ایتالیا قلب گردشگری اروپا و رتبه هشتم اقتصاد در دنیا از نظر میزان تولید ناخالصی واقع در بخش اروپای جنوبی و غربی و دریای مدیترانه می‌باشد که به عنوان یک مقصد محبوب برای گردشگری، تحصیل، اشتغال و مهاجرت تحصیلی، کاری و… تلقی می‌شود. پایتخت ایتالیا شهر رم است و از دیگر شهرهای مهم آن می‌توان به میلان، فلورانس، ونیز، ناپل و… اشاره کرد. واحد پول این کشور یورو بوده و جمعیت آن طبق آخرین برآورد 60 میلیون و 400 هزار نفر می‌باشد که دارای رتبه 5 از نظر جمعیت در اروپا و رتبه 23 را در جهان داراست. این کشور دارای مساحت 301230 کیلومتر مربع بوده، زبان رسمی آن ایتالیایی و دین رسمی در ایتالیا با آمار 93.9 درصد مسیحیت می‌باشد. کشور ایتالیا دارای دانشگاه های دولتی و ممتاز بسیار معتبر و بی نظیر مانند دانشگاه‌ های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان، تورین با رتبه های جهانی بالا می باشد.

جهت تحصیل در ایتالیا می توانید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی تحصیل کنید. در نهایت قبل از درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید دوره های زبان ایتالیایی و گرفتن نمره قبولی در آزمون های مرتبط که برگزار می شود را بگذرانید.کافی است کتاب های Espresso را مطالعه کنید و برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا به زبان ایتالیایی اقدام نمایید. تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف از طریق سفارت ایتالیا صورت می گیرد.

مزایای تحصیل در ایتالیا

1- دانشگاه‌های سطح بالا و باسابقه ایتالیا

دانشگاه بولونیا که قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا است در ایتالیا قرار دارد. ایتالیا یکی از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین تمدن‌های دنیا را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر اگر نگاهی به رتبه‌بندی بهترین دانشگاه های جهان بیندازید، ایتالیا نمایندگان پرتعدادی در این لیست دارد. اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا به این معنا است که با تحصیل در این کشور می‌توانید مسیر کار و تحصیل در سایر کشورهای دنیا را هم برای خود هموار کنید.

۲- هزینه پایین تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا به مراتب از تحصیل در کانادا، آمریکا و استرالیا ارزان‌تر است. دانشگاه‌های ایتالیا به نسبت بیشتر کشورهای اروپا هم شهریه کمتری دارند. علاوه بر این برای تحصیل در ایتالیا می‌توانید از انواع بورسیه تحصیلی استفاده کنید. بعضی از این بورسیه‌ها فقط هزینه تحصیل و بعضی دیگر هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش می‌دهند. در بخش‌های بعدی انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا و شرایط اخذ هر کدام را توضیح می‌دهیم.

۳- امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

ایتالیا با ۹۵ دانشگاه بین‌المللی امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. در این کشور بیش از ۱۹۵ برنامه تحصیلی آموزش عالی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و به جز رشته‌های هنری برای سایر رشته‌ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا برای متقاضیان وجود دارد.

۴- امکان انجام کار دانشجویی در ایتالیا

در ایتالیا هر دانشجو اجازه دارد ۲۰ ساعت (تا ۴۰ ساعت در تعطیلات دانشگاه) در هفته حین تحصیل کار کند. کار حین تحصیل در ایتالیا به شما کمک می‌کند بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تامین کرده یا مبلغی را برای آینده پس‌انداز کنید. علاوه بر این، کار دانشجویی در ایتالیا باعث بهتر شدن رزومه شما می‌شود که این موضوع در آینده برای پیدا کردن کار در این کشور به شما کمک خواهد کرد.

۵- امکان سفر به تمام کشورهای حوزه شنگن با تحصیل در ایتالیا

ایتالیا جزو کشورهای حوزه شنگن محسوب می‌شود و در نتیجه با ویزای این کشور می‌توانید بدون نیاز به دریافت دوباره ویزا، به سایر کشورهای حوزه شنگن (فرانسه، آلمان و…) سفر کنید. به عبارت دیگر حین تحصیل در ایتالیا گزینه‌های زیادی برای تفریح و گردشگری پیش روی شما خواهد بود.

۶- فرصت پیدا کردن کار پس از تحصیل در ایتالیا

کسانی که در ایتالیا یک مقطع تحصیلی را به پایان می‌رسانند، پس از پایان تحصیل برای پیدا کردن کار فرصت خواهند داشت. این در حالی است که مهاجرت کاری مستقیم به ایتالیا برای افرادی که تابعیت کشورهای اروپایی را ندارند بسیار سخت و تقریبا غیرممکن به حساب می‌آید. پیدا کردن کار پس از تحصیل در ایتالیا مسیر شما برای رسیدن به اقامت دائم این کشور را هموار می‌کند. برای کار پیدا کردن محدود به ایتالیا نیستید و تحصیل در ایتالیا شانس شما را برای پیدا کردن کار در سایر کشورهای اروپایی نیز بالا می‌برد.

 

تحصیل در ایتالیا

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا چگونه است؟

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، در مجموع شامل پنج موضوع کلی می‌شود:

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا چگونه است؟

برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا، لازم است به چهار شرط مهم توجه کنید: سن، معدل، مدرک زبان و رزومه کاری.

شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

برای متقاضیان مقطع کارشناسی: حداکثر 30 سال.
برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد: حداکثر 36 سال.
برای متقاضیان مقطع دکتری: حداکثر 40 سال.

توجه داشته باشید که هرچقدر سن شما کمتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش خواهید داشت. اما اگر دارای سن و سال بالاتری هستید، باز هم ناامید نشوید. چرا که ارائه رزومه و سابقه کاری قوی و مرتبط (همراه با بیمه تامین اجتماعی) شانس شما را بالا خواهد برد.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، شما به مدارک زیر نیاز دارید:

پذیرش معتبر
مدارک هویتی: شامل شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی، گواهی سوء پیشینه و عکس.
مدارک تحصیلی: شامل دیپلم و مدارک دانشگاهی به همراه ریز نمرات.
رزومه قوی و مناسب و مورد تایید سفارت
انگیزه نامه قوی و مناسب
گواهی معتبر سوابق کاری (همراه با بیمه تامین اجتماعی)
گواهی تمکن مالی (ریالی) معادل ۸٬۰۰۰ یورو، که باید به مدت ۱۰ روز در حساب شما و در یکی از بانک‌های ایران باشد. به یاد داشته باشید که برای تمدید ویزای تحصیلی خود، باید این تمکن مالی را مجدداً شارژ کنید.
مقالات معتبر منتشر شده (در صورت وجود)
اسناد پروژه‌های معتبر تحقیقاتی انجام شده (در صورت وجود)

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022