کشور دانمارک به دلیل هزینه های پایین تحصیل، اعطا مدارک معتبر در مقاطع تحصیلی مختلف، برخورداری از یک سیستم آموزشی نوین و با کیفیت و… یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی است. اگر شما نیز قصد دارید به تحصیل در دانمارک بپردازید، و از طریق مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی مهاجرت کنید، با این مقاله از سایت goapplyuni همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه که باید در مورد زندگی و تحصیل در کشور دانمارک را بدانید، در اختیارتان بگذاریم.

راهنمای جامع تحصیل و زندگی در کشور دانمارک

 

آنچه باید دانشجویان در مورد دانمارک بدانند

دانمارک یکی از سه کشور اسکاندیناوی است که جمعیتی حدود 5/5 میلیون نفر دارد. مردم این کشور، به عنوان شاد ترین مردم جهان شناخته می شوند که جای تعجبی هم ندارد. چرا که سیستم اداره این کشور بر پایه رفاه مردم دانمارک برنامه ریزی شده است. بنابراین می توان گفت دولت دانمارک رفاه بالا، اقتصاد برابر و… را در جامعه این کشور تضمین کرده و عملا نرخ فساد و جنایت در این کشور نزدیک به صفر است.

راهنمای جامع تحصیل و زندگی در کشور دانمارک

تحصیل در دانمارک

دانمارک از سیستم آموزشی پیشرفته و موسسات آموزشی درجه یک برخودار است. جالب است بدانید دولت دانمارک به منظور اطمینان از رفاه و رشد مردم خود تحصیل رایگان را در الویت های اصلی خود قرار داده.

به طور کلی می توان گفت موسسات و دانشگاه های دانمارکی از استانداردهای بالای آموزشی برخوردار می باشند. تمامی آن ها در تلاش اند تا با رویکردهای یادگیری نوآورانه دانشجویان خود را برای رسیدن به موفقیت های بسیار آماده کنند.

دانشجویان بین المللی با مهاجرت به دانمارک و تحصیل در این کشور نیز می توانند از فرصت های بسیاری که دولت دانمارک در اختیارشان می گذارد، استفاده نمایند.

دولت دانمارک به منظور حمایت از دانشجویان بین المللی، ترتیبی داده است که برنامه های تحصیلی بسیاری به زبان انگلیسی در این کشور برگزار گردند.

راهنمای جامع تحصیل و زندگی در کشور دانمارک

برخی از دانشگاه های برتر دانمارک:

چرا در دانمارک تحصیل کنیم؟

دانمارک به عنوان دروازه اروپا شناخته می شود. از آنجا که تحصیل جز الویت های اصلی دولت این کشور است اکثر دانشجویان بین المللی دانمارک را برای تحصیل انتخاب می کنند تا بعد از فارغ التحصیلی شغل مناسبی در دانمارک یا هر یک از کشورهای اروپایی پیدا کنند.

سطح بالای زندگی و سیستم رفاهی بسیار توسعه یافته، از دیگر دلایلی است که بسیاری از افراد این کشور را برای زندگی و تحصیل انتخاب می کنند.

برای جوانان که سرشار از انرژی هستند، کشور دانمارک یکی از کشورهای محبوب به عنوان مقصد مهاجرت است. چرا که این کشور جاذبه های سرگرم کننده بسیاری دارد. حتی بسیاری از دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه کپنهاگ از جاذبه های بسیاری برخوردار هستند که دانشجویان در اوقات فراغت خود می توانند از آن ها بازدید کنند.

مهم تر از این ها دانشجویان می توانند در این کشور یک زندگی شاد، سالم و موفق را تجربه کنند.

به طور کلی می توان گفت، همه این ها دست به دست هم داده اند و باعث شده اند، دلایل بسیاری برای تحصیل در دانمارک وجود داشته باشد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به دانمارک را دارید یا می خواهید از دانشگاه دانمارکی پذیرش بگیرید، می توانید از راهنمایی مشاوران و کارشناسان مجموعه GO APPLY UNI استفاده نمایید. برای استفاده از مشاوره و خدمات مجموعه goapplyuni می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت در ساعات اداری با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

راهنمای جامع تحصیل و زندگی در کشور دانمارک

شرایط زندگی دانشجویی در دانمارک

دانشجویان بین المللی از هر لحاظ می توانند زندگی بسیار خوبی را در دانمارک تجربه کنند.

