هزینه زندگی دانشجویی در آلمان نسبت به کشورهای دیگر مقرون به صرفه تر است و دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان برای ادامه تحصیل دارند به دنبال ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی می گردند چرا که به عنوان یک دانشجو هر یورو از پول اهمیت بسیاری دارد و دانشجویان می توانند پس انداز کنند. محلی را که دانشجویان برای اقامت در آلمان انتخاب می کنند بخش بسیار بزرگی از هزینه هایشان به حساب می آید از این رو استراتژی مالی باید در اولویت یک دانشجو باشد. در این رابطه می توان گفت که محل اقامت شما بسیار نقش مهمی در تعیین شرایط اقتصادی و میزان هزینه ماهیانه شما دارد در نتیجه باید در حین تحصیل محل اقامت خود این موضوع را در نظر بگیرید. برای مثال اگر شما بخواهید در شهر مونیخ زندگی کنید که یکی از گران ترین مناطق المان محسوب می شود، به سختی پول پس انداز خواهید کرد چرا که هزینه های زندگی در شهر مونیخ بسیار بالا است و اگر شما یک دانشجو مهاجر هستید و می خواهید در المان اقامت کنید باید از توضیحات و راهنمایی های مناسبی جهت یافتن محل اقامت مناسب بهره مند شوید که بدانید کدام شهر گران است و کدام شهر ارزان تر است.

دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان دارند باید ابتدا ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنند و سپس یه فکر مهاجرت تحصیلی به آلمان باشند و ارزان ترین شهرهای آلمان برای تحصیل را بشناسند .

 

شهر پاساو Passau آلمان

یکی از ارزان قیمت ترین شهرهای دانشجویی در آلمان ، شهر کوچکی است که در جنوب آلمان و در نزدیکی مرز اتریش واقع شده است. شهر پاساو را اغلب به عنوان «شهر سه رودخانه» می‌شناسند، زیرا «دانوب»، «این» و «ایلز» از این سرزمین عبور می‌کنند. به‌روزترین آمار نشان می‌دهد که بیش از ۵۰،۰۰۰ نفر در این منطقه سکونت دارند.

زندگی در این شهر برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. اجاره، هزینه غذا، آب و برق همه در مقایسه با شهرهای بزرگ آلمان قیمتی نسبتا ناچیز دارد. می‌توانید ​​یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر پاساو آلمان را به طور متوسط با قیمت تقریبی ۶۰۰ یورو پیدا کنید، در حالی که در خارج از مرکز شهر، هزینه آن حدود ۳۴۰ یورو است. متوسط ​​اجاره ماهانه آپارتمان‌های سه‌خوابه بیشتر است و به ۱،۰۵۰ یورو در مرکز شهر و ۷۰۰ یورو در مناطق پیرامونی می‌رسد.

همچنین هزینه آب و برق در این بخش از آلمان بسیار کم است. در پاساو آلمان به طور متوسط ​​۷۵ یورو برای هزینه‌های ماهانه این خدمات پرداخت می‌کنید. با این حال، توجه داشته باشید که هزینه خدمات شما به راحتی می‌تواند تا ۲۵۰ یورو افزایش یابد.

اگر از خوردن غذا در بیرون لذت می‌برید، پاساو جایی است که می‌توانید مطمئن باشید هزینه زیادی برای غذا پرداخت نخواهید کرد. هزینه یک وعده غذایی برای یک نفر در یک رستوران ارزان قیمت در پاساو آلمان به طور متوسط ​​۷ یورو است. همین وعده غذایی در برلین برای شما ۱۲ درصد بیشتر هزینه دارد. همچنین می‌توانید یک نوشیدنی با قیمت ۲.۸۰ یورو یا یک کاپوچینو با قیمت ۲.۲۰ یورو را در این شهر تهیه کنید.

 

تحصیل در آلمان

 

شهر فرانکفورت Frankfurt آلمان

شهر Frankfurt بزرگترین شهرایالت هسن در جنوب غربی کشور آلمان است. وسعت آن را برابر با ۶۳۰ کیلومتر مربع می‌دانند و جمعیت ساکن در آن به حدود ۷۷۷ هزار نفر می‌رسد.

میانگین دستمزدها برای کار کردن در فرانکفورت بالاتر از سطح آن در کل کشور آلمان است. شاغلین حقوق خوبی در ازای کاری که می‌کنند دریافت می نمایند.

فرانکفورت یکی از شهرهای بسیار مهاجرپذیر در آلمان است و بالغ بر ۳۰ درصد جمعیت شهر را افراد خارجی از ملیت‌های مختلف تشکیل می‌دهند .

موقعیت شهر فرانکفورت به گونه ای است که دسترسی به سایر شهرهای بزرگ آلمان را آسان‌تر می‌کند. با سیستم حمل و نقل فوق العاده این شهر، کافیست حدودا سه تا چهار ساعت زمان صرف کنید تا از فرانکفورت به هر مقصد دیگری در کشور آلمان برسید.

فرودگاه فرانکفورت بزرگترین فرودگاه بازرگانی کشور آلمان است.

