نوع موسسه

دولتی

سال تاسیس

1441

رتبه جهانی

521

هزینه شهریه

-

وبسایت دانشگاه

کلیک نمایید

آدرس دانشگاه

نوول آکیتن ، فرانسه

دانشگاه بوردو (به فرانسوی : Université de Bordeaux ) دانشگاهی دولتی مستقر در منطقه نوول آکیتن در جنوب غربی کشور فرانسه است . دانشگاه Bordeaux دارای چندین پردیس در شهرهای : بوردو ، داکس ، گرادیگنان ، پریگو ، پساک و تالنس است . همچنین چندین سایت آموزشی کوچکتر در شهرهای مختلف دیگر در منطقه، از جمله در Bayonne دارد .

دانشگاه بوردو بیش از 50000 دانشجو دارد که بیش از 6000 نفر از آنها بین المللی هستند. این دانشگاه یکی از اعضای گروه دانشگاه ComUE d’Aquitaine است .  دانشگاه اصلی بوردو توسط پاپ یوژن چهارم در 7 ژوئن 1441 زمانی که بوردو یک شهر انگلیسی بود تأسیس شد . در سال 1793، در طول انقلاب فرانسه ، کنوانسیون ملی دانشگاه را لغو کرد. این دانشگاه در سال 1896 در نتیجه قانون 18 جولای 1896 بازگشایی شد. در سال 1970، دانشگاه به سه دانشگاه تقسیم شد: بوردو 1 ، بوردو 2 و بوردو 3 . در سال 1995، بوردو 4 از بوردو 1 جدا شد. از سال 2014، دانشگاه های فوق الذکر برای تشکیل دانشگاه بوردو متحد شدند، به جز بوردو 3 ، که در ادغام شرکت نکرد و مستقل از دانشگاه بوردو باقی ماند.

این دانشگاه به تازگی در اول ژانویه 2014 پس از ادغام سه دانشگاه: Université Bordeaux 1، Université Bordeaux Segalen و Université Bordeaux Montesquie تأسیس شد. این دانشگاه که به دلیل کیفیت دوره‌های علمی و تحقیقاتی در بین دانشگاه‌های برتر فرانسه قرار گرفته است، یک موسسه بین‌المللی چند رشته‌ای و پژوهش محور است. دانشگاه بوردو سومین دانشگاه بزرگ فرانسه است (بر اساس تعداد دانشجویانش)، با بیش از 50000 دانشجو، از جمله تقریبا 2000 دانشجوی دکترا و 6000 دانشجوی خارجی. حدود 5600 کارمند دارد که از این تعداد نزدیک به 3000 کارمند دانشگاهی و پژوهشی هستند.

با فرصت‌های آموزشی و پژوهشی چند رشته‌ای، دانشگاه بوردو به‌عنوان پردیس تعالی با برچسب ابتکار تعالی تأیید شده است که توسط دولت فرانسه به‌عنوان قدردانی از تحول دانشگاهی موفق و نوآور آن اعطا می‌شود.

دانشگاه بوردو 250 رشته کارشناسی ارشد و 150 رشته کارشناسی را ارائه می دهد. چهار رشته اصلی علمی آن عبارتند از: علم و فناوری / حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، مدیریت / علوم زیستی و بهداشتی / علوم اجتماعی و انسانی.

پیشنهاد تحصیلی بین المللی
این دانشگاه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی بین المللی را ایجاد کرده است که به زبان انگلیسی (یا سایر زبان ها) تدریس می شوند و به دانشجویان امکان تحصیل در خارج از کشور و/یا تکمیل مدارک مشترک یا دوگانه را می دهند. دانشگاه بوردو که یک دانشگاه پیشرو در فرانسه برای شرکت در برنامه اراسموس موندوس است، چندین رشته تحصیلی با برچسب اتحادیه اروپا ارائه می دهد.زمینه تحقیق نیروی محرکه دانشگاه بوردو است. این دانشگاه دارای 7 برنامه تحقیقاتی اصلی است.

زندگی دانشجویی و دانشگاهی در دانشگاه بوردو

دانشگاه بوردو دارای یکی از بزرگترین پردیس ها (187 هکتار) در اروپا است. از چندین مکان تشکیل شده است که در نزدیکی شهر واقع شده اند و طیف وسیعی از خدمات و امکانات را ارائه می دهند.

امکانات ورزشی :
یک پردیس عالی برای ورزش نیز، از سال 2010، بوردو، دانشگاه شماره 1 فرانسه برای ورزش است، که رتبه 5 را در اروپا دارد.
در اینجا فقط برخی از فعالیت های موجود است: دو و میدانی، ورزش آبی، بدمینتون، بسکتبال، کوهنوردی، رقص، شیرجه، شمشیربازی، تناسب اندام، فوتبال، بوکس ، جودو ، فوتسال، کاراته، تکواندو، گلف، سالن بدنسازی، هندبال، شعبده بازی، کایاک- چوگان، کایت موج سواری، راگبی، اسنوبرد، اسکواش، موج سواری، شنا، تنیس، تیراندازی با تفنگ/تپانچه، واترپلو، یوگا، والیبال…

باشگاه های دانشجویی :

135 انجمن دانشجویی وجود دارند و در سازماندهی طیف گسترده ای از فعالیت های فرهنگی در طول سال تحصیلی شرکت می کنند: کارگاه ها، مناظره های تلویزیونی، کافه های علمی، سخنرانی ها، نمایشگاه ها، کنسرت ها، نمایش ها و غیره.

