کشور هلند (Netherlands) سرزمینی کم ‌ارتفاع و هموار با 17 میلیون جمعیت است. مهاجران و خارجی ها یک پنجم این جمعیت را شامل می شوند. این امر در شهر آمستردام به عنوان محل زندگی 150 ملیت متفاوت، بسیار بیشتر قابل مشاهده است. سرانه درآمدی و میزان افراد تحصیل کرده در این کشور بالا است. کشور هلند از اعضای قدیمی اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می باشد و از امضا کنندگان  پیمان کیوتو نیز به شمار می رود. سفر به کشور هلند برای تحصیل هواداران بسیاری دارد. اگر شما نیز قصد تحصیل در این کشور زیبا را دارید، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه بفرمایید تا اطلاعات جامع و کاملی از شرایط تحصیل وزندگی در کشور هلند به دست بیاورید.

زندگی و تحصیل در هلند

آنچه باید دانشجویان در مورد هلند بدانند

شهر آمستردام پایتخت کشور هلند به حساب می آید. هر چند که در طول تاریخ هلند، شهر آمستردام تنها یک بار به عنوان صندلی دولت منصوب شده است و تقریبا از لحاظ سیاسی بی طرف است. پیشینه تاریخی، گالری ها و موزه های متنوع شهر آمستردام، این شهر را به عنوان مهم ترین قطب صنعت توریسم کشور هلند مطرح کرده و هر ساله گردشگران خارجی بسیاری را پذیرا می باشد.

تاریخ، سیاست و اقتصاد کشور هلند شباهت بسیاری با سایر کشور های اروپایی دارد و اغلب شهر های آن  سیاست جداگانه دارند. کشور هلند در سال 2019 رتبه 17 تولید جهانی را به دست آورد. به طور کلی اقتصاد کشور هلند بر پایه گردشگری، کارخانه های داخلی، صادرات محصولات و… استوار است. در واقع اقتصاد این کشور باز می باشد و به تجارت خارجی بستگی زیادی دارد. از مهم ترین محصولات صادراتی هلند می توان صادرات گسترده گل، محصولات غذایی و کشاورزی به ویژه لبنیات، گندم، جو و سیب زمینی را نام برد.

یکی از خصایص فرهنگی مردم هلند داشتن برنامه ریزی است. هلندی ها برای تمام کار های خود برنامه ریزی انجام می دهند تا قادر به دستیابی به هدف هایشان در زمان مشخص شده باشند. همچنین رک گویی، داشتن صداقت و صراحت بیان عادات رایج در میان هلندی ها است.

درست است که در کشور هلند ادیان و آیین های مختلفی همچون مسیحیت، اسلام، هندو، بودا و… وجود دارند، اما امروزه  بیشتر از نصف مردم هلند هیچ گونه باور دینی ندارند. در واقع در هلند دین امری جدا از سیاست و آموزش و یک انتخاب شخصی و قلبی به حساب می آید.

غالب مردم در هلند به زبان هلندی صحبت می کنند. زبان هلندی شاخه ای از زبان ژرمنی و از خانواده هندواروپایی است. البته صحبت به زبان های بلژیکی و انگلیسی هم در میان مردم هلند دیده می شود. همچنین بسیاری از مردم هلند به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

زندگی و تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

هلند کشوری اروپایی با  سطح آموزشی بالا و امکانات تحصیلی فراوان مقصد تحصیلی مهاجران بسیاری از سراسر جهان است. تحصیلات در این کشور به هر دو زبان انگلیسی و هلندی ممکن است. برای تحصیل در هلند متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظر متقاضی، مدرک زبان با نمره های مختلف نیاز است. دریافت ویزای تحصیلی این کشور پروسه ای سریع دارد. همچنین بازار کار این کشور و شرایط خوب کاری در هلند نکات قابل توجه ای برای جذب هزاران دانشجوی اینترنشنال به این کشور می باشند. خوب است بدانید که کشور هلند، در زمینه های مدیریت و تجارت بسیار قوی است. این کشور دارای صنعتی مطرح در میان کشور های اروپایی و اقتصادی فعال است و در بازار های جهانی صاحب نام می باشد.

