آلمان دارای سیستم آموزشی با کیفیت بالا بوده و بسیاری از دانشگاه‌های آلمان در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. آلمان در بین ده مقصد محبوب تحصیلی در سطح جهان قرار دارد. دانشگاه‌ های برتر آلمان هرساله سبب می‌شوند افراد زیادی جهت تحصیل در آلمان جذب شوند. آلمان در آوریل ۲۰۲۲، نرخ بیکاری را ۳ درصد اعلام کرده است و بعد از اتمام تحصیل به راحتی می‌توانید شغل مورد نظر خود را در آلمان پیدا کنید. لازم است بدانید که دانشگاه‌های برتر آلمان در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در آلمان و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در آلمان قرار دارند و چنانچه قصد دارید بعد از پایان تحصیلات خود به ایران برگردید، برای معادل‌سازی مدارک خود دچار مشکل نمی‌شوید.

بالا بودن سطح سیستم آموزشی، اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاهی و پایین بودن هزینه های تحصیل در حد رایگان و همچنین اعطای بورسیه های تحصیلی موجب شده است تا مهاجران تحصیلی این کشور را در فهرست اول مقاصد مهاجرت خود قرار دهند. دارا بودن رتبه و رنکینگ بسیاری از دانشگاه های آلمان در زیر 100 و تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی، تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف و رشته های متنوع تحصیلی و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان این کشور را در فهرست 5 کشور برتر برای مهاجرت تحصیلی قرار داده است.

 

بهترین دانشگاه های حقوق آلمان

دانشجویان برای تحصیل در رشته های علوم انسانی در آلمان باید دیپلم انسانی نیز داشته باشند. رشته هایی مانند حقوق، علوم سیاسی، فلسفه و… هر کدام الزامات خاصی دارند. مثلا برای اینکه شما بتوانید در دانشگاه فلسفه آلمان پذیرش دریافت کنید، باید با توجه به مقطع تحصیلی تان، حداقل نمره زبان و معدل را داشته باشید تا بتوانید درخواست بدهید. دانشجویان پس از اینکه در رشته حقوق تحصیل کردند و فارغ التحصیل شدند، باید آزمون هایی را بدهند تا بتوانند به عنوان وکیل در آلمان مشغول به کار شوند. بهترین دانشگاه های آلمان در رشته حقوق به شرح زیر هستند:

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه کلن

دانشگاه مونستر

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه فرانکفورت

دانشگاه نورنبرگ

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فنی مونیخ (Technische Universität München)

این دانشگاه در مجموع دارای ۱۵ دانشکده مختلف است که بیش از ۴۲،۷۰۵ دانشجو در تمام مقاطع مشغول به تحصیل در آن‌ها هستند. از این آمار ۳۲ درصد را محصلان خارجی شامل می‌شوند. این دانشگاه ۵۶۶ استاد و کارکن دارد که هدف آن‌ها تدریس باکیفیت بالا برای دانشجویانی که می‌خواهند در شغل رؤیایی خود پیشرفت کنند است.

ماموریتی که این دانشگاه برای خود در نظر گرفته براساس این شعار است که “ما بر روی استعدادها سرمایه گذاری می کنیم و دانش سودی است که به دست می آوریم”. رشته های درسی ارائه شده در دانشگاه صنعتی مونیخ به شرح زیر است:

معماری
شیمی
علوم کامپیوتر
مهندسی سازه، خاک و محیط زیست
هوانوردی، هوافضا و نقشه برداری
مهندسی مکانیک
مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر
ریاضیات
فیزیک
تربیت بدنی و علوم درمانی
اقتصاد
پزشکی

 

دانشگاه المان

دانشگاه روپرخت کارل در هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg)

این دانشگاه سابقه ای طولانی به عنوان یک موسسه آموزشی و پژوهشی بین المللی دارد و رشته های تحصیلی مختلفی را نیز ارائه می کند. دانشگاه روپرخت-کارل با ارائه کیفیت بالای آموزشی در یک محیط دوستانه و با هدف توسعه دانش و مهارت های دانشجویانش، آنها را برای آینده آماده می کند. دانشگاه هایدلبرگ بر تساوی موقعیت های تحصیلی بین مردان و زنان تمرکز دارد و اجتماعی از افراد مختلف را تشکیل داده است. رشته های ارائه شده در این دانشگاه برای کسانی که به دنبال تحصیل کارشناسی و همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان هستند، عبارتند از:

