کشور آلمان یکی از پرطرفدارترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی به شما می‌آید. باید بدانید که کشور آلمان کمک هزینه‌های تحصیلی بسیار خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی خود در نظر می‌گیرد. دلایل زیادی وجود دارد که آلمان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقصدهای تحصیلی از نظر دانشجویان بین‌المللی شناخته شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود دانشجویان خارجی بسیاری دانشگاه‌های کشور آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، امکان تحصیل ارزان و مقرون به صرفه در این کشور است. تحصیل در آلمان برای دانشجویان خارجی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی می‌تواند بسیار ارزان‌تر باشد. در حالی که دانشگاه‌های این کشور دارای سطح علمی بالا و کیفیت آموزشی عالی هستند و برخی از دانشگاه‌های برتر آلمان در فهرست بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارند. از طرفی دیگر، این دانشگاه‌ها به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی بورس‌های تحصیلی را به آنها ارائه می‌دهند. علاوه بر بورسیه تحصیلی آلمان که به دانشجویان بین‌المللی تعلق پیدا می‌کند، هزینه‌ی زندگی در کشور آلمان برای دانشجویان خارجی کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است. به عنوان مثال تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان می‌تواند بسیار ارزان‌تر از تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان باشد. باید به این نکته توجه کنید که به عنوان یک دانشجوی خارجی که دور از خانواده و در یک کشور دیگر زندگی می‌کند، مسائل مادی و اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار خواهند بود. چرا که دانشجویان خارجی باید از عهده‌ی مخارج زندگی و تحصیل خود در یک کشور خارجی بر بیایند. بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را به عنوان یک دانشجوی خارجی تامین کنند.

 

انواع بورسیه تحصیلی در آلمان

به طورکلی بورسیه‌های تحصیلی را می‌توان به سه دسته تقسیم نمود. بورسیه‌های تحصیلی تشویقی، بورسیه‌های تحصیلی با نیاز به انجام کار، بورسیه تحصیلی بدون نیاز به انجام کار از انواع بورسیه‌های تحصیلی هستند که در حال حاضر به متقاضیان ارائه می‌شوند. در بورسیه‌های بدون نیاز به انجام کار، هزینه‌های تحصیلی و جانبی مورد نیاز بدون نیاز به بازپرداخت و یا انجام فعالیت خاصی به دانشجو تعلق می‌گیرد اما در بورسیه‌های با نیاز به انجام کار، هزینه‌ها و بورسیه در شرایطی به دانشجو تعلق می‌گیرد که در قبال آن کار و فعالیتی که دانشگاه برای وی مشخص می‌کند را انجام دهد. در مورد بورسیه‌های تحصیلی تشویقی نیز شرایط کمی متفاوت است و هدف این نوع از بورسیه بر خلاف دو نوع دیگر که تأمین هزینه‌ها تحصیلی و زندگی دانشجویی است، اعطا جوایز به دانشجویان بوده و مبلغ این جوایز که خیلی هم زیاد نیست اغلب به صورت نقدی یا غیرنقدی مانند کارت‌های اعتباری برای خرید ملزومات مرتبط با تحصیل در آلمان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

 

چه کسانی می‌توانند بورسیه تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنند؟

اخذ بورسیه در کشور آلمان فرآیند نسبتا سختی دارد، زیرا دانشگاه‌های این کشور اغلب رایگان بوده و یا هزینه تحصیل در آن‌ها بسیار ارزان است. در واقع کسانی که برای بورسیه در آلمان درخواست می‌دهند، هدف اصلیشان دریافت مبلغی به عنوان کمک هزینه زندگی در این کشور است. به همین منظور متقاضیان باید سوابق تحصیلی بسیار عالی داشته و در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور آلمان قصد ادامه تحصیل داشته باشند. توجه داشته باشید که اخذ بورسیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری درصد موفقیت بالاتری داشته و دانشجویان این مقطع در صورت آشنایی با زبان آلمانی می‌توانند شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهند.

