نوع موسسه

دولتی

سال تاسیس

2007

رتبه جهانی

341

هزینه شهریه

-

وبسایت دانشگاه

کلیک نمایید

آدرس دانشگاه

شهر لیون فرانسه

دانشگاه لیون (به فرانسوی: Université de Lyon)، جامعه‌ای از دانشکده‌ها و مؤسسات (ComUE) مستقر در شهر لیون، کشور فرانسه است. این دانشگاه شامل 11 عضو و 24 موسسه مرتبط است. سه دانشگاه اصلی در این مرکز عبارتند از: دانشگاه کلود برنارد لیون 1 که بر مطالعات بهداشتی و علوم تمرکز دارد و تقریباً 27000 دانشجو دارد. دانشگاه لومیر لیون 2 که بر علوم اجتماعی و هنر متمرکز است و حدود 30000 دانشجو دارد. دانشگاه ژان مولن لیون 3، که بر حقوق و علوم انسانی با حدود 20000 دانشجو تمرکز دارد.

مرکز دانشگاه لیون فعالیت خود را در سال 1995 آغاز کرد. سپس یک GIP ( گروه منافع عمومی) که شامل 15 موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی است را شامل شد : دانشگاه های کلود برنارد لیون 1 (UCBL)، لومیر لیون 2، ژان مولن لیون 3، دانشگاه École. Normale Supérieure de Lyon، École Centrale de Lyon، INSA de Lyon، دانشکده ملی علوم اطلاعات و کتابخانه ها، دانشکده ملی دامپزشکی لیون، مؤسسه کاتولیک لیون، EM لیون، مؤسسه پلی تکنیک لیون، مؤسسه دانشگاه برای تربیت معلم آکادمی لیون و مدرسه ملی کارهای عمومی دولتی. محدوده ای که شامل 129000 دانشجو، 11500 استاد و محقق و 510 آزمایشگاه خصوصی و دولتی است.

از طریق این ادغام، این دانشگاه ها، موسسات و مدارس بزرگ لیون خود را به یک پلت فرم مشاوره مجهز کرده اند که به آنها امکان می دهد پروژه های مشترک را در زمینه های خاص انجام دهند: استراتژی بین المللی و پذیرش دانشجویان خارجی، توسعه پتانسیل تحقیقاتی سایت و مشارکت، توسعه اقتصادی محلی.

در سال 2007، مرکز دانشگاه لیون اولین تحول خود را با تبدیل شدن به یک مرکز تحقیقاتی و آموزش عالی (PRES) – در قالب یک مؤسسه همکاری علمی عمومی، تجربه کرد. این گروه که اکنون “دانشگاه لیون” (UdL) نامیده می شود، با استقبال از مؤسسات و مراکز تحقیقاتی سنت اتین، دامنه فعالیت خود را اصلاح کرده و به تدریج به بیست عضو گسترش یافته است. بنابراین، به سه دانشگاه حاضر، دانشگاه ژان مونه سنت اتین اضافه شده است. École Normale Supérieure de Lyon و École Normale Supérieure Lettres et Sciences Humaines اکنون یک موجودیت واحد را تشکیل می دهند: ENS de Lyon. دانشکده دامپزشکی لیون تبدیل به VetAgro Sup می شود. مؤسسه دانشگاهی برای تربیت معلم آکادمی لیون به بخشی از UCBL تبدیل می شود. مؤسسه ملی تحقیقات آموزشی به IFé – مؤسسه آموزش فرانسه – تبدیل می شود و ENS de Lyon را ادغام می کند. در نهایت، مدرسه ملی معادن سنت اتین، CNRS، Sciences Po Lyon، مدرسه ملی مهندسی سنت اتین، مدرسه ملی معماری سنت اتین، مدرسه ملی معماری لیون، مدرسه ملی هنرها و تکنیک های تئاتر و کنسرواتوار عالی ملی موسیقی و رقص لیون به UdL می پیوندند.

