بدون شک تحصیل در انگلستان رویای بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، است. ما در این مقاله قصد داریم راهنمایی جامع از شرایط زندگی و تحصیل در این کشور را با شما در میان بگذاریم. پس اگر به فکر مهاجرت تحصیلی به انگلستان و تحصیل در این کشور هستید، با این مقاله از مجموعه go apply uni همراه باشید.

آنچه باید دانشجویان در مورد انگلستان بدانند

انگلستان یک کشور چند فرهنگی است که در بین دانشجویان بین المللی محبوبیت ویژه ای دارد. به گونه ای که دومین مقصد پر طرفدار در بین دانشجویان شناخته می شود. این کشور به دلیل نوآوری، فرهنگ، تاریخ و… خود شهرت قابل توجهی در جهان دارد. تحصیل در کشور انگلستان می تواند تجربه ای باشد که مسیر زندگی شما را به طور کلی تغییر می دهد. چرا که شما با مهاجرت به انگلستان با افرادی از سراسر جهان ممکن است روبه رو شوید که هر یک چیزهای بسیاری را به شما آموزش می دهند.

هر ساله افراد زیادی با قصد تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. اما شاید جالب باشد بدانید که طبق آمار به دست آمده 82 درصد دانشجویان بین المللی در این کشور می مانند و حدود 18 درصد آن ها به کشور خود باز می گردند.

تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلستان

اگر همیشه رویای تحصیل در یک دانشگاه معتبر در سطح بین المللی را داشتید، انگلستان کشوری است که رویای شما را محقق می کند. لندن پایتخت انگلستان است که جهان آن را به عنوان پایتخت آموزش عالی می شناسد.

در انگلستان بیش از 395 دانشگاه و کالج وجود دارد. برخی از آن ها در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. تنها در لندن 4 دانشگاه وجود دارد که جز برترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند. حتی بسیاری از دانشگاه های انگلستان مانند دانشگاه راسل، رهبران تحقیقاتی جهان هستند.از جمله این دانشگاه ها ، دانشگاه آکسفورد می باشد .

شاید بسیاری از افراد فکر کنند در دانشگاه های انگلستان تنها تدریس، تحقیق و… انجام می شود. اما بهتر است بدانید جوامع تمامی دانشگاه های انگلستان به گونه ای هستند که دانشجویانی که در آن جوامع تحصیل می کنند، درس های زندگی بسیاری نیز می آمورند.

تحصیل در انگلستان برای هر فردی می تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. اخذ فرصت های شغلی در معتبر ترین شرکت های جهان، استفاده از شبکه های ارتباطی بین المللی بزگ دانشگاه های این کشور و…. از جمله مهم ترین مزایای تحصیل در انگلستان می باشد.

چرا در انگلستان تحصیل کنیم؟

دلایل بسیاری وجود دارد که می تواند در پاسخ به این سوال مطرح شود. مهم تر از همه، سیستم آموزشی انگلستان بدون شک یک سیستم فوق العاده است. به گونه ای که برای سالیان سال مرجع و استاندارد سیستم آموزشی سراسر جهان بوده است.

از این رو در هر یک از دانشگاه انگلستان که تحصیلی کنید، مدرکی که پس از فارغ التحصیلی دریافت می کنید، در سراسر جهان معتبر و ارزشمند است. از این رو می توان گفت تحصیل در کشور انگلستان باعث می شود شما از مدرک معتبر و قابل احترامی برخوردار شوید. در نتیجه بعد از فارغ التحصیلی در انگلستان نیز می توانید به راحتی در هر جای دنیا که خواستید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید و در آن مشغول به کار شوید.

علاوه بر این شما می توانید تجربه تحصیل در محیطی خلاقانه و چالش برانگیز را کسب نمایید. چنین تجربه ای باعث می شود در تمامی مراحل زندگیتان چندین پله از سایر افراد جلوتر باشید.

تحصیل در انگلیس

شرایط زندگی دانشجویی در انگلستان

زندگی در انگلستان به معنی زندگی در یک کشور چند فرهنگی است. بنابراین شما باید این انتظار را داشته باشید که با زندگی در این کشور، با افراد بسیار مختلفی رو به رو شوید. برای اینکه راحت در این کشور به زندگی و تحصیل بپردازید، توصیه می کنیم در دانشگاه، در انجمن هایی که فعالیت می کنید، در خوابگاه و… افرادی را پیدا کنید که با شما تفکر نسبتا یکسانی دارند. این کار چندان کار سختی نیست و شما به آسانی از عهده آن بر خواهید آمد.

