زمانی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارید، بهتر است با شهرهای دانشجویی ایتالیا نیز آشنا شوید. در صورت علاقه‌مندی به مهاجرت و سکونت در کشور ایتالیا ، باید شهری متناسب با نیازها و شرایط مالی خود انتخاب کنید. هزینه زندگی در ایتالیا از بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب تر است و به همین جهت به مقصدی محبوب برای دانشجویان جهت ادامه تحصیل تبدیل شده است. کشور چکمه ای شکل که در امتداد دریای مدیترانه قرار گرفته است. در صنعت گردشگری و تاریخی این کشور به دلیل برخورداری از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی غنی حرف اول را می زند. رم پایتخت کشور ایتالیا می باشد. زبان رسمی این کشور زبان ایتالیایی است. جزیره های زیبای سیسیل و ساردینا دو جزیره زیبا در این کشور می باشند. بخش های جنوبی ایتالیا از اب و هوای گرم و ساحلی برخودار است. اما بخش های شمالی کشور ایتالیا به دلیل مجاورت با رشته کوههای آلپ، آب و هوایی نسبتا سرد دارند. ایتالیا از سمت شمال با کشورهای اتریش و سوییس و از سمت شرق با کشورهای اسلوونی و کرواسی و از سمت غرب با کشور فرانسه دارای مرز مشترک می باشد. کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا واقع شده است.

دانشگاه‌های ارزان ایتالیا

از جمله مزایای تحصیل در ایتالیا این است که با وجود اینکه بیشتر رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی با زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند اما با این وجود دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا دارند،به راحتی می‌توانند یادگیری دوره‌های قبل را به زبان انگلسی انجام دهند.شهرهای رم ، پارما و تورین از بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل هستند،از طرف دیگر شهرهای ولترا،لوکا و پیستویا از ارزان‌ترین شهرهای ایتالیا برای زندگی دانشجویی هستند.

همچنین درصورتیکه افراد موفق به دریافت پذیرش تحصیلی ایتالیا از دانشگاه‌های شهر پینزا شوند با کاهش چشمگیر هزینه‌های جاری خود روبرو خواهند شد.

برخلاف تصور مردم، دانشگاه‌های ارزان ایتالیا همچون مراکز خصوصی و بین المللی این کشور از جدیدترین امکانات و تجهیزات آموزشی برخوردار بوده و سطح کیفی اساتید این دانشگاه‌ها که اغلب دولتی هستند، در جایگاه خیلی بالایی قرار دارد. افراد بعد از دریافت مدرک دبیرستان خود که با عنوان Diploma de Maturita می‌باشد، اقدام به انتخاب رشته مورد نظر با توجه به علاقه و استعداد خود خواهند نمود. تحصیل مقطع کارشناسی در ایتالیا ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و دکتری ۳ تا ۵ سال زمان خواهد برد و به فراخور رشته موردنظر، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی متفاوت خواهد بود.

 

تحصیل و زندگی دانشجویی در شهر پادوا ایتالیا

پادوا شهری در شمال ایتالیا و یکی از شهرهای نام‌آشنای این کشور است. این شهر حدود ۸۵/۹۲ کیلومترمربع مساحت و جمعیتی رو‌به‌رشد دارد؛ به‌گونه‌ای که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، رشد جمعیت ۷۴/۰درصدی را تجربه کرده است و حدوداً ۶۸۴هزار نفر دارد. پادوا یکی از ارزان ترین شهرهای ایتالیا برای زندگی به‌حساب می‌آید و از مزایای بسیاری برخوردار است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: کیفیت زندگی راضی‌کننده و سیستم آموزشی باکیفیت و تفریحات متنوع. در‌ادامه، اطلاعات بیشتری از این شهر ذکر خواهیم کرد.

 

وضعیت آب‌ و هوایی شهر پادوا ایتالیا

دمای هوا در طول سال: منفی ۱ تا ۳۱ درجۀ سانتی‌گراد
فصل گرم سال: چهارم ژوئن تا دهم سپتامبر
فصل سرد سال: بیستم نوامبر تا بیست‌وهشتم فوریه
بهترین زمان برای بازدید: اواسط مه تا اواخر ژوئن و اواسط آگوست تا اوایل اکتبر
متوسط هزینۀ زندگی (صرف‌نظر از اجارۀ ماهانه): حدود ۷۲۶ یورو در ماه برای هر نفر

هزینۀ حمل‌ و نقل شهر پادوا ایتالیا

هزینۀ بلیت یک‌طرفه (حمل‌ونقل داخلی): ۱.۳۰ یورو
بلیت یک‌ماهه: ۴۹ یورو
کرایۀ تاکسی (هر یک کیلومتر): ۱.۱۳ یورو
هزینۀ بنزین (هر یک لیتر): ۱.۵۳ یورو

هزینۀ مسکن شهر پادوا ایتالیا

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: حدود ۵۴۶ یورو در ماه
اجاره‌بهای آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر: حدود ۴۵۶ یورو در ماه
اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: حدود ۱۰۲۲ یورو در ماه
اجاره‌بهای آپارتمان سه‌خوابه خارج از مرکز شهر: حدود ۷۹۴ یورو در ماه