در خصوص امنیت در فرانکفورت می‌توان گفت فرانکفورت یکی از امن‌ترین شهرهای دنیاست.

دولت آلمان به کمک فرمانداری های هر شهر شروع به سرمایه‌گذاری به روی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آن کرده است تا استانداردهای تحصیلی خود را هر چه بیشتر بالا ببرد.

با استفاده از کارت دانشجویی در فرانکفورت دانشجویان می توانند از خدمات این شهر با تخفیفات فراوان استفاده کنند، از جمله ورودی باغ وحش‌ها، تئاترها، استخرها و سایر اماکن تفریحی و فرهنگی.

 

شهر کرفلد Krefeld آلمان

کرفلد شهری در ایالت نوردراین-وستفالن در نزدیکی شهر دوسلدورف است. بر اساس برخی سوابق جمعیتی، کرفلد ۲۳۰،۰۰۰ نفر جمعیت دارد و مساحت این شهر ۱۳۷ کیلومتر مربع است.

برای دانشجویانی که اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان می‌کنند، کرفلد مکانی مقرون به صرفه برای کاهش هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان است. اگر یک اتاق در مرکز شهر اجاره کنید، به طور متوسط باید ​​۴۵۰ یورو بپردازید. اگر به حاشیه شهر بروید، هزینه اجاره چنین آپارتمانی نسبتا کمتر است. به طور متوسط​​، اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز کرفلد ماهانه ۴۰۰ یورو است.

اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید و می‌خواهید یک آپارتمان بزرگتر اجاره کنید، پس باید آماده پرداخت هزینه‌های بیشتر شوید. متوسط ​​هزینه اجاره یک آپارتمان سه‌خوابه در مرکز کرفلد آلمان در حدود ۷۶۰ یورو است و بین ۴۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو است.

هزینه ماهانه خدمات آب و برق به طور متوسط ​​۱۷۰ یورو خواهد بود. با کمی مدیریت در محل زندگی‌تان می‌توانید در این بخش هزینه‌های زیادی را صرفه‌جویی کنید. دامنه هزینه‌های آب و برق در کرفلد بین ۵۰ تا ۲۵۰ یورو متغیر است.

 

شهر لایپزیگ leipzig آلمان

لایپزیگ شهری کوچک در کشور آلمان است و از آن به عنوان یک مرکز تجاری و فرهنگی یاد می شود، شهر لایپزیگ بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و پویایی آن تا به امروز ادامه داشته است. جالبه بدانید که لایپزیک یکی از شهر های بزرگ و مهم آلمان که در ایالت فدرال زاکسن بوده است، این شهر نه تنهای به دلیل جاذبه های زیبا و نفوذ منطقه ای بلکه به عنوان گهواره ای موسیقی آلمان، تجارت و قهرمانان این کشور شناخته می شود. هزینه های زندگی در این شهر نسبتا پایین تر از کلان شهرهای آلمان است ، بنابراین دانشجویان و مهاجرین می توانند با یک بودجه پایین در این شهر زندگی کنند . بسته به نوع زندگی شما که در لایپزیگ انتخاب می کنید، می توانید به راحتی با درآمد ۱۰۰۰ یورو در هر ماه که شامل اجاره و آب و برق نیز می شود، زندگی کنید. در سال ۲۰۱۶، اجاره بهای متوسط در هر ماه ۳۳۲ یورو بوده و جالب است بدانید که این شهر در شرق کشور آلمان قرار دارد و بزرگترین شهر در ایالت ساکسونی است. زبان اصلی آلمانی است، با این حال اکثر جمعیت نیز من جمله جمعیت زیادی از مهاجران بین المللی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. همانطور که مشاهده می کنید لایپزیگ جز یکی از ارزان ترین کشورهای آلمان به شمار می رود.

درباره نویسنده پست : تحریریه آژانس شمیران گشت

آژانس مسافرتی شمیران گشت، ارایه دهنده انواع خدمات مسافرتی گردشگری و جهانگردی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیازی داده نشده ! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از […]

کانادا یکی از معروفترین کشورهای دنیا است؛ علاوه بر شناخته شدن برای زیبایی‌های طبیعی‌اش، آن را برای کیفیت آموزشی که برای دانشجویان ارائه می‌کند نیز می‌شناسند. هر سال دانشجویان زیادی برای استفاده از برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کانادا به این کشور مراجعه می‌کنند. خیلی از ما به این فکر می‌کنیم که کدام شهر برای دانشجویان […]

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت و ترک کشور خود می گیرند. مواردی از قبیل ادامه تحصیل، پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و سرمایه گذاری از عواملی هستند که باعث مهاجرت افراد می شود. از آنجا که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است ، شهرهای بزرگ زیادی برای زندگی دارد ؛ شهرهای بزرگی نظیر […]

دسته : ویزای تحصیلی
برچسب : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 1 =

تخفیف ویژه عید نوروز ، ظرفیت محدود02126355204

کلیه حقوق سایت محفوظ می باشد | کپی رایت 2022