نام کشور فرانسه باعث می‌گردد تا مجموعه‌ای متمایز از تجسمات در ذهن جمعی ما بیدار شود؛ از پیچیدگی فرهنگ گرفته تا قدمت شهرهایش، آشپزی و نوشیدنی‌هایش و مناظر بی‌نظیرش؛ از کوه‌های سر به فلک کشیده، بیشه‌های سر سبز، ساحل‌های طلایی رنگ و دریاهای نیلی رنگ، مراتع خرم و رودخانه‌های پر خروش. هر شخص مفهوم ناب مختص به خود از فرانسه و تحصیل در فرانسه را دارد. انعکاس آن را می توان در شهرت و قدرتش به عنوان مشهورترین مقصد توریستی جهان، به استناد بنیاد جهانی توریسم در سازمان ملل، یافت.

شاید تجسم شخصی شما از فرانسه شامل دستاوردهای بی نظیر تاریخی هنری و معنوی آن باشد. فرانسه کشوری است که متفکرانی چون رنه دکارت و ژان پل سارتر، نویسندگانی چون مارسل پروست و آلبر کامو، کارگردانانی همانند ژان لوک گدار و ژان رنوار و هنرمندانی همچون کلود مونه و پاول سزان را پرورش داده است. در صدر این لیست می توان اسامی جمعیت بزرگی از دانشمندان، ریاضی دانان و محققانی را اضافه نمود که شاید اسامی‌شان را نشنیده باشید ولی دستاورهای تاثیرگذارشان را نمی توانید نادیده بگیرید.

 

شهر پاریس برای تحصیل و دانشگاه در فرانسه

گزینه اول برای تحصیل در فرانسه شهر پاریس است. مطمئناً شما پیش زمینه‌ای فکری راجع به شهر پاریس را دارید که شاید نتیجه دیدار شما از City of Light( شهر نورها) باشد. در سال ۲۰۱۵، ۴۵ میلیون توریست روانه وارد این شهر شده‌اند تا از مقاصدی چون Arc de Triomphe و Notre Dame، یا گالری‌های هنری شهیری چون Louvre یا Musee d’Orsay دیدن کنند یا تجربه‌ای از فرهنگ شناخته شده کافه‌های این شهر داشته باشند.

مثل بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر، بهترین راه شناخت این شهر زندگی در آن و تعامل با مردم این شهر است. اگر تحصیل در فرانسه و زندگی دانشجویی در پاریس شما را جذب می‌کند، این شهر هیچ کاستی در انتخاب از میان دانشگاه‌های پیشرو و بزرگ ندارد و ۱۷ انیستیتو دولتی( با زمینه‌های تخصصی متنوع) و چندین مؤسسه قدرتمند grandes ecoles برای آموزش مهارت‌های شغلی و تحصیلی دارد. در نتیجه پاریس شهری با جمعیت بزرگ و متنوعی از دانشجویان است که تضمین کننده قدرت علمی و فرهنگ نوآورانه و معنوی است.

 

شهر بوردو برای تحصیل و دانشگاه در فرانسه

شهر بوردو فرانسه (Bordeaux) دارای امکاناتی همچون فرودگاه بین المللی، ایستگاه قطار اروپایی، شاه راه های اصلی (بزگراهها و جاده های اصلی)، راه دریایی به اقیانوس اطلس و بندر، مرکز آکیتن، دریچه ای رو به جهان را پیش روی شهر بوردو می گشایند. شهر بوردو (Bordeaux) بعنوان شهری پیشرفته و به اصطلاح قطب اروپایی فناوری پیشرفته، شهر تبادلات بین المللی ومرکز اقتصادی جنوب غربی فرانسه است و به طور اخص در زمینه هوانوردی، فناوری فضایی و دفاعی فعالیت می کند. در بخش خدمات، فعالیت بسیار تجاری تسلط دارد و خدمات وابسته به موسسات تولیدی درشهر بوردو مرکزیت یافته اند.قطار TGV چهار ساعته فاصله شهر بوردو تا پاریس را طی می کند.