وجود امنیت و عدم خشونت در کشور مقصد برای هر یک از دانشجویان بین المللی اهمیت ویژه ای دارد. طبق تحقیقات انجام شده در این کشور، دانمارک کشوری کاملا امن و بدون خشونت است. از این رو دانشجویان می توانند با خیال راحت به تنهایی به این کشور مهاجرت کنند و به زندگی و تحصیل در دانمارک بپردازند.

یکی از عواملی که شرایط زندگی در دانمارک را برای دانشجویان بین المللی این کشور آسان می کند، این است که دولت دانمارک به دانشجویان بین المللی طبق شرایطی حقوق می دهد. در واقع دولت دانمارک این کار را انجام می دهد تا برای دانشجویان بین المللی فرصت یکسانی برای پیشرفت در مقایسه با دانشجویان دانمارکی ایجاد کند.

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، می توانیم بگوییم دانشجویان می توانند در شرایط ایده آلی در دانمارک به تحصیلی، زندگی، کار، تفریح و.. بپردازند.

تهیه مسکن برای دانشجویان در دانمکارک

پیدا کردن مسکن یا محل اقامت درست قبل از شروع ترم ممکن است کمی دشوار باشد. از این رو به دانشجویان بین المللی توصیه می شود چند ماه قبل از شروع ترم به دانمارک مهاجرت کنند و تا شروع ترم گزینه هایی که در خصوص محل اقامت یا مسکن دارند را بررسی نمایند.

گزینه های اصلی مسکن دانشجویان در دانمارک به شرح زیر است:

اقامت در سالن های دانشجویی دانمارک (بین 240 یورو تا 460 یورو در ماه هزینه دارد.)

سالن های اقامت دانشجویی یک محیط جمعی هستند. اکثر دانشجویان بین المللی که تازه به دانمارک مهاجرت کرده اند و کسی را نمی شناسند از این نوع اقامتگاه استفاده می نمایند. به طور کلی این نوع محل اقامت یکی از ارزان ترین گزینه ها است.

اقامت در خوابگاه های دانشجویی دانمارک (اجاره ماهانه آن به طور قطعی مشخص نیست.)

همه دانشگاه های دانمارک امکان اعطا خوابگاه دانشجویی به دانشجویان خود را ندارند. از این رو اجاره خوابگاه های دانشجویی متعلق به دانشگاه جوی رقابتی دارد. اگر مایل به استفاده از خوابگاه های دانشجویی هستید باید در اسرع وقت درخواست خود را اعلام نمایید.

اجاره اتاق خصوصی در یک آپارتمان یا خانه در دانمارک (حدود 270 تا 600 یورو در ماه هزینه دارد.)

این انتخاب یکی از انتخای های رایج دانشجویان بین المللی چرا که اجاره مسکن در دانمارک گران است. از این رو اکثر دانشجویان توانایی اجاره مسکن به صورت مستقل یا مشترک را ندارد. اجاره این اتاق ها هرچه آپارتمان از مرکز شهر دورتر باشد، ارزان تر است.

اقامت به صورت مستقل (حدود 450 یورو در ماه برآورد شده.) یا اقامت به صورت مشترک با چند دانشجو دیگر (تقریبا 500 یورو در ماه هزینه دارد.)

برای دانشجویان این نوع اقامتگاه ها یک انتخاب گران محسوب می شود. چرا که همانطور که گفته شد اجاره مسکن در دانمارک به شدت گران است. بنابراین می توان گفت این گزینه تنها توسط برخی از دانشجویان بین المللی انتخاب می شود.

مدارک مورد نیاز برای اجاره آپارتمان دانشجویی در دانمارک

برای اینکه بتوانید در دانمارک خانه ای اجاره کنید، هم صاحبخانه و هم مستجر باید مدارکی را به یک دیگر ارائه دهند. ما در این بخش شما را با مدارکی که یک مستجر باید به صاحبخانه خود ارائه دهد، خواهی پرداخت.

