آلمان یکی از کشورهای بسیار محبوب و پر طرفدار در میان افرادی است که قصد مهاجرت دارند. حال این مهاجرت می تواند به قصد تحصیل یا کار یا حتی سرمایه گذاری باشد. وجود دانشگاه های معتبر و همچنین نیاز بازار کار این کشور به نیروی کار جوان و متخصص موجب شده است که فرصت های بسیاری در اختیار شما قرار بگیرد. مهاجرت تحصیلی به آلمان علاوه بر این که منجر به دریافت یک مدرک معتبر در سطح جهانی می شود، هزینه بسیار مناسبی نیز دارد. دانشگاه های دولتی آلمان کاملاً رایگان هستند. این یکی از مهمترین عواملی است که با توجه به افزایش هزینه های تحصیل در سایر کشورها موجب جذب هرچه بیشتر دانشجویان بین المللی به آلمان می شود. دانشگاه‌های آلمان از مدرن‌ترین مراکز علمی و آموزشی در سراسر دنیا محسوب می‌شوند. معمولا در هر کشور چند رشته محدود بازار کار بهتری دارند. در آلمان نیز برخی رشته‌ها با اقبال بیشتری از سمت دانشجویان مواجه هستند.

رشته های پرستاری، پزشکی، مهندسی کامپیوتر و سایر گرایش های مهندسی از تقاضای بالایی در آلمان برخوردار بوده و بازار کار مناسبی دارند. رشته های زیر شاخه پزشکی، حقوق، فناوری اطلاعات، بازاریابی و مدیریت کسب و کار از جمله بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان از نظر پول سازی و درآمدبالا به شمار می روند.

بر اساس داده های آماری که توسط یک شرکت معتبر تحقیقات بازار جمع آوری و تحلیل شده است، لیست 16 شغل پردرآمد در آلمان ارائه شده است. در صدر این لیست پزشکان و دندانپزشکان، وکلا، مهندسان صنایع، مهندسان در سایر رشته ها و کارشناسان ریاضی و علوم کامپیوتر قرار دارند. این داده ها بر اساس حقوق 60,000 متخصص که در آلمان مشغول به کار تمام وقت هستند بدست آمده است.

نکته جالب توجه این است که سه شغلی که در صدر این لیست قرار دارند مربوط به رشته های پزشکی، علوم انسانی و مهندسی هستند. بنابرین درآمد بالا در آلمان محدود به یک رشته خاص نمی شود. این ممکن است یکی از دغدغه های ایرانیانی باشد که در انتخاب یک مقصد مناسب برای مهاجرت هستند. شما در هر یک از رشته های تجربی، ریاضی یا علوم انسانی تحصیل کرده باشید باید بدانید که در صورت دارا بودن یک رزومه تحصیلی و شغلی خوب می توانید یک شغل مناسب با درآمد عالی داشته باشید.

این نکته را مد نظر قرار دهید که برای برخی از رشته های خاص در صورتی که شما در آلمان تحصیل نکرده باشید باید برای کسب مجوز کار در این کشور پروسه معادل سازی را پشت سر بگذارید. این پروسه برای پزشکان و کادر درمان، وکلا، برخی از شاخه های مهندسی مانند معماری و رشته عمران در آلمان و برخی دیگر از رشته ها باید انجام شود. زیرا استانداردهای آلمان ممکن است متفاوت از کشوری باشد که شما در آن تحصیل کرده اید. علاوه بر این برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی یادگیری زبان آلمانی نیز بخشی از این پروسه محسوب شده و الزامی می باشد. لذا افرادی که در آلمان تحصیل نکرده اند و قصد ورود به بازار کار در آلمان را دارند به طور معمول باید از طرق دیگر به این کشور ورود داشته باشند و پس از انجام معادل سازی وارد بازار کار شوند.

 

تحصیل در رشته‌های مهندسی در آلمان

آلمان در ادبیات دنیا به سرزمین نظم آهنین مشهور است. نظمی که می‌توان آن را در برخی از رشته‌های تحصیلی مانند رشته‌های مهندسی پیدا کرد. دانشگاه‌های آلمان در اکثر رشته‌های مهندسی از قبیل مهندسی برق، عمران و مکانیک برترین کالج‌های آموزشی در سراسر اروپا هستند. وجود صنعت قدرتمند خودروسازی و برندهای معتبری مثل بنز و بی ام دبلیو نشان می‌دهد که آلمان‌ها به خوبی توانسته‌اند از پتاسنیل رشته مهندسی استفاده کنند. مدرک مهندسی آلمان در تمام دنیا معتبر است. همچنین بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته پس از پایان تحصیل می‌توانند به راحتی در آلمان کار پیدا کنند. در کنار جذب نخبگان از طریق ویزای تحصیلی آلمان، این کشور در سال های اخیر از طریق بلوکارت آلمان نیز توانسته بهترین نیروهای مهندسی را جذب کند. از مطرح‌ترین دانشگاه‌های رشته مهندسی در آلمان نیز می‌توانیم به مراکز زیر اشاره کنیم:

