کشور آلمان که در قاره اروپا واقع شده است، در همسایگی کشورهای دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ قرار دارد. این کشور مساحتی در حدود ۳۵۷۱۲۱ کیلومتر مربع داشته و در دسامبر سال 2022، 84,433,273 نفر مشخص شده است. پایتخت کشور آلمان شهر زیبای برلین است، سایر شهرهای مهم آلمان شهر هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می باشد. زبان رسمی و واحد پول آن به ترتیب آلمانی و یورو است. اقتصاد کشور آلمان بسیار قوی است و تولید ناخالص داخلی بالایی دارد. کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشور های جهان به حساب می آید، همچنین این کشور در اتحادیه اروپا به عنوان یکی از ثروتمندترین برای جهانیان شناخته شده است. آب و هوای کشور آلمان در اکثر اوقات سرد و مرطوب است و در تابستان کمی گرمتر می شود. بدلیل شرایط جوی آلمان طبیعت بی نظیری دارد و هر ساله توریست های زیادی از این کشور بازدید می کنند. افراد زیادی همواره تمایل دارند از طرق گوناگون تحصیل، کار، سرمایه گذاری و … به این کشور مهاجرت نمایند.

کشور آلمان برای دانشجویان و متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند در تمام مقاطع تحصیلی بستر مناسبی را فراهم آورده است. کشور آلمان تقریبا در تمام مقاطع تحصیلی از دبیرستان تا مقطع دیپلم، مقطع لیسانس، فوق لیسانس و مقطع دکترا پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان صادر می نماید و با توجه به دانشگاه های مختلف و شرایط مختلف متقاضیان، وضعیت اخذ پذیرش و ویزا ممکن است کم و بیش متغیر باشد ولی در نهایت امکان تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی آلمان همواره ممکن خواهد بود.
معمولا وقت سفارت آلمان یک تا یک سال و نیم به طول می انجامد، بنابراین در گام اول برای مهاجرت به آلمان، وقت سفارت را رزرو کنید. البته راه میانبر برای اخذ وقت سفارت کوتاه تر کشور آلمان نیز وجود دارد و این است که با شرکت در دوره های زبان در کشور آلمان، وقت سفارت این کشور را در زمان کوتاه تری کسب نمایند.

 

شرایط تحصیل در آلمان چگونه است؟

اخذ ویزای تحصیلی آلمان یکی از بهترین راه های مهاجرت تحصیلی به اروپا می باشد. به دلایل زیر می توان تحصیل در آلمان را یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور آلمان عنوان کرد:

تحصیل در آلمان تقریبا رایگان می باشد.
شانس صدور ویزا برای تحصیل در آلمان بالا است.
اخذ اقامت دائم آلمان پس از تحصیل امکان پذیر می باشد (به شرط یافتن کار).
میزان بیکاری در آلمان بسیار پایین است و این کشور فقر نیروی کار دارد.
آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا می باشد.

 

انواع ویزای تحصیلی آلمان کدام‌اند؟

برای آنکه بتوانید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آلمان بکنید، باید بدانید که انواع ویزای تحصیلی آلمان کدام‌اند:

ویزای کالج آلمان (بابت تحصیل در مقطع کارشناسی).
ویزای کالج پزشکی آلمان (بابت تحصیل پزشکی و زیرشاخه های آن).
ویزای تحصیل کارشناسی ارشد آلمان.
ویزای تحصیل دکتری در آلمان.

 

آلمان

ویزای دانش آموزی آلمان برای تحصیل در مدارس

تحصیل در مدارس آلمان در مقاطع پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان (نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش) امکان پذیر است. دانش آموزان در آلمان از 3 تا 6 سالگی در پیش دبستانی، 6 تا 10 سالگی در مقطع ابتدایی و پس از آن در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل می شوند. لازم به ذکر است که تحصیل در آلمان در مقطع ابتدایی یا Grundschule اجباری است. پس از اتمام مقطع دبستان، دانش آموزان در یکی از دبیرستان های زیر ادامه تحصیل می دهند.