به طور کلی مستجران در دانمارک باید خوش حسابی خود و توانایی پرداخت اجاره را به صاحبخانه ثابت کنند. از این رو باید مدارکی از قبیل سوابق اجاره، گواهی اشتغال و… ارائه دهید.

دانشجویان برای اجاره ملک شرایط ویژه ای دارند. زیرا اکثر آن ها در شغلی پاره وقت مشغول اند و با استناد به حقوق خود از کار در دانمارک نمی توانند این موضوع را اثبات کنند. از این رو لازم است که مدارکی مانند توصیه نامه از دانشگاه، مدارکی از منابع مالی شان و… به صاحبخانه ارائه دهند.

علاوه بر این لازم است که مدارک هویتی از قبیل پاسپورت و مدارک اقامتی نظیر مجوز اقامت قانونی خود را ارائه دهید.

راهنمای جامع تحصیل و زندگی در کشور دانمارک

هزینه های زندگی دانشجویی در دانمارک

دانمارک کشوری است که از کیفیت بالای زندگی برخوردار است و برخی از امکانات مانند تحصیل در آن، رایگان است. از این رو هزینه های زندگی در این کشور و متوسط قیمت های موجود در این کشور به طور کلی بالاتر از سایر کشورها می باشد.

با توجه به اطلاعات و برآوردهای انجام شده می توان گفت هزینه های ماهانه زندگی یک دانشجو بین المللی در این کشور، بین 800 تا 1200 یورو خواهد بود. البته این هزینه با توجه به عادت های فرد، شهری که در آن زندگی می کند و… متفاوت است.

هزینه شهریه دانشگاه ها در دانمارک

تحصیل در دانمارک برای دانشجویانی که جز شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس محسوب می شوند، رایگان است. اما دانشجویانی که جز شهروندان غیر اروپایی و منطقه اقتصادی اروپا هستند، به طور تقریبی باید 6000 تا 16000 یورو در سال بابت تحصیل در کشور دانمارک پرداخت نمایند. البته این هزینه کاملا تقریبی است و تحصیل در برخی رشته های تخصصی می تواند هزینه ای بیشتر از این داشته باشد.

نا گفته نماند که افرادی که اقامت دائم دانمارک را دارند، همچنین دانشجویانی که یکی از والدینشان در دانمارک کار می کند و جز شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا است نیز می توانند تحصیل رایگان در دانمارک داشته باشند.

هزینه مسکن در دانمارک

یک قاعده کلی در دانمارک وجود دارد. آن هم این است که تقریبا یک سوم هزینه های زندگی هر دانشجو در دانمارک مربوط به هزینه مسکن وی می باشد. به عنوان یک دانشجو بین المللی می توانید انتظار داشته باشید که هزینه اقامت در بیشتر شهرهای دانمارک بین 400 تا 670 یورو خواهد شد. البته این هزینه در شهرهایی مانند کپنهاگ به 800 تا 900 یورو در ماه می رسد.

در برخی موارد استثنایی ممکن است که با جستجو بتوانید مکان هایی را در خارج از شهر با هزینه 250 یورو در ماه نیز پیدا کنید.

هزینه خورد و خوراک در دانمارک

عادت های غذایی نقش مهمی در تعیین هزینه خورد و خوراک دارند. اما می توان گفت میانگین هزینه های خورد و خوراک در دانمارک می تواند بین 200 تا 270 یورو در ماه باشد.

در اینجا می توانید لیستی از هزینه های مربوط به خورد و خوراک در این کشور را مشاهده کنید:

هزینه حمل و نقل در دانمارک

در دانمارک تقریبا 50 درصد دانشجویان برای رفت و آمد خود از دوچرخه استفاده می کنند، حدود 30 درصد آن ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند. دانشجویان می توانند از کارت ماهانه حمل و نقل استفاده نمایند که هزینه آن 40 تا 50 یورو در ماه است.

برخی از هزینه های جزئی حمل و نقل در دانمارک به شرح زیر است:

هزینه های جاری در دانمارک

منظور از هزینه های جاری، هزینه های مربوط به خدمات آب، برق، سیستم گرمایشی، سرمایشی و… است. برخی از هزینه های جاری در این کشور عبارتند از:

هزینه های متفرقه در دانمارک

دانشجویان همیشه باید هزینه هایی را بابت هزینه های متفرقه که عمدتا هزینه های ثابتی نیستند در نظر بگیرند. این هزینه برای اکثر دانشجویان ممکن است بین 30 تا 65 یورو در ماه باشد.