 

آلمان

بورسیه‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی

بورسیه داد :

مشهورترین بورسیه ارائه شده توسط دولت آلمان است. داد، موسسه‌ای مشترک از چندین سازمان آموزش عالی در کشور آلمان است که مسئولیت رسیدگی به وضعیت تحصیل دانشجویان بین‌المللی و جذب نخبگان به این کشور را بر عهده دارد. بورسیه داد به افرادی اعطا می‌شود که دارای مدرک کارشناسی و حداقل 2 سال سابقه کار هستند و قصد دارند تا در کشور آلمان به تحصیل تمام وقت در مقاطع تحصیلات تکمیلی بپردازند. مبلغ این بورسیه که به صورت کمک هزینه زندگی به دانشجویان پرداخت می‌شود، برای مقطع کارشناسی ارشد 850 یورو در ماه و برای مقطع دکتری 1200 یورو در ماه است.

بورسیه اراسموس :

توسط اتحادیه اروپا ارائه می‌شود و سالانه از هزاران دانشجو برای تحصیل در آلمان و دیگر کشورها پشتیبانی می‌کند. کمک‌های مالی اراسموس برای دوره‌های تبادل یک‌ساله برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های آلمان، ارائه می‌شود. برای دریافت بورسیه اراسموس، باید در یک موسسه آموزش عالی ثبت‌نام کنید و هم دانشگاه محل تحصیل شما و هم دانشگاه آلمان باید منشور اراسموس برای آموزش عالی را امضا کرده باشند.

اکثر دانشگاه‌های اصلی اتحادیه اروپا در طرح اراسموس شرکت می‌کنند. دانشگاه‌های آلمانی در برنامه‌های تحصیلی متعددی که توسط بورسیه‌های تحصیلی اراسموس موندوس و اراسموس پلاس تأمین مالی می‌شوند، شرکت می‌کنند. این کمک‌هزینه‌ها شامل ثبت‌نام، سفر و همچنین هزینه‌های اولیه زندگی می‌شود.

 

بورسیه هاینریش بل :

به صورت سالانه 1200 بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در تمامی رشته‌ها فارغ از ملیت آن‌ها اعطا می‌کند. متقاضیان باید قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های دولتی آلمان را داشته و از سوابق تحصیلی درخشانی برخوردار باشند. همچنین داشتن فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی با اهدافی چون محیط زیست، توسعه پایدار، دموکراسی، حقوق بشر و عدالت اجتماعی نیز در میان متقاضیان تشویق می‌شود. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در دوران تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد ماهیانه 850 یورو و دانشجویان دکتری 1200 یورو دریافت می‌کنند. هزینه‌های ثبت و نام و شهریه دانشگاه برای دانشجویان دکتری مازاد بر مقرری ماهیانه پرداخت شده اما برای دانشجویان کارشناسی ارشد ممکن است هزینه شهریه را شامل نشود.

 

بورسیه ملی :

به دانشجویان مستعد از سراسر جهان کمک هزینه مالی اعطا می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بورسیه این است که ملیت، درآمد و نوع دانشگاه افراد هیچ تاثیری در درخواست آن‌ها نداشته و تنها سوابق تحصیلی آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این بورسیه که همکاری میان بخش خصوصی و دولتی آلمان است، معادل 150 یورو از طرف سازمان خصوصی و 150 یورو از طرف دولت آلمان ارزش دارد که به صورت ماهیانه به واجدین شرایط اعطا می‌شود. از آنجایی که این دانشگاه به طور مستقیم از طرف دانشگاه به دانشجو پرداخت می‌شود، متقاضیان هر دانشگاه باید از شرایط مورد نیاز آن برخوردار باشند. مدت زمان اعتبار این بورسیه برای دو ترم است و پس از وضعیت تحصیلی دانشجو مجددا بررسی شده و در صورت امکان پرداخت مقرری ماهیانه ادامه می‌یابد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022