ایتالیا جزء آن دسته از کشور هایی می باشد که به دلیل چشم انداز های طیبیعی، جذابیت های تاریخی، توریستی و میراث فرهنگی افراد زیادی هرسال از سرتا سر جهان برای گردشگری و تحصیل در ایتالیا را کشور منتخب خود قرار می دهند. این کشور در قاره اروپا قرار دارد و به دلیل احاطه شدن در دریای زیبای مدیترانه همیشه در طول سال آب و هوای معتدل و مدیترانه ای دارد. اکثر شهرهای ایتالیا به دلیل زیبایی های خاص طبیعی که دارند و همچنین وجود آثار تاریخی همانند برج پیزا، رم باستان، واتیکان، فلورانس، کلیساهای تاریخی و معماری های شگفت انگیز، در هر زمان از فصل سال باعث جذب گردشگران زیادی می شود. علاوه بر وجود زیبایی های خاص و طبیعی می توان به غذاها و آشپزی های فوق العاده و معروف این کشور هم اشاره داشت. همچنین به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و قدیمی از محبوبیت زیادی جهت تحصیل دانشجویان برخوردار می باشد. همچنین این کشور از نظر صنعت مد و فشن در جایگاه ویژه ای قرار دارد و معروف ترین برند ها و خانه های مد در این کشور قرار دارند. ایتالیا دارای شهرهای فراوانی نظیر رم، میلان، پیزا، فلورانس، ونیز، بولونیا و … می باشد که جزء بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل به شمار می آیند. در این تحقیق جهت معرفی بهترین شهر ایتالیا میخواهیم شرایط دانشگاه ها را از شمال ایتالیا تا جنوب برای تحصیل در نظر بگیریم. همچنین در خصوص بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا هم بحث کنیم. شهرهای دانشجویی ایتالیا بسیار زیاد هستند و برای تحصیل دانشجویان در این کشور بورسیه های استانی خاصی در نظر گرفته شده است که این امر باعث شده هزینه های تحصیل در این کشور به حداقل برسد و اکثر دانشجویان این کشور را مقصد خود قرار دهند.

تحصیل در شهر میلان ایتالیا

میلان یکی از شهرهای بسیار محبوب و مشهور در ایتالیا و کل جهان بوده که نه تنها پایتخت مد و فشن این کشور است بلکه شهری است که بسیاری از دانشجویان را به خود جذب می‌کند و به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا به شمار می‌آید. دانشگاه‌های خصوصی و دولتی میلان علاوه بر شهریه‌های مناسب، امکانات فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین دانشجویان به محض ورود به این شهر با ویژگی‌های منحصر به فرد و جو شاد و صمیمی میلان آشنا می‌شوند که البته حضور دانشجویان، خود دلیلی بر سرزندگی هر چه بیشتر این شهر است. همچنین به طور کلی میلان شهر ارزانی نیست اما فرصت‌های طلایی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین دانشگاه‌های بسیاری نظیر دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، دانشگاه میلان و میلان بیکوکا مسکن‌های دانشجویی زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. برای مثال دانشگاه میلان حدود ۵۳۰ محل مناسب برای دانشجویان در نظر می‌گیرد. این اماکن به مدت ۱۱ ماه در دسترس بوده و بر مبنای شرایطی مانند شایستگی (Merit-based) و یا اوضاع مالی فرد به وی اعطا می‌شود که البته اگر فردی مشمول شرایط دریافت این اماکن نشد می‌تواند آپارتمانی کوچک اجاره کرده و یا با زندگی به همراه هم‌خانه هزینه‌های خود را تا حدود زیادی کاهش دهد. همچنین دانشجویان با اجاره آپارتمان مستقل دارای آزادی بیشتری بوده و می‌توانند بدون محدودیت زندگی کنند. بهترین آپارتمان برای دانشجویان آپارتمانی است که به دانشگاهِ محل تحصیل و سیستم حمل و نقل عمومی نزدیک باشد اما این موضوع تنها شرط یک آپارتمان خوب نیست و دانشجویان باید در تصمیم‌گیری خود، دقت بسیاری داشته باشند. همان طور که می دانید برای تحصیل در کشور ایتالیا نیازمند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیز می باشید .

 