 

خدمات دانشجویی دانشگاه بوردو

دفتر بین‌المللی خدمات بین‌المللی را برای استقبال از دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده است و هر پردیس اصلی نیز دارای مراکز زندگی دانشجویی است که مأموریت آن‌ها پشتیبانی و اطلاع‌رسانی به دانشجویان قبل و در طول دوره آنها در بوردو است. موضوعات عبارتند از: فرآیندهای ثبت نام، ادغام دانشجویان، کلاس های زبان فرانسه، مدیریت و پیگیری پرونده های دانشجویی، درخواست های بورسیه و اسکان، توافق نامه های برنامه اراسموس و غیره.

اگر دانشجوی دکترا یا محقق هستید، می توانید با مرکز استقبال از پژوهشگران بین المللی تماس بگیرید.

خدمات مسکن :
گزینه های مختلفی در دسترس هستند، از جمله موارد زیر: اقامتگاه های دانشگاهی، سالن های اقامتی/هتل های مسکونی و اجاره خصوصی.

برنامه تبادل: دانشجویان اراسموس و دانشجویان بین المللی در یک برنامه تبادل می توانند برای یک اتاق در محل اقامت دانشگاه درخواست دهند.
دانشگاه بوردو پلتفرمی به نام Studapart راه اندازی کرده است که در آن هزاران خانه (مالک خصوصی، اقامتگاه، آژانس املاک و مستغلات) در سایت های مختلف دانشگاه در دسترس هستند.

خدمات کتابخانه
در مجموع 38 کتابخانه دانشگاهی در سرتاسر محوطه دانشگاه یافت می شود. برای دانشجویان، معلمان، محققان، کارمندان و افراد خارج از دانشگاه نیز آزاد است. آنها تمام رشته های تدریس شده در دانشگاه بوردو را پوشش می دهند.

خدمات ICT
دانشگاه بوردو محیط کار دیجیتالی را ارائه می دهد. هر دانشجو دارای هویت دیجیتالی است و بنابراین می تواند به خدمات دیجیتال و سیستم پیام رسانی دسترسی داشته باشد. این دانشگاه به کاربران خود نقاط دسترسی بی سیم (Wi-Fi) به شبکه فناوری اطلاعات در پردیس های دانشگاه بوردو ارائه می دهد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

ویژگی های دانشگاه بوردو Bordeaux فرانسه

دارای رشته های متعدد و مختلف
دارای چندین پردیس
تحصیل به زبان انگلیسی
خدمات خوب برای دانشجویان بین المللی

گالری تصاویر دانشگاه بوردو Bordeaux فرانسه

سوالات متداول

دانشگاه بوردو در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 رتبه 521-530 را دارد. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ فرانسه است و بیش از 50000 دانشجو دارد.
دانشگاه بوردو بیش از 400 دوره به زبان انگلیسی در رشته های حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد و مدیریت / علم و فناوری / علوم بهداشتی / علوم انسانی ارائه می دهد.

دانشکده های دانشگاه بوردو Bordeaux فرانسه

علوم طبیعی و ریاضی

مهندسی و فناوری

تجارت و مدیریت

پزشکی و سلامت

علوم اجتماعی

کشاورزی و جنگلداری

مطالعات محیطی و علوم زمین

علوم و حرفه های کاربردی

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

مهمان داری، اوقات فراغت و ورزش

اجازه کار در زمان تحصیل

دانشجویان این کشور اجازه کار در زمان تحصیل دارند

اجازه کار پس از فارغ تحصیلی

دانشجویان این رشته اجازه کار پس از فارغ تحصیلی دارند

وضعیت پذیرش

پذیرش دارد

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه بوردو Bordeaux فرانسه

هنگام درخواست برای پذیرش در دانشگاه بوردو Bordeaux در فرانسه باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از اسناد لازم را مستقیما از دانشگاه درخواست کنید.زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد توجه داشته باشید مدارک فوق باید ترجمه و تایید قانونی و مهر مراکز آموزشی وسفارت خارجی را داشته باشد.

ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات

پاسپورت معتبر

عکس پرسنلی

اسناد هویتی شناسنامه، کارت ملی و ...

رشته های دانشگاه بوردو Bordeaux فرانسه

دانشگاه های مرتبط

دانشگاه پواتیه (به زبان فرانسوی: Université de Poitiers) یک دانشگاه دولتی است که در شهر پواتیه فرانسه واقع شده است. این دانشگاه چند رشته ای است و نزدیک به 28000 دانشجو در سال 2017 داشته است که باعث شده شهر پواتیه به شهری با جمعیت بالاترین نسبت دانشجو/ساکن در این شهر فرانسه باشد . دانشگاه […]

دانشگاه گرونوبل آلپ ( به صورت مخفف دانشگاه UGA، به زبان فرانسوی: “Université Grenoble Alpes”) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر گرونوبل، کشور فرانسه است. دانشگاه Grenoble که در سال 1339 تأسیس شده است، سومین دانشگاه بزرگ فرانسه با حدود 60000 دانشجو و بیش از 3000 محقق است. دانشگاه Grenoble توسط هامبرت دوم از وینوا […]

دانشگاه استراسبورگ (به فرانسوی : Université de Strasbourg, Unistra) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر استراسبورگ فرانسه است که بیش از 52000 دانشجو و 3300 محقق دارد. دانشگاه استراسبورگ در قرن شانزدهم توسط ژان استورم تأسیس شد و در دوران روشنگری یک کانون روشنفکری بود. دانشگاه قدیمی در طول دهه 1970 به سه واحد […]

دسته :
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022