آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است. این کشور ترکیبی منحصر به فرد از دانشگاه های عالی و کیفیت بالای آموزشی را ارائه می دهد و در زمره بسیاری از کشورهای محبوب برای تحصیل مانند انگلستان، هلند و اتریش قرار می گیرد. در آلمان به طور کلی می توانید به طور رایگان در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. تقریباً در آلمان 300 دانشگاه دولتی وجود دارد و در کل بیش از 1000 رشته تحصیلی وجود دارد، بنابراین گزینه های زیادی برای تحصیل در آلمان دارید. به عنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای حال حاضر دنیا و به دلیل نیاز به نیروی کار متخصص و تضمین تقریبی کار پس از تحصیل در آلمان، آلمان به یکی از بزرگترین کشورهای درخواست کننده به جهت تحصیل برای بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه ­های دولتی آلمان

دانشگاه ­های دولتی همان مراکزی هستند که نامشان را می ­توان در لیست دانشگاه های رایگان در آلمان مشاهده کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که رایگان بودن دانشگاه ­ها در آلمان به معنای پرداخت هیچ­گونه هزینه ای نیست. به هر حال یک دانشجو باید توانایی تأمین مبلغی در حدود ششصد هزار یورو در ماه را برای امرار معاش و گذران زندگی دانشجویی خود داشته باشد.

این مبلغ صرف هزینه­ هایی مانند تغذیه، مراقبت ­های بهداشتی و سلامتی، سکونت، سفر، خرید لوازم جانبی مانند کتاب و … می­ شود. طبق این موارد یک دانشجوی خارجی باید آماده پرداخت مبلغی معادل با 8 هزار یورو در سال بابت هزینه ­های زندگی خود باشد حتی اگر دانشگاه محل تحصیل خود را از میان لیست دانشگاه های رایگان در آلمان انتخاب کرده باشد.

البته در همان قدم اول و برای گرفتن ویزا تحصیلی المان ، فرد باید توانمندی مالی خود را برای اداره امور مالی خویش در آلمان از یکی از راه ­های زیر به اثبات سفارت آلمان برساند:

داشتن یک حامی مالی در آلمان (دوست یا خویشاوند) که مدرکی مبنی بر حمایت مالی شما را ارائه دهد.

افتتاح یک حساب بانکی در یکی از بانک ­های آلمان که مبلغی به میزان 8 هزار یورو در آن موجود باشد.

 

شرایط پذیرش رایگان دانشگاه های آلمان

دلیل این که دانشجویان آلمان را برای تحصیل انتخاب می‌ کنند، بسیار روشن و واضح می باشد. این کشور دانشگاه هایی دارد که دارای سیستم آموزشی رایگان و یا بهتر است بگوییم سیستم آموزشی مقرون به صرفه می باشند. دانشجو می تواند متناسب با علایق خود یکی از آن ها را برای رسیدن به موفقیت انتخاب کند. شما می توانید برای تقویت و توسعه مهارت های خود و همچنین برای دریافت بهترین مدرک جهانی وارد دانشگاههای رایگان آلمان شوید. دانشگاههای رایگان آلمان نسبت به دانشگاه های خصوصی آلمان شرایط متفاوتی را برای پذیرش تعیین نموده اند. در واقع دانشجویانی که طالب تحصیل در دانشگاههای رایگان آلمان هستند، باید الزامات متفاوتی را برآورده کنند. آن ها باید رزومه خاصی نسبت به دانشجویانی که طالب تحصیل در دانشگاه های خصوصی می‌ باشند، داشته باشند. به عنوان مثال دانشجویان طالب تحصیل در دانشگاههای رایگان آلمان باید حتماً به افزایش اطلاعات خود در خصوص زبان آلمانی بپردازند. آن ها باید به این زبان مسلط شوند. اولین قدم برای تحصیل در دانشگاههای رایگان آلمان ارائه مدرک زبان آلمانی در حد C1 می باشد. طبق آمار به دست آمده، دانشجویان بین المللی نمی توانند در حد C1 آلمانی سطح زبان خود را بهبود ببخشند. معمولاً آن ها مدرک زبان المانی در سطح B1 ارائه می دهند. البته دانشجویانی که تصمیم دارند بر دروس‌ کارشناسی تمرکز کنند، باید حداقل مدرک B1 ارائه دهند، ولی دانشجویانی که مایلند بعد از دریافت مدرک کارشناسی وارد دانشگاههای رایگان آلمان شوند، باید مدرک B1 و یا B2 ارائه دهند. بعلاوه دانشجویانی که مایلند بعد از دریافت مدرک ارشد وارد دانشگاههای رایگان آلمان شوند و درجه دکترا را در دانشگاه های آلمان بخوانند، باید مدرک زبان آلمانی در حد C1 ارائه دهند. همچنین شما میتوانید با در دست داشتن پذیرش دانشگاه مورد نظر در دوره های آلمانی این کشور در این کشور بهرمند شوید و پس از آن وارد دانشگاه شوید . متقاضیان عزیز، اولین قدم برای دریافت پذیرش از دانشگاههای رایگان آلمان داشتن مدرک تحصیلی معتبر است. شما باید مدرکی را ارائه دهید که یک سری سازمان های مورد تایید آلمان به عنوان مثال سازمان آنابین و سازمان زاب تایید کنند. اگر تاییدیه یکی از این دو سازمان را دریافت کنید، می‌ توانید وارد دانشگاههای رایگان آلمان شوید. در حالت کلی، بعد از گرفتن تاییدیه از سازمان های ذکر شده باید چند مرحله را پشت سر بگذارید‌.

مرحله اول قبولی در کنکور سراسری ایران می باشد. شما باید دقیقا در رشته ای قبول شوید که تصمیم دارید همان رشته را در آلمان بخوانید.

مرحله دوم شرکت در آزمون ورودی می باشد. این آزمون دقیقاً قبل از حضور دانشجو در دوره های اصلی برگزار می‌ شود. اگر قبول شوید، می توانید وارد دوره های اصلی شوید. اگر رد شوید باید مجددا امتحان دهید و یا برای دانشگاه‌ های خصوصی اقدام کنید.

راه دیگری برای ورود به دانشگاههای رایگان آلمان وجود دارد. شما می توانید بدون این که در کنکور ایران قبول شوید از دانشگاه های رایگان پذیرش بگیرید. ولی در این صورت باید حتما دوره یک ساله کالج در آلمان را سپری کنید. بعد از سپری کردن دوره یک ساله کالج و بعد از این که آزمون ورودی را قبول شدید، می توانید، سطح علمی خود را در دانشگاه‌ های آلمان ارتقا دهید. دانشجویان طالب تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند به جای شرکت در کنکور و به جای این که دوره کالج را بگذرانند، ۳۵ واحد از دروس خود را در ایران بخوانند. در واقع اگر آن ها ۳۵ واحد از دوره های لیسانس را در ایران بخوانند می توانند، وارد دانشگاههای رایگان آلمان شوند. در این صورت نیازی نیست که دوره کالج را سپری کنند.

 

آلمان

لیست بهترین دانشگاه های آلمان با رتبه های جهانی

دانشگاه های کشور آلمان همواره در فهرست برترین دانشگاه های جهانی از لحاظ موسسه های گوناگون قرار دارند. از مجموع دانشگاه های آلمان در حدود 48 دانشگاه در بالاترین فهرست رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. برخی از برترین دانشگاه های آلمان عبارتند از:

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان مونیخ

دانشگاه روپراخت کارلس هایدلبرگ

انیستیتو فناوری کارل سروهه

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه توبینگن

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه مونستر

دانشگاه کلن

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022