تحصیل در شهر رم ایتالیا

چه جایی بهتر از شهر روم و پایتخت کشور ایتالیا برای ادامه تحصیل در ایتالیا. اغلب مردم وقتی از شهر روم برای آن‌ها صحبت می‌کنیم به ‌یاد مناظر اصلی و جذابیت‌های بزرگ این شهر می‌افتند. جذابیت‌های مانند the Colosseum, the Trevi Fountain, the Pantheon, the Forum, the Spanish Steps and the catacombs. اما به‌ عنوان یک دانشجو در شهر رم شما خواهید دید که جذابیتی مثل “شهر ابدی” می‌تواند از تمام جذابیت‌های موجود در این شهر معروف‌تر و محبوب‌تر باشد. شاید شما بتوانید در یکی از نمایش‌های ایفا شده در یکی از تئاترهای معروف شهر رم شرکت کنید یا بتواند یکی از نمایشگاه‌های بزرگ برگزار شده در فستیوال‌های معروف یا المپیک در این شهر لذت ببرید. اگر به ‌ادبیات علاقه‌مند هستید می‌توانید از نمایشگاه‌های کتاب بزرگ موجود در این شهر لذت ببرید. یک نوار اصلی از هم‌جواری کتابخانه‌ها و باشگاه‌های کتاب که می‌تواند محلی بهشت گونه‌ای برای ادبیات و طرفداران آن باشد. از طرفی هم برای شکارچیان معاملات بزرگ، نمایشگاه‌های عتیقه بزرگ و بازارهای دست دوم می‌تواند مزایای بسیار زیادی را به‌ همراه داشته باشد. اگر به ‌اندازه‌ی کافی علاقه‌مند به‌ هیجان و کارهای خارق‌العاده هستید می‌توانید برای یک روز یک اسکوتر برقی اجاره کنید و سعی کنید به ‌جاهای شلوغ شهر بدون اینکه از ترافیک آن رنج ببرید وارد شوید. تعداد زیادی از دانشگاه‌های عالی در شهر رم وجود دارند. به ‌ویژه دانشکده‌ی Sapienza-Università di Roma که رتبه ۲۵۰ ام را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال ۲۰۱۸ به‌ خود اختصاص داده است، که همین‌طور رتبه پنجم کل دانشگاه‌های ایتالیا را شامل می‌شود. از جمله سایر دانشگاه‌های قابل توجه در شهر، می‌توان به دانشگاه Università degli Studi Roma Tre اشاره کرد که به ‌طور مشترک توانسته است رتبه‌ی ۷۵۱ تا ۸۰۰ ام در جهان را به ‌خود اختصاص دهد که این شامل رتبه‌ی ۶۵ کشوری هم می‌شود که در میان این عنوان‌ها توانسته است عنوان دارا بودن بهترین دانشجویان سال ۲۰۱۷ را هم کسب کند.

 

تحصیل در شهر پیزا ایتالیا

چه کسی پیزا را نمی‌شناسد؟! برج کج که گردشگران برای دیدن آن و گرفتن عکس خلاقانه از سرتاسر جهان به آنجا می‌آیند. پیزا یک شهر دانشجویی ایتالیایی است که به اندازه میلان یا رم پیشرفته نیست. در عوض پیزا یک سبک زندگی نسبتاً متوسط ​​را ارائه می‌دهد که دور از هیاهوی شهرهای بزرگ ایتالیا باشد. از جاذبه‌های آرام پیزا می توان به کاخ‌ها، کلیساها و پل‌های رودخانه آرنو اشاره کرد. با وجود شرایط حومه شهر پیزا، دانشجویان بین المللی کارهای زیادی در این شهر دارند. اگر می‌خواهند از رستوران یا آبگرم لذت ببرند می‌توانند به Borgo Stretto ، Lungarni ، Piazza Garibaldi و Piazza Delle Vettovaglie استفاده کنند. آنها همچنین به توسکانی، دیدنی‌ترین منطقه ایتالیا دسترسی سریع دارند.

پیزا خانه دانشگاه دی پیزا است، مسسه‌ای برای تحصیلات بین المللی که دارای دانشگاهی است که ستاره شناس معروف گالیله در آن حضور داشت. در طول سال‌ها دانشگاه پیزا چندین متخصص در زمینه نجوم، فیزیک و سایر علوم تولید کرده است. این شهر همچنین مکانی برای سایر دانشگاه‌های ایتالیایی است، مانند Scuola Normale Superiore و دانشکده مطالعات پیشرفته Sant’Anna Pisa. بنابراین، اگر آرزوی داشتن تحصیل در شهری ایتالیایی را داشته باشید باید پیزا را در نظر بگیرید.

 

رم ایتالیا

تحصیل در شهر بولونیا ایتالیا

بولونیا بزرگترین شهر در منطقه امیلیا-رومانیا است. با این حال، بولونیا به دلیل بسیاری در لیست بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا قرار می‌گیرد. برای اولین بار، توسط یونسکو به عنوان شهر خلاق موسیقی که سالانه صدها کنسرت برگزار می‌کند، یک شهر خلاق موسیقی شناخته شده است. همچنین بولونیا به دلیل غذاهای فراوان به عنوان پایتخت غذا در ایتالیا لقب گرفته است. دانشجویان بین المللی در بولونیا همچنین می‌توانند از ۳ موزه بزرگ اتومبیل دوکاتی، فراری و لامبورگینی را در این شهر دیدن کنند.

بولونیا با رنگهای قرمز که در زیرساخت‌ها و خانه‌های مسکونی آن نقاشی شده است دیدنی است. بولونیا شهر کوچکی است که می‌توانید با دوچرخه سواری به گشت و گذار بپردازید. بنابراین دانشجویان بین المللی می‌توانند هزینه کمتری برای حمل و نقل به دانشگاه منتخب خود داشته باشند. به همین ترتیب خانه‌های مسکونی با حداقل هزینه شبانه روزی دانشجویی را می‌پذیرند. بنابراین هزینه‌های زندگی به اندازه آنچه در یک شهر ایتالیا انتظار دارید نیست. یکی از مهترین دانشگاه های این شهر دانشگاه Bologna است .

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهارده =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022