اسپانیا یک کشور مستقل است. این کشور از سال 1986 عضو اتحادیه اروپا می­باشد. اسپانیا به کشور آفتاب معروف است. کشور اسپانیا تقریبا تمام سطح شبه جزیره ا­ی ایبری در جنوب غربی اروپا را پوشش می­دهد. آب و هوای مدیترانه ­ای با تابستان­های گرم و خشک غالبا در کشور اسپانیا رایج است. اگر چه این کشور طبیعتی معتدل دارد اما آب و هوای مدیترانه­ای باعث شده تا اسپانیا در تابستان گرم و در زمستان سرد باشد. جمعیت اسپانیا کمتر از اکثر کشورهای اروپای غربی است. بومیان اسپانیا 80% از کل جمعیت کشور را تشکیل می­دهند. بسیاری از دانشجویان اروپایی و ایالات متحده هر ساله جذب دانشگاه­های اسپانیا می­شوند. 10 درصد دانشجویان در این کشور را دانشجویان بین ­المللی تشکیل می­دهند. اسپانیا کشوری زیبا با مردمان زیبا، تاریخی زیبا و جالب است.

آنچه دانشجویان باید از اسپانیا بدانند

شما به عنوان یک دانشجو در اسپانیا می­توانید دنیای خود را با تاریخ هیجان انگیز­ اش روشن کنید. در این قسمت سعی داریم تمام آنچه که شما به عنوان یک دانشجو بین­المللی در اسپانیا باید بدانید را ارائه دهیم.

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

هر ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل در یکی از 76 دانشگاه واقع در این کشور راهی اسپانیا می­شوند. آن­ها به دلایل متعددی به این کشور می­آیند. با این آگاهی که تحصیل در این کشور یک تجربه بی­نظیر و با آینده­ای روشن است. اسپانیا به دانشجویان بین­المللی خود فرصت ایجاد نگرش­ها و مفاهیم جدید در مورد زندگی را ارائه می­دهد. همچنین به دانشجویان دیدگاه تازه­ای نسبت به دنیای اطرافشان می­دهد. اسپانیا از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است و به همین دلیل، مجموعه کاملی را برای افرادی که از سرزمین­های بین المللی به این منطقه می آیند ارائه می­دهد. البته آموزش با کیفیت بالا یکی از دلایل اصلی برای تحصیل دانشجویان بین­المللی در اسپانیا است.

چرا باید در اسپانیا تحصیل کنیم؟

سیستم آموزش با کیفیت در اسپانیا

اسپانیا بدون توجه به رشته تحصیلی شما و فارغ از اینکه در کدام دانشگاه می­خواهید شرکت کنید، فرصتی عالی برای یادگیری به شما ارائه می­دهد. سیستم آموزشی به خوبی سازماندهی شده و به درستی اجرا شده است. این سیستم به گونه­ای طراحی شده است که بهترین فرصت­های یادگیری را برای دانشجویان  در تمام سطوح فراهم کند. اسپانیا سومین کشور پرطرفدار برای مطالعات بین‌المللی است. این کشور در واقع در کنار بریتانیا، ایتالیا و فرانسه، در میان انتخاب‌های برتر برای دانشجویان بین‌المللی از ایالات متحده قرار دارد. اسپانیا برای آماده­سازی تجربیات واقعی دانشجویان اهمیت زیادی قائل است . سیستم آموزش عالی آن نشان­ دهنده این تعهد است.

تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا

اکثر برنامه‌های تحصیلی در اسپانیا به زبان اسپانیایی هستند. اما شما می‌توانید برنامه‌ها و دوره‌های آموزش انگلیسی را نیز بیابید. اگر یک دانشجوی بین­المللی که نمی­تواند به زبان اسپانیایی صحبت کند، گزینه­ های متعددی برای تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی پیدا خواهید کرد. برخی از رشته­ها و برنامه­های تحصیلی در اسپانیا به دو زبان تدریس می­شوند. البته اگر از کشورهای غیرانگلیسی زبان باشید، دانشگاه­های اسپانیا ممکن است از شما مدرک زبان انگلیسی بخواهند.