در جدول زیر برترین دانشگاه های کشور هلند  بر اساس رتبه بندی QS آمده است:

رتبه QS نام دانشگاه
52 دانشگاه تکنولوژی دلفت
57 دانشگاه آمستردام
99 دانشگاه تکنولوژی آیندهوون
120 دانشگاه خرونینگن
122 دانشگاه لایدن
124 دانشگاه اوترخت
125 دانشگاه واخنینگن
172 دانشگاه توئنته
179 دانشگاه اراسموس روتردام
204 دانشگاه رادبود نایمخن
211 دانشگاه ماستریخت
231 دانشگاه فرای آمستردام
319 دانشگاه تیلبورگ

زندگی و تحصیل در هلند

چرا در هلند تحصیل کنیم؟

کشور هلند دارای یکی از بهترین و باکیفیت ترین سیستم‌ های آموزشی در دنیا است و با لقب کشور تحصیل کرده ‌ها شناخته می شود. 12 دانشگاه کشور هلند در لیست 200 دانشگاه برتر دنیا حضور دارند. سیستم آموزشی هلند بر مبنای کارورزی است، یعنی کلاس درس مدرسه و دانشگاه تنها به خواندن دروس به صورت تئوری ختم نمی‌شوند و اصل یادگیری در سیستم آموزشی این کشور کار گروهی و فعالیت ‌های عملی برای تثبیت آموخته‌ ها می باشد. به دانشجویان مقطع دکترا در کشور هلند در ازای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی حقوقی معادل حقوق یک کارمند پرداخته می شود.

تحصیلات در این کشور به هر دو زبان انگلیسی و هلندی ممکن است. برای تحصیل در هلند متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظر متقاضی، مدرک زبان با نمره های مختلف نیاز است.

از دیگر دلایلی که باعث انتخاب کشور هلند برای تحصیل می شود می توانیم تحصیل و زندگی در میان شادترین مردم جهان، بهره مندی از طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای سالم و پاکیزه، مهم نبودن گپ تحصیلی، اجازه داشتن کار در حین تحصیل، سریع بودن پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور و  را نام ببریم.

کشور هلند دارای اقتصاد قوی و نرخ پایین بیکاری است. بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه های هلند  شانس  بالایی برای پیوستن به بازار کار این کشور خواهید داشت. ورود به بازار کار این کشور نیز، امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را برای دانشجویان ین المللی فراهم می کند. این موضوع یکی از مهم ترین دلایلی است که هلند را به یکی از مقاصد تحصیلی محبوب تبدیل کرده است.

زندگی و تحصیل در هلند

شرایط زندگی دانشجویی در هلند

طبق آمار منتشر شده توسط دفتر آمار اتحادیه اروپا (یورو استات) هلند تقریبا در تمامی شاخص های کیفیت زندگی در رتبه پنجم اتحادیه اروپا واقع است. به دلیل جامعه متنوع و لیبرال کشور هلند، مهاجران در این کشور به ندرت دچار مشکل می شوند.

مردم هلند با مهاجران و توریست ها، مهربان هستند و بر خلاف بعضی از کشورهایی که شدیدا به زبان خود تعصب دارند، تسلط  به زبان انگلیسی در میان هلندی ها رایج است و در کمک و راهنمایی کردن مهاجران و توریست ها مهربانانه برخورد می کنند.

اگر اهل طبیعت و فضای باز هستید، می توانید از طبیعت و جغرافیای زیبای کشور هلند استفاده کنید و اوقات فراغت خود را با گشت و گذار در آن پر کنید.

تهیه مسکن برای دانشجویان در هلند

بیش ترین میزان هزینه زندگی در ماه در کشور هلند به هزینه مسکن اختصاص دارد. البته اغلب دانشگاه های این کشور دارای خوابگاه هستند و امکان اسکان دانشجویان در این خوابگاه ها وجود دارد. در صورتی که نتوانید در خوابگاه ساکن شوید، امکان اجاره یا خرید مسکن نیز وجود دارد. البته اجاره یا خرید مسکن که مشخصا گران تر از ساکن شدن در خوابگاه های هلند خواهد بود.

مسکن دانشجویی نظیر سالن های اقامت، خوابگاه ها و… در هلند

بیشتر از 20% دانشجویان کشور هلند در خوابگاه های دانشجویی ساکن هستند. آن ها با این کار از بخشی از هزینه های کلی زندگی خود در کشور هلند، می کاهند. میانگین هزینه خوابگاه در دانشگاه های کشور هلند 300 یورو الی 700 یورو بر آورد شده است.

اقامتگاه ها یا خوابگاه های خصوصی در هلند

درست است که بسیاری از دانشگاه های هلند، دانشجویانشان را در خوابگاه ها اسکان می دهند. ولی به طور کلی باز هم درصد زیادی از دانشجویان باید در خانه های دانشجوئی، آپارتمان و یا هتل های دانشجوئی ساکن شوند. اجاره اتاق های دانشجویی با توجه به موقعیت و مساحت آن ماهانه  بین 300 تا 600 یورو تخمین زده شده است.