موسسات مرتبط:
دانشگاه کاتولیک لیون
کنسرواتوار عالی ملی موسیقی و رقص لیون (CNSMD از لیون)
مدرسه ملی معماری لیون (ENSAL)
مدرسه ملی معماری سنت اتین (ENSASE)
مدرسه عالی ملی هنرها و تکنیک های تئاتر (ENSATT)
مدرسه عالی ملی معادن سنت اتین (Mines de Saint-Étienne)
مدرسه عالی ملی علوم اطلاعات و کتابخانه ها (ENSSIB)
مدرسه بازرگانی EM لیون (EM Lyon)
موسسه پلی تکنیک لیون

دانشگاه کلود برنارد لیون 1 در رتبه 341 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد.

شهر لیون، پایتخت منطقه Auvergne-Rhône-Alpes فرانسه، در محل اتصال رودخانه های Rhône و Saône قرار دارد. مرکز آن بازتاب 2000 سال تاریخ از آمفی‌تئاتر رومی د تروآ گال، معماری قرون وسطایی و رنسانس در لیون (قدیمی) تا منطقه تلاقی مدرن در شبه جزیره پرسکوئیله است. ترابول ها، گذرگاه های سرپوشیده بین ساختمان ها، Vieux Lyon و تپه La Croix-Rousse را به هم متصل می کنند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

ویژگی های دانشگاه لیون Lyon فرانسه

زندگی در شهری تاریخی
تحصیل در شهری با رویدادهای مهم فرهنگی بین المللی
دارای 3 دانشگاه ، 11 موسسه و 9 کتابخانه

گالری تصاویر دانشگاه لیون Lyon فرانسه

مشاهیر دانشگاه لیون Lyon فرانسه

سوالات متداول

دانشگاه کلود برنارد لیون 1 علوم و فن آوری، ورزش، بهداشت، تدریس، مهندسی، بیمه، مدیریت را به شما ارائه می دهد.
دانشگاه کلود برنارد لیون 1، بهترین موسسه است.

دانشکده های دانشگاه لیون Lyon فرانسه

علوم بهداشتی و تجربی

علوم اجتماعی و هنر

علوم انسانی و حقوق

اجازه کار در زمان تحصیل

دانشجویان این کشور اجازه کار در زمان تحصیل دارند

اجازه کار پس از فارغ تحصیلی

دانشجویان این رشته اجازه کار پس از فارغ تحصیلی دارند

وضعیت پذیرش

پذیرش دارد

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه لیون Lyon فرانسه

هنگام درخواست برای پذیرش در  لیون Lyon فرانسه  ، باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از اسناد لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید ، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.توجه داشته باشید مدارک فوق باید ترجمه و تایید قانونی و مهر مراکز آموزشی و سفارت خارجی را داشته باشد.

ترجمه مدارک تحصیلی

پاسپورت معتبر

عکس پرسنلی

اسناد هویتی شناسنامه، کارت ملی و ...

رشته های دانشگاه لیون Lyon فرانسه

دانشگاه های مرتبط

دانشگاه پواتیه (به زبان فرانسوی: Université de Poitiers) یک دانشگاه دولتی است که در شهر پواتیه فرانسه واقع شده است. این دانشگاه چند رشته ای است و نزدیک به 28000 دانشجو در سال 2017 داشته است که باعث شده شهر پواتیه به شهری با جمعیت بالاترین نسبت دانشجو/ساکن در این شهر فرانسه باشد . دانشگاه […]

دانشگاه گرونوبل آلپ ( به صورت مخفف دانشگاه UGA، به زبان فرانسوی: “Université Grenoble Alpes”) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر گرونوبل، کشور فرانسه است. دانشگاه Grenoble که در سال 1339 تأسیس شده است، سومین دانشگاه بزرگ فرانسه با حدود 60000 دانشجو و بیش از 3000 محقق است. دانشگاه Grenoble توسط هامبرت دوم از وینوا […]

دانشگاه استراسبورگ (به فرانسوی : Université de Strasbourg, Unistra) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر استراسبورگ فرانسه است که بیش از 52000 دانشجو و 3300 محقق دارد. دانشگاه استراسبورگ در قرن شانزدهم توسط ژان استورم تأسیس شد و در دوران روشنگری یک کانون روشنفکری بود. دانشگاه قدیمی در طول دهه 1970 به سه واحد […]

دسته :
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022