اسپانیایی یاد بگیرید.

یکی از مزایای تحصیل در اسپانیا یادگیری زبان بومی آن­جا است. در حین تحصیل فرصت خوبی دارید تا با مهارت­های زبان اسپانیایی آشنا شوید. حتی اگر به زبان انگلیسی تحصیل می­کنید، می­توانید از دوره­های آموزش زبان اسپانیایی هم بهره ببرید. زبان اسپانیایی دومین زبان رایج در جهان است. با یادگیری این زبان فرصت­های شغلی مختلفی را در بازار کار ایجاد خواهید کرد.

می­توانید پس انداز کنید.

اسپانیا سهم عادلانه ­ای از شهرهای مقرون به صرفه برای زندگی دارد. به طور کلی، هزینه زندگی در اسپانیا نسبتا مقرون به صرفه است. به ویژه در مقایسه با پایتخت­ های متعدد اروپایی. هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه­های اسپانیا به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال، اگر تصمیم به اقامت در یکی از ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا داشته باشید. که معمولا جزء شهر­های کوچک‌تر هستند، می‌توانید با هزینه‌های ماهانه کمتری زندگی کنید. زندگی در مرکز شهر نیز تا حد زیادی گران‌تر است. اما اسپانیا به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را می‌دهد که در خوابگاه دانشجویی زندگی کنند. اما به طور کلی، حتی شهرهایی مانند مادرید یا بارسلونا نیز از نظر مالی با دانشجویان بین‌المللی مهربان خواهند بود. البته فرصت‌های اقتصادی زیادی برای دانشجویان وجود دارد، چه از نظر اقامت یا تفریح.

اسپانیا یک کشور آفتابی است.

آفتاب گرم اسپانیا هر ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می­کند. همین دلیل می­تواند اسپانیا را به یک مقصد عالی برای دانشجویان بین­ المللی تبدیل کند. در طول اقامت خود در اسپانیا می­توانید از آفتاب سواحل شگفت انگیز اش استفاده کنید. اسپانیا به عنوان آفتابی­ ترین کشور اروپا شناخته شده است. آب و هوای عالی آن، دوست­داران نور خورشید را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

کسب دانش جدید

در حین تحصیل چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. علاوه بر دروس دانشگاهی، فرهنگ، آداب و رسوم، سنت­ها، سبک­های معماری یا موسیقی را میتوانید یاد بگیرید. تنوع غذایی و معماری اسپانیایی می­تواند نظر شما را جلب کند. اسپانیا مکان مناسبی برای یادگیری است. با توجه به اینکه یکی از محبوب­ترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می­شود. حدود 195هزار دانشجو بین­المللی در سال 2019 تحصیلات خود را در اسپانیا ادامه داده ­اند.

افزایش دانشجویان بین­ المللی در اسپانیا

هر ساله به تعداد دانشجویان بین ­المللی اسپانیا افزوده می­شود. ایجاد ارتباطات و روابط بین­ المللی یکی از عوامل این موضوع است. این افزایش دانشجویان بین­ المللی دلیل خوبی برای تحصیل در اسپانیا می­باشد. همچنین برای دانشجویان جاه‌ طلبی که دائما علاقه‌مند به گسترش افق‌های خود و دستیابی به دیدگاه‌های جدید هستند.

تحصیل در اسپانیا

برخی از دانشگاه ­ها و کالج­ های برتر کشور اسپانیا

 

تحصیل در اسپانیا

تهیه مسکن برای دانشجویان اسپانیا

به عنوان یک دانشجو در یک کالج یا موسسه اسپانیا، داشتن مسکن مناسب برای اقامت شما ضروری است. سعی کنید قبل از رسیدن به کشور اسپانیا مسکن مناسب برای اقامت خود را فراهم کنید. چندین گزینه برای اقامت دانشجویان وجود دارد. هر کدام از این نوع اقامت­ها مزایا و معایبی دارد.

