد. سطح دانشگاه های کانادا بسیار بالا است و بسیاری از دانشگاه های این کشور در لیست دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. مدارکی که دانشگاه های کانادا ارائه می دهند بسیار معتبر هستند و در تمامی کشورهای جهان اعتبار دانشگاه های این کشور هم تراز دانشگاه های ایالت متحده می باشد.

از مزایای تحصیل در کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

مدارک مورد نیاز تحصیل در کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود، باید با ارائه مدارک مورد نیاز سفارت کشور کانادا، اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایند.
از این رو دانشجویان باید مدارک زیر را برای ارائه به سفارت کانادا آماده نمایند:

لازم به ذکر است که تمام مدارک باید به زبان رسمی انگلیسی ترجمه شوند. دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به کشور کانادا ، مجوز کار دانشجویی خود را نیز دریافت می کنند.

 

سیستم آموزشی برای تحصیل در کانادا

کانادا سیستم آموزشی متمرکز و فدرال ندارد. بر اساس قانون اساسی سال 1867 هر استان و منطقه‌ای به صورت مجزا مسئولیت آموزش را بر عهده دارد و در هر استان و برای هر استان، قانونگذار می‌تواند منحصراً قوانینی را در رابطه با آموزش وضع کند. به عنوان مثال، الزامات مربوط به مهارت زبان در استان کبک با استان ساسکاچوان متفاوت است، و یا حداکثر سن تحصیل در مدارس منیتوبا 17 سال و در نیوبرانزویک 18 سال است. با این حال، از آنجایی که آموزش توسط دولت فدرال نظارت می‌شود، کیفیت و استاندارد آموزش در سراسر کشور، بالا است.

پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، دبیرستان و تحصیلات پس از دبیرستان یا عالی پنج مرحله اصلی سیستم آموزشی در کانادا هستند.

 

تحصیل در مدارس کانادا

طبق قوانین مدارس کانادا کودکان ملزم به حضور در مدرسه هستند. مدرسه برای کودکان از سن 5 یا 6 سالگی شروع می‌شود و معمولا تا سن 18 سالگی ادامه می‌یابد. این سیستم از 12 پایه (سال) تحصیلی تشکیل شده است. هنگامی که فردی کلاس 12 را به پایان برساند، دیپلم دبیرستان خود را دریافت می‎کند و واجد شرایط تحصیلات پس از متوسطه (کالج و دانشگاه) می‌شود.

پیش دبستانی و مهدکودک، یک فرصت یادگیری برای کودکان خردسال، معمولا بین سنین 3 تا 5 سال و به صورت اختیاری است. اما پس از آن تحصیل در پایه ابتدایی برای کودکان به صورت اجباری است و از سن 5 یا 6 سالگی شروع می‌شود.

مقطع دبستان در کانادا شامل دو دوره تحصیلی ابتدایی و راهنمایی می‌شود و شرایط سنی تحصیل در این مقاطع، از سن 5 یا 6 سالگی تا 14 سالگی است. پس از گذراندن 8 سال مقطع دبستان، دانش‌آموزان باید قبل از ورود به دانشگاه، یک دوره تحصیلی 4 ساله را نیز در مقطع دبیرستان سپری کنند که طبق شرایط سنی تحصیل در کانادا، این مقطع شامل سنین بین 14 تا 18 سال می‌شود. دانش‌آموزان تنها زمانی واجد شرایط تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌ های کانادا می‌شوند که دیپلم دبیرستان خود را دریافت کرده باشند.

دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مدارس کانادا، باید ویزای دانش‌آموزی کانادا را داشته باشند. پس از اخذ پذیرش از مدرسه مورد نظر که در لیست مراکز آموزشی معتبر قرار دارد، (این لیست شامل نام مدارس کانادا که برای پذیرش دانش‌آموزان بین‌المللی تایید شده‌اند، می‌باشد) باید برای اخذ ویزای دانش‌آموزی اقدام کرد. ویزای دانش‌آموزی فقط برای متقاضیانی صادر می‌شود که برای تحصیل در یک مرکز آموزشی معتبر پذیرفته شده‌اند.