خانه یا آپارتمان دانشجویی در هلند

تعداد کمی از دانشجویانی که در هلند تحصیل و زندگی می کنند، خانه یا آپارتمانی را به صورت تکی یا چند نفری اجاره می کنند. قیمت مسکن به ویژگی ها و کیفیت آن وابسته است. قیمت اجاره یک خانه در کشور هلند از 600 تا 1200 یورو در ماه برآورد شده است.

در جدول زیر میانگین اجاره ماهانه آپارتمان های مختلف در کشور هلند را مشاهده می کنید:

1088 یورو آپارتمان (1 خوابه) در مرکز
873 یورو آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز
1716 یورو آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر
1305 یورو آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز

 

مدارک مورد نیاز برای اجاره آپارتمان دانشجویی در هلند

باید مدارک زیر را برای اجاره آپارتمان در کشور هلند تحویل دهید:

به طور کلی از شما این مدارک خواسته می شود اما در برخی موارد ممکن است نیاز به توصیه ای نامه ای از طرف دانشگاه نیز وجود داشته باشد.

زندگی و تحصیل در هلند

هزینه های زندگی دانشجویی در هلند

واضح است که هزینه زندگی در شهرهای کوچک کمتر از شهرهای بزرگ  می باشد. اما موقعیت های شغلی مطلوب اغلب در شهرهای بزرگ در دسترس هستند. هزینه های زندگی در کشور هلند شامل موارد بسیاری از جمله هزینه اجاره، غذا، حمل و نقل، تفریحات، رستوران و… است. باید بدانید که بیش ترین میزان هزینه در کشور هلند، اجاره بها خانه با 31/2 % محسوب می شود.

هزینه زندگی در شهر آمستردام هلند در قیاس با سایر شهر های معروف دنیا به صورت زیر برآورد شده است:

متقاضیان ادامه  تحصیل در دانشگاه های کشور هلند، باید ماهانه مبلغی معادل 800 تا 1000 یورو هزینه مخارج کلی زندگی کنند. دانشجویان باید مبلغی حدود 300 تا 800 یورو در ماه صرف اجاره محل سکونت خود در هلند نمایند. توجه داشته باشید که برخی از هزینه های خدماتی را نیز باید همراه با اجاره مسکن پرداخت کنید.

در ادامه شما را به طور جزئی تر با هر یک از هزینه های زندگی موجود در کشور هلند برای یک دانشجوی بین المللی آشنا خواهیم کرد:

هزینه خورد و خوراک در کشور هلند

هزینه خورد و خوراک در کشور هلند بستگی به عادات غذایی و برنامه تغذیه ای شما دارد.

به طور کلی برخی از قیمت های اقلام مواد غذایی در کشور هلند به شرح زیر است:

 

زندگی و تحصیل در هلند

هزینه حمل و نقل در هلند

واضح است که هزینه حمل و نقل در کشور هلند به نوع وسیله حمل و نقل مورد استفاده وابسته است.

برخی از هزینه های حمل و نقل در کشور هلند  بر حسب یورو به قرار زیر است:

هزینه های جاری در هلند

هزینه هایی مانند پرداخت ماهانه قبوض، هزینه اینترنت و…. از جمله هزینه های جاری هستند که باید برای زندگی در کشور هلند در نظر بگیرید. برای این منظور ماهانه مبلغی در حدود 100 تا 200 یورو مورد نیاز است.

برخی از هزینه های جاری زندگی در کشور هلند عبارتند از:

هزینه های متفرقه در هلند

بدون شک در زندگی همه ما هزینه هایی وجود دارد که بدون پیش بینی در مورد آن اتفاق می افتند. برخی از هزینه های متفرقه در کشور هلند به شرح زیر می باشند:

هزینه بیمه و درمان در کشور هلند

بیمه درمانی و بهداشتی در هر کشوری از مهم ترین موضوعات آن کشور به حساب می آید. با داشتن بیمه درمانی می توانید از خدمات بیمارستان های پیشرفته کشور هلند بهره مند شوید. افراد زیر 18 سال در کشور هلند نیازی به بیمه شدن ندارند اما متقاضیان بالای 18 سال باید 54 یورو جهت دریافت بیمه درمانی هزینه نمایند.