بسته به موقعیت مکانی شما، نوع مسکن و اقامت دانشجویی در دسترس است. همچنین هزینه­ های هر کدام از آن­ها می­تواند متفاوت باشند. انواع مختلف اقامتگاه­ ها به شرح زیر است:

اقامت در کنار خانواده­ های اسپانیایی

دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در کالج اسپانیا هستند، می­توانند با خانواده­های اسپانایی زندگی کنند. بسیاری از این فرصت­ها در دسترس دانشجویان است. زندگی در کنار این خانواده­­ ها می­تواند تجربه­ های با ارزشی را فراهم کند. این خاطرات را از خانواده­ های اسپانیایی به یادگار خواهید داشت.

اقامت در خوابگاه­ها در اسپانیا

بسیاری از کالج­ها و دانشگاه­ها در اسپانیا، خوابگاه و مسکن دانشجویی دارند. برقراری ارتباط و ملاقات با سایر دانشجویان می­تواند یک مزیت عالی برای شما باشد. همچنین زندگی مقرون به صرفه و ارزان را تجربه خواهید کرد. البته نزدیک بودن محل اقامت شما با دانشگاه و یا کالج یکی از عوامل کاهش هزینه­ های شماست.

پانسیون­های دانشجویی در اسپانیا

این پانسیون­ها مانند هتل­هایی هستند که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می­گیرند. از آن­ها میتوانید برای دوره­های 30 روزه تا یکساله استفاده کنید. البته این پانسیون­ها از خوابگاه­­ها گران­تر هستند. اما امکاناتی فراتر از خوابگاه دارند. اتاق خواب، آشپزخانه، خشکشویی، تلویزیون و تلفن مستقل جزء این امکانات هستند.

زندگی با هم­ اتاقی­ها

بسیاری از دانشجویان میتوانند با دیگر دانشجویان هم­ اتاق شوند. این کار باعث می­شود تا هزینه­ های زندگی را کاهش دهید. همچنین با وجود هم­ اتاقی­ها میتوانید بیشتر به معاشرت بپزدازید. اگر فردی اجتماعی هستید این مدل اقامت را به شما توصیه می­کنیم.

اجاره آپارتمان در خارج از دانشگاه در اسپانیا

برخی از دانشجویان ترجیح می­دهند خارج از دانشگاه زندگی کنند. در سطح شهر خانه­ ها و آپارتمان­ها برای شما در دسترس هستند. البته امکان دارد اجاره این آپارتمان­ها کمی دشوار باشد. بیشتر قراردادهای بین مالکان و شما توسط خود مالکان انجام می­شود. اما در شهرهای بزرگ­تر مانند مادرید میتوانید از مشاورین املاک استفاده کنید. آپارتمان­های شهرهای بزرگ اغلب قبلا اجاره شده و یا به سرعت پر می­شوند. بنابراین یک مشاور املاک کمک شایانی به شما می­کند.

مدارک مورد نیاز برای اجاره آپارتمان دانشجویی در اسپانیا

برای اجاره خانه و آپارتمان در سطح شهر باید مدارک مورد نظر را ارائه دهید. حتی برای استفاده از خوابگاه­ ها و پانسیون­ ها می­بایست این مدارک را همراه خود داشته باشید:

 

تحصیل در اسپانیا

هزینه­ های زندگی در اسپانیا

حضور در دانشگاه­ یا کالج در اسپانیا یک اتفاق در زندگی شما است. اتفاقی که تا پایان عمر فراموش نخواهید کرد. این کشور شگفت انگیز دارای فرصت­های یادگیری عالی است. به خاطر داشته باشید که آب و هوای مناسب و موقعیت­های شغلی بسیار، از ویژگی­های این کشور است. هزینه­ های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این موضوع واقعا به جایی که زندگی می­کنید و سبک زندگی ه­ایی که انتخاب می­کنید، بستگی دارد.

به جرات می­توان گفت که اگر می­خواهید مقرون به صرفه­ترین گزینه­های زندگی در اسپانیا را داشته باشید، باید به خارج از مادرید و بارسلونا بروید.