دانش‌آموزان زیر سن قانونی برای تحصیل در کانادا باید حتما والدین و یا قیم قانونی در کانادا داشته باشند. همچنین والدین یا قیم قانونی دانش‌آموز باید ثابت کند که در طول اقامت تحصیلی دانش‌آموز در کانادا مراقبت و حمایت لازم را خواهد کرد. دانش‌آموزانی که به کاستودین (قیم) نیاز دارند، باید فرم اظهارنامه کاستودین را به همراه درخواست ویزای دانش‌آموزی خود ارائه دهند. این فرم دارای 2 صفحه می‌باشد که باید توسط والدین و قیم و با حضور در دفاتر اسناد رسمی تایید شود.

در نظر داشته باشید که تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای دانش‌آموزان کانادایی که شهروند هستند و یا اقامت کانادا را دارند، به صورت رایگان می‌باشد. همچنین فرزندان زیر 18 سال کسانی که در کانادا به صورت موقت کار یا تحصیل می‌کنند، می‌توانند در مدارس دولتی کانادا و به صورت رایگان تحصیل کنند.

تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

دوره‌های تحصیل کارشناسی در کانادا بدون شک جزو بهترین‌ها در جهان هستند. با دانشگاه‌های برتر، بهترین دوره‌ها، بودجه دولتی و زیرساخت‌های عالی، دانشجویان در یک محیط صنعت عالی قرار می گیرند. دوره لیسانس در کانادا چهار سال طول می‌کشد. زیرا سیستم آموزشی شما را ملزم به گذراندن دوره های جزئی در کنار مدرک اصلی خود می کند. با این حال برخی دوره‌های سه ساله وجود دارد که شامل مطالعات جزئی در برخی از دانشگاه‌ها نمی شود. در نتیجه تحصیل کارشناسی در کانادا بسته به دانشگاه ممکن است سه یا چهار سال طول بکشد.

دوره‌های تحصیلات تکمیلی بسته به نوع مدرک بین یک تا سه سال طول می‌کشد. انواع مختلف ارائه دهندگان آموزش عالی در کانادا عبارتند از: دانشگاه‌ها (که تحقیقات انجام می دهند و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند)، کالج های محلی و دانشکده های فنی، هنرهای کاربردی یا علوم کاربردی (که گواهی، دیپلم، مدرک کاردانی و مدرک کارشناسی اعطا می‌کنند).

 

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا از شما انتظار می‌رود حداقل معدل (اغلب 3.0 یا4.0) برای مدرک کارشناسی خود را داشته باشید. بسته به رشته و مقطع شما، ممکن است از شما خواسته شود که مدرک آزمون GMAT یا آزمون GRE را ارائه دهید.

همچنین باید مهارت زبان خود را از طریق مدرک آزمون زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس ارائه دهید. برای پذیرش تحصیلی معمولا به حداقل نمره آیلتس 6.5 و یا حداقل نمره تافل 90 نیاز دارید. آزمون های قابل قبول برای تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های فرانسوی زبان نیز عبارتند از: DELF، TFI،TEF در سطح C1 (برخی از رشته‌ها سطح B2 قابل قبول است)

 

چگونه با معدل پایین در کانادا تحصیل کنم؟

اگر جزو متقاضیانی هستید که معدل پایینی دارید و دغدغه گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا را دارید، نگران نباشید. سال‌ها تجربه کار تیم اجرایی ویزاموندیال با دانشگاه‌ها و کالج‌‌های کانادا نشان داده است که با معدل زیر حداقل مورد قبول دانشگاه‌ها هم می‌توان پذیرش گرفت، اما شروطی دارد!

از آنجا که معدل تنها معیار مورد نظر برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا نیست، در صورت داشتن سوابق تحصیلی خوب و لحاظ کردن موارد زیر در پرونده درخواست پذیرش تحصیلی‌تان از دانشگاه، می‌توانید نقص معدل کم خود را تا حد زیادی پوشش داده و شانس پذیرشتان را افزایش دهید:

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 2 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022