برخی از هزینه های متفرقه زندگی در دانمارک:

هزینه بیمه و درمان در دانمارک

هزینه بیمه درمان در دانمارک به عوامل بسیاری بستگی دارد. سن و نوع پوشش ها مهم ترین عاملی هستند که این هزینه را تعیین می کنند. به طور کلی می توان گفت میانگین هزینه بیمه و درمان بزرگسالان در دانمارک 130 کرون دانمارک در ماه و 1560 کرون دانمارک در سال است.

راهنمای جامع تحصیل و زندگی در کشور دانمارک

کار دانشجویی در دانمارک

بیشتر دانشجویانی که در دانمارک تحصیل می کنند، (چه دانشجویان دانمارکی، چه دانشجویان بین المللی) در کنار تحصیل به کار نیز می پردازند. چرا که کار در کنار تحصیل در دانمارک، علاوه بر اینکه به دانشجویان کمک می کند، بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند، باعث می شود پس از فارغ التحصیلی، شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل داشته باشند.

قوانین آلمان برای کار دانشجویان محدودیت هایی قرار داده است که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

قوانین کار دانشجویی در دانمارک

انواع کار دانشجویی در دانمارک

دانشجویان در دانمارک می توانند به کارآموزی یا شغلی نیمه وقت مشغول شوند. به طور کلی پیدا کردن کار در دانمارک برای دانشجویان امری آسان نیست و به احتمال زیاد شغل های دانشجویی پاره وقت برای تامین کل هزینه های زندگی یک دانشجو در این کشور، کافی نخواهند بود.

برخی دانشجویان در دانمارک به اندازه کافی خوش شانس هستند تا بتوانند شغی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. اما اکثر دانشجویان (به ویژه دانشجویان بین المللی که مهارت زبانی کافی ندارند.) در شغل های پاره وقت موجود در رستوران ها، بارها، بازاریابی تلفنی، پخش روزنامه و… مشغول می شوند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در دانمارک

 

دانشجویان بین المللی کجا می توانند دنبال کار دانشجویی در دانمارک باشند؟

برخی از دانشگاه های دانمارک بانک های شغلی آنلاین یا مراکز کاریابی مخصوص دانشجویان دارند. در صورتی که دانشگاهی که از آن پذیرش دریافت کرده اید می توانید از این امکان برای پیدار کردن کار دانشجویی در دانمارک استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از پورتال های شغلی نیز استفاده فرمایید تا شغل مورد نظر خود را بیابید.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند از بورسیه و کمک هزینه های مالی دانشگاه برای تحصیل در دانمارک استفاده کنند؟

بله دانشجویان بین المللی در حال حاضر می توانند برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور از طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی یا کمک هزینه های مالی استفاده کنند. برخی از بورسیه ها یا کمک هزینه های مالی برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

کشورهای دیگر

کشور یونان به پایتختی شهر آتن در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور دارای دانشگاه های متعددی است که برخی از آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. کشور یونان با آب و هوای مدیترانه ای مطلوب خود، غذاهای خوشمزه و هزینه های نسبتا پایین از مقاصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان […]

کشور هلند (Netherlands) سرزمینی کم ‌ارتفاع و هموار با 17 میلیون جمعیت است. مهاجران و خارجی ها یک پنجم این جمعیت را شامل می شوند. این امر در شهر آمستردام به عنوان محل زندگی 150 ملیت متفاوت، بسیار بیشتر قابل مشاهده است. سرانه درآمدی و میزان افراد تحصیل کرده در این کشور بالا است. کشور […]

کشور لهستان به پایتختی ورشو در مرکز اروپا واقع شده است و در همسایگی کشورهای آلمان، جمهوری چک، روسیه، لیتوانی، اسلواکی، بلاروس و از طریق شمال و دریای بالتیک با فنلاند و سوئد، قرار دارد. این کشور دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که همواره مورد تایید تاریخ نویسان بزرگ قرار گرفته است. جمعیت کشور لهستان […]

دسته :
برچسب ها : , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022