هزینه شهریه دانشگاه­های اسپانیا

هزینه­های تحصیل و شهریه در دانشگاه­ها و کالج­ های اسپانیا متفاوت  است. همچنین تنوع رشته­های تحصیلی می­توانند هزینه­ های شهریه را تغییر دهد. به طوری کلی ­می­توان گفت که تحصیل در دانشگاه­های دولتی اسپانیا سالیانه بین 680 تا 1280 یورو می­باشد. البته دریافت پذیرش از دانشگاه نیز برای داوطلبین هزینه ه­ای را به دنبال دارد. هزینه پذیرش متغیر است اما معمولا کمتر از 40 یورو است.

هزینه مسکن در اسپانیا

مبلغ اجاره­ای که برای اجاره خانه و  آپارتمان در اسپانیا می­پردازید با توجه به موقعیت مکانی شما است. البته محله و امکاناتی که انتخاب می­کنید هم تاثیر دارند. به عنوان مثال، متوسط ​​نرخ اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه در بارسلونا حدود 850 یورو است. در حالی که همان خانه در شهر مادرید به طور متوسط ​​1000 یورو در ماه اجاره داده می­شود. همچنین هزینه­ های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است متحمل شوید. از جمله تلفن، آب و برق، غذا و غیره که باید به آن توجه کنید.

هزینه خورد و خوراک در اسپانیا

در اسپانیا می­توانید با قیمتی مناسب، غذای خوب بخورید. اسپانیا دارای رستوران­های مناسبی است. البته رستوران­های به صرفه زیادی در دسترس شمما هستند. هزینه غذا برای هر نفر بین 6 تا 20 یورو می­باشد. این قیمت برای دانشجویان بسیار مناسب است. البته اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، قیمت مواد غذایی در اسپانیا بسیار مناسب است. شهرهای اسپانیا دارای بازار­های محلی بسیاری می­باشد. در این بازار­ها قیمت­ها بسیار معمولی و به صرفه هستند. قیمت رایج­ترین اقلام مواد غذایی را می­توان به شرح زیر ارائه کرد:

1لیتر شیر: 0.78 یورو

نان سفید تازه 500 گرم: 0.99 یورو

12 عدد تخم مرغ: 1.877 یورو

1 کیلوگرم مرغ تازه: 6 یورو

1 کیلوگرم گوشت گوساله: 10.38 یورو

1 کیلوگرم سیب زمینی: 1.51 یورو

1 کیلوگرم برنج: 1 یورو

1 کیلوگرم سیب: 1.73 یورو

1 کیلوگرم پیاز: 1.17  یورو

1 کیلوگرم گوجه: 1.63 یورو

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

اگر از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، می­توانید با قیمت های مناسب­تری تردد کنید. اما برخی از هزینه­ های حمل و نقل به شرح زیر است:

قیمت بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی محلی: 1.45 یورو

کارت بلیط معمولی یک ماهه: 40 یورو

هزینه پایه تاکسی: 3.50 یورو و برای هر 1 کیلومتر برابر با 1.29 یورو

قیمت هر لیتر بنزین: 1.29 یورو

هزینه های جاری در اسپانیا

هزینه­ های جاری مانند برق، آب و خدمات دیگر عموما از طریق خوابگاه ها و اقامتگاه­ها پرداخت می­شوند. درصورتی که از آپارتمان­های شخصی و خانه­ های اجاره­ای استفاده می­کنید، یک مبلغ حدودی به اجاره بها شما اضافه می­گردد.

هزینه های متفرقه در اسپانیا

هزینه­ هایی مانند سرگرمی، تفریح و حتی خرید لوازمی مانند لپ­تاپ، تبلت و تلفن هوشمند از این قبیل هزینه ­ها محسوب می­شوند. مطمنا گزینه‌های سرگرمی متناسب با نیازها و سلایق همه وجود دارد. موزه‌ها، باغ‌ وحش‌ها، بازارها، مراکز خرید، گالری‌های هنری و موارد دیگر در دسترس شما هستند. برخی از قیمت­ها از این قرارند:

باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال: 36.64 یورو

اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته): 11.88 یورو

بلیط سینما: 8 یورو

هزینه بیمه و درمان در اسپانیا

درمان و مراقبت­های بهداشتی یکی از بهترین خدمات موجود در اسپانیا است. تقریبا در تمام شهر­ها و مناطق اسپانیا می­توانید از بهترین بیمارستان­­ها استفاده کنید. پزشکان مجرب با تجهیزات پیشرفته و آخرین فناوری­های دنیا در خدمت مردم هستند. هزینه­ های درمان توسط دولت حمایت می­شوند که باعث کاهش هزینه­ ها می­شود. اگر فاقد هرگونه بیمه درمانی باشید، میانگین ویزیت پزشک 50 یورو هزینه دارد.