هزینۀ قبوض و اینترنت شهر پادوا ایتالیا

قبوض آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی (آپارتمان ۸۵متری): حدود ۲۰۲ یورو
اینترنت (۶۰Mbps یا بیشترِ نامحدود): حدود ۳۰ یورو

 

ایتالیا

 

تحصیل و زندگی دانشجویی در شهر پالرمو ایتالیا

شهر پالرمو، پایتخت جزیرۀ سیسیل، یکی از شهر‌های زیبای ایتالیاست. پالرمو ۹/۱۵۸ کیلومترمربع مساحت و تقریباً ۸۵۱هزار نفر جمعیت دارد. کیفیت زندگی در این شهر مطلوب ارزیابی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که شاخص‌هایی مانند امنیت و وضعیت اقلیمی و مراقبت‌های درمانی به‌ترتیب متوسط و بسیار بالا و متوسط است. درادامه،اطلاعات بیشتری دربارۀ وضعیت آب‌وهوایی و هزینه‌های مهم زندگی در شهر پالرمو ارائه خواهیم داد.

 

وضعیت آب‌ و هوایی شهر پالرمو ایتالیا

دمای هوا در طول سال: ۹ تا ۳۰ درجۀ سانتی‌گراد
فصل گرم سال: شانزدهم ژوئن تا چهاردهم سپتامبر
فصل سرد سال: بیست‌و‌هشتم نوامبر تا بیست‌ونهم مارس
بهترین زمان برای بازدید: اوایل مه تا اوایل جولای و اوایل سپتامبر تا اواسط اکتبر
متوسط هزینۀ زندگی (صرف‌نظر از اجارۀ ماهانه): حدود ۶۰۰ یورو در ماه برای هر نفر

هزینۀ حمل‌ و نقل شهر پالرمو ایتالیا

هزینۀ بلیت یک‌طرفه (حمل‌ونقل داخلی): ۱.۴۰ یورو در ماه
بلیت یک‌ماهه: ۳۲ یورو در ماه
کرایۀ تاکسی (هر یک کیلومتر): حدود ۱ یورو
هزینۀ بنزین (هر یک لیتر): ۱.۵۲ یورو

هزینۀ مسکن شهر پالرمو ایتالیا

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: ۴۶۲.۵۰ یورو در ماه
اجاره‌بهای آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر: ۳۲۲.۵۰ یورو در ماه
اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۷۴۴.۴۴ یورو در ماه
اجاره‌بهای آپارتمان سه‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۵۴۳.۷۵ یورو در ماه

هزینۀ قبوض و اینترنت شهر پالرمو ایتالیا

قبوض آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی (آپارتمان ۸۵متری): حدود ۱۲۴ یورو در ماه
اینترنت (۶۰Mbps یا بیشترِ نامحدود): حدود ۳۰ یورو در ماه

 

تحصیل و زندگی دانشجویی در شهر باری ایتالیا

شهر باری نیز یکی دیگر از شهرهای ارزان ایتالیا است که در جنوب این کشور قرار دارد و مورد توجه گردشگرانی که با تور اروپا به ایتالیا می آیند نیز قرار می گیرد. هزینه زندگی در شهر باری برای هر نفر بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن ۶۵۰ یورو می باشد. لیست هزینه ها عبارت‌ اند از:

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۱۴.۲۹ یورو

هزینه اجاره آپارتمان یک خواب حاشیه شهر ۸۳۵.۷۱ یورو

اجاره آپارتمان سه خواب مرکز شهر ۳۸۵.۷۱ یورو

اجاره آپارتمان سه خواب خارج از شهر ۶۵۷.۱۴ یورو

هزینه قبوض به صورت ماهیانه ۱۳۴ یورو

هزینه خرید اینترنت ۲۶ یورو

هزینه های بهداشت و درمان در ایتالیا

ایتالیا طبق رده بندی سازمان بهداشت جهانی در بین ده کشور برتر ارائه خدمات با کیفیت بهداشتی قرار دارد. هزینه درمان از جمله هزینه های زندگی در ایتالیا می باشد.برنامه درمانیام Servizio Sanitario Nazionale در کشور ایتالیا وجود دارد. که بهترین مزایای بیمارستانی و پزشکی به هر شخص (بومیان یا خارجیان) ارائه می دهد. با عضویت در این برنامه و بر اساس قوانین آن مراقبت های مورد نیاز بهداشتی رایگان یا با هزینه ای بسیار کم به اشخاص ارائه می شود.

شما با عضویت در این برنامه هزینه های زندگی در ایتالیا را در حوزه درمان می توانید مدیریت کنید. اگر بخواهیم یک سری از خدمات این برنامه را نام ببریم می توانیم به مشاوره با پزشک، ویزیت های بیمارستانی، مراجعه به آزمایشگاه و خرید دارو اشاره کرد. به طور متوسط یک خانواده دو نفره برای پرداخت بیمه درمانی خود در ایتالیا در سال به هزینه تقریبا ۲۳۶ دلار احتیاج دارند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022