آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که افراد زیادی رویای زندگی در آن در سر دارند، عده ای برای تحصیل و کار به کشور آلمان می روند که اصلی ترین سوالی برایشان وجود دارد این است که آن ها می خواهند بدانند کدام یک از شهرهای این کشور برای زندگی ارزان و اقتصادی تر از بقیه شهرها می باشد، اجاره مسکن می تواند یکی از مهم ترین دلایل در انتخاب شهرهای آلمان برای ادامه تحصیل یا زندگی باشد. به صورت معمول افرادی که به کشوری دیگر مهاجرت می نمایند تمایل دارند تا در یک شهر اقتصادی که هزینه های زندگی، مسکن و تحصیل در آن مناسب میباشد زندگی نمایند تا بتوانند در هزینه های خود تا حدودی صرفه جویی نمایند. با توجه به این که کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی در کشور آلمان در سطح بسیار بالایی قرار دارد، اما هزینه های زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی برای مهاجرین بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. در این مقاله بر آن شده‌ایم که تعدادی از ارزانترین شهر آلمان برای زندگی را به شما معرفی کنیم؛ زیرا این مسئله یک انتخاب مهم و سرنوشت ساز برای شما خواهد بود. به عنوان مثال زندگی در مونیخ به‌عنوان یکی از گران‌ترین مناطق آلمان، هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد، پس باید این امر در استراتژی مالی شما در اولویت قرارداشته باشد.برای تحصیل یا ادامه تحصولات در آلمان نیازمند اخذ ویزای تحصیلی آلمان نیز می باشید .

 

زندگی و تحصیل در شهر بیله فیلد آلمان

این شهر که در شمال شرقی آلمان و در ایالت نوردراین-وستفالن واقع شده است، جمعیتی حدود 350,000 نفر دارد.زندگی در اینجا از نظر قیمت مقرون به صرفه است .

اجاره بالاترین نگرانی مالی شماست ، اما در این شهر آسوده خاطر باشید . در حال حاضر اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به طور میانگین 460 یورو هزینه دارد . با کمی شانس ، حتی می توانید آپارتمانی با هزینه اجاره 400 یورو در هر ماه نیز پیدا کنید . به طور معمول در مناطق پیرامون مرکز شهر شما به راحتی می توانید چنین آپارتمان هایی را با قیمت اجاره ای بین 200 تا 450 یورو پیدا کنید .

در بیلیفلد رستوران های زیادی وجود دارند که در آن شما می توانید یک وعده غذایی با قیمت مناسب داشته باشید . به طور متوسط یک وعده غذایی برای یک نفر در یک رستوران ارزان قیمت 10 یورو هزینه در بر خواهد داشت .

 

زندگی و تحصیل در شهر فرانکفورت

شهر فرانکفورت در جوار رودخانه اودر قرار دارد و در شرق آلمان در نزدیکی مرز لهستان واقع شده است . بر اساس آخرین آمار جمعیت شناسی ، بیش از 60000 نفر در یک منطقه حدود 150 کیلومتر مربع زندگی می کنند .

هزینه زندگی در فرانکفورت (Oder) بسیار مقرون به صرفه است . اجاره یک آپارتمان یک خوابه در اطراف مرکز شهر به طور میانگین 460 یورو در ماه هزینه بر می دارد ، در حالی که در مناطق پیرامون شهر 325 یورو . هزینه اجاره برای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر به طور متوسط 1250 یورو است . سایت های دیگر در حاشیه فرانکفورت (اودر) آپارتمان های سه خوابه مختلف را با هزینه های مقرون به صرفه بین 400 تا 400 یورو ارائه می دهند . با این همه ، قیمت اجاره در برلین در مقایسه با فرانکفورت (Oder) 40٪ بیشتر است .

قیوض تأثیر قابل توجهی در هزینه های ماهیانه شما خواهند داشت . به طور متوسط شما هر ماه در فرانکفورت (Oder) 410 دلار برای قیوض پرداخت می کنید . اگر شما موفق به صرفه جویی در برق ، استفاده از آب و دیگر خدمات باشید ، می توانید هزینه آن را به حدود 225 یورو کاهش دهید .

هزینه رستوران ها در فرانکفورت ارزان است . هزینه یک وعده غذایی برای یک فرد در یک رستوران ارزان قیمت 8 یورو می باشد .

 

فرانکفورت

 

زندگی و تحصیل در شهر لایپزیک آلمان

یکی از شهر های دارای قدمت بالا و در کنار این‌ موضوع دارای توسعه و پیشرفت فوق‌ العاده‌ای می ‌باشد. یکی از شهر های ایالت زاکسن است. این شهر جاذبه ‌های منطقه ‌ای بسیاری دارد. هزینه زندگی در این شهر نسبت‌ به دیگر شهر های آلمان کمتر می ‌باشد و دانشجویانی که از نظر بودجه دارای محدودیت هستند، لایپزیک یکی از بهترین شهر های می‌ باشد، که می ‌توانند برای آن اقدام کنند. بسته به نوع زندگی شخص با حدود هزار یورو در ماه زندگی کنند. میانگین اجاره مسکن در این شهر در حدود 500 یورو در ماه می‌باشد.

زندگی و تحصیل در شهر بوخوم آلمان

که یکی از ارزان‌ ترین شهر های این کشور هست در این شهر میانگین اجاره مسکن در یک ماه در حدود 380 یورو می‌باشد. که در مقایسه با شهر های بزرگ ‌تر بسیار ارزان محسوب می‌گردد. این شهر از نظر امکانات و سطح رفاهی شرایط بسیار مطلوبی دارد. شهر بوخوم یکی دیگر از شهر های بسیار پرطرفدار دانشجویان می‌باشد. به ‌علت این ‌که دارای چندین دانشگاه و کالج است، در کنار این‌ موضوع از نظر صنعت هم به ‌علت حضور برخی از کارخانه ‌های خودرو سازی هم چون اپل از نظر بازار کار و فرصت ‌های شغلی در جایگاه مناسبی است.

 

زندگی و تحصیل در شهر هاله آلمان

شهر هاله، در مرکز المان واقع شده و معادل 135 کیلومترمربع وسعت دارد و 240 هزار نفر شهروند دارد که شهری بسیار مقرون به صرفه است و دارای آثار و تاریخی فاخر در عصر رونسانس است. هزینه کرایه یک آپارتمان تک خوابه ماهانه 350 یورو است که اگر در حومه شهر پیدا کنید می توانید ماهانه 200 یورو بپردازید. به علاوه هزینه آپارتمان های بزرگ تر نیز گران تر خواهد بود که می تواند به حدود 710 یورو به طور میانگین در مرکز شهر برسد و اگر این خانه در حومه شهر باشد به میزان 470 یورو می رسد. درمقایسه هزینه کرایه خانه برلین به میزان 130 درصد بیش تر است و در برلین میزان هزینه عمومی خدمات اجتماعی بین 85 تا 340 یورو است که یعنی شما باید در برلین 195 یورو بیش تر بپردازید.

در بررسی هزینه ها مواد غذایی شهر هاله ارزان است به صورتی که میانگین صرف یک غذا تک نفره در یک رستوران معمولی 10 یورو هزینه دارد و اگر بعد از آن یک نوشیدنی هم می خواهید باید تنها 3.5 یورو اضافه تر بپردازید و یا اگر یک فنجان کاپوچینو می خواهید تنها 2.70 یورو هزینه دارد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 18 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022