تحصیل رایگان و امکان اخذ بورسیه تا ۷۰۰۰ یورو برای سال تحصیلی، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ایتالیا به‌عنوان مقصد تحصیلی به‌شمار می‌روند. در ایتالیا شما می‌توانید علاوه‌ بر تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی و با سابقه، از آب‌ و هوای معتدل، غذاهای متنوع و جذاب، زندگی شبانه هیجان‌انگیز و ده‌ها مکان دیدنی تاریخی لذت ببرید. دانشگاه بولونیا با ۱۰۰۰ سال سابقه آموزشی، در حال حاضر دومین دانشگاه برتر ایتالیا و ۱۲۲امین دانشگاه برتر دنیا است.

ایتالیا بیش از ۳۰۱ هزار کیلومتر مربع وسعت و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد. طبیعت زیبا، بناهای تاریخی بی‌شمار، آب‌وهوای خوب و مردم خون‌گرم، هر سال نزدیک به ۶۰ میلیون گردشگر را جذب ایتالیا می‌کند. این کشور یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین‌المللی نیز محسوب می‌شود. در حال حاضر، تحصیل در ایتالیا به دلیل امکان استفاده از بورسیه تحصیلی، در میان دانشجویان ایرانی نیز طرفداران بسیاری دارد اما در هر صورت برای تحصیل در این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیز می باشید ..

 

بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه‌های استانی ایتالیا با نام بورسیه DSU شناخته می‌شوند. این بورسیه توسط اداره بورسیه هر استان، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان تعلق می‌گیرد. دانشجویان از سراسر جهان می‌توانند جهت دریافت این بورسیه اقدام کنند. با اخذ این بورسیه شهریه دانشگاه برای دانشجو رایگان خواهد بود و می‌توانند از مزایای دیگری هم بهره‌مند شوند. برای دریافت این بورسیه شرایط ویژه و نسبتا ساده‌ای نیاز است. برای دریافت بورسیه DSU ایتالیا معدل دانشجو در مقطع تحصیلی قبلی باید بالای ۱۴ باشد و مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ مورد نیاز است. در این بورسیه دولتی ایتالیا شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، غذا و… به فرد تعلق می‌گیرد.

 

مدارک مالی مورد نیاز برای درخواست بورسیه استانی ایتالیا

فیش حقوقی سرپرست دانشجو
اجاره نامه که به نام سرپرست دانشجو باید
ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست وی
گواهی معادل یورویی بانک مرکزی

نکته : در صورتی که دانشجو سرپرست خانواده است می بایست فیش حقوقی خود را ترجمه نموده و اجاره نامه را نیز به نام خود بگیرد.

 

بورسیه‌های دانشگاهی ایتالیا

بورسیه‌های دانشگاهی ایتالیا توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ارائه می‌شوند. برای دریافت این نوع بورس لازم است تا رزومه علمی فرد، دانش شخصی متقاضی، نمره مدرک زبان، معدل کسب شده و مقاله‌های چاپ شده معتبر بررسی شود. این نوع بورسیه تحصیلی ایتالیا معمولا در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. شانس دریافت این بورسیه در مقطع دکتری به مراتب بالاتر از مقطع کارشناسی ارشد است. مبلغ این نوع بورسیه بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است.

 

قدم اول اخذ بورسیه دانشگاه های ایتالیا

قدم اول جهت گرفتن بورسیه اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا می باشد. پس از آن دانشجو می بایست مدارک بورسیه ( درامد سرپرست ، اعضای خانواده ، وضعیت سکونت و … ) را تهیه جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد. دانشجو با ارائه این مدارک، شرایط زندگی خود را شرح داده و برای گرفتن بورسیه درخواست می دهد.

 

برخی از بورسیه‌ های تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

 

۱- بورسیه دانشگاه بلونیا

اولین دانشگاه ایتالیایی که در لیست ما قرار دارد دانشگاه بلونیا است. به این دلیل که بولونیا یکی از شگفت انگیزترین شهرها در ایتالیا است. این شهر دارای تاریخ غنی بوده و مرکز قدیمی شهر پر از ساختمان‌های شگفت انگیز است که به دوره‌ی رومی‌ها برمی‌گردد. دانشگاه بولونیا بورسیه تحصیلی به ارزش مبلغ ۱۱.۰۵۹ یورویی برای دانشجویان بین المللی خود اعطا می‌کند.

 

تحصیل در ایتالیا

 

۲- بورسیه دولت ایتالیا

دومین مورد، بورسیه دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه از طریق وزارت امور خارجه اعطاء می‌شود و هدف از این بورسیه فراهم آوردن شرایط برای دانشجویان غیر ایتالیایی برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. این بورسیه شامل کمک هزینه‌ی شهریه دانشگاه، بیمه درمان و سلامت و همچنین کمک هزینه‌ی زندگی به مبلغ ۹۰۰ یورو در ماه است.

 

۳- بورسیه دانشگاه بوکونی ایتالیا

بورسیه‌ی این دانشگاه برای دانشجویان غیر ایتالیایی در حال تحصیل در سال اول مقطع لیسانس و فوق لیسانس در سال تحصیلی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ قابل دسترسی است. این بورسیه شامل هزینه‌ی دانشگاه به ارزش مبلغ ۱۲,۰۰۰ یورو در سال است. بورسیه‌ی مقطع فوق لیسانس نیز شامل هزینه‌ی دانشگاه به ارزش مبلغ ۱۳,۰۰۰ یورو در سال است. باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل کمک مالی بالا، تعداد متقاضیان پذیرفته شده شده بسیار کم است.

 

۴- بورسیه دانشگاه پادووا ایتالیا

پادووا به دلیل داشتن تاریخ غنی و شگفت‌انگیز یکی از شهرهای محبوب در بین توریست‌ها است. در حال حاضر این شهر یکی از بهترین شهرها در ایتالیا است که دانشجویان می‌توانند تحصیلات عالیه داشته باشند. دانشگاه پادووا بودجه‌ی تحصیلی برای دانشجویان بین المللی اعطاء می‌کند. این بورسیه‌ها برای دانشجویان کم درآمد ایتالیایی و خارجی که سابقه‌ی تحصیلی درخشانی دارند، اعطاء می‌شود تا بتواند تحصیلات خود را ادامه دهند.

 

5- بورسیه بین المللی politecnico di torno

آخرین بورسیه برای دانشجویان بین المللی که در لیست ما قرار دارد از طریق politecnico di torno اعطاء می‌شود. هدف از این بورسیه جذب کردن آن دسته از دانشجویان خارجی است که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مهندسی و معماری هستند. یکی از مزایای به دست آوردن این بورسیه بهره‌مندی از تحصیل رایگان در دانشگاه است.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022