ایتالیا از جمله برترین کشورها در زمینه تحصیلی می باشد که با توجه به شرایط پذیرش دانشجو سالانه متقاضیان زیادی برای قبولی در آزمون های ورودی این دانشگاه ها با یکدیگر رقابت می کنند. تحصیل در ایتالیا آرزوی بسیاری از افراد است و سالانه برای قبولی در آزمون های ورودی این دانشگاه رقابت های شدیدی وجود دارد. در این مقاله بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا را بررسی می‌کنیم.

کشور ایتالیا دارای آب و هوایی بسیار عالی بوده و مکان های تفریحی بسیاری دارد و دانشجویان می توانند در کنار تحصیل خاطره های بسیار خوشی را در مدت اقامت خود رقم بزنند. امکان تحصیل در دانشگاه ها به زبان انگلیسی وجود داشته و در صورت تمایل می توانید در دوره های آموزش زبان ایتالیایی نیز شرکت کنید.

 

تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در ایتالیا

پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته های تحصیلی در ایتالیا هستند که خیلی خوب و پرطرفدار بوده و پزشکان و کسانی که زیر شاخه مربوط به آن را مطالعه کرده اند، می توانند برای آن اقدام کنند. البته محصلی که دوست دارد پزشکی و یا شاخه مربوط به آن را بخواند باید در ابتدا در یکی از دانشگاه های ایتالیا و یا سایر کشورها به مطالعه این رشته پرداخته و سپس برای کار در این زمینه آماده شود. شما با هزینه کم می توانید این رشته را در ایتالیا مطالعه کنید. البته در نظر داشته باشید که تحصیل در رشته های پزشکی در ایتالیا نیازمند قبولی در آزمون ورودی می باشد و در صورت موفقیت در آزمون قادر به تحصیل در این رشته ها خواهید بود. آزمون مربوط به رشته پزشکی در ایتالیا در کشور ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در آن به صورت معمول به یکی از کشورهای همسایه بروند. لازم به ذکر است که این آزمون در سال یک بار برگزار می گردد. اگر قبلا به مطالعه این رشته پرداخته اید و هم اکنون پزشک، دندانپزشک و داروساز می باشید، می توانیم مراحلی که مربوط به تکمیل فرم کاری ایتالیا می باشد را پشت سر گذاشته و سپس برای کار در محیط آماده شوید. پزشکی یکی از رشته های پولساز در ایتالیا و بسیاری دیگر از کشورها می باشد.

 

تحصیل در رشته طراحی در ایتالیا

طراحی دارای شاخه های مختلفی از جمله طراحی مد، طراحی صنعتی، طراحی لوازم زینتی، طراحی داخلی، طراحی وسایل نقلیه و … می باشد. تمامی این رشته ها دارای اساتیدی مجرب بوده که باعث می شود که در تمامی دوره ها حرفه ای شوید. تحصیل در رشته های هنری به دلیل کیفیت بالا و لوازم مورد نیاز کمی هزینه بر است ولی شما می توانید پس از اتمام تحصیلات خود در شرکت های معتبر مشغول به کار شوید.

کلاس های طراحی هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری ارائه شده و در طول ترم و پس از پایان هر ترم کنفرانس ها و سمینارهای مختلفی برگزار می شود که شرکت در تورهای عملی برای دانشجویان اجباری است. در پایان تحصیل دانشجویان قادر هستند که به صورت مستقل طرح های مورد نظر خود را اجرا کنند.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در رشته معماری در ایتالیا

کشور ایتالیا به دلیل وجود بناهای قدیمی عظیم و زیبا بر روی تحصیل در رشته های معماری بسیار تاثیرگذار است. کلاس های معماری در ایتالیا اغلب به شکل عملی برگزار شده و شما می توانید کاملا به انواع معماری ها خصوصا معماری ایتالیایی آشنا شوید. شما می توانید با شرکت در این رشته در ایتالیا سابقه عملی مرمت بناهای تاریخی را پیدا کرده و در ساخت و سازهای مختلفی شرکت کنید.

 

تحصیل در رشته های هنری در ایتالیا

کشور ایتالیا دارای مردمانی هنرمند بوده و بسیاری از آثار هنری به این کشور تعلق دارد. رشته هنر یکی از رشته های پرطرفدار در ایتالیا بوده که قبولی در آزمون آن از جمله آرزوهای بسیاری از افراد می باشد. از جمله رشته های هنری پرطرفدار می توان به رشته نقاشی و مجسمه سازی اشاره کرد.