یکی از مسائلی که دانشجویان بعد از مهاجرت به انگلستان با آن غافل گیر می شوند، آب و هوای سرد و مرطوب این کشور است. تمامی جهان آب و هوای انگلستان را می دانند اما تا زمانی که با آن مواجه نشده اند، درک درستی از آن ندارند. با مهاجرت به این کشور باید خود را برای زمستان های سرد و تابستان های معتدل آماده کنید.

افتتاح حساب بانکی، از دیگر مسائلی است که باید حواستان به آن باشد. نداشتن حساب بانکی در انگلستان زندگی شما در این کشور را کمی سخت می کند. چرا که در نگهداری از پولتان، پرداخت قبوض و… با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. راه اندازی حساب بانکی در انگلستان ممکن است فرآیند طولانی داشته باشد، اما توصیه می شود که حتما نسبت به افتتاح آن اقدام فرمایید.

تهیه مسکن برای دانشجویان در انگلستان

تنها اخذ پذیرش از یک دانشگاه خوب و تامین هزینه های زندگی تان نمی تواند به معنی داشتن زندگی ایده آل دانشجویی در انگلستان باشد. شما باید بتوانید یک اقامتگاه خوب نیز در انگلستان پیدا کنید تا بتوانید در شرایط خوبی در این کشور زندگی کنید.

در اینجا شما را با متداول ترین اقامتگاه های دانشجویان در کشور انگلستان آشنا خواهیم کرد:

خوابگاه های دانشجویی یا سالن های اقامتی واقع شده در پردیس دانشگاه ها در انگلیس

تقریبا اکثر دانشگاه های کشور انگلستان این امکان را برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند. اگر بخواهید از این نوع اقامتگان استفاده نمایید، اکثر دانشگاه ها پیشنهاد می کنند یک قرارداد اجاره به مدت 40 هفته با یکدیگر ببندید تا شما بتوانید برای یک سال تحصیلی دغدغه ای بابت مسکن خود در انگلستان نداشته باشید.

با سکونت در خوابگاه های دانشجویی یا سالن های اقامتی می توانید دوستان بسیاری پیدا کنید.

خوابگاه ها یا اقامتگاه های خارج از دانشگاه در انگلیس

اگر در اسرع وقت نسبت به اخذ اقامتگاه یا سالن های اقامت واقع شده در پردیس دانشگاه اقدام نکنید، احتمالا مجبور می شوید از خوابگاه ها یا اقامتگاه هایی که آژانس های مسکن دانشجویی در اختیار دانشجویان بین المللی می گذارند، استفاده نمایید.

این نوع اقامتگاه ها اکثر به صورت خانه های دانشجویی یا آپارتمانی ویژه دانشجویان هستند.

به طور کلی اگر قصد اجاره خانه یا خوابگاه در خارج از دانشگاه را دارید، پیشنهاد می شود که از خدمات دانشگاهتان برای یافتن مکانی مناسب در خارج از دانشگاه استفاده کنید. در نهایت اگر دانشگاه تان چنین خدماتی را ارائه نمی داد به سراغ آزانس های مسکن دانشجویی بروید.

اتاق های خصوصی در خانه ای مشترک با دیگر دانشجویان در انگلیس

این گزیه یکی از جدید ترین نوع مسکن های دانشجویی در انگلستان است که در سال های اخیر تازه رواج پیدا کرده.

بیشتر دانشجویان سال دومی، سومی و چهارمی از این نوع اقامتگاه استفاده می کنند. این نوع اقامتگاه ها اکثرا در نزدیکی دانشگاه ها و نزدیک به خیابان های پرتردد واقع شده اند.

اجاره یک آپارتمان به طور خصوصی در انگلیس

اگر به قوانین و زندگی در انگلستان تسلط کافی داشته باشید، می توانید مستقیما به صورت یکی از آزانس های املاک در انگلستان بروید و در نزدیکی دانشگاه خود خانه ای را اجاره کنید.

این گزینه، پر هزینه ترین انتخاب برای دانشجویان است. با این حال دانشجویانی که به استقلال خود در محل اقامتشان اهمیت ویژه ای می دهند و توانایی پرداخت هزینه اش را دارند به سراغ این گزینه می روند.

مدارک مورد نیاز برای اجاره آپارتمان دانشجویی در انگلستان

اجاره آپارتمان در انگلستان برای دانشجویان بین المللی معمولا یک فرآیند ساده دارد. کافی است بتوانید خانه ای مطابق با شرایط خود پیدا کنید و سپس قرارداد اجاره آن آپارتمان را با صاحبخانه ببندید.

به عنوان یک دانشجو بری اجاره آپارتمان در انگلستان نیاز دارید که مدارک شناسایی از قبیل پاسپورت ارائه دهید. همچنین لازم است اطلاعاتی در خصوص محل زندگی فعلی خود بدهید که می توانید این کار را با دریافت نامه ای از دانشگاه خود انجام دهید.

