کشور ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی به‌ خصوص در رشته‌های هنر، معماری و پزشکی است. ایتالیا جزو کشورهای کم‌هزینه برای تحصیل نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. تحصیل در دانشگاه های برتر ایتالیا نیازمند اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا می باشد همچنین با دریافت بورسیه‌های تحصیلی متنوعی همچون بورسیه استانی ایتالیا می‌تواند مهاجرتی کم‌هزینه را برای شما به ارمغان آورد. همچنین شما می‌توانید با چند سال تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی و در دانشگاه‌های برتر این کشور، رزومه‌ تحصیلی خود را قوی کنید و کشور ایتالیا را پلی مناسب و مستحکم برای رسیدن به سایر کشورها مثل آمریکا، کانادا و…. قرار دهید.

کشور ایتالیا شامل ۲۰ منطقه است. که با ادغام آداب و رسوم این ۲۰ منطقه غنی ترین فرهنگ های کره خاکی را در خود جای داده است . به عنوان یک سرزمین واقع در قلب جنوب اروپا دارای مناظر جذاب بسیار زیادی است از جمله: از پیست های آلپ در شمال تا سواحل مدیترانه در جنوب، از شهر جذاب ونیز تا پیزا وجود انواع فستیوال ها و همه این ها در کنار هم باعث شده است که شما احساس کنید گویی در یک موزه آثار لوکس و مناظر زیبا مشغول به تحصیل هستید.اگر فکر میکنید ایتالیا مقصد خوبی برای ادامه تحصیل شماست حتما در ادامه با ما باشید تا دانشگاههای معتبر کشور  ایتالیا را به شما معرفی کنیم.

 

دانشگاه های دولتی ایتالیا

برترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا عبارتند از:

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان

این دانشگاه دارای هفت دانشکده است که در میلان و در سایر شهرهای نزدیک ایتالیا قرار دارند: لکو، کرمونا، مانتوا و پیاچنزا بوسیوا و لئوناردو. فهرست فارغ‌التحصیلان برجسته دانشگاه پلی‌تکنیک میلان Politechnico di Milano قابل توجه است و شامل متخصصان مشهوری مانند رنزو پیانو و آلدو روسی (هر دو برنده جایزه پریتزکر) و جولیو ناتا (برنده جایزه نوبل در شیمی) است.

دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌‌های ایتالیا است که در سال ۱۰۸۸ تاسیس شده‌است. دانشگاه بولونیا با جامعه دانشجویی به تعداد ۹۰۲۹۱ نفر، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایتالیا است. این دانشگاه یک دانشگاه دانشج محور محسوب می‌شود.

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا با بیش از ۷۰۰ سال سابقه، بیش از ۱۱۷۰۰۰ دانشجو، ۳۳۰۰ استاد، ۲۲۰۰ مسئول، تکنسین و کتابدار و بیش از ۱۵۰۰ کارمند در بیمارستان‌های دانشگاهی خود است. دانشگاه ساپینزا رم، بزرگترین دانشگاه اروپا است. هدف دانشگاه ساپینزا کمک به توسعه جامعه تحصیلی از طریق تحقیق، آموزش با کیفیت و همکاری بین‌المللی است. دانشگاه ساپینزا به دلیل تحقیقات و کیفیت آموزشی خود در میان اولین دانشگاه‌های ایتالیا قرار دارد.

 

تحصیل در ایتالیا

دانشگاه پادوا ایتالیا

دانشگاه پادوآ یکی از ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان است که به‌عنوان بهترین دانشگاه ایتالیا به دلیل کیفیت تدریس نیز شناخته‌ می‌شود. شهریه های دانشگاه پادوآ در مقایسه با سایر دانشگاه های برتر بسیار رقابتی است همچنین این دانشگاه بورسیه‌هایی مبتی‌بر شایستگی‌های فردی دانشجویان ارائه می‌دهد.
دانشگاه میلان: دانشگاه میلان که در سال ۱۹۲۴ تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی است که تدریس با کیفیت بالا را در تمام سطوح در طیف گسترده ای از رشته‌ها ارائه می‌دهد. این دانشگاه در طول سال‌ها، موفق شده‌است ترکیبی ماهرانه از سنت و نوآوری را حفظ کند و با نیازهای یک جامعه در حال رشد سازگار شود.دانشگاه میلان به عنوان یکی از برترین مؤسسات بین‌المللی از نظر بهره‌وری علمی، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را ارائه می‌دهد. روابط دانشگاه میلان با دنیای تجارت، آن را به منبعی مهم در زمینه اجتماعی-اقتصادی تبدیل کرده است. دانشگاه میلان برترین دانشگاه ایتالیا در اکثر رتبه‌بندی‌های بین‌المللی است و تنها دانشگاه ایتالیایی در بین ۲۱ موسسه معتبری است که به لیگ دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا (LERU) تعلق دارند.

دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا یکی از مشهورترین موسسات آموزشی در ایتالیا است که دارای ۲۰ دپارتمان است و مراکز تحقیقاتی سطح بالایی در بخش‌های کشاورزی، فیزیک، علوم کامپیوتر، مهندسی، پزشکی و دامپزشکی دارد. اگرچه به طور رسمی این دانشگاه در سال ۱۳۴۳ تأسیس شد، اما مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد دانشگاه پیزا از قرن یازدهم فعال بوده است. همچنین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تجربه و دانش بالایی در زمینه رشته تحصیلی خود کسب می‌کنند.

دانشگاه ناپل ایتالیا

هدف از تاسیس این دانشگاه رقابت با دانشگاه‌های شمال ایتالیا، به ویژه دانشگاه‌های بولونیا و پادوآ بود. دانشگاه ناپل یکی از دانشگاه‌های مدرن است که پس از دانشگاه بولونیا و پادوآ در رتبه قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا قرار دارد.
دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل: دانشگاه ویتا، یک دانشگاه فعال در شهر میلان، پرجمعیت‌ترین و بین‌المللی‌ترین شهر ایتالیا است. این دانشگاه در حال حاضر شامل یک دانشکده پزشکی، یک دانشکده روانشناسی، یک دانشکده فلسفه، یک موسسه تحقیقاتی معتبر بین‌المللی، و یک پارک علمی است که امکان تعاملات بی‌نظیر را فراهم می کند. این دانشگاه دارای ۲۶ دانشکده تخصصی پزشکی در داخل است. دانشگاه ویتا سالوت دارای دو سالن دانشجویی است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد مکانی برای اقامت در محوطه دانشگاه داشته باشند.

دانشگاه ترنتو ایتالیا

کیفیت تحقیق و تدریس و بین‌المللی شدن اولویت‌های اصلی دانشگاه به همراه خدمات عالی متناسب با نیازهای دانشجویان است. دوره‌های مختلف کارشناسی ارشد و دکترا ر این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022