علوم زیستی
شیمی و زمین شناسی
ریاضیات و علوم کامپیوتر
فیزیک و نجوم
مطالعات رفتاری و فرهنگی
علوم اجتماعی و اقتصاد
حقوق
زبان های مدرن
فلسفه
پزشکی

 

دانشگاه تکنولوژی برلین (Berlin Institute of Technology)

این دانشگاه اولین دانشگاه در آلمان است که عنوان تکنولوژی را به خود گرفته است. دانشگاه برلین در سال ۱۸۸۴ تاسیس شد. هیات علمی این دانشگاه دارای ۸ عضو برنده جایزه نوبل می‌باشد.

دانشگاه TU Berlin، عضو شبکه مدیران برتر صنعتی اروپا است. این انجمن بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین موسسه فناوری کشور آلمان است. این انجمن امکان تبادل دانشجو بین دانشکده‌های برجسته مهندسی را فراهم می‌کند.

تقریبا ۲۰ درصد از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده‌اند. این دانشجویان از ۱۳۰ کشور مختلف جهان به این دانشگاه مهم، برای ادامه تحصیل آمده‌اند. دانشگاه برلین میان دانشگاه‌های دیگر، بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی را دارد.

تحصیل در دانشگاه برلین به دو زبان انگلیسی و آلمانی است و دانشجویان باید مدرک زبان خود را به دانشگاه ارائه بدهند. سالانه بیش از ۳۶ هزار دانشجو، موفق به اخذ پذیرش در این دانشگاه در رشته‌های مختلف می‌شوند.

دانشگاه برلین در در فهرست بهترین دانشگاه‌های آلمان، جایگاه هشتم را دارد.

 

دانشگاه صنعتی آخن (RWTH Aachen University)

دانشگاه صنعتی آخن (Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen) در سال ۱۸۷۰ در شهر آخن آلمان تاسیس شد. این دانشگاه با بیش از ۴۰۰۰۰ دانشجو در ۱۱۵۵ رشته، بزرگ‌ترین دانشگاه آلمان در رشته‌های فنی مهندسی یه شمار می‌آید.

دانشگاه آخن دارای ۲۶۰ دپارتمان در ۹ دانشکده است. این موسسه علمی و برجسته در اروپا هر ساله برای ۴۵۸۸۴ دانشجو در ۱۵۴ دوره تحصیلی، پذیرش تحصیلی صادر می‌کند. ۱۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. بیشتر این دانشجویان از کشورهای چین، هند، ترکیه، ایران و لوکزامبورگ هستند.

 

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ (Albert-Ludwigs-Universität Freiburg)

این دانشگاه که در سال 1457 تاسیس شد، مجموعه متنوعی از برنامه های تحصیلی ایده آل برای مطالعات بین رشته ای و نوآورانه را ارائه می کند. دانشجویان این دانشگاه می توانند تمامی نیازهای دنیای امروز را تحت نظر کارشناسان معروف حوزه خود به دست آورند. دانشگاه فرایبورگ از جمع گرایی، تبادلات بین المللی و روشن فکری استقبال می کند و بهترین شرایط را برای پژوهش، آموزش، مدیریت و ادامه تحصیل در شرایطی دوستانه و برابر فراهم می کند. می توانید در رشته های زیر در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید:

حقوق
اقتصاد و علوم رفتاری
علوم انسانی
زبان شناسی
زیست شناسی
فیزیک و ریاضیات
شیمی و داروسازی
پزشکی
محیط زیست و منابع طبیعی
مهندسی

 

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt-Universität zu Berlin)

از حدود ۳۵۴۷۵ دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاه ۵۶۱۰ نفر دانشجوی بین‌المللی هستند. حدود ۴۲۰ استاد و بیش از ۱۹۰۰ دستیار در دانشگاه هومبولت برلین تدریس و تحقیق می‌کنند. حدود ۱۸ درصد از کادر علمی این دانشگاه خارجی هستند، به این روش دانشجویان از تدریس باکیفیت و با دیدگاه بین‌المللی بهره می‌برند. رشته‌های تحصیلی زیر در این دانشگاه یاد داده می‌شوند:

• حقوق
• فرهنگ، علوم اجتماعی و آموزش
• علوم زیستی
• ریاضیات و علوم طبیعی
• فلسفه
• زبان‌شناسی و ادبیات
• الهیات
• تجارت و اقتصاد
• پزشکی

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022