یکی از مهم ترین مدارکی که باید ارائه دهید، مدرک معافیت مالیاتی است که باید آن را از شورای دانشگاه خود دریافت نمایید.

با توجه به محلی که زندگی می کنید، ممکن است نیاز به معرفی یک ضامن نیز داشته باشید. به طور مثال اگر در لندن زندگی کنید به احتمال زیاد ملزم به معرفی یک فرد به عنوان ضامن هستید.

سایر مدارکی که ملزم به ارائه آن ها می باشید، به شرح زیر می باشد:

تحصیل در انگلیس

هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

زندگی در انگلستان به عنوان یک دانشجوی بین المللی چندان ارزان نیست. اینکه هزینه های زندگی در انگلستان به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای شما چقدر تمام شود، به میزان قابل توجهی بستگی به این دارد که در کجای این کشور زندگی می کنید. اگر در شهرهای بزرگ و مشهوری چون لندن بخواهید به تحصیل و زندگی بپردازید، می توانید انتظار این را داشته باشید که به طور ماهانه 1500 یورو در ماه بابت هزینه زندگی در این شهر بپردازید. در حالی که با زندگی در شهرهای کوچک تر این کشور می توانید هزینه های زندگی خود را بین 700 تا 1200 یورو در ماه در نظر بگیرید.

در ادامه شما را به طور جزئی با هزینه های زندگی در این کشور آشنا خواهیم کرد.

هزینه شهریه دانشگاه در انگلیس

هزینه تحصیل در انگلستان به عوامل بسیار زیادی مانند نوع دانشگاه، زبان دوره، ملیت دانشجو، رشته و مقطع انتخابی و… دارد. با این وجود می توانید شهریه دانشگاه های کشور انگلستان را به صورت زیر تخمین زد:

البته در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های انگلستان با توجه به شرایطی می تواند کمتر شود.

هزینه مسکن در انگلستان

بسیاری از دانشگاه های انگلستان سالن های اقامت یا خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان بین المللی خود می گذرند. این نوع اقامتگاه ها بیشتر توسط دانشجویان سال اولی مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که بیشتر دانشجویان با پشت سر گذاشتن اولین سال تحصیلی خود دوستانی پیدا می کنند و با هم سن و سالان خود یک خانه را به صورت مشترک اجاره می کنند. این کار هزینه بیشتری دارد اما برای افراد گزینه بهتری است.

به طور کلی هزینه اجاره مسکن در انگلستان به شرح زیر می باشد:

هزینه خورد و خوراک در انگلیس

آمار و اطلاعات به دست آمده نشان داده که اکثر دانشجویان بین المللی بین 150 تا 250 پوند در ماه بابت مواد غذایی هزینه می کنند. البته این هزینه در صورتی که خودشان آشپزی نکنند و از بیرون غذا تهیه کنند، بیشتر است. برخی از هزینه های مربوط به خورد و خوراک در انگلستان به شرح زیر است:

هزینه حمل و نقل در انگلیس

بهترین کاری که دانشجویان بین المللی می توانند برای رفت وآمد روزانه خود انجام دهند، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

دولت انگلستان برای دانشجویان این کشور شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان می توانند از تخفیفاتی برای استفاده از وسایل و حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. به طور مثال دانشجویان تمام وقتی که کارت جوان دارند، می توانند از 30 درصد تخفیف خرید بلیط مترو، قطار و… استفاده نمایند.

به طور کلی هزینه بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی محلی در انگلستان بین 1/5 تا 2/5 پوند است.

هزینه های جاری در انگلیس

هزینه هایی نظیر آب، برق، گاز، سیستم گرمایشی و سرمایشی و… جز هزینه های جاری هستند. اگر در خوابگاه ها یا سالن های اقامتی ساکن باشید، این هزینه به طور کلی بر روی اجاره ماهیانه شما حساب می شود.

اما اگر خانه ای را در انگلستان اجاره کرده باشید، باید ماهانه 90 تا 160 پوند را بابت هزینه های جاری در نظر بگیرید. البته این هزینه با توجه به متراژ خانه، میزان مصرف، تعداد افراد ساکن در هر آپارتمان و… متغیر است.

هزینه های متفرقه در انگلیس

هزینه هایی در زندگی همه ما وجود دارد که ممکن است بابت تفریح، خرید لباس، کتاب و… پرداخت شوند. دانشجویان بین المللی می توانند هزینه های متفرقه خود را بین 50 تا 100 پوند در ماه تصور کنند. البته این هزینه به سبک زندگی، عادت های فرد و… بستگی دارد.