همچنین در ایتالیا رشته موسیقی نیز از جمله رشته هایی است که طرفداران زیادی دارد و دانشگاه های زیادی از جمله دانشگاه رم، دانشگاه میلان، دانشگاه بولونیا و … رشته موسیقی را آموزش می دهند. علاوه بر آن هنرمندان و نویسندگان زیادی در این کشور وجود دارند که آثارشان بسیار ماندگار شده است.

 

تحصیل در رشته مد و فشن در ایتالیا

یکی از پرتقاضا ترین رشته ها در ایتالیا بین دانشجویانی که برای تحصیل به ایتالیا می آیند رشته مد و فشن در ایتالیا می باشد. یکی از دلایلی که ایتالیا را در این رشته نسبت به کشورهای دگیر متمایز می کند این است که ایتالیا خانه مشهورترین برند های مد و طراحی نه صرفا سال های اخیر بلکه از زمان معاصر بوده است و افراد شناخته شده ای در این کشور در زمنیه کفش سازی و چرم سازی سرآمد بوده اند.

علاوه بر این رویدادها و نمایشگاه های بین المللی معتبری در زمینه مد و فشن مانند MIFUR (International Leather & Furs Exhibition)، Milano Unica (International Italian Top-end Textile Fair), Homi (International Home Show) و… در ایتالیا برگزار می گردد. آکادمی داموس و آکادمی NABA (Nuova Accademia delle Belle Arti) از بهترین مراکز آموزشی برای رشته مد و فشن در ایتالیا شناخته می گردد. برای اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته که در لیست بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا قرار دارد، دانشجویان بایستی دارای رزومه علمی و پورتفولیوی مناسبی باشند. لازم به توضیح است برخی از آکادمی ها برای پذیرش دانشجویان رشته های هنری آزمون اولیه دارند.

تحصیل در رشته های مهندسی در ایتالیا

یکی از بهترین رشته های تحصیلی، رشته های مهندسی در ایتالیا است. ایتالیا سابقه ای غنی در تولید مهندسان مشهور جهانی مانند انریکو فورلانینی و آندریا پینین فارینا دارد. به همین دلایل، ایتالیا در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای تحصیل در رشته مهندسی برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویان علاقه مند به رشته مهندسی می توانند در رشته هایی مانند مهندسی برق، مکانیک، مهندسی علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و… با هزینه های بسیار پایین تحصیل نمایند. دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجویان بین المللی مصاحبه و آزمون برگزار می نمایند و اگر بتوانند در مصاحبه دانشگاه موفق گردند می توانند به زبان انگلیسی یا ایتالیایی در این کشور مشغول به تحصیل شوند. از بهترین دانشگاه های حوزه مهندسی می توان به دانشگاه هایی مانند پلی تکنیک تورین، رم تور ورگاتا، ساپینزا و… که در جمع بهترین دانشگاه های دنیا می باشد تحصیل نمایند.

 

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در ایتالیا

یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا رشته کامپیوتر می باشد و بدون شک این رشته یکی از رشته هایی که شیوه زندگی ما را متحول کرده است. وجود ربات های مختلف، ماشین های خودران، ربات های راهنما و… به دلیل بهره مندی از علم کامپیوتر اختراع گردیده است. در عصر حاضر که همه چیز در دسترس است و در دستان ما قرار دارد، شرکت های فناوری دائما در حال توسعه محصولاتی هستند که زندگی روزمره ما را بهبود ببخشند. با این تفاسیر همه کشورها و دانشگاه ها سعی در ارائه دوره های آموزشی علوم کامپیوتر دارند.

برای افرادی که قصد تحصیل در رشته کامپیوتر در ایتالیا را دارند دانشگاه های مختلفی در ایتالیا وجود دارد که دوره رقابتی آکادمیک را ارائه می نماید. دانشگاه ترنتو، دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه ساپیمزا رم، دانشگاه بولونیا، دانشگاه پادوآ از جمله بهترین دانشگاه ها برای ارائه دوره های علوم کامپیوتر در ایتالیا می باشد. هزینه های تحصیل در این رشته که از بهترین رشته ها در ایتالیا قلمداد می گردد در حدود 850 الی 10000 یورو در سال می باشد. دانشجویان برای ورود به رشه علوم کامپیوتر در ایتالیا بایستی دارای معدل بالا و سطح زبان انگلیسی حداقل آیتلس 6 باشند و برای مقاطع آموزش عالی نیز بایستی مدارک زبان بالاتری را ارائه نمایند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دو =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022