 

تحصیل در فرانسه

 

 شهر مونت پلیه برای تحصیل و دانشگاه در فرانسه

یکی از بزرگترین شهرهای فرانسه، مونت پلیه شهری بسیار جوان با یک سوم جمعیت دانشجویی است. بر اساس l’Etudiant، تعداد دانشجویان مون پلیه در 10 سال گذشته 29٪ به عنوان شهری دانشجویان رشد کرده است. مونت پلیه چهارمین شهر دانشجویی برتر فرانسه استو در سال 2018 در رتبه 90 بهترین شهرهای جهان برای تحصیل قرار گرفت. دانشگاه مون پلیه که سالانه حدود 7000 دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند، با وجود 800 سال قدمت، در رتبه بندی رویترز از نوآورترین دانشگاه های اروپا در سال 2018 شناخته شد. شاید 2750 ساعت درخشش آفتاب در سال مون پلیه نیز به جذابیت آن کمک کرده تا تا امتیاز 10 از 10 برای محیط و کیفیت زندگی کسب کند. خوب است بدانید که فرصت های شغلی پس از تحصیل نیز در این شهر در حال افزایش است.. در مقایسه با پاریس و لیون، مون پلیه هزینه زندگی بسیار کمی دارد. دو موسسه آموزش عالی در این شهر در سال 2017 توسط دانشگاه های برتر QS رتبه بندی شدند.

 

شهر تولوز برای تحصیل و دانشگاه در فرانسه

تولوز از دیگر مقاصد اصلی تحصیل در فرانسه است. شهری تاریخی در مکانی نه چندان دور از مرزهای جنوب غربی با آندورا و اسپانیا. تولوز در عصر مدرنیته به عنوان یکی از پایتخت‌های صنعت هوافضا به شمار می رود. دانشگاه‌های قدیمی بسیاری نیز دارد که قدیمی‌ترین آن‌ها اکنون به مؤسسات دانشگاه تولوز یعنی کاپیتال و دانشگاه تولوز یعنی له میرال تقسیم شده است و قدمت آن‌ها به قرن ۱۳ میلادی بر می‌گردد.

اگر بحث تحصیل در فرانسه در میان باشد، بزرگ‌ترین جمعیت دانشجویی متعلق به تولوز است و به مرکز پر حرارت فرهنگ‌های گوناگون شهرت دارد. البته فرهنگ‌های هنری سنتی مثل اوپرا، تئاتر و معماری پر شکوه نیز در آن زنده و حاضر است. اگر قصد خروج از شهر را دارید، جنوب فرانسه بهشت اسکی بازان به خصوص با وجود کوه‌های پیرنه است.

 

شهر لیل برای تحصیل و دانشگاه در فرانسه

لیل با رتبه 97 در جهان، پنجمین شهر دانشجوی فرانسه است. لیل محیطی عالی را برای همه دانشجویان بین المللی با فرهنگ بسیار متنوع فراهم می کند. این دانشگاه همچنین دارای تعدادی دانشگاه عالی است که حتی توسط QS رتبه بندی شده اند. لیل در شمال فرانسه یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسه را در خود جای داده است که این امر موجب شده است گزینه ای جذاب برای دانشجویان بومی و بین المللی باشد. دانشگاه لیل 67000 دانشجو دارد و سالانه از 8000 دانشجوی خارجی استقبال می کند. در طول سال در لیل اتفاقات زیادی می افتد تا جمعیت دانشجویان مشغول کند. این شهر محل برگزاری برخی از اتفاقات هیجان انگیز بزرگ و کوچک از جمله Zenith، رویدادی با ظرفیت 7000 در مرکز شهر، Biplane، یک تئاتر کوچک خودگردان و یک سالن کنسرت می باشد. دانشجویان این شهر به راحتی می توانند به تفریح بروند، چراکه بسیاری از مغازه های شهر تخفیف زیادی به دانشجویان ارائه می دهند.بهترین مزیتی که این شهر دارد، هزینه زندگی است. هزینه های تحصیل در کل فرانسه کم است اما هزینه زندگی در لیل نیز بسیار مناسب است. گفته شده است که این شهر تقریباً 50 درصد ارزانتر از پاریس است. همچنین یافتن مکان برای زندگی اصلا سخت نخواهد بود، زیرا در این شهر تعداد زیادی خوابگاه و آپارتمان به ویژه در نزدیکی دانشگاه ها وجود دارد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دوازده =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022