رایگان بودن تحصیل، پایین بودن نرخ بیکاری و وجود فرصت های شغلی فراوان موجب شده است تا متقاضیان ایرانی رشته های تحصیلی در آلمان را برای تحصیل در این کشور را انتخاب کنند. رشته های تحصیلی مهندسی، دندانپزشکی و داروسازی، مدیریت، علوم اجتماعی، ارتباطات، کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار، رشته های هنری و تحصیل پزشکی در آلمان ، از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان محسوب می شوند. در ادامه به بررسی دقیق رشته های پرطرفدار در کشور آلمان می پردازیم.

 

رشته های پرطرفدار در آلمان

رشته های مهندسی و مدیریت و کامپیوتر از رشته های پرطرفدار در کشور آلمان محسوب می شوند و سالانه بسیاری از متقاضیان ایرانی برای تحصیل در این رشته های تحصیلی در آلمان راهی این کشور می شوند. رشته های پرطرفدار در آلمان عبارت است از:

رشته های تحصیلی مهندسی با حدود 71352 دانشجوی در حال تحصیل
رشته های تحصیلی مدیریت بازرگانی با حدود 52168 دانشجوی در حال تحصیل
رشته های تحصیلی علوم انسانی با حدود 37619 دانشجوی در حال تحصیل
رشته های تحصیلی علوم ریاضیات و کامپیوتر با حدود 29748 دانشجوی در حال تحصیل
رشته های تحصیلی هنر با حدود 24412 دانشجوی در حال تحصیل

 

بهترین رشته تحصیلی در آلمان

کشور آلمان در رشته پزشکی از برترین کشورهای جهان محسوب می شود. دارا بودن دانشگاه های پزشکی معتبر در سطح جهان، دارا بودن رتبه های جهانی QSدانشگاه های پزشکی و مورد تأیید بودن مدرک پزشکی این کشور در همه کشورها موجب شده است تا از میان بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان، رشته پزشکی به بهترین رشته تحصیلی در آلمان برای متقاضیان بین المللی تبدیل شود.

 

آلمان

 

رشته های مورد نیاز در آلمان

اطلاع از رشته های مورد نیاز در آلمان برای افرادی که قصد تحصیل، کار و یا حتی سرمایه گذاری در آلمان را دارند از جهات مختلف می تواند بسیار مهم بوده و در تصمیم گیری آنها تاثیرگذار باشد. دانشجویان با بررسی این موضوع می توانند با یک انتخاب رشته درست بهترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی آلمان را شناسایی کرده و با تحصیل در آن شرایط ایده آلی را برای کار پس از تحصیل و در ادامه دریافت اقامت آلمان و پاسپورت آلمان فراهم نمایند. با توجه به اینکه کشور آلمان نرخ رشد جمعیت پایینی دارد و جمعیت فعلی آن رو به پیر شدن است این کشور می تواند مقصد مناسبی برای دانشجویان باشد. ضمن اینکه نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و همواره نیاز به نیروی کار ماهر در این کشور وجود دارد پس این کشور می تواند مقصد مناسبی برای نیروی کار ماهر نیز باشد.

با توجه به بررسی های انجام شده کشور صنعتی آلمان با توجه به اینکه قول صنعت اروپا محسوب می شود همواره به نیروهایی که به رشته های فنی و مهندسی تسلط داشته باشند احتیاج دارد. البته این تنها نیاز کشور آلمان نیست و این کشور در حوزه سلامت نیز از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است و به همین منظور رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز می توانند جزو رشته های جذاب در آلمان به حساب آیند.

 

ددلاین دانشگاه های آلمان

ددلاین (deadline) به معنای زمان پایان یک فعالیت است و فعالیت مورد نظر باید تا آن تاریخ پایان یابد. ددلاین دانشگاه، به معنای تاریخی است که دانشگاه به دانشجو فرصت می دهد تا مدارک خود را ارائه دهد و درخواست پذیرش را ثبت کند. بهترین زمان برای اپلای دانشگاه های کشور آلمان و به طور کلی تمام دانشگاه های دنیا، آغاز بازه ثبت نام است و دانشجو در این زمان معمولا شانس بیشتری برای پذیرش دارد.

ددلاین دانشگاه های کشور آلمان در ترم تحصیلی تابستان و زمستان یا فصل های دیگر سال با هم فرق دارد. معمولا ددلاین ترم های زمستانی در اغلب رشته ها، ۱۵ جولای و ددلاین ترم های تابستانی ۱۵ ژانویه می باشد. به طور معمول زمان پذیرش دانشگاه های این کشور، چند ماه قبل از شروع ترم تحصیلی است.

 

بهترین رشته های تحصیلی و دانشگاه های مهندسی در آلمان

رشته های تحصیلی مهندسی از بهترین رشته تحصیلی در آلمان محسوب می شوند. مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مهندسی خودرو از رشته های پرطرفدار در آلمان در حوزه مهندسی محسوب می شوند. از برترین دانشگاه های مهندسی آلمان که در رتبه بندی های برترین دانشگاه های جهانQS دارای رتبه های زیر 100 می باشند، موارد زیر را می توان نام برد:

دانشگاه صنعتی مونیخ
دانشگاه RWTH
KARLSRUHE

 

بهترین رشته های تحصیلی و دانشگاه های مهندسی شیمی در آلمان

بالا بودن اعتبار علمی دانشگاه های مهندسی شیمی و پایین بودن هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها از جمله مزیت های تحصیل در رشته های پرطرفدار در آلمان در حوزه مهندسی شیمی در آلمان می باشد. از دانشگاه های مهندسی شیمی دارای رتبه های برتر و جهانی آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

دانشگاه فنی مونیخ در رتبه جهانی زیر 50
دانشگاه اشتوتگارت
دانشگاه RWTH آخن
دانشگاه فنی KARLSRUHE

 

بهترین رشته های تحصیلی  و دانشگاه های مهندسی عمران در آلمان

بالا بودن سطح آموزشی دانشگاه های مهندسی، بالا بودن کیفیت و سیستم آموزشی تحصیلی، مدرک مورد اعتبار و باارزش از مزیت های تحصیل در رشته های مهندسی عمران می باشد. از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان رشته های مهندسی عمران را می توان نام برد. از برترین دانشگاه های مهندسی عمران آلمان دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

دانشگاه فنی KARLSRUHE
دانشگاه RWTH آخن
دانشگاه فنی مونیخ
دانشگاه اشتوتگارت
دانشگاه لایب نیتس هانوفر

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022