زندگی و تحصیل در هلند

کار دانشجویی در هلند

دانشجویان در کشور هلند می توانند به دنبال کار پاره وقت در کنار تحصیل باشند. خوشبختانه به علت تسلط غالب مردم هلند به زبان انگلیسی، برای دانشجویان بین المللی در این کشور امکان کاریابی و برقراری ارتباط با مردم راحت خواهد بود. اکثر دانشجویان یا دانش آموزان مهاجر در این کشور در موقعیت های شغلی در رستوران ها، کافه ها، کتابخانه ها، فروشگاه ها و… مشغول به کار نیمه وقت می شوند. مگر اینکه در دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری به تحصیل مشغول باشند. در این صورت به کارآموزی یا کار به عنوان دستیار در مشاغل مربوط به رشته شان، مشغول می شوند.

قوانین کار دانشجویی در هلند

دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس، ملزم به داشتن مجوز کاری نیستند ولی شهروندان سایر کشورها، برای کار کردن در هلند باید مجوز های مربوطه را تهیه کنند. معمولا گرفتن مجوز های کار نیمه وقت برای دانش آموزان و دانشجویان به عهده کارفرما هلندی می باشد. توجه کنید که مجوز های مربوطه  باید از 5 هفته قبل از شروع به کار کردن، صادر شده باشند. دانشجویان در این کشور هفته ای  16 ساعت اجازه کار دارند. البته در ماه های ژوئن، جولای و آگوست دانشجویان اجازه کار تمام وقت را نیز پیدا می کنند. بعد از گرفتن مجوز های اولیه برای کار توسط کارفرما، دریافت کارت بیمه هم الزامی محسوب می شود. در کارهای نیمه وقت دانشجویی یا دانش آموزی، تسلط به زبان هلندی لازم نیست و مسلط بودن به زبان انگلیسی کافی می باشد. اما قطعا تسلط به زبان هلندی امتیازی ویژه به شمار می آید.

انواع کار دانشجویی در هلند

اکثر دانشجویان مهاجر در این کشور در موقعیت های شغلی در رستوران ها، کافه ها، کتابخانه ها، فروشگاه ها و… مشغول به کار نیمه وقت می شوند. مگر اینکه در دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری به تحصیل مشغول باشند.

از کار های دانشجویی رایج در کشور هلند می توانیم به پیشخدمتی در رستوران ها، تحویل دهنده در سوپر مارکت یا فست فود ها، آشپز، پرستاری از کودک، تدریس در منزل، منشی گری، مشاغل حوزه فناوری اطلاعات در شرکت های نوپا، مشاغل تفریحی و کار با رسانه ها را نام ببریم. همچنین دانشجویان مخصوصا دانشجویان مقطع ارشد و دکتری می توانند به مشاغل درون دانشگاهی از قبیل طراحی دوره های آموزشی، کمک های پژوهشی و غیره نیز بپردازند.

زندگی و تحصیل در هلند

سوالات متداول درباره تحصیل و زندگی در کشور هلند

بهترین شهرهای کشور هلند برای زندگی مهاجران کدام شهرها می باشند؟

در میان تمامی شهرهای کشور هلند 3 شهر آمستردام، اوترخت، هارلم جزو بهترین شهرهای کشور هلند برای زندگی مهاجران محسوب می شوند.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

| وبسایت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

کشورهای دیگر

کشور یونان به پایتختی شهر آتن در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور دارای دانشگاه های متعددی است که برخی از آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. کشور یونان با آب و هوای مدیترانه ای مطلوب خود، غذاهای خوشمزه و هزینه های نسبتا پایین از مقاصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان […]

کشور هلند (Netherlands) سرزمینی کم ‌ارتفاع و هموار با 17 میلیون جمعیت است. مهاجران و خارجی ها یک پنجم این جمعیت را شامل می شوند. این امر در شهر آمستردام به عنوان محل زندگی 150 ملیت متفاوت، بسیار بیشتر قابل مشاهده است. سرانه درآمدی و میزان افراد تحصیل کرده در این کشور بالا است. کشور […]

کشور لهستان به پایتختی ورشو در مرکز اروپا واقع شده است و در همسایگی کشورهای آلمان، جمهوری چک، روسیه، لیتوانی، اسلواکی، بلاروس و از طریق شمال و دریای بالتیک با فنلاند و سوئد، قرار دارد. این کشور دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که همواره مورد تایید تاریخ نویسان بزرگ قرار گرفته است. جمعیت کشور لهستان […]

دسته :
برچسب ها : , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022