Technic University MÃnchen
Technic University Berlin
RWTH AACHEN
Karlsruhe Institute of Technology
University Stuttgart

تحصیل در رشته‌های مدیریت در آلمان

در کنار رشته‌های مهندسی، مدیریت نیز یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی در آلمان محسوب می‌شود. سابقه درخشان آلمان در بازسازی اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم و ظهور برندهای معتبر در این کشور، خود نشانی از کیفیت بالای کاری در این کشور است. دانشگاه‌های مدیریت این کشور نیز با جذب بهترین افراد سعی در پرورش مدیران نسل بعد را دارند. اکثر دانشگاه‌های مدیریت آلمان مانند Manheim Business School در رشته‌های مدیریت و ام بی ای در لیست ۱۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. البته هزینه مهاجرت به آلمان و تحصیل در رشته‌های مدیریت معمولا هزینه بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد. اما سابقه درخشان این کشور در رشته‌های مدیریتی توانسته این رشته را به یکی از بهترین گزینه‌های ادامه تحصیل در آلمان تبدیل کند.

 

آلمان

تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان

امروزه تحصیل در رشته پزشکی متقاضیان بی شماری در سرتاسر جهان دارد که یکی از دلایل اصلی آن بازار کار بسیار مناسب برای فارغ التحصیلان این رشته است. دلیل مهم دیگری که باعث شده پزشکی یکی از رشته های مهم این کشور به شمار آید این است که در آلمان فرقی نمی کند که فرد فارغ التحصیل رشته پزشکی از کدام کشور می باشد و همیشه در کلینیک ها و بیمارستان ها موقعیت شغلی برای این افراد وجود دارد. با این وجود اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در آلمان آسان نیست و همچنین گذراندن دروس سنگین این رشته برای دانشجویان چالش برانگیز است.

رشته پزشکی و رشته های زیرمجموعه آن مانند دندان پزشکی و داروسازی همیشه جزو اولین انتخاب های دانشجویان است. کشور آلمان در رشته پزشکی نیز یکی از پیشروترین کشورها در دنیا است. دانشگاه های مدرن در کنار سیستم بهداشتی و درمانی عالی، آلمان را به یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است. مدرک پزشکی کشور آلمان نیز در سراسر دنیا مورد تایید است. پزشکی را می توان در کنار رشته های مهندسی یکی از پرتقاضا ترین رشته های تحصیلی در آلمان دانست.

 

تحصیل در رشته‌های علوم انسانی و ارتباطات آلمان

رشته‌هایی مانند علوم اجتماعی، ارتباطات، خبرنگاری و سایر رشته‌های مرتبط در یک تقسیم بندی کلی در دسته رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی قرار می‌گیرد. معمولا این رشته‌ها در یک دانشگاه تدریس می‌شوند. در این رشته‌ها نیز کالج‌های آلمانی بهترین کیفیت تدریس را ارائه می‌کنند. در کنار کیفیت بالای تدریس، این رشته‌ها بازار کار مناسبی نیز در سراسر اروپا دارند. در حقیقت فرد پس از اخذ مدرک می‌تواند در شغل‌های مرتبطی مانند روزنامه نگاری، فعال اجتماعی و فرهنگی به فعالیت بپردازد.

 

تحصیل در رشته‌های کامپیوتر، نرم افزار و سخت افزار کشور آلمان

رشته‌های کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار را باید در زیر مجموعه رشته‌های مهندسی بررسی کرد. اما برای بررسی دقیق‌تر و محبوبیت این رشته‌ها در آلمان، آنها را جداگانه بررسی می‌کنیم. مهندسی نرم افزار یکی از برترین رشته‌ها در آلمان است. در حقیقت این کشور سالانه پذیرای تعداد زیادی دانشجو مرتبط با این رشته است. دانشگاه‌های آلمانی ارائه کننده این رشته، به سادگی می‌توانند با بهترین دانشگاه‌های آمریکا رقابت کنند. از طرف دیگر به دلیل صنعت پیشرو آی تی در آلمان، معمولا تمامی فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. در حقیقت می‌توان علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار را با اختلاف پرتقاضا ترین رشته تحصیلی در آلمان دانست.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022