فرانسه کشوری است که فارغ از هرگونه ملیت و تبعیض ، دانشجویان بین المللی را پذیرفته و این فرصت را به آنها می دهد تا به هر کالج و دانشگاهی که بخواهند برای تحصیل در مقطع دلخواهشان درخواست ارسال کنند. یکی دیگر از مهترین فاکتورها در انتخاب کشور مقصد ، هزینه تحصیل در دانشگاه است که فرد باید قبل از هرگونه انتخاب و اقدام آن را به دقت مورد بررسی قرار دهد ؛ فرانسه از جمله کشورهایی است که امکان تحصیل به صورت رایگان را علاوه بر شهروندان خود برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم ساخته و حتی دانشجویانی که موظف به پرداخت شهریه هستند نرخ کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی پرداخت می کنند. در دانشگاه های دولتی معمولاً به اندازه 2۰۰ تا 25۰ یورو در هر ترم برای هزینه ثبت نام از دانشجویان دریافت می کنند که مبلغ ناچیزی به حساب می آید و اصلاً تحت عنوان شهریه بیان نمی شود.

همچنین گفتنی است که فرانسه از معدود کشورهای اروپایی می باشد که به دانشجویان ویزای همراه اعطا نموده و دانشجویان می توانند به همراه همسر و فرزندان خود در این کشور اقامت داشته باشند.

تحصیل در فرانسه در سه مقطع تحصیلی امکان پذیر است که معمولا در مقطع لیسانس ویزا سخت تر به افراد تعلق می گیرد و بنابراین به متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم می باشند ، پیشنهاد می گردد که وارد دوره های زبان این کشور شده و از این طریق وارد مراحل اخذ پذیرش دانشگاهی گردند.

 

شرایط تحصیل در فرانسه چگونه است؟ (آپدیت 2022)

از شرایط تحصیل در فرانسه به 3 نکته می‌توان اشاره کرد:

شرایط سنی: شرایط سنی تحصیل در فرانسه فاقد هرگونه محدودیتی است و شما در هر سنی می‌توانید برای ادامه تحصیل در فرانسه اقدام نمایید، اما لازم به تذکر است هر چه سن شما کمتر باشد شانس ویزا شدن افزایش می‌یابد.

سوابق تحصیلی: برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی در فرانسه، مدارک مقطع قبلی شما مورد نیاز است؛ به این صورت که برای تحصیل در مقطع کارشناسی، دیپلم دوازده ساله دبیرستان؛ برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک کارشناسی؛ و برای تحصیل در مقطع دکتری، داشتن مدرک کارشناسی ارشد لازم است.

مدرک زبان: شما بسته به مقطع تحصیلی و رشته‌ای که جهت ادامه تحصیل در فرانسه انتخاب می‌کنید، به مدرک B2 زبان فرانسه یا مدرک IELTS با نمره 6 نیاز خواهید داشت (جزئیات مربوط به مدرک زبان را در پاسخ سؤال ۴ به تفصیل توضیح خواهیم داد)

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ( لیسانس )

دوره کارشناسی در فرانسه 3 سال می باشد. در این دوره دانشجویان موظف به گذراندن 6 نیمسال تحصیلی و 180 واحد درسی هستند. دانشجویان در حین تحصیل حق کار تمام وقت را نداشته ولی بصورت پاره وقت و حداکثر به مدت 20 ساعت در هفته می توانند کار کنند. در این شرایط دانشجویان میتوانند به ازای هر ساعت کار 8 یورو دریافتی داشته باشند. اخذ ویزای تحصیلی فرانسه فرصتی برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و ورود به بازارهای کار بین المللی است. برخی دوره های کارشناسی در رشته های مدیریتی و بازاریابی در کشور فرانسه به زبان انگلیسی برگزار میشوند. این رشته ها شهریه بالاتری دارند و عموما در شهرهایی مانند پاریس و لیون برگزار میشود.در صورتی که متقاضیان با زبان فرانسه آشنایی داشته باشند در شرایط خاص میتوانند به صورت رایگان در فرانسه تحصیل کنند.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه ( فوق لیسانس )

تحصیل فرانسه و ورود به مقطع کارشناسی ارشد دارای الزامات خاصی می باشد متقاضیان ورود به این مقطع تحصیلی باید حتماً یک مدرک لیسانس 4 ساله داشته باشند و از این طریق اجازه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد صادر می شود. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله می باشد. تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه می تواند به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی باشد. متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی باید حداقل مدرک ایلتس 6 یا 6.5 ارائه دهند. دانشجویان اجازه دارند در این مقطع تحصیلی به صورت پاره وقت (15 الی 20 ساعت در هفته) کار کنند.

 

تحصیل در فرانسه

 

تحصیل دکترا در فرانسه

تحصیل فرانسه در مقطع دکتری دارای شرایطی می باشد که متقاضیان الزاماً باید موارد ذکر شده را رعایت نمایند. متقاضیان تحصیل دکتری در فرانسه باید یک سوپروایزر داشته باشند که شما را تأیید و رزومه شما را تعیین نماید. متقاضیان می‌توانند از طریق ارسال رزومه تحصیلی خود به یک استاد در دانشگاه مورد نظر تأییدیه دریافت نمایند. در صورتی که استاد رزومه متقاضی را تأیید نماید، باید تأییدیه استاد به همراه مدرک آیلتس ۷ و مقالات بین المللی (ISI) ارائه شود. متقاضیان تحصیل در فرانسه می توانند در این مقطع به صورت تمام وقت (30 ساعت در هفته) مشغول به کار باشند و تحصیل نمایند.

شرایط سنی تحصیل در فرانسه

مطمئنا یکی از شرایطی که برای تحصیل در فرانسه حائز اهمیت است محدودیت سنی برای تحصیل در فرانسه می باشد. خوشبختانه برای اخذ پذیرش از موسسات آموزشی در فرانسه هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد اما برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی بهتر است سن شما کمتر از 23 سال باشد و برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد بهتر است سن شما کمتر از 27 سال باشد. البته با سن بالاتر از سنینی که اعلام شد نیز می توان برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کرد اما ممکن است شانس اخذ این ویزا برای شما پایین تر بیاید. در مورد گپ تحصیلی فرانسه نیز بهتر است که گپ تحصیلی بالایی نداشته باشید.

 

هزینه تحصیل در فرانسه برای مقاطع مختلف چگونه است؟

تحصیل در کشور فرانسه با توجه به شرایط دانشجو و زبان تدریس در دانشگاه به دو صورت امکان‌پذیر است:

تحصیل رایگان در فرانسه

در بسیاری از شهرهای فرانسه، ثبت‌نام دانشگاه برای رشته‌هایی که به زبان فرانسه تدریس می‌شوند رایگان است. حتی کم و بیش امکان یافتن رشته‌هایی برای تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در فرانسه نیز وجود دارد.

تحصیل با پرداخت شهریه در فرانسه

ثبت‌نام و تحصیل در برخی دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان اینترنشنال با پرداخت شهریه امکان‌پذیر است که برای دوره‌های مختلف عبارت است از:

شهریه کارشناسی 2.700 یورو.
شهریه کارشناسی ارشد 3.700 یورو.
تحصیل در دوره دکتری در فرانسه رایگان است.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022