کار دانشجویی در اسپانیا

بسیاری از دانشجویان بین المللی در اسپانیا به صورت پاره وقت در کنار تحصیل کار می کنند تا به هزینه­ های تحصیل و زندگی خود کمک کنند. البته هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر به طور کلی معقول و نسبتا مقرون به صرفه است. اما بسیاری از دانشجویان نیاز به کسب درآمد دارند.

قوانین کار دانشجویی در اسپانیا

شرایط کار در اسپانیا در طول تحصیل برای اتباع اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متفاوت است. دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی می­توانند در طول تحصیل در اسپانیا کار کنند و درآمد کسب کنند. اما کارکردن دانشجویان باید به صورت پاره ­وقت باشد. یعنی هر دانشجو می­تواند تا 20 ساعت در هفته کار کند. شرایط کار در اسپانیا برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا عبارتند از:

تحصیل در اسپانیا

سوالات متداول در مورد تحصیل در اسپانیا

 

آیا می­توانم پس از فارغ التحصیلی با ویزای دانشجویی در اسپانیا کار کنم؟

ویزای دانشجویی شما پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا منقضی می شود. به این معنی که پس از فارغ التحصیلی نمی­توانید با ویزای دانشجویی در اسپانیا به کار خود ادامه دهید. اما کاری که می­توانید انجام دهید این است که حداقل 60 روز قبل از انقضای ویزای تحصیلی خود برای ویزای کار پس از تحصیل در اسپانیا درخواست دهید.

بعد از فارغ ­التحصیلی چه مدت زمان دارم تا به دنبال کار بگردم؟

ابتدا قبل از انقضا ویزای فارغ ­التحصیلی اقدام به اخذ ویزای کار کنید. به این ترتیب شما یک سال فرصت خواهید داشت تا در اسپانیا به دنبال کار بگردید. البته در این مدت اجازه کار نخواهید داشت.

چه شغل­ هایی خواهان بیشتری در اسپانیا دارند؟

کمبود مهارت­هایی در اسپانیا شامل مشاغلی مانند فناوری اطلاعات، پزشکی، مهندسی، تدریس یا فروش است. اکثر مشاغلی که اسپانیا با کمبود کارمند مواجه است، در مشاغل با مهارت بالا هستند.

 

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

کشورهای دیگر

کشور یونان به پایتختی شهر آتن در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور دارای دانشگاه های متعددی است که برخی از آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. کشور یونان با آب و هوای مدیترانه ای مطلوب خود، غذاهای خوشمزه و هزینه های نسبتا پایین از مقاصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان […]

کشور هلند (Netherlands) سرزمینی کم ‌ارتفاع و هموار با 17 میلیون جمعیت است. مهاجران و خارجی ها یک پنجم این جمعیت را شامل می شوند. این امر در شهر آمستردام به عنوان محل زندگی 150 ملیت متفاوت، بسیار بیشتر قابل مشاهده است. سرانه درآمدی و میزان افراد تحصیل کرده در این کشور بالا است. کشور […]

کشور لهستان به پایتختی ورشو در مرکز اروپا واقع شده است و در همسایگی کشورهای آلمان، جمهوری چک، روسیه، لیتوانی، اسلواکی، بلاروس و از طریق شمال و دریای بالتیک با فنلاند و سوئد، قرار دارد. این کشور دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که همواره مورد تایید تاریخ نویسان بزرگ قرار گرفته است. جمعیت کشور لهستان […]

دسته :
برچسب ها : , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022