هزینه بیمه و درمان در انگلیس

دانشجویان بین المللی مهاجران کشور انگلستان محسوب می شوند. به همین دلیل باید هزینه ای را بپردزند تا بتوانند از خدمات بهداشت ملی انگلستان استفاده کنند. این هزینه حدود 470 پوند در سال برآورد شده است.

تحصیل در انگلیس

کار دانشجویی در انگلستان

دولت انگلستان به دانشجویان این اجازه را می دهد که در کنار تحصیل به طور پاره وقت در جایی مشغول به کار شوند. در واقع این کار باعث می شود علاوه بر اینکه بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند، مهارت های جدیدی بیاموزند.

شرایط کار دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا حتی سوئیس به این کشور مهاجرت می کنند با شرایط کار دانشجویانی که از کشورهای غیر اروپایی برای تحصیل به انگلستان آمده اند، متفاوت است.

در بخش بعدی شما را با قوانین کار دانشجویان غیر اروپایی در انگلستان آشنا خواهیم کرد. توجه داشته باشید که دولت انگلستان به رعایت این قوانین اهمیت ویژه ای می دهد و عدم رعایت قوانین ذیل می تواند برای شما مشکل آفرین شود.

قوانین کار دانشجویی در انگلستان

انواع کار دانشجویی در انگلستان

انواع مختلفی از کارهای دانشجویی در انگلستان وجود دارد که شما می توانید در آن ها مشغول به کار شوید. اگر قصد داشته باشید در حیطه رشته تحصیلی خود فعالیت کنید، می توانید به عنوان کارآموز در جایی مشغول به کار شوید. البته در این صورت باید انتظار درآمد کمتری را داشته باشید.

اگر برایتان مهم نباشد که شغلتان مرتبط با رشته تحصیلی تان باشد می توانید در شغل های پاره وقتی که در رستوران ها، فروشگاه ها، کافه ها، سوپرمارکت ها و… وجود دارد مشغول به کار شوید. حتی می توانید در بخش هایی از دانشگاه مانند کتابخانه، کافه تریا و… مشغول به کار شوید.

در هر شغلی که مشغول به کار شوید باید به این نکته توجه داشته باشید که شغلی پاره وقت در انگلستان نمی تواند تمامی هزینه های زندگی شما در این کشور را تامین کند. در نتیجه نباید روی آن به عنوان منبع درآمدی اصلیتان حسابی باز کنید. این کار تنها باعث می شود از تحصیل در انگلستان فاصله بگیرید.

تحصیل در انگلیس

سوالات متداول در مورد تحصیل در انگلستان

 

آیا انگلستان به دانشجویان بین المللی که به این کشور مهاجرت می کنند بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند؟

بله طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در حال حاضر دولت انگلستان حداقل 5 نوع بورسیه و کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد. این بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی با توجه به شرایط متقاضیان، ملیت و…. به دسته های مختلف تقسیم شده اند.

به طور مثال بورسیه تحصیلی chevening بورسیه ای است که با توجه به استعداد و مهارت های افراد به آن ها اعطا می گردد. این بورسیه شامل تامین کل هزینه های فرد شامل هزینه بلیط هواپیما، هزینه زندگی در انگلستان و هزینه شهریه وی می باشد.

بورسیه و کمک هزینه مشترک المنافع، بورسیه های تحصیلی عالی، بورسیه های چارلز والاس هند و…. از جمله بورسیه ها و کمک هزینه هایی هستند که دولت انگلستان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

کشورهای دیگر

کشور یونان به پایتختی شهر آتن در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور دارای دانشگاه های متعددی است که برخی از آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. کشور یونان با آب و هوای مدیترانه ای مطلوب خود، غذاهای خوشمزه و هزینه های نسبتا پایین از مقاصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان […]

کشور هلند (Netherlands) سرزمینی کم ‌ارتفاع و هموار با 17 میلیون جمعیت است. مهاجران و خارجی ها یک پنجم این جمعیت را شامل می شوند. این امر در شهر آمستردام به عنوان محل زندگی 150 ملیت متفاوت، بسیار بیشتر قابل مشاهده است. سرانه درآمدی و میزان افراد تحصیل کرده در این کشور بالا است. کشور […]

کشور لهستان به پایتختی ورشو در مرکز اروپا واقع شده است و در همسایگی کشورهای آلمان، جمهوری چک، روسیه، لیتوانی، اسلواکی، بلاروس و از طریق شمال و دریای بالتیک با فنلاند و سوئد، قرار دارد. این کشور دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که همواره مورد تایید تاریخ نویسان بزرگ قرار گرفته است. جمعیت کشور لهستان […]

دسته :
برچسب ها : , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022