 

مدارس Hauptschule آلمان

این مدارس همان مدارس فنی و حرفه ای هستند. شرط ورود به این مدارس نمره 5 تا 9 می باشد و تحصیل در این دبیرستان ها تا سن 18 سالگی ادامه خواهد داشت. این مدارس ویژه دانش آموزانی است که سطح علمی پایین تری دارند و تحصیل در این مدارس همزمان با دوره های کارآموزی می باشد.

 

مدارس Realschule آلمان

این مدارس همان مدارس کار و دانش می باشندو شرط ورود به آنها داشتن نمره 5 تا 10 در کارنامه دوره ابتدایی می باشد. دوره های کارآموزی در این مدارس اختیاری بوده و پس از اتمام دوره تحصیل در دسترس خواهند بود ولی در صورت عدم علاقه، دانش آموز می تواند تحصیل خود را در دبیرستان های دیگر ادامه دهد تا بتواند وارد دانشگاه شود.

 

مدارس Gymnasium آلمان

این مدارس همان مدارس نظری هستند و با داشتن نمره بین 10 تا 13 در کارنامه دبستان می توان به این مدارس ورود پیدا کرد. دانش آموزان پس از اتمام تحصیل در این دوره با قبولی در آزمون سراسری می توانند وارد بهترین دانشگاه های کشور آلمان شوند.

 

ویزای تحصیلی آلمان در مقطع لیسانس

برای تحصیل در مقطع لیسانس و اخذ ویزای دانشجویی آلمان، داشتن مدرک دیپلم الزامی است. گام بعدی، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان است. این کشور دارای بهترین دانشگاه‌های جهان بوده و سطح علمی در این دانشگاه‌ها بسیار بالا است. در حال حاضر ۳۵ درصد دانشجویان کشور آلمان بین‌المللی هستند که به دلیل اشتیاق بالای دانشجویان برای تحصیل در این کشور است. حداکثر گپ تحصیلی در کشور آلمان ۵ سال است.

چنانچه مدارک تحصیلی شما، با مدارک تحصیلی آلمان معادل نباشد و نتوانید تاییدیه ZAB آلمان را دریافت کنید، باید یکسال دوره کالج‌های آلمان را بگذرانید و بعد وارد دانشگاه شوید.

اگر قصد دارید به‌صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید باید سطح زبان آلمانی b۱ (آزمون testdaf یا DSH) داشته باشید. دوره لیسانس در این کشور ۴ ساله است و دانشجو می‌تواند در هفته ۴۰ ساعت کار دانشجویی داشته باشد.

البته تحصیل رایگان به معنای کاملاً رایگان نبوده و دانشجو باید در هر ترم ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو برای هزینه‌های ثبت‌نام پرداخت کند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید مدرک آیلتس نمره ۶ ارائه کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور بسته به شهر، رشته و دانشگاه متفاوت است و بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال متغیر است.

 

ویزای تحصیلی آلمان در مقطع فوق لیسانس

افرادی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند و قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آلمان را دارند می بایست بدانند که دانشگاه های آلمان دارندگان مدارک دانشگاه های سراسری و آزاد را به دانشگاه های پیام نور و علمی و کاربردی و غیر انتفاعی ترجیح می دهند و اولویت پذیرش را برای گروه اول در نظر می گیرند. تحصیل در دوره فوق لیسانس در آلمان بین 1 تا 2 سال طول می کشد و در رشته ها و گرایش های متنوعی امکان پذیر خواهد بود. متقاضیان تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس می بایست اعتبار مدارک مقطع لیسانس خود را در قبل از اپلای آلمان و اخذ پذیرش در سازمانی به نام Akademisches Auslandsamt بررسی نمایند تا آن را در صورت تایید، برابر با مدرک لیسانس در آلمان در نظر بگیرند. دانش زبان آلمانی یا انگلیسی مطلوب، یکی از نیازمندی های تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آلمان است.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دوازده =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022