ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی است که دارنده آن برای مدت معینی در کشور مقصد اقامت کرده و در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسه‌های آموزشی کشور به تحصیل اشتغال دارد. دریافت ویزای دانشجویی برای ادامه تحصیل، در هر یک از کشورهای خارجی برای دانشجویان الزامی است. هر کشوری با توجه به قانون مهاجرت خود، هزینه های متفاوتی را برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست می کنند. ویزای دانشجویی، به دانشجویان این اجازه را می دهد که برای مدت ۱۲ ماه و یا بیشتر در خارج از کشور خود تحصیل کنند. با افزایش سریع آموزش بین المللی، دانشجویان بیشتری به دنبال تحصیل در کشور های خارجی هستند و بسیاری از آن ها، تحصیل در خارج از کشور را، برای اقامت دائم در آن کشور در نظر می گیرند.

 

قبل از گرفتن ویزای تحصیلی، باید چه کارهایی انجام دهید؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی، ابتدا باید پذیرش تحصیلی بگیرید. پذیرش تحصیلی یعنی اینکه از دانشگاه موردنظرتان، اجازه ادامه تحصیل در رشته خاصی را بگیرید. در نتیجه، شما قبل از گرفتن ویزای تحصیلی باید مشخص کنید که در کدام رشته و کدام دانشگاه، قصد ادامه تحصیل دارید. برای انتخاب رشته و دانشگاه باید دقت کنید؛ زیرا باید چند سال از عمر و وقت خود را در آن دانشگاه و آن کشور بگذرانید.

برای انتخاب دانشگاه های خارج از کشور به نکات زیر توجه کنید:

 

 

ویزای تحصیلی

 

مدارک ویزای تحصیلی

مدارکی که کشورها از متقاضیان ویزای تحصیلی خود درخواست می نمایند، متفاوت است اما به شکل کلی می توان به مدارک زیر برای اخذ ویزای تحصیلی اشاره کرد:

  • داشتن پوشش بیمه مسافرتی در تمام طول دوره اقامت در کشور مقصد

ترجمه مدارک: به طور کلی سفارت خانه ها از شما درخواست می کنند که مدارک فارسی خود را به انگلیسی و یا به زبان رسمی آن کشور ترجمه کنید. در این صورت تمامی مدارک شما برای اخذ ویزای تحصیلی باید توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شوند.

 

بهترین کشورها برای تحصیل

در ادامه، ۴ شهر را به شما معرفی خواهم کرد که بهترین شهرهای دانشجویی از نظر دانشجویان انتخاب شده است. در انتخاب این شهر ها، هزینه‌های کم برای تحصیل و زندگی، شهر‌های چند فرهنگی و دانشجو محور ملاک اصلی انتخاب تعیین شده‌اند:

 اتاوا: پس از اتمام نظرسنجی، پایتخت کشور کانادا، بالاترین امتیاز کل را به خود اختصاص داد. شهر اتاوا با جمعیتی حدود ۱.۲ میلیون در ناحیه کلان شهری وسیع آن، در میان شهر های کوچک این شاخص قرار گرفته است. پایتخت کانادا، رتبه بالایی در طبقه دوستی، پذیرش و فراگیر بودن به خود اختصاص داده است. شرکت کنندگان در این نظر سنجی، فرهنگ دانشجو محور بودن، محیط چند فرهنگی و دو زبانه بودن، فرصت های کسب تجربه در بخش های دولتی و سایر بخش های این شهر را تحسین کرده اند.

 پراگ: دومین شهر برتر از نظر دانشجویان جهان، پایتخت کشور جمهوری چک، شهر پراگ، با معماری بی نظیر و تاریخی، فعالیت های اجتماعی عالی، تفریحات شبانه و هزینه های پایین آن شناخته می شود. پایتخت جمهوری چک، در زمینه های هنری، فرهنگی، سهولت گشت و گذار و گردش در اطراف شهر، هزینه های کم و تنوع بالا رتبه های بالایی را کسب کرده است. دانشجویانی که تحصیلات خود را در شهر پراگ ادامه اند، زیبایی شهر، موقعیت مکانی آن در مرکز اروپا، گسترده بودن فعالیت ها، هزینه های کم برای زندگی، اماکن دیدنی و تفریحی، غذا ها و نوشیدنی های عالی آن را با استقبال بی نظیری مواجه کرده اند.

 سئول: پایتخت کره جنوبی، در شاخص بهترین شهر های دانشجویی (QS)، با ارتقا جایگاه چشمگیری ، ۶ پله صعود کرده و در بین ۵ شهر برتر دانشجویی جهان قرار گرفته است. سئول، به عنوان شهر همیشه در دسترس (۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز) شناخته میشود و مطمئنا جای تعجب نخواهد بود که بالاترین رتبه را در طبقه فعالیت های شبانه دریافت کرده است. محصلین سئول، امنیت و راحتی این شهر را تحسین کرده اند. این شهر بالاترین رتبه را در اقامت محصلین، پس از تحصیل کسب نموده است و همچنین بیشتر دانشجویان اظهار داشته اند که پس از تحصیل، در این شهر اقامت خواهند داشت.

 بوستون: شهر پیشرو ایالات متحده، در زمینه شاخص کلی بهترین شهر‌های دانشجویی، امتیازات خوبی از پاسخ دهندگان دریافت کرده است. بوستون یک شهر با اندازه متوسط و با جمعیت ۴.۶ میلیون می باشد که بهترین جاذبه های زندگی در یک شهر بزرگ را با حس زندگی در یک شهر کوچک ترکیب می کند. این شهر بالاترین امتیازات خود را در طبقه دوستی، راحتی و دسترسی آسان شهر، گردش در اطراف شهر، فرهنگ و هنر دریافت کرده است. بیشتر دانشجویان به احساس آرامش و خوشایند، محیط جذاب و محیط تحصیلی پیشرو این شهر اشاره کرده